Mitä pitäisi tehdä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jonexys
  • Aloitettu Aloitettu
Terve! Tilanteeni on tälläinen = Olen 173cm ja 72kg mies. Olen laihtunut vuodessa 28kg lenkkeilemällä ja ruokavaliota muuttamalla. Eli "dietannut" vuoden siis. Mitä minun pitäisi nytten tehdä? Dietata lisää vai alottaa keräämään massaa? Alotin kuntosalin 1kk sitten ja olen aika hoikassa kunnossa. Eikä lihasta hirveästi kun katsoo peiliin. Mitä pitäisi tehdä? Jos alotan massaa keräämään paljon pitää syödä päivässä? Lenkkeilen päivittäin vieläkin. ja paino tippuu kokoajan alemmaksi.

Viimeksi muokattu:
Mitä minun pitäisi nytten tehdä? Dietata lisää vai alottaa keräämään massaa?
Riippuu ihan siitä mitä haluat.
Alotin kuntosalin 1kk sitten ja olen aika hoikassa kunnossa. Eikä lihasta hirveästi kun katsoo peiliin. Mitä pitäisi tehdä? Jos alotan massaa keräämään paljon pitää syödä päivässä? Lenkkeilen päivittäin vieläkin. ja paino tippuu kokoajan alemmaksi.
Joku 3000kcal/pvä vois olla hyvä aloitus. Muista syödä paljon proteiinia.

Ja treenit kuntoon, jossei jo oo.

Mikä olisi hyvä kehonrasvaprosentti? Nimittäin mietin vielä jatkavani dieettiä kun kerran olen sen alottanutkin. Missä vaiheessa olisi sitten hyvä ruveta massaa keräämään?

Riippuu täysin mitä itse haluat. Kukaan ei voi päättää sitä puolestasi. Haluatko olla laiha juoksija tyyppi, normaalivartaloinen, kasvattaa lihasta ja olla bodari, hankkia voimaa... Ensiksi pitää päättää mitä haluaa. Pahiten menee metsään jos yrität saada kaikkea kerralla. Eli vaikkapa yrität kasvattaa lihasta ja ja polttaa rasvaa yhtä aikaa. Jos haluat lihasmassaa keskityt siihen ja unohdat sixpäkit. Jos taas pelkkä sixpäck ja pieni rasva % kiinnostaa, silloin pitää hyväksyä että olet enempi jalkapalloilijan näköinen.

Kummalla saa nopeammin sixpackin, massaa kehittämällä vai rasvanpoltolla?, heh! 😄
Dieettaat massat ja lihakset pois niin eiköhän sixpäkki näy. Silloin olet sellainen 62 kiloinen maratoonarin näköinen. Onko sixpäkistä iloa jos on laiha kuin pulkannaru 🤔? Ottaisin vähän kokonaisvaltaisemmat tavoitteet kuin pelkkä sixpäkki 🙂

Sanoisin, että massan tavoittelu on turhuutta. Tavoittele ennemmin tervettä elämää ja ihan *itusti voimaa ja taitoa rekrytoida tehoa.

Olematon lihas ei hapota, sano maratoonari. Sit kun pistää sinne keskivertolihaksiin asumaan paljon ruutia niin mikäs sen parempaa. Mä lopetin turhan bodailun siihen paikkaan kun salilla joku kysy, että "miks ihmeessä bodata (sillon hommailin massaa tavoitteena), vahva voi olla muutenkin" ja sit tää 60-70 kg pulkannaru veti SBD-settiä sarjapainoina leppoisasti jotain k200/p150/v220 kg samassa treenissä sen jälkeen kun oli eka sanonu mulle, että saan pullakahvit jos jaksan hyppiä minuutin sen painohyppynarulla - no en jaksanu ja sain mustan kynnen pottuvarpaaseen.

Sä voit laskee omat kaloritarpeesi vaikka Benedict-Harrisin kaavaa käyttäen jne.

Sanoisin, että massan tavoittelu on turhuutta. Tavoittele ennemmin tervettä elämää ja ihan *itusti voimaa ja taitoa rekrytoida tehoa
Bodauksen pointti ei ole rakentaa toimivaa ja tehokasta kroppaa 🙃 Vain lihaksilla on väliä. Eihän siinä ole mitään järkeä mutta eipä ole monessa muussakaan lajissa. Voimanosto on yhtä turhaa jos niin ajattelee. Samaa kolmea liikettä hinkataan. Kroppa menee aivan paskaksi eikä maximi voimalla tee myöskään mitään "oikeassa elämässä". Vaikka itse olen henkeen ja vereen toiminnallisen treenin kannattaja, en silti sano ettei bodausta kannata harrastaa. Se on ihan kiva harrastus.

Kaikki paitsi purjehdus on turhaa. Niihän se kyllä on. Aloittajan kantsii ostaa siis suoraan purjevene.
Mietipä esim maailman suosituimpia lajeja jalkapalloa ja jääkiekkoa. Eihän niissäkään ole mitään järkeä jos niin haluaa ajatella. Taitavat olla vieläpä kärjessä tapaturma tilastoissa. Bodauksella saa sentään lihasta. Aika monen haave ja naisetkin tykkäävät jos miehellä on sopivasti lihaa.

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
Jos haluaa lihasta, pitää syödä enemmän kuin kuluttaa. Tiukkana oleminen ja samalla yrittää kasvattaa lihasta, ei oikein onnistu. On tehtävä valinta, haluaako olla maratoonari vai bodari.

Jos haluaa lihasta, pitää syödä enemmän kuin kuluttaa. Tiukkana oleminen ja samalla yrittää kasvattaa lihasta, ei oikein onnistu. On tehtävä valinta, haluaako olla maratoonari vai bodari.
Näin se on. Lihasten kasvatuksessa ei kummoisia tuloksia tule jos vahtii sixpäkkiä kokoajan. Poislukien ihan vasta alkajat. He nyt kehittyvät ekat kuukaudet vaikka snickersejä syömällä.

Bodauksen pointti ei ole rakentaa toimivaa ja tehokasta kroppaa 🙃 Vain lihaksilla on väliä. Eihän siinä ole mitään järkeä mutta eipä ole monessa muussakaan lajissa. Voimanosto on yhtä turhaa jos niin ajattelee. Samaa kolmea liikettä hinkataan. Kroppa menee aivan paskaksi eikä maximi voimalla tee myöskään mitään "oikeassa elämässä". Vaikka itse olen henkeen ja vereen toiminnallisen treenin kannattaja, en silti sano ettei bodausta kannata harrastaa. Se on ihan kiva harrastus.
Olen aika samoilla linjoilla, vaikka pidän suorityskykyä tärkeimpänä niin mielestäni lihaksikkuus on mageen näköstä ja pitää näkyä kehossa että urheilee.
Ei siinä on se hienoa olla paljon vahvempi kuin miltä näyttää ja kuluttaahan iso massa enemmän energiaa mutta olisi hieman tympeää jos olisi erittäin vahva mutta näyttäisi siltä ettei edes käy salilla, tuosta tullaankin bodauksen ytimeen.
Suurinosa ihmisistä arvioi maailmaa silmillään ja bodarilla oman harrastuneisuuden taso näkyy suoraan ulospäin toisinkuin monessa muussa harrastuksessa.

Mietipä esim maailman suosituimpia lajeja jalkapalloa ja jääkiekkoa. Eihän niissäkään ole mitään järkeä jos niin haluaa ajatella. Taitavat olla vieläpä kärjessä tapaturma tilastoissa. Bodauksella saa sentään lihasta. Aika monen haave ja naisetkin tykkäävät jos miehellä on sopivasti lihaa.
Emmä varmaan sais paljoa mitään naisia, jos en olisi iso, lihaksikas ja suht tiukka. Tosin olin tossa joku aika sitten isompi, niin esim. rappujen ylös nousut ja autosta ylös nousemiset tuntui kankealta ja liikkuminen yleensäkkin, eli pidän tän hetkistä kokoa sopivana.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom