Mitä skotticurlin tilalle?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja andrew
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Aloittelijan innossa olen saanut oikean käden ranteeni aika kipeäksi... :nolo: Aina kun tekee skotticurlia niin ranteessa tuntuu lievä naksahdus ja muutaman toiston jälkeen on pakko lopettaa. Tuntuu, että se tanko ei yksinkertaisesti ole riittävän kierossa jotta saisin ranteeni mukavaan asentoon. Olen aina tehnyt ensin huolelliset lämmittelyt ennen sarjoja jotka teen yleensä 3x6-8. Käsipainoilla tehdessä ei ole ongelmia. On vain tuon perhanan tangon kanssa. Välistä ranne on niin kipeä ettei kärsi tehdä punnerruksiakaan. Aloittaessani salilla käynnin opettelin liikkeitä pienillä painoilla että saisi tekniikan kuntoon. Sittemmin on tullut lisättyä painoja.

Siispä, mitä ilvettä tuon skotin tilalle? Vai voisko tekniikka olla niin persiillään että siitä johtuu tuo kipeytyminen?

Kaikki neuvot, vinkit ja arvelut ovat erittäin tervetulleita! :)

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
No liikkeitähän nyt on tuhansia hauiksillekkin. Itselle potkii parhaiten sellainen ohjelma kuin:

Vinopenkissä istuen hauiskääntöä 3*6
(Säädettävässä viistopenkissä toinen tai kolmas reikä ylhäältä.)
Vasarakääntö 3*6
Hauiskääntö seisten suoralla tangolla 3*6

Muista pyöritellä ne ranteet ennen treeniä ja eiköhän rannerullauskin vahvista ranteita. Eli pitkä suora tanko käsiin, penkin päähän istumaan ja ranteet ulos penkiltä. Tipauta tanko sormien varaan ja rullaa ylös. Toimii myös vastaotteella.

Oletko kokeillut scottia suoralla tangolla? Tuleeko sillä sama ongelma vastaan? Yhtenä vaihtoehtona voisit ottaa keskitettyä hauiskääntöä jos et halua tehdä scottia käsipainoilla.

Miten olisi rannesiteet? Ei niitä turhaan jengi käytä. Itsellä ne on ollut treenissä kuin treenissä käytössä jo 80-luvulta asti. Ei niistä välttämättä aina hyötyä ole, mutta...

Kerran jopa "irccasin" pakkiksen vip-chatissä rannesiteissä ja se oli mieleenpainuvaa! :kippis1:

Zone-sarja -42%
Rannesiteitä kehiin. Itellä kans vääntää kaikki hauisliikkeet tangoilla ranteita. On kokeiltu mutkaa ja suoraa. Niitä rannesiteitä ei muuten välttämättä tarvi kovin kireälle edes vetää, kokeilemalla sitte selvii.

Rannesiteillä minäkin liikkeelle lähtisin. Ja sitten vähnä vähemmän scottia ja vaikka käsipainoilla vinopenkissä tilalle. Ja kun rupee ranne kestään niiin sitten asteittain scottia lisää...

Kiitän ja kumarran! :worship:
Oon kuitenkin tykänny skotista koska oon saanu sillä tehtyä hemmetin hyviä treenejä.
Painun hommaamaan siteet :D

Mulla sama ongelma scottcurlissa ja myös seisten tehtävässä hauiskäännössä tangolla. Mistäs sais hyviä rannesiteitä ja paljon maksaa?

Back
Ylös Bottom