Mitä syödä ennen treeniä, että jaksaa

BCAA-valmisjuoma -40%
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -33%
Mulla itsella treenissa energiatasot on paskoja jos syo liian lahella treenia. Vahintaan 2-3 tuntia ateriasta ja pikku hiilarispaikki sinne just ennen treenia esim. omenan muodossa antaa ainakin mulle parhaat energiatasot. Muistan aikoinaan kun vedettiin parisataa grammaa maltoa ennen treenia ja ihmeteltiin etta miks ei kulje, kun energiaa on koneessa niin perkeleesti - ainakin teoriassa. Muistan Juhani Herrasen olleen samoilla linjoilla, omena ennen treenia, ei mitaan raskasta.

Kaikki on niin tilanteesta ja tottumuksesta kiinni. Itellä edelleen parhaat treenit oli pätkäpaastolla 18 tunnin paaston jälkeen. Ajoittaiset paastot opettaa kehon toimimaan niin kuin sen pitäisi toimia, eli pystyä olemaan syöämättä ilman ongelmia pitkiä aikoja. Keho ei toimi silloin kunnolla, kun energiat romahtaa, jos ei saa hiilaria 2 tunnin välein.

PREZONE Stimulant free 625 g -40%
Kaikki on niin tilanteesta ja tottumuksesta kiinni. Itellä edelleen parhaat treenit oli pätkäpaastolla 18 tunnin paaston jälkeen. Ajoittaiset paastot opettaa kehon toimimaan niin kuin sen pitäisi toimia, eli pystyä olemaan syöämättä ilman ongelmia pitkiä aikoja. Keho ei toimi silloin kunnolla, kun energiat romahtaa, jos ei saa hiilaria 2 tunnin välein.
Mä vedin useamman kuukauden aikanaan IF:ää ja rikoin paaston 1600 intrajuomalla, jumalauta mikä potku siitä hiilarista tulee 16 tunnin paaston päälle treenissä. Aloittaisin taas uudestaan, mutta en vain voi lukita treenejä enää sinne 1600 nurkille.

Tosi hyviä mielipiteitä täällä ja varmuudella kysymyksen Kysyjä pääsee niillä hyvään lopputulokseen, kunhan vain poimii ja kokeilee itselleen sen toimivamman mallin. Itse olen sitä tyyppiä ihminen että glykokeenit tyhjenee silmissä, ja ruoka ei paljon pakissa paina. Parhaimmat treenit tulee tehtyä kahdella hyvin erilaisilla metodilla.

Ensimmäinen, mikä kattaa noin puolet viikon treeneistä, tulee tehtyä aamulla pelkällä kahvin voimalla. Palkkariksi treenin jälkeen ruokaa.

Toinen on iltapäivällä treeni toisen aterian jälkeen. Saatan treenata 10 minuuttia ruuan jälkeen, 7han viimeistään tunnin kuluessa. Ja ruokamäärät minulla ihan kiitetävät. Aterialla noin 3-400g lihaa, 4-500g kasviksia, joku hedelmä ja riippuen leikkiikö vhh vai ei, niin riisiä kuivapainona 80-200g.

Jostain syystä minulla nuo kaksi ääripäätä pelaa pirun hyvin. En käytä intraa tai pwo juomia, mutta en koe niitä saatanan keksintöinä. Itse en vaan koe tarvetta, koska nälkä on päivän mittaan niin valtava että tykkään syödä ruokaa. Eli mieltymyksiin perustuva asia. Hiilarijuoma ennen treeniä saa hien virtaamaan ihan huolella, eli treeni tuntuu "tehokkaammalta" tietyllä tapaa, mutta itse suorituksiin en ole huomannut vaikutusta. Jos miettii ykkösmaksimien nostelua, niin melkein sanoisin että itsellä paremmin toimii aamutreeni 10h paaston jälkeen. Kova jalkatreeni ehkä sopii paremmin iltapäivään.

On fiksua kysyä neuvoa ja mielipiteitä muilta, yhtä fiksua on kokeilla Itse eri vaihtoehtoja. Etenkin aloittelijan, niin saa sitä omaakin kokemusta eikä vain kuulopuhetta. Omiin tuntemuksiin kannattaa luottaa, ja ruuan sekä intran kanssa pelatessa et saa mitään tuhoa aikaiseksi, vaikka mitä kokeilisit hetken aikaa 🙂

Pelkästään isompi lounas voisi auttaa. Tuplasti enemmän riisiä ja kanaa niin saattaisi energiaa riittää treeniin paremmin

Mistä alkuperäinen postaaja on päätellyt että puhdin loppuminen on ravitsemuksesta kiinni? Itsellä aivan sama onko 20h paasto vai megamättö alla tai mikä tahansa ravitsemuksellinen tilanne. Kulkee aina riittävän hyvin. Se mikä ratkaisee on minkälaisessa kunnossa olen. Jos olen kura kunnossa niin olen finaalissa 3 sarjan jälkeen, jos hyvässä niin jaksan 30 sarjaa.

Banaani ei aja samaa asiaa kuin nopeasti imeytyvä nestemäinen hiilari. Banaani on hyvä, mutta ei ole totta että olisi sama asia tai ajaisi saman asian. Banaani saattaa droppaa ne sokerit treenin loppupuolella, intrajuomalla sitä hiilaria tulee tasaisesti loppuun asti.
Intrassakin tietysti määrä on se tekijä mikä vaikuttaa siihen miten pitkään siitä energiaa tulee. Mulla riittää 50 g osmoa treeniin ja hyvin kulkee, mutta sit jos ei saa treenin jälkeen jotain syötävää, niin sokerit droppaa kyllä niin rajusti ettei ikinä. Koiraa ei ainakaan parane lähteä lenkittämään suoraan salin jälkeen tai puskee sellainen kylmä hiki ja pahoinvointi ettei mitään järkeä. Ja äijä on ihan piipussa vaikka lenkki on pelkkää kävelyä.

Intrassakin tietysti määrä on se tekijä mikä vaikuttaa siihen miten pitkään siitä energiaa tulee. Mulla riittää 50 g osmoa treeniin ja hyvin kulkee, mutta sit jos ei saa treenin jälkeen jotain syötävää, niin sokerit droppaa kyllä niin rajusti ettei ikinä. Koiraa ei ainakaan parane lähteä lenkittämään suoraan salin jälkeen tai puskee sellainen kylmä hiki ja pahoinvointi ettei mitään järkeä. Ja äijä on ihan piipussa vaikka lenkki on pelkkää kävelyä.
Mä aina pidän huolen, että 45min sisään on sitten ateria edessä. Mä otan vain 30g hiilaria melkein joka treenissä.

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom