Mitä ranteessa?

Mistä Taikuri tilasit Seikon? Komian näköinen yksilö on :kuola: Itse pidän paljonkin Seikon kelloista ja tällä hetkellä kaksi niitä. Tuollaista rupes tekee mieli :nolo:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Bell&Ross

15z3586.jpg

On ainakin näyttävä! B&R vaatii aika ison ranteen, ettei näytä hoopolta. Tässä tapauksessa ainakin näyttää sopivan!
Hauskasti piilotettu toi päivyri tonne kello neljän ja viiden väliin, ei ainakaan häiritse, vaikkei päivyriä kaipaisikaan. Hieno kello ja rohkea valinta!

Kiitos! Mulla on aika pieni ranne, B&R on loppupeleissä melko keskikokoinen (42mm), mutta tuo kantikkuus tekee siitä isomman näköisen. Toisaalta, sen kuuluu sitä myös olla. Rannetuntuma on silti huippu, koska kello itsessään on niin matala. Aiemmin 44mm Breitling tuntui taas hieman kapeammalta kuin tämä, mutta koska oli melko top heavy, niin rannetuntuma ei ollut näin kapeassa ranteessa ollenkaan hyvä.

Piti hommata kakkoskelloksi Seikon halpisautomaatti, pitää vielä nahkaremmi laittaa niin vot. Vähän normaalia pienempi runko niin sopii myös meikäläisen ohueen ranteeseen eli ns. unisex-kokoluokkaa. Normaalisti kyllä ostan halvat kelloni mielummin kvartseina, mutta menkööt nyt kokeeksi, katsotaan miten satasen koneisto kestää :D

seiko-SNK809-automatic-watch.jpg

katsotaan miten satasen koneisto kestää

Hyvin se kestää, kunhan et mene säätämään päivämäärää silloin kun kellonaika on aamuyön puolella (eli päiväys on juuri rullaamassa).

Yhdestä vastaavan koneiston kellosta ryssin päivämääräkoneiston hampaat em. sähläyksellä.

Muutama kello mitä on tullu hankittua vuosien varrella. Breitlingiä en voi suositella omien kokemusten takia, korjattiin kolme kertaa takuun aikana ja korjaus kesti vielä useita viikkoja per korjaus. Tag on kestäny taas ihan päivittäisessä käytössä jo muutaman vuoden. Haaveissa olis Audemar Piguet, royal oak offshore.

Liitteet

• IMG_0459.JPG
    IMG_0459.JPG
    1,1 MB · Katsottu: 752
Itellä on toiminut Seiko Arctura Kinetic Auto Relay ensi kesänä kymmenen vuotta todella kovaa käyttöä. Se on ollut ranteessa kesäfestareilla rymytessä, tomua, hikeä, kiviä, rosteritiskipöydän kulmaa jne. on joutunut kestämään. Teräskuori onkin aika naarmuinen, mutta safiirilasi edelleen täysin sileä, ei mitään merkkejä käytöstä. :eek: Olen tuosta aika hämmästynyt. On ollut mielessä, että pitäisiköhän kello viedä jonnekin esim. ensi kesänä kunnon huoltoon, ehkä kestäisi moitteetta toisenkin vuosikymmenen. Saunaan en ole kelloani vienyt, enkä vie mitään muutakaan kelloa. Mä menen saunaan alasti, se on periaate ja ihan sama, minkälaista vesikestoa kellolle luvataan, niin sauna on niin eri asia sen lämpötilankin takia, että enpä viitti kelloa sinne viedä.

Tänään ja eilen sai ulkoilutusaikaa Zenith cal 120T, vuodelta 1962.

Pukukello, mutta hyvä se oli ulkoiluttaa sitäkin välillä, vaikka en kauluspaitaa kummempaa pukenut päälle.

Kysymys nyt ei varsinaisesti koske sitä, mikä ranteessa killuu vaan sitä, mikä mahtaisi olla kellon sopivin myyntitapa.
Sain pari vuotta sitten yo-lahjaksi Tissotin Goldrun kellon, jolle hinta nettiarvioiden mukaan vaihtelee aika lailla. Jossain siitä on saatu käytettynä 300-800e.
Itselläni kellon arvoon varmasti vaikuttaa se, että siinä on kaiverrettuna nimikirjaimet ja vuosiluku.
Olisiko paras yrittää myydä kelloa itse foorumeilla, vai ostavatko liikkeet ihmisiltä kelloja. Kello on käyttämätön, lojunut vain kaapissa pari vuotta. Olisi mukavampi vaihtoehto saada kellosta rahaa ja ostaa sillä itselleni mieluisampi aikarauta.

Kysymys nyt ei varsinaisesti koske sitä, mikä ranteessa killuu vaan sitä, mikä mahtaisi olla kellon sopivin myyntitapa.
Sain pari vuotta sitten yo-lahjaksi Tissotin Goldrun kellon, jolle hinta nettiarvioiden mukaan vaihtelee aika lailla. Jossain siitä on saatu käytettynä 300-800e.
Itselläni kellon arvoon varmasti vaikuttaa se, että siinä on kaiverrettuna nimikirjaimet ja vuosiluku.
Olisiko paras yrittää myydä kelloa itse foorumeilla, vai ostavatko liikkeet ihmisiltä kelloja. Kello on käyttämätön, lojunut vain kaapissa pari vuotta. Olisi mukavampi vaihtoehto saada kellosta rahaa ja ostaa sillä itselleni mieluisampi aikarauta.
http://kellofoorumi.com/ Tuonne vaan myyntiin.

Tää on vissiin miesten ketju mutta avaudunpa aiheesta joka vituttaa, eli mulla on Guessin kello paksulla mustalla nahkarannekkeella ja siinä on patteri loppu, mistä syystä olen jemmannut sen jonnekin niin hyvään talteen etten saatana löydä sitä enää mistään :mad:

Ei rannekelloilla tai taskukelloilla ole mitään tekemistä sukupuolen kanssa. Keskimäärin miehet ovat kiinnostuneempia ja siksi tietävät enemmän kelloista kuin naiset, mutta sukupuoleton aihe tämä silti on.

Suositelkaapa jotain sivua josta kannattais kello tilata. Hakusessa mekaaninen, varmaankin sveitsiläistä, hintahaarukalla 1500-2000e. Kivijalkaliikkeissä nuo tuppaavat olemaan heti kerralla kalliimpia.

Suositelkaapa jotain sivua josta kannattais kello tilata. Hakusessa mekaaninen, varmaankin sveitsiläistä, hintahaarukalla 1500-2000e. Kivijalkaliikkeissä nuo tuppaavat olemaan heti kerralla kalliimpia.

http://www.kellomies.fi/

Tuonne sivustolle ja heti ylhäällä oikealla on Linkkejä ulkomaisille kellosivustoille aikamoinen nippu - Ihan varmaan sieltä löytyy.
Sieltä löytyy myös monia Suomalaisia kellofirmoja.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom