Mitä on isänmaallisuus?

Mitä oikein teette työksenne? Ilmeisesti olette jotain täyspäiväisiä maailmanparantajia. Joidenkin työ nyt vaan sattuu olemaan puukauppaan tai jotenkin siihen liittyvää. Suomessa on tehty puukauppaa aina ja toivottavasti tehdään tulevaisuudessakin.
Ottakaa se pää pois sieltä pakaroiden välistä ja miettikää onko teidän elämä nyt niin hirmuisen luontoystävällistä. Nytkin istutte tietokoneella sähköä kuluttamassa, ostatte broilerinne muovipaketissa ja käytätte polttomoottorikäyttöisiä vempeleitä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Jakob sanoi:
Kyllä se on niin, että ei ne meidän esi-isät sen suuremmin luontoa kunnioittaneet. Tuo on taas tuommoista romattista :anssi:. Niillä ei vaan yksinkertaisesti ollut vehkeitä tehdä tällaista tuhoa luonnolle mihin meillä on mahdollisuus.

eli ihminen on yhtä viisas/tyhmä kuin 2000 vuotta sitten (jotkut yksilöt vaan ovat keksineet kivoja asioita) toisin sanoen virheistä ei voi oppia, pitää siis hakata kaikki sileäksi kun on tehokkaampi saha---> tehdään niin iso pommi että kuolee muutkin.
ennen varmaan elettiin metsästä, mutta jos homma kasvaa kokoajan ei ole puita tarpeeksi.

e:late, mitähän kirjottelin vähän aika sitten, ei sitä varmaan joksikin omavaraiseläjäksi pysty, mutta jossain asioissa voi tinkiä.
ja kaikkine näine postauksineni en tarkoita pelkästään metsiä vaan yleistä rahan ahneutta, vähemmälläkin pärjäis jos vaan porukka pysähtyis katsomaan mitä tarvitsee oikeasti ja mitä ei.

Kun näin threadin otsikon niin ajattelin että "hei, tästähän voi tulla kerrankin hyvä, ei riitelyyn johtava, thread." Mutta sitten aloitusviesti oli jo sen verran mielipiteellinen, että pakostihan se ajautui karikkoon jo 2. sivulla.

Isänmaallisuus on sitä, että tuntee ylpeyttä ja tyytyväisyyttä, kun oma maa menestyy. Asui sitten kotimaassaan tai ei. Ja mikäli asiat eivät ole niin hyvin, niin pyrkii korjaamaan ne, millä tavoilla nyt yksilönä pystyykin - kunnioittaen samalla auktoriteetteja ja heidän päätöksiään.

Isänmaallisuudella ei ole mitään tekemistä rasismin kanssa. Useimmat rasistit eivät pelkää oman maansa puolesta, vaan itsensä puolesta.

Pummilla kulkeminen, pimeä työ tai TV-lupatarkastajaa vältteleminen ei sovi minun kuvaani isänmaallisuudesta. Noilla rahoilla yhteiskuntaa pyöritetään. Eikä veroja pakoon lähteminen ulkomaille.

Repe Sorsa sanoi:
Kyllähän Suomessa pinta-alalla mitaten on paljon alaa, missä kasvaa puuta eli taimikkoa tai nuorta metsää, mutta kuutioina mitaten metsää on reilusti vähemmän mitä aiemmin.

Täytyy vähän kommentoida...

Suomen metsät kasvavat joka vuosi noin 10 miljoonaa kuutiometriä. Eli Suomen puuvaranto kasvaa koko ajan, vaikka puun käyttö on moninkertaistunut. Ja kasvavat motit eivät ole vain taimikoissa tai nuorissa metsissä, sillä järeän tukkipuun määrä on moninkertaistunut 1950-luvulta lähtien.

Kuinka tähän on päästy?

Tuossa 1800-luvun loppupuolella ja 1900-alkupuolella Suomen metsät olivat tosi huonossa kunnossa, koska metsiä oli hakattu pari sataa vuotta säälimättä eikä niiden uudistumisesta piitattu. Silloin kuitenkin herättiin tilanteeseen ja lakien (mm.yksityismetsälaki vuonna 1929) myötä alettiin panostamaan metsänhoitoon ja ohjaamaan Suomen metsätaloutta kestävällä pohjalle. Ja sen kestävän pohjan Suomen metsätalous on saavuttanut jo kymmeniä vuosia sitten.

Isänmaallisuus on aivan eri asia kuin rasismi, mihin jotkut ajattelemattomat sen helposti yhdistävät. Siinä on kyse aika melkoisista asioista. RRKalle ei tunnu näkevän hyviä puolia tässä yhteiskunnassa vrt monet kehitysmaat. Isänmaallisuus pelasti meidät Itä-Euroopan kohtalolta (ja myös senhetkinen sotilaallinen tilanne).

Isänmaallisuus voi tuoda sisältöä elämään puolustaessaan niitä arvoja, jotka kokee tärkeäksi.

Mixu vetää hyvin.

Repe Sorsa sanoi:
Ei tarvitse muuta kuin lähteä käymään rajan takana, niin näkee silmänkantamattomiin järeää tukkimetsää. Toki Venäjälläkin on tilanne menossa pahempaan suuntaan, kun metsiä aletaan suomalaisten yritysten voimin hyödyntää entistä tehokkaammin rahankiilto silmissä. Kyllähän Suomessa pinta-alalla mitaten on paljon alaa, missä kasvaa puuta eli taimikkoa tai nuorta metsää, mutta kuutioina mitaten metsää on reilusti vähemmän mitä aiemmin. Kanalintujen reilu väheneminen on myös yksi esimerkki metsäteollisuuden vaikutuksista metsiin. Tässä pitäisi nähdä metsä puilta, jokainen puupelto ei ole metsää. Oikea metsä koostuu useista puulajeista ja eri-ikäisistä puista.

Johtuu siitä, ettei ryssä ole vielä ihan joka pikaan kerinnyt...Karjalassa (sukujuuret siellä) ja siperiassa käyneenä näen joka kerralla enemmän ja enemmän raiskattua metsää.

Ryssä hakkaa metsiään surutta, ja tämäkin on mielestäsi suomalaisten rahanahneutta...haloo!!!

Harvennustarve Suomen metsissä on huutava. Jos harvennusrästejä ei saada kiinni, vaarana on se, että metsämme riukuuntuu ja tukkipuuta ei tulevaisuudessa enää löydy.

Suomessa suojellaan metsiä prosenteissa mitaten älyttömästi muuhun eurooppaan nähden.

kpsk sanoi:
RRKalle ei tunnu näkevän hyviä puolia tässä yhteiskunnassa vrt monet kehitysmaat.

Kyllähän mä ne tiedostan ja ymmärrän, en vain osaa sopeutua tähän systeemiin ja paapomiseen. Ihmiset on erilaisia, ja mulle sopisi paljon paremmin laittomampi ja turvattomampi yhteiskunta missä olisi oman onnensa herra. Nämähän on ihan verestä ja arvottamisesta kiinni.

Kyllä mä silti usein olen tyytyväinenkin siihen mitä tää maa on. Olen vain valtion kannalta vähän sopeutumiskyvytön yksilö. Kai se maailma munkin unelmat joskus murskaa ja alistaa oravanpyöräänsä. Sulauttaa osaksi tätä amalgaamia, jonka tarkoitus on vain peittää oman luonteemme pimeä puoli. Iskee valjaat selkään ja laput silmille, ohjaa mielen kadotukseen ja kehon pakkotyöhön

Syöksee ajatukset pimeään yöhön ja korvaa ne ehdollistetuilla tiedoilla. Lyö lokaan oman mielipiteen ja tappaa suuren yksilön vapauden. Murskaa erilaisuuden ja polttaa kauniit villit ajatukset kehityksen alttarilla;):whip:

RRKalle sanoi:
Kyllähän mä ne tiedostan ja ymmärrän, en vain osaa sopeutua tähän systeemiin ja paapomiseen. Ihmiset on erilaisia, ja mulle sopisi paljon paremmin laittomampi ja turvattomampi yhteiskunta missä olisi oman onnensa herra. Nämähän on ihan verestä ja arvottamisesta kiinni.

Kyllä mä silti usein olen tyytyväinenkin siihen mitä tää maa on. Olen vain valtion kannalta vähän sopeutumiskyvytön yksilö. Kai se maailma munkin unelmat joskus murskaa ja alistaa oravanpyöräänsä. Sulauttaa osaksi tätä amalgaamia, jonka tarkoitus on vain peittää oman luonteemme pimeä puoli. Iskee valjaat selkään ja laput silmille, ohjaa mielen kadotukseen ja kehon pakkotyöhön

Syöksee ajatukset pimeään yöhön ja korvaa ne ehdollistetuilla tiedoilla. Lyö lokaan oman mielipiteen ja tappaa suuren yksilön vapauden. Murskaa erilaisuuden ja polttaa kauniit villit ajatukset kehityksen alttarilla;):whip:

Kehottaisin kyllä muuttamaan johonkin lähi-idän tai vaikkapa afrikan levottomaan maahan palkkasoturiksi, sieltä voisi löytyä kaipaamaasi jännitystä. Muista jättää sitten ne isin ja äidin rahat kotiin.

Mixu sanoi:
Pummilla kulkeminen, pimeä työ tai TV-lupatarkastajaa vältteleminen ei sovi minun kuvaani isänmaallisuudesta. Noilla rahoilla yhteiskuntaa pyöritetään. Eikä veroja pakoon lähteminen ulkomaille.

Vaikkakin olen luonteeltani isänmaallinen, onko minulla velvollisuus siihen tuudittautuen hyväksyä kaikki kaikki mitä valtion taholta minulle syötetään?

jantunen7 sanoi:
Kehottaisin kyllä muuttamaan johonkin lähi-idän tai vaikkapa afrikan levottomaan maahan palkkasoturiksi, sieltä voisi löytyä kaipaamaasi jännitystä. Muista jättää sitten ne isin ja äidin rahat kotiin.

Se on hyvä että sä suhtaudut mun postiin niinkuin se oli kirjoitettukun: täysin vakavasti. Ja sitten sä olet vielä sellainen verbaalinen ajatusten paikoilleen mäjäyttäjä, että fiksulla ja omaperäisellä "isin rahat"-kommentilla sä sait mut kertaheitolla että ei ole kuin yksi oikea tapa elää. Se on niin sanottu Jantusen tapa.

Kaikki muu elämä kuin Jantusen tapa on pelkkää äidin lylleröitten haihattelua, ja se ettei täysin hyväksy valtion opastusta meinaa sitä että ainoa toinen vaihtoehto on sotatilainen maa jossa on luontasiesti värväydyttävä palkkasoturiksi vaikka putkimiehiksikin olisi mahdollisuus samalla palkalla päästä.

Jantusen tapaan elämisen hyvä puoli on myös se että automaattisesti jo netin kautta näkee ketä elää äipän ja isukin rahoilla. Jantusen tavalla sinustakin tulee mielenkiinnon menettänyt harmaaseen massaan uppoava unelmansa kadoittanut katkera punttikuningas.

Kiitos Jantunen! Tätä mä olen aina halunnut!

Tales sanoi:
Vaikkakin olen luonteeltani isänmaallinen, onko minulla velvollisuus siihen tuudittautuen hyväksyä kaikki kaikki mitä valtion taholta minulle syötetään?
En tartu tuohon, jotta thread ei menisi offtopiciksi. Se on vain mielipiteeni.

RRKalle sanoi:
Se on hyvä että sä suhtaudut mun postiin niinkuin se oli kirjoitettukun: täysin vakavasti. Ja sitten sä olet vielä sellainen verbaalinen ajatusten paikoilleen mäjäyttäjä, että fiksulla ja omaperäisellä "isin rahat"-kommentilla sä sait mut kertaheitolla että ei ole kuin yksi oikea tapa elää. Se on niin sanottu Jantusen tapa.

Kaikki muu elämä kuin Jantusen tapa on pelkkää äidin lylleröitten haihattelua, ja se ettei täysin hyväksy valtion opastusta meinaa sitä että ainoa toinen vaihtoehto on sotatilainen maa jossa on luontasiesti värväydyttävä palkkasoturiksi vaikka putkimiehiksikin olisi mahdollisuus samalla palkalla päästä.

Jantusen tapaan elämisen hyvä puoli on myös se että automaattisesti jo netin kautta näkee ketä elää äipän ja isukin rahoilla. Jantusen tavalla sinustakin tulee mielenkiinnon menettänyt harmaaseen massaan uppoava unelmansa kadoittanut katkera punttikuningas.

Kiitos Jantunen! Tätä mä olen aina halunnut!

On aina mukavaa huomata että kaikkia ei vielä ole tasapäistetty ja säilötty sosiaalidemokraattisen matrixin pullamössöön vikisemään impotentteina loisina :thumbs:

Edit. Tarpeetonta muokkausta, tavan vuoksi.

Minulle isänmaallisuus on kieli, kansa, kulttuuri: Suomi. Tapa istua penkin päässä karvat korvilla. Sauna viina perkele.

Tai talvinen hiihto lumiseen metsään. Joita täällä kuitenkin vielä on. Nuotio ja siinä kärventyvä jauhoinen makkara.

Jörn Donner ja Gösta Sunqvist. Väinö Linna ja Huuhaa-Innanen. Suo, kuokka, punainen viiva, Ryysyrannan Jooseppi ja karhu joka syö Topin.

Tai kuten eräskin nuori runopoika, uuden euroopan lauriviita, Isänmaataan karheasti kuvaili:
RRKalle sanoi:
... unelmat murskaa ja alistaa oravanpyöräänsä. Sulauttaa osaksi tätä amalgaamia, jonka tarkoitus on vain peittää oman luonteemme pimeä puoli. Iskee valjaat selkään ja laput silmille, ohjaa mielen kadotukseen ja kehon pakkotyöhön. Syöksee ajatukset pimeään yöhön ja korvaa ne ehdollistetuilla tiedoilla. Lyö lokaan oman mielipiteen ja tappaa suuren yksilön vapauden. Murskaa erilaisuuden ja polttaa kauniit villit ajatukset kehityksen alttarilla.

Isänmaallisuus minulle:

Useista eri syistä syntyneet tunnesiteet tähän maahan ja kansaan & halu tehdä tästä parempi paikka olla ja elellä kaikille.

Lyhyesti ja ympäripyöreästi. :)

Hittovie, minähän voin allekirjoittaa kerrankin AKV:n lausunnon sellaisenaan. On sitä aikoihin eletty. :)

RRKalle sanoi:

:D Noh, onhan tämä aika invidualistinen yhteiskunta ainakin vielä toistaiseksi. Tämä on vapaa oravanpyörä, johon sopii kaikenmaailman marsua ja hamsteriakin. Jopa ne, jotka eläinlääkäri voisi lopettaa.

Ilman erilaisuutta ei tule kehitystä, mutta onneksi siitä on evoluutio pitämässä huolen jos kulttuuri ei siihen kykene.

kpsk sanoi:
:D Noh, onhan tämä aika invidualistinen yhteiskunta ainakin vielä toistaiseksi. Tämä on vapaa oravanpyörä, johon sopii kaikenmaailman marsua ja hamsteriakin. Jopa ne, jotka eläinlääkäri voisi lopettaa.

Onhan tämä aika individualistinen verrattuna mihin vaan. Lähinnä sitä että nykyään keskivertoihminen on aika vapaa, mutta ketään ei voi olla kokonaan vapaa. Siksi kai se maailma mua aina huuteleekin tutkailemaan itteään.

Noi reinon mainitsemat asiat on sitä mitä mussa on vielä isänmaallista, noi asiat ja sellaiset pienet suomalaisen luonteen erikoisuudet sitoo meikäläisen identiteetin kumminkin aika hyvin Suomeen.

Sanotaan vaikka että rakastan Suomea ja suomalaisia, mutta en katso että laillinen esivalta, armeija, eduskunta tai mikään instanssi tai niiden pakottamat säännöt on osa mua tai mun rakastamaa ja tunnustamaa Suomea.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom