Mitä syödä ennen treeniä, että jaksaa

BCAA-valmisjuoma -40%
Moi!

Oon miettiny ja koklaillut monia erilaisia välipaloja ennen treeniä, ja kaikkien kohdalla käynyt ilmi, että puhti loppuu kesken. Voitteko auttaa muokkaa tätä ruokavalioo sellaseks ettei treeneissä lopu puhti kesken ja et tekemisee pystyis keskittyy.

Mun tyypillinen ruokapöiväkirja on ollut tällainen:

Aamupala 7.00:
80g kaurahiutaleita
100g raejuustoo / 25g heraa
100g banaanii
50g mustikoit
15g maapähkinävoita
100g mehukeittoo

Lounas 12.15 :
75g basmati riisi/makaroni
100g kanan jauheliha
5g oliiviöljy

Välipala 14.00-16.00 (riippuu koulupäiväst) :
Ehrmanni 250g
Omena 1kpl

Tän jälkee oon menny sit treenille n. 30min jälkeen

Treenin jälkee:

Päivällinen (2h välipalasta yleensä)
75g basmati riisi/makaroni
100g kanan jauheliha
5g oliiviöljy

Iltapala 21.00-22.30:
80g kaurahiutaleita
100g mustikoita
100g raejuustoa
100g mehukeittoa.

Kalorit about 2200-2300
Makrot about 140 protsku, 270-281 hiilari, 56 rasva.
Paino 51kg, pituus 170cm, mies, 19v

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -33%
Toi hedelmä ja rasvaton rahka pudottaa verensokerin aika nopeeta eikä anna pitkäkestoista energiaa. Koita vetää vaan jotain proteiinia ja rasvaa, esim. Heraa ja pähkinöitä, sit jos hiiria on pakkosaada niin lisäät heraan instant oats kauraa. Toinen vaihtoehto on lisätä hiilaria treenijuomaan, tai rupeet litkimään palkkaria laihana liuoksena jo treenin puolessa välissä.

Toi hedelmä ja rasvaton rahka pudottaa verensokerin aika nopeeta eikä anna pitkäkestoista energiaa. Koita vetää vaan jotain proteiinia ja rasvaa, esim. Heraa ja pähkinöitä, sit jos hiiria on pakkosaada niin lisäät heraan instant oats kauraa. Toinen vaihtoehto on lisätä hiilaria treenijuomaan, tai rupeet litkimään palkkaria laihana liuoksena jo treenin puolessa välissä.
Käykö rahka, pähkinät ja omppu? Esim. 250g rahkaa, 20g pähkinöi ja omena. Mul on tosiaa 10 alkkulämppä kans treenis juoksumaton ja sit 5x5 sarjoi, et mietin pitääks syyä hiilarii kauheemmi ompun lisäks jos syön jo aamupalal 70g hiilarii ja päivällisel ton 75g makaronii

Käykö rahka, pähkinät ja omppu? Esim. 250g rahkaa, 20g pähkinöi ja omena. Mul on tosiaa 10 alkkulämppä kans treenis juoksumaton ja sit 5x5 sarjoi, et mietin pitääks syyä hiilarii kauheemmi ompun lisäks jos syön jo aamupalal 70g hiilarii ja päivällisel ton 75g makaronii

Tuo kuulostaa paremmalta, ei tuu ainakaan niin pahaa piikkiä ja droppia sokereissa. Hiilareiden lisääminen tuskin poistaa ongelmaa, koska sun kroppa todennäköisesti polttaa ne kuitenki aika nopeeta.

Yksinkertaista ja helppoa ja erittäin toimivaa. Ei kannata painia verensokerien kanssa ja mättää ruokaa kun ratkaisee asian intrajuomalla. Nopea hiilari, vitargo/osmopure/jklusteridekstriini ja sen lisäksi EAA/BCAA. Se juomaksi salille. Hiilari blokkaa kortisolia ja pitää verensokerit korkeella. Ei väsytä, ei droppaa sokerit ja saa helvetin nopeasti imeytyvän aterian.

Voi asian toki vaikeamminkin tehdä, mutta en näe siinä mitään järkeä.

Ja intrajuoma juodaan treenin aikana reippaassa määrässä nestettä.

Yksinkertaista ja helppoa ja erittäin toimivaa. Ei kannata painia verensokerien kanssa ja mättää ruokaa kun ratkaisee asian intrajuomalla. Nopea hiilari, vitargo/osmopure/jklusteridekstriini ja sen lisäksi EAA/BCAA. Se juomaksi salille. Hiilari blokkaa kortisolia ja pitää verensokerit korkeella. Ei väsytä, ei droppaa sokerit ja saa helvetin nopeasti imeytyvän aterian.

Voi asian toki vaikeamminkin tehdä, mutta en näe siinä mitään järkeä.

Ja intrajuoma juodaan treenin aikana reippaassa määrässä nestettä.
Hei! Mä en oo tietone noist intrajuomist nii en tiiä kannattaako mun alottatelija niitä ottaa. Mut jos toki niist hyötyy on pitää miettii

Sulla on ajallisestikin pitkä pätkä lounaasta ja joillakin se puhti vaan tuntuu lopuvan, jos verensokeri on alhaalla ja ruokaa ei ole elimistössä (nälkä esim. laskee suorituskykyä, vaikka glykogeenivarastot olisivat täynnnä). Helpoin tapa kokeilla mistä kiikastaa, on testata intrahiilaria, kuten ehdotettu jo!
Ota tai älä ota omenaa, se nyt on yksi lysti tuohon intraan verrattuna.

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
Hei! Mä en oo tietone noist intrajuomist nii en tiiä kannattaako mun alottatelija niitä ottaa. Mut jos toki niist hyötyy on pitää miettii
Kannattaako aloittelijan syödä kanaa, kalaa, jauhelihaa, rahkaa? Ihan sama asia, edelleen monilla on väärä käsitys, että lisäravinteet olis joku erikoinen juttu, ei ole, ne on samaa ravintoa mitä syöt päivän aikana, paremmin ja nopeammin imeytyvässä muodossa vaan. Ja tämmöisissä tapauksissa se paremmin ja nopeammin imeytyvä ruoka on selkeesti parempi kuin koittaa kikkailla päivän aikana treeniä varten ruokaa. Päivän aikana syödään ylipäätänsä lihasmassan rakennukseen tarvittava määrä ruokaa, täsmäravinteet (intrajuoma) otetaan juurikin käyttöön että siellä saadaan oikeaan aikaan oikeaa ravintoa nopeaan.

Banaani ei aja samaa asiaa kuin nopeasti imeytyvä nestemäinen hiilari. Banaani on hyvä, mutta ei ole totta että olisi sama asia tai ajaisi saman asian. Banaani saattaa droppaa ne sokerit treenin loppupuolella, intrajuomalla sitä hiilaria tulee tasaisesti loppuun asti.

Ja jos ei halua sijoittaa arvokkaampiin hiilareihin niin malto toimii myös , määrän ei tarttee intrassa olla niin iso että tuskin vaikuttaa vatsassa mitenkään negatiivisesti. Ja itsellä myös intrassa eaa mutta näistä se hiilari on tässä se tärkeämpi ,että jos haluaa jättää eaa pois ja maustaa hiilarijuoman vaikka funlightilla niin sekin musta on iha jees.

Ota vaan, mut jos lisäät hiilaria niin sit mielummin treenin ajaksi. Eikä sen tarvi välttämättä mikään hifi intrajuoma olla, banaani ajaa asian.
Oon aina ihmetelly näitä treenaajia jotka tunkee sitä banaania joka väliin,ruokien väliin,treenin jälkeen ja muuten vaan,syö banaania. Mikä siinä banaanissa kiehtoo? muotoko?

"
Esim Markku tikka sanoo näin hedelmistä ja varsinki baananin voi tunkea tosiaan sinne minne ei peilistä näe:
"
Riippuu paljon hedelmästä, mutta määrä mitä niistä saa fruktoosia on keskimäärin 1/3 luokkaa (joissakin hedelmissä jopa puolet) hh-määrästä. Eikä sillä nyt tavallisesti mitään väliä kun puhutaan, että syödään yksi hedelmä kerrallaan eli myöskään kokonais-hh-määrä ei ole kovin kummoinen.

Mutta sitten tuossa sinun skenaariossa 600g hedelmää voi antaa jo 100g hiilihydraattia ja varsinkin jos treenin päälle syö niin sillä alkaa olemaan lihasglykogeenien täyttymisen kannalta merkitystä, että onko siitä 1/3 - puolet fruktoosia vai ei. Koska nimenomaan treenin perään, kun glykogeenin muodostus on parhaimmillaan pitäisi sitä ruokkia eli syödä tärkkelyshiilaria ja glukoosia. Fruktoosi = hedelmäsokeri ei siis mene lihakseen ja siitä syystää sitä ei pidä treenin perään painottaa. Yksi banaani treenin perään ok, kun luvassa muutakin hh-ruokaa, mutta ei siitä pääasiallsita hh-ruokaansa pidä tehdä.

Toki jos treenaa vain pari kertaa viikossa, niin aivan se ja sama mutta jos jo ihan mainittavasta treenaamisesta puhutaan, niin en noin toimisi."

Oon aina ihmetelly näitä treenaajia jotka tunkee sitä banaania joka väliin,ruokien väliin,treenin jälkeen ja muuten vaan,syö banaania. Mikä siinä banaanissa kiehtoo? muotoko?

"
Esim Markku tikka sanoo näin hedelmistä ja varsinki baananin voi tunkea tosiaan sinne minne ei peilistä näe:
"
Riippuu paljon hedelmästä, mutta määrä mitä niistä saa fruktoosia on keskimäärin 1/3 luokkaa (joissakin hedelmissä jopa puolet) hh-määrästä. Eikä sillä nyt tavallisesti mitään väliä kun puhutaan, että syödään yksi hedelmä kerrallaan eli myöskään kokonais-hh-määrä ei ole kovin kummoinen.

Mutta sitten tuossa sinun skenaariossa 600g hedelmää voi antaa jo 100g hiilihydraattia ja varsinkin jos treenin päälle syö niin sillä alkaa olemaan lihasglykogeenien täyttymisen kannalta merkitystä, että onko siitä 1/3 - puolet fruktoosia vai ei. Koska nimenomaan treenin perään, kun glykogeenin muodostus on parhaimmillaan pitäisi sitä ruokkia eli syödä tärkkelyshiilaria ja glukoosia. Fruktoosi = hedelmäsokeri ei siis mene lihakseen ja siitä syystää sitä ei pidä treenin perään painottaa. Yksi banaani treenin perään ok, kun luvassa muutakin hh-ruokaa, mutta ei siitä pääasiallsita hh-ruokaansa pidä tehdä.

Toki jos treenaa vain pari kertaa viikossa, niin aivan se ja sama mutta jos jo ihan mainittavasta treenaamisesta puhutaan, niin en noin toimisi."

Se nyt oli vaan yks esimerkki millä sen verensokerin saa tarvittaessa ylös. Ei sillä mitää glykoja oo tarkotus täyttää. Voihan sitä halutessaa syödä vaikka karkkia tai juoda mehua.

"
"

Kyllä banaani on muodoltaa kaunis

Ota vaan, mut jos lisäät hiilaria niin sit mielummin treenin ajaksi. Eikä sen tarvi välttämättä mikään hifi intrajuoma olla, banaani ajaa asian.
Treenin jälkeen tarkotus tosiaa syödä toi makaroni päivällinen ja sit illal enne nukkumaamenoo puuro. Oon just miettiny hiilarien syklityst mut sil tuski välii kauheemmi on niiku lihaksenkasvatuksen kans. Oon vaa sellanen ehk liian pikkutarkkaa hifistelyy lankeeva persoona et pyrin tekee asiat liian monimutkaseks. Taustalla on ylipainoo ja just pelottaa vähä et jos en oo tietonen ruoist nii lihaksen sijaa kertyis rasvaa.

PREZONE Stimulant free 625 g -40%
Treenin jälkeen tarkotus tosiaa syödä toi makaroni päivällinen ja sit illal enne nukkumaamenoo puuro. Oon just miettiny hiilarien syklityst mut sil tuski välii kauheemmi on niiku lihaksenkasvatuksen kans. Oon vaa sellanen ehk liian pikkutarkkaa hifistelyy lankeeva persoona et pyrin tekee asiat liian monimutkaseks. Taustalla on ylipainoo ja just pelottaa vähä et jos en oo tietonen ruoist nii lihaksen sijaa kertyis rasvaa.
Tota sun ruokavalioo ja sun painoo kun katsoo niin ei kannata hirveesti huolta kantaa rasvan kertymisestä

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom