Mitä penkki-/kyykkytanko painaa?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Hiukan ehkä triviaali kysymys, mutta kun ei tiedä niin ei...
Siis onko tuolle joku standardipaino, joka pätee salilta toiselle, vai vaihtelee esim. valmistajan mukaan?

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Salilla jossa itse käyn on penkissä 20kg tanko ja sitte toinen 16kg (junnutanko) lojumassa lattialla.

voimannostotanko jossa merkkien väli on 81cm painaa 20 kg. ammattilaisilla kyykkytanko painaa 25kg. miesten painonostotanko painaa 20 kg ja junnujen sekä naisten painonnostotanko painaa 15 kg.

Zone-sarja -42%
Luulin niiden painavan yleensä 10 kiloa, joten en ole kysynyt mistään. Pitää varmistaa asia, mutta näyttää siltä, että jokaiseen tulokseeni tuleekin nyt 10kg lisää :)

cuscus sanoi:
Luulin niiden painavan yleensä 10 kiloa, joten en ole kysynyt mistään. Pitää varmistaa asia, mutta näyttää siltä, että jokaiseen tulokseeni tuleekin nyt 10kg lisää :)

Siis etkö oo ikinä tarkastellu tankoa lähempää? Useimmissa kyllä lukee kui paljo se painaa :)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
KäveleväRuumis sanoi:
Kun tuolla penkkaa, niin eikö siinä koko ajan pelota, että tanko napsahtaa poikki? :eek:

No huikealla 45-55kg :nolo: millä teen penkillä sarjoja niin ei, enemmän pelottaa huonekaluputkesta tehty penkki joka notkuu jo aika kovaa.

Lukee vai? olen aika monella salilla käynyt enkä ikinä ole nähnyt yhdessäkään tangossa merkintää siitä paljonko se painaa.. ellei joku ole sitä siihen tussilla kirjoittanut.
Noh, kai ne on jotain sekunda-tankoja sitten.

tikkuniska sanoi:
Siis etkö oo ikinä tarkastellu tankoa lähempää? Useimmissa kyllä lukee kui paljo se painaa :)

Ei siinä ainakaan kovin isolla sitä lue, kun en ole huomannut.

Ei tuolla sinänsä isompaa merkitystä ole ollut, kun olen kiinnittänyt huomiota vain kiekkojen painoon ja siihen, että sarjapainot nousee. Tuolla tarkalla nostotuloksellahan on merkitystä vain egon kannalta (ja nyt ego kasvoi :) )

mr. perfect sanoi:
Lukee vai? olen aika monella salilla käynyt enkä ikinä ole nähnyt yhdessäkään tangossa merkintää siitä paljonko se painaa.. ellei joku ole sitä siihen tussilla kirjoittanut.
Noh, kai ne on jotain sekunda-tankoja sitten.

En minäkään ole nähnyt merkintää tangon painosta itse tangossa. Yleensä se on jossain salin seinällä tai pitää vartavasten kysästä joltakulta.

Meidän salilla penkki/kyykky tangot painavat 20 kg ja skottipenkin käyrä tanko 10 kg.

Painot on merkitty pienillä tarralappusilla tankojen päihin.

Joo ne penkki ja kyykkytangot on aika perus 20kg, tuosta scotista ennoo varma mut toivotaan et se 10kg tai sitten pitää itkeä kun tulokset on pienempiä kuin luulis :itku:

mutka tanko(scot tanko) painaa monesti 8kg/joillakin saleilla 10kg

Meidän salilla "kirkkaammat" tangot 15 kg ja "tummemmat" 20 kg. Scott -tanko taitaa olla yleensä 8-10 kg. Sitten on vielä lyhyt suora tanko 10 kg. Joku kysyy kuitenkin kohta lukoista niin yleensä taitaa olla 1,25 kg ja 2,5 kg/kpl.

Sitten on vielä työpaikan sali jossa on jotain omatekoisia tankoja väliltä 22-26 kg. Joskus olen minäkin nähnyt tangon painon olevan merkattu sinne tangon päähän.

Smith-tankojen painot saisi ainakin lukea jossain. Perskeles.

Kun nostaa 100 kiloa, niin voi ajatella, että eihän tässä ole kuin 5 tyhjää tankoa. 200 kiloa niin 10 tyhjää tankoa. ;)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom