Mitä ranteessa?

Ihan soiva peli tuo Certina on eikä hintakaan ole mikään mahdoton.. Saatan muistaa väärinkin mutta luullakseni noissa on Eta-koneisto, eli sen puolesta ei pitäisi tulla mitään ongelmia. Repsectiä tolla ei "tosi kellomiesten" seurassa heru mutta so wath.. :rolleyes: Kellomaailman Toyota!

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ihan soiva peli tuo Certina on eikä hintakaan ole mikään mahdoton.. Saatan muistaa väärinkin mutta luullakseni noissa on Eta-koneisto, eli sen puolesta ei pitäisi tulla mitään ongelmia. Repsectiä tolla ei "tosi kellomiesten" seurassa heru mutta so wath.. :rolleyes: Kellomaailman Toyota!
Kyllä taitaa olla tavallisen kansan tavoittamattomissa sellaiset kellot, joilla sitä rispektiä sitten aikuisten oikeasti heruisi, eli siitä on turha murehtia. :)

Nätti pelihän tuo on, meinasin itse päätyä about vastaavaan Certinaan, mutta valinta kohdistui Tissottiin.

A140-detail-1.jpg

Tommonenpa.

Ajattelin ostaa kellon ja tarvitsisin pakkislaisten apua kun en noista mitään tiedä.

http://www.kultamerja.fi/verkkokauppa/index.tmpl?id=333

Tuota kelloa olen katsellut, hintahan on sen verran suolainen että kai sen on pakko olla hyvä.

Ite ostin Certinan tossa loppukesästä ja oon kyllä tykänny. Uskoisin, että ihan kestäviä pelejä. Ainaki isällä on joku ikuisuuden vanha Certina vieläki käytössä. Ja pitäshän noita hyviäkin kelloja kaiketi sillon tällön huollattaa niin pidentää käyttöikää..

Ja jos "tosi kellomiesten" seurassa respectiä haluais niin kyllä tohon hintaan ainaki yhen nollan joutus loppuun lisäämään, eikä vielä taitas sekään riittää :D

Mieluummin 300 euron Certina kuin samanhintainen Citizen ranteessa, jos näin respektinäkökulmasta puhutaan.

Respectinäkökulmasta puheenollen IMHO yksi hienoimmista kelloista löytyy Audemars Piguet Millenary sarjan tourbilloneista (deadbeat seconds). Hinta tosin 6 figures ja ei ala 1:llä... ;)

audemars-piguet-millenary.jpg

On kyllä makeen näkönen kello. Tarvii vissiin vaan ruveta lottoamaan, jos sitä sitten joskus sais ostettua jotain vähän erikoisempaa kelloa :rolleyes:

Mitenkähän vanhan 60-luvun Omegan saisi hoidettua täyteen iskuun? Tuollainen on näemmä lojunut käyttämättä varmaaan parikymmentä vuotta. Kaiverruksen mukaan on kotoisin vuodelta -65. Vedin käyntiin ja näyttää pysyvän ajassa hyvinkin, mutta kai tuo hyvä jotenkin olisi hoidattaa ja lisäksi tarviisi uuden hihnan ja mielellään lasinkin. Ottaako ihan perus Omegaa myyvä kelloliike tuollaisen hoitoonsa vai mitä instanssia kannattaisi lähestyä? Kokemuksia?

Elämää vaivalloisempi projekti kyllä tämmöisen järkevä restautointi näyttää olevan, ainakin kun budjetti- ja järkevyyssyistä kieltäydyin kohteliaasti paikallisen Omega-diilerin tarjouksesta laivata koko tiuku tehdasentisöintiin. Ilmeisesti sieltä lähettävät yleensä takaisin alkuperäisen mukaisen kellon täysin uusilla osilla ja kamalalla laskulla. Eli ei siis näin. Tällä hetkellä tiuku on pätevän oloisella kellosepällä arvioinnissa ja hoidossa ja ohjelmassa on täydellinen huolto + pleksin vaihto. Ongelman meinasi muodostaa kultauksen fiksaus, jota tekemään lopulta onneksi löysin erään pinnoituksiin vihkiytyneen kultasepänpajan. Riisuttu kuori lähtee siis ensi viikolla postissa toisaalle pinnoitukseen. Sitten pitäisi jostain vielä kaivella uusi/uusittu taulu. Swatch Group Nordicin tarjoukset oli mahdollisesti löytyvä uusvanha osa tai sitten vanhan roudaus Ameriikan maahan uudelleen maalattavaksi. Saas nähdä.

Kustannusten loppuarvio lienee 400€ hujakoilla + hihna. Tavoitteena kutakuinkin tuollainen tulos:
183a.jpg

Kuvassa siis vastaava kello entisöitynä: (http://www.watch-fanatic.com/marketplace/omega/omega-manual-1965.html)

Oon kyllä kade Äijälle tosta kellosta, tulee olemaan huoltotoimenpiteiden jälkeen upea. Pidä siitä huolta, mutta pidä sitä myös ranteessa, ylpeydellä. Mun silmiin 400€ ja risat on aika passelin kuuloinen budjetti, jos siitä saa ainakin hyväkuntoisen. Eihän tuommoista uuden veroiseksi edes kannata laittaa, sama olisi sitten ostaa se uusi kerralla.

Samaa mieltä iivilin kanssa minäkin olen. Äijällä on hieno projekti menossa kellon kunnostamiseksi. Ehdottamasti pidä kelloa ranteessa muulloinkin, kuin juhlapäivinä.

Perkele... Jossakin pyöri meillä kanssa noita vanhoja rannekelloja, en tiedä onko roskiin heitetty vai mitä tehty. Vois joku päivä tonkia.

Tämä tuli ostettua Dubain duty freestä:
http://yfrog.com/7732105000g

Paljon kellot on halvempia Dubaissa verrattuna suomen OVH hintoihin? Jos viitsit niin kerro ihmeessä paljon itse maksoit tuosta Omegasta ja oliko tinkivaraa?

Miettinyt monesti, että ottaisi jokun lomamatkan Dubaihin/Emiraatteihin ja yhdistäisi kaksi kärpästä yhdellä kertaa. Eli kello ja loma. Voisi jopa olla, että loma tulisi kaupan päälisiksi, jos hinnat on kohdillaan suomen hintoihin verrattuna.:)

Paljon kellot on halvempia Dubaissa verrattuna suomen OVH hintoihin? Jos viitsit niin kerro ihmeessä paljon itse maksoit tuosta Omegasta ja oliko tinkivaraa?

Miettinyt monesti, että ottaisi jokun lomamatkan Dubaihin/Emiraatteihin ja yhdistäisi kaksi kärpästä yhdellä kertaa. Eli kello ja loma. Voisi jopa olla, että loma tulisi kaupan päälisiksi, jos hinnat on kohdillaan suomen hintoihin verrattuna.:)

Hinta vertailuja tuli tehtyä useasti kun sen kautta matkustin, melko lähellä monen mallin hinta oli netti kauppojen tarjouksia. Nyt sattui hyvä sauma kun oli 20% alennukset päällä viimestä päivää, 3. terminaalin synttäreiden takia.

1,320.00 e jäi hinnaksi...

Seuraavat alennukset on kuulemma joulukuussa...

Kaupungin Omega-liikeessä ei ole tullut käytyä, ois kiva tietää hinta taso siellä...

Jos on kelloseppäharjottelijawannabeetä paikalla niin mun Rado Diastar vuodelta 1962 on vähän epäkunnossa, säätönuppi revähti irti enkä jaksaisi kiikuttaa huoltoon. Joten entisöintiprojektiksi jollekin tarjolla edukkaasti. Sisällä ETAn semi-huippukoneisto + timantit yms yms. mitä nyt yleensä näissä sisuksissa on ;)

Hinta vertailuja tuli tehtyä useasti kun sen kautta matkustin, melko lähellä monen mallin hinta oli netti kauppojen tarjouksia. Nyt sattui hyvä sauma kun oli 20% alennukset päällä viimestä päivää, 3. terminaalin synttäreiden takia.

1,320.00 e jäi hinnaksi...

Seuraavat alennukset on kuulemma joulukuussa...

Kaupungin Omega-liikeessä ei ole tullut käytyä, ois kiva tietää hinta taso siellä...

Eli toi malli on ilmeisesti 3210.50.00? n. 2200€ olisi ovh ja siis tuollainen -40% olisi alennus. Ei paha...:)

Tällä hetkellä löytyy CAT:in kello. Todella kestävä! Käyttänyt töissä, kestää kipinät rälläkästä ym. Oon ollu tyytyväinen!

Kuvvaa ei ny löyvy.

Eli toi malli on ilmeisesti 3210.50.00? n. 2200€ olisi ovh ja siis tuollainen -40% olisi alennus. Ei paha...:)

Jep, juurikin se. Aika hyvä valikoima Dubain kentällä on, kaikkia merkkejä löytyy A:sta Ö:n, tinkiminen ei ainakaan mulla enää tuottanut tulosta kun oli jo tuo alennus-kamppis päällä, normi casessa en tiedä tippuuko yhtään hinta ilmoitetusta. Voin toki joskus tsekata tietyn mallin hinnan kun sinne seuraavan kerran eksyn.

Suositut

Back
Ylös Bottom