Mitä palautusjuomaa suosittelisitte?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja -Ninnu-
  • Aloitettu Aloitettu
3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
elektra sanoi:
Eikös tuosta maidosta olla vähän kahta mieltä..? Mutta eipä sitä yleensä tule sekoitettua palautusjuomaa maitoon. Yleensä veteen ja hiilarit tosiaan jää olemattomaksi. Palautusjuoman juomisen jälkeen yleensä menee 0,5-1 tunti ennenkuin saa ruokaa suuhun, joten tuntuu ettei se niin katastrofaalista ole..

-elektra

Maidon proteiini on kaseiinia, joka on ERITTÄIN hitaasti imeytyvää proteiinia...
Yleensä siksi suositellaankin mm. maitoa välipalaprotskuun, ja kaseiinia (protskujauhetta) yötä vasten.

Edit :rolleyes: nusnus...

MillaMagia sanoi:
Jos ton palautumisjuoman rupeis sotkeen ite maltosta ja protskusta, niin käykö siihen mikä tahansa heraproteiini? Lähinnä mietin, et onks toi SF-proteiinin Hera Flavour ok, kun se ois musta ok-makuista ja halpaa? Jos se on huono, niin ottasin mielelläni vastaan suosituksia jostain muusta maustetusta ja edukkaasta herasta.

No proteiinin pitäisi olla nopeasti imeytyvää, elikkäs hydrolysoitua (ja Pakkiksen kaupasta lueskelet vaikka proteiinien tuoteselosteita;on ainakin laadukasta kamaa), jotta palautusjuomasta saataisi ne hyödyt irti, miksi se juodaankin. Että elimistö saa mahdollisimman nopeasti sitä energiaa korjaamaan sitä lihasta purkavaa tilaa treenin jälkeen. Olipas vaikeasti sanottu, mutta tiesitkin tän varmasti jo :) . Tuo Hera flavour käy ihan hyvin palautukseenkin.

Bull'sin Recovery on ainakin mulla toimittanut tehtävänsä kiitettävästi. Siinä on kaikk samass pussis, ni ei tarvii mittailla erikseen (jos on tällainen mukavuudenhaluinen niin ku mä). Toinen hyvä on Aftertraining, josta taisi ollakin jo tekstiä.
Näistä palautumisjuomista on tullu niin olennainen osa treenaamista, et onkohan enää ketään joka ei käyttäis moisia aineita.

Timantti sanoi:
reco 2 on mun mielestä ollu parasta ja parhaan makusta palautusjuomaa
mitä oon käyttäny.
Sama täällä. Ja plussaa vielä se et ei tartte ku sekoittaa veteen. Mua ei oikein innosta mittailla monesta eri pussista, mukavuudenhaluinen taidan olla minäkin :)

Trinity sanoi:
Poikaystävä käyttää Muscle+:aa, ja siinä on kyllä ainakin hyvä hh/pr-suhde (50:50). Ja hyvääkin on, sekä sekoittuu hyvin.

ITe kävin ukon "pussilla" kun oli Recot loppu ja sillä oli Muscle-pussi auki, johon se oli lisännyt sekaan loppupurkin kreatiinia. Voi härreguud sitä palautumisnopeutta: kaksi tuntia treenin jälkeen olin ihan sika kipee, kun yleensä palautuminen alkaa vasta 1 - 2 päivän päästä. Kaksi päivää treenin jälkeen ei pienintäkään kipua enää missään. Olin tosi tyytyväinen. Olisko auttanut vielä toi kreatiinilisä, vaikka Musclessahan sitä on jo itessäänkin. :rolleyes:

Ennen käytin reco2 ja nyt vaihtanut Malto + Hera80 sekotukseen..toi sekottelu on muuten oikeasti hauskaa :nolo:

Mä sekoittelen kans itse palautusjuomani, siihen tulee Prolabin Pure Wheyta 40g, maltoa (Evolution) 40g ja kreatiinia (Fast) 5g. Ihan hyväksi olen todennu, ja menee helposti alaskin :) Ei mitään valittamista siis.

Mä olen nyt tavannut ja lukenut haulla ja FAQin linkeillä palautumisjuoma-asioita, ja tadaa, kävin ostoksilla. Mä kun tykkään söseltää kyökissä ja viritellä ja mittailla ja sellaista, niin ostin erikseen heran ja malton. Hera80 mansikan makuisena + malto, niitä ostin kun näppärästi viikonlopun ruokaostoksia tehdessä marketista sai nuo samalla reissulla. :D Nyt sitten olen tärkeänä mittaillut noita, ja voi jösses kun tunnen oloni aidoksi harrastajaksi. ;) Ja tuo on niin namia!

Näitä topiceja tutkin ja pussin kyljestä niitä sisältöjä, ja nyt laitan 30g proteiinia ja n. 30 maltoa. Mies lykkäs mulle lahjoitukseksi dekstron jämänsä, mitenhän sitten, aiempana tässä ketjussa pikkuinen sanoi laittavansa 20g maltoa ja 20g dekstroa, näinköhän kannattais niin tehdä. Pitää pohtia. Ja virnuili myös, että kreatiinipaketillaankin saan käydä, jos tahdon. Eli nyt sitten tutkimaan viestejä tuon kreatiinin suhteen, laittaako sitä vai ei. Siis että onko tällaisella aloittelijalla ja treenausta opettelevalla siitä mitään hyötyä / merkitystä vai jätänkö miehen pulverit rauhaan.

Niin ja jos tuo mun juoma kuulostaa olevan päin seiniä, niin huomauttaa saa. Tässä vasta opettelen, ja kaikki kritiikki otetaan vastaan iloisena siitä, että voi oppia uutta.

Estel sanoi:
Eli nyt sitten tutkimaan viestejä tuon kreatiinin suhteen, laittaako sitä vai ei. Siis että onko tällaisella aloittelijalla ja treenausta opettelevalla siitä mitään hyötyä / merkitystä vai jätänkö miehen pulverit rauhaan.
Ota vaan kreatiini mukaan, ei siitä haittaakaan pitäisi olla. Välttämättä sen vaikutusta ei aloittelijana paljon huomaa, kun tulokset muutenkin nousevat.

Kreasta ei varmaankaan ole paljoakaan hyötyä aloittelijalle. Ei sen käytöstä tosin mitään haittaakaan ole (tosin paino saattaa nousta). Itse ottaisin krean käyttöön vasta sitten, kun siitä voi perustellusti olla hyötyä treeneissä.

M-Nutrition juomat hurjassa alessa, jopa puoleen hintaan

BCAA / EAA / PWO

TILAA TÄSTÄ
Tuota minäkin olen ajatellut, että aloittelijana siitä ei ole sinällään mitään erityistä hyötyä. Jos menis tuolla perustsydeemillä vaan. :) Mutta on se mieheltä niin jalomielistä, luvata, että käy vaan hänen paketeillaan. :D

Ukon kanssa käytetään Muscle+:aa. Hyväksi olen havainnut, makukin on ok. Ainoa miinus on kauhia ällötysolo jonka se aiheuttaa. Taitaa olla se krea joka sitä tekee?

Melly sanoi:
Ukon kanssa käytetään Muscle+:aa. Hyväksi olen havainnut, makukin on ok. Ainoa miinus on kauhia ällötysolo jonka se aiheuttaa. Taitaa olla se krea joka sitä tekee?

Ei oo kreatiini mulle ällötysoloa aiheuttanut, eikä myöskään kaikki valmiit palautusjuomat.

Yksi joka niin teki oli United feelingsin Recovery Drink, siis treenin jälkeen meni puoli iltaa pahoinvoivana. Arvelen pahoinvoinnin johtuvan siihen lisätyistä vitamiineista.
Esim. sinkki tekee mulle kuvottavan olon jos otan tyhjään vatsaan samoin tekee monivitamiinitabletit. Treenin jälkeenhän vatsa on suht tyhjä, että voisko sullakin johtua niistä? Onks Muscle+:ssa lisätty vitamiineja? ;)

Hippo sanoi:
Arvelen pahoinvoinnin johtuvan siihen lisätyistä vitamiineista.
Esim. sinkki tekee mulle kuvottavan olon jos otan tyhjään vatsaan samoin tekee monivitamiinitabletit. Treenin jälkeenhän vatsa on suht tyhjä, että voisko sullakin johtua niistä? Onks Muscle+:ssa lisätty vitamiineja? ;)

Sinäpä sen sanoit. Vitamiinit sen tekee juu :)
Sitä kun ottaa vitskut erikseen niin ei tuu edes mieleen, että Muscle plussakin tosiaan sisältää niitä. :rolleyes:

Mike sanoi:
Pitää nyt muistuttaa mimmejä, että on myös muitakin merkkejä kuin se iänikuinen fast. Ainoa joka täällä näköjään oikeasti palautuu, on Faidra ;)

http://www.pakkotoisto.com/kauppa/

;) Kyllä minäkin palaudun ihan hyvin, sillä sekoitukseeni kuuluu 30 g Prolab PureWheytä, 30 g maltoa ja kreaa sekä glutaa (reilu teelusikallinen kumpaistakin). Itse en voisi edes kuvitellakaan palaavani Fastin käyttäjäksi, sillä PureWhey suklaa on n-i-i-n hyvää. :rock:

Mike sanoi:
Pitää nyt muistuttaa mimmejä, että on myös muitakin merkkejä kuin se iänikuinen fast. Ainoa joka täällä näköjään oikeasti palautuu, on Faidra ;)

http://www.pakkotoisto.com/kauppa/

Aijoo, Pakkis-kaupan vuoksi mulla ei ookaan tainnu olla enää lihakset niin kipeät :D Heh, mut on toiminu kyllä ihan hyvin toi mun juoma.

Mulla ois tuossa pöydällä iso pönttö heraproteiinia (Whey-80), tollasta:

100 gr kohti
Rasvaa: 8 g
Proteiini: 76 g
Hiilihydraatteja: 5 g
Kaloreja: 410 kcal

Aattelin tehdä siitä palkkarin itse maltoa ja kreaa lisäämällä. Missä suhteessa laitan maltoa? Paljonko tulisi ottaa per annos sitten kun painoa on 80kg/170cm. 4krt viikossa salitreeni + 20-30min aerobinen päälle.

Mulla olisi hakusessa proteiinijauhe, jota voisin salitreenin jälkeen nappailla. Kaikki proteiinijauheet epäilyttää mua suuresti, mutta haluaisin lähinnä siksi kokeilla, että josko siitä olisi jotakin hyötyä. Aikaisemmin on salitreenin eväinä ollut lähinnä rahkaa ja ananasmurskaa.

Etsimäni proteiinijauhe pitäisi olla luonnonmukaista (eli maustamatonta, ei mitään maukeutusaineita, kummallisia lisäaineita tms.), ja sellaista, ettei siitä mene maha sekaisin. Mahtaako tällaista edes löytyä? Katsoin mielenkiinnon vuoksi tuolta kaupasta joitakin, mutta esimerkiksi jokin "ultrasuodatettu heraproteiinikonsentraatti" saa mut näkemään punaista, koska tahdon tietää, mitä suuhuni laitan, ja tuollaisesta sanahirviöstä en ole ikinä kuullutkaan.

Etsimäni proteiinijauhe pitäisi olla luonnonmukaista (eli maustamatonta, ei mitään maukeutusaineita, kummallisia lisäaineita tms.), ja sellaista, ettei siitä mene maha sekaisin. Mahtaako tällaista edes löytyä? Katsoin mielenkiinnon vuoksi tuolta kaupasta joitakin, mutta esimerkiksi jokin "ultrasuodatettu heraproteiinikonsentraatti" saa mut näkemään punaista, koska tahdon tietää, mitä suuhuni laitan, ja tuollaisesta sanahirviöstä en ole ikinä kuullutkaan.

Heraproteiini= maidon toinen proteiini
konsentraatti = tiiviste
ultrasuodatettu = menetelmä, jolla hera on käsitelty (puhdistettu)

Useimmilla menee varmaan maha sekaisin laktoosista eikä herasta sinänsä. Konsentraatista laktoosia ei ole poistettu.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom