Mitä on isänmaallisuus?

late83 sanoi:
Siis tarkoitatko että metsistä ei hakattaisi puuta teollisuuden käyttöön ja olemassa oleva teollisuus vain ajettaisiin alas? Mistäs hankkisit tälle suurelle ihmisjoukolle töitä?

no ei pitäis hakata metsiä, mitäs sitten kun ei oo yhtään metsää... vittu ihminen on kaukana luonnosta nykyään. ja ihmisiä on liikaa, sitten pitää keksiä työtä muualta. (mä voisin lopettaa itseni jos kaikki muutkin tekis sen, ihminen on iso virus)

ja asiaan, isänmaallisuus on olemista suomalainen ja edustaa suomea hyvillä asioilla ja teoilla.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mniska sanoi:
no ei pitäis hakata metsiä, mitäs sitten kun ei oo yhtään metsää... vittu ihminen on kaukana luonnosta nykyään. ja ihmisiä on liikaa, sitten pitää keksiä työtä muualta. (mä voisin lopettaa itseni jos kaikki muutkin tekis sen, ihminen on iso virus)

Suomen metsä kasvaa tällä hetkellä nopeammin mitä sitä kaadetaan. Suojelussa on isompi prosentti, mitä monissa muissa maissa ja pitää huomioida myös metsäpeittellisyys, mikä Suomessa on huima.

VelttoV sanoi:
Suomen metsä kasvaa tällä hetkellä nopeammin mitä sitä kaadetaan. Suojelussa on isompi prosentti, mitä monissa muissa maissa ja pitää huomioida myös metsäpeittellisyys, mikä Suomessa on huima.

toi mun oli kärjistetty teksti, yritin hiukan selittää kun mun mielestä luontoa pidetään aika huonossa jamassa ja se on teollisuuden ja maatalouden syytä, kyllähän yksilökin kuluttaa..

Mniska sanoi:
toi mun oli kärjistetty teksti, yritin hiukan selittää kun mun mielestä luontoa pidetään aika huonossa jamassa ja se on teollisuuden ja maatalouden syytä, kyllähän yksilökin kuluttaa..

Teollisuus ja maatalous tekee molemmat yksilöille tuotantoa. Eli tuo muiden syyttäminen on tekosyytä. Yksilö voi kulutustottumuksillaa huomattavasti vaikuttaa asioihin, jos yksilöt tajuaisivat joukon voiman.

VelttoV sanoi:
Teollisuus ja maatalous tekee molemmat yksilöille tuotantoa. Eli tuo muiden syyttäminen on tekosyytä. Yksilö voi kulutustottumuksillaa huomattavasti vaikuttaa asioihin, jos yksilöt tajuaisivat joukon voiman.

ehkäpä siksi suosin luomua ja pyörää ja sähköäkin yritän säästellä!

-Marchi- sanoi:
Itse ajattelen isänmaallisuuden olevan oman maansa ja sotaveteraanien arvostamista, mutta myös hyvänä ihmisenä olemista. Nykyiset sotaveteraanit räkisivät naamaan nykyisiä "isänmaallisia" jossei kurkussa oleva kranaatinsirpale estäisi tätä toimintoa.

Hyvin sanottu, itse kelailen juuri samanlailla. :worship:

Repe Sorsa sanoi:
No, myönnetään, että Venäjällä metsiä ei ole tuhottu samalla innolla kuin Suomessa, mutta sen edestä löytyy saastuttavaa teollisuutta, ydinvoimaloita ym.

100X:anssi:

Venäjällä ei tunneta muuta hakkuutapaa kuin avohakkuu! Venäläiset suoraan sanoen paraikaa raiskaavat esim. Karjalan ja Siperian metsiä!

Suomessa tunnetaan mm. harvennushakkuu, suomessa on myös metsänomistajalla lakisääteinen velvoite uudistaa metsä, eli istuttaa uudet taimet hakkuuaukealle!

Mistä moinen harhakäsityksesi on peräisin??????

Siis kertokaa missäpäin Suomea sitä metsää nyt niin huonosti pidetään. Joo olen nähnyt isojakin avohakkuualueita, mutta onko se nyt sitten niin hirveää raiskausta. Se nyt sattuu vaan olemaan jonkun ihmisen elinkeino ja siinä on huomattavia määriä rahaa kiinni. Metsä myös kasvaa koko ajan, mikä tekee siitä uusiutuvan luonnonvaran.
Isänmaallisuuteen ei ole kukaan vielä tainnut laittaa taloudellisen kilpauilukyvyn takaamista, jota metsiemme täydellinen suojelu ei todellakaan edistä.

late83 sanoi:
Siis kertokaa missäpäin Suomea sitä metsää nyt niin huonosti pidetään. Joo olen nähnyt isojakin avohakkuualueita, mutta onko se nyt sitten niin hirveää raiskausta. Se nyt sattuu vaan olemaan jonkun ihmisen elinkeino ja siinä on huomattavia määriä rahaa kiinni. Metsä myös kasvaa koko ajan, mikä tekee siitä uusiutuvan luonnonvaran.
Isänmaallisuuteen ei ole kukaan vielä tainnut laittaa taloudellisen kilpauilukyvyn takaamista, jota metsiemme täydellinen suojelu ei todellakaan edistä.
Yhdyn tähän täysin sekä -Marchi-:n viestiin myös.

Ja jokainen joka sitä metsää haluaa niin innokkaasti vielä enemmän suojella voi ostaa ihan oman suojelukohteen. Jos vaikka jokainen korpimetsän kaipaaja ostaa itselleen 100ha metsää niin kyllä suojelualueiden määrä suomessa kasvaa reilusti.
Nämä ylisuojelijat kusee vain omiin ja kaikkien muiden suomalaisten muroihin noilla perättömillä puheilla metsän raiskaamisesta. Nämä puheet ei suinkaan helpota suomalaisen puutavaran tilannetta maailman markkinoilla.

late83 sanoi:

tää kusee nyky maailmassa. RAHA RAHA RAHA VITTU LISÄÄ RAHAA, mulle ja tollanen bemari et saan pesää.... mulle ja tollanen äijä jolla on bemari et saan rispektii ja kateellisia katseita köyhiltä.
:itku:

Pakko myöntää että isänmaallisuuteni on alamäessä koko ajan. En koe olevani osa yhteiskuntaa.Se ei tee mitään mun eteen ja mä koitan parhaani mukaan elää yksilönä ja keinotella hyötyä yhteiskunnalta.

Suomessa ja Suomen kulttuurissa on paljon hienojakin piirteitä, mutta idiotismi ja populismi on pilannut politiikan, kansan sekä mädättänyt kulttuurin. Paska maa, mutta silti yksi parhaista. Se ei kerro Suomen hyvyydestä vaan nykymaailman paskuudesta:D

Näin pirteät on mun ajatukset isänmaallsuudesta.

Ai niin, yksi asia mua muuten vituttaa enempi kun debiilikaljaskinit. Sellaset vitun pätevät inisijät, jotka heti kuullessaan sanan "isänmaallisuus rupee osotteleen sormella kaikkea ja huutamaan:
"mäen oo natsi!"
"Mä oon fiksumpi kun natsit!"
"Mä en oo rasisti!"
" Mä oon fiksumpi kun rasistit!"
"Mulla ei oo Leijona-tatskaa!"
"Mulla ei oo Koffi-lippistä!"

Minkä takia ihminen joka on ylpeä isänmaastaan ja esim. sen takia ottaa leijona-tatskan leimataan heti rasistiksi ja kaljaa kittaavaksi sossupummi-skiniksi?

M.O.P. sanoi:
Minkä takia ihminen joka on ylpeä isänmaastaan ja esim. sen takia ottaa leijona-tatskan leimataan heti rasistiksi ja kaljaa kittaavaksi sossupummi-skiniksi?

Leimaaminen on helpompaa kuin ajatteleminen.

vanha mies sanoi:
100X:anssi:

Venäjällä ei tunneta muuta hakkuutapaa kuin avohakkuu! Venäläiset suoraan sanoen paraikaa raiskaavat esim. Karjalan ja Siperian metsiä!

Suomessa tunnetaan mm. harvennushakkuu, suomessa on myös metsänomistajalla lakisääteinen velvoite uudistaa metsä, eli istuttaa uudet taimet hakkuuaukealle!

Mistä moinen harhakäsityksesi on peräisin??????

Ei tarvitse muuta kuin lähteä käymään rajan takana, niin näkee silmänkantamattomiin järeää tukkimetsää. Toki Venäjälläkin on tilanne menossa pahempaan suuntaan, kun metsiä aletaan suomalaisten yritysten voimin hyödyntää entistä tehokkaammin rahankiilto silmissä. Kyllähän Suomessa pinta-alalla mitaten on paljon alaa, missä kasvaa puuta eli taimikkoa tai nuorta metsää, mutta kuutioina mitaten metsää on reilusti vähemmän mitä aiemmin. Kanalintujen reilu väheneminen on myös yksi esimerkki metsäteollisuuden vaikutuksista metsiin. Tässä pitäisi nähdä metsä puilta, jokainen puupelto ei ole metsää. Oikea metsä koostuu useista puulajeista ja eri-ikäisistä puista.

late83 sanoi:
Ja jokainen joka sitä metsää haluaa niin innokkaasti vielä enemmän suojella voi ostaa ihan oman suojelukohteen. Jos vaikka jokainen korpimetsän kaipaaja ostaa itselleen 100ha metsää niin kyllä suojelualueiden määrä suomessa kasvaa reilusti.
Nämä ylisuojelijat kusee vain omiin ja kaikkien muiden suomalaisten muroihin noilla perättömillä puheilla metsän raiskaamisesta. Nämä puheet ei suinkaan helpota suomalaisen puutavaran tilannetta maailman markkinoilla.

Hmmm... myisitkö mummosikin talouskasvua edistääksesi? Ei kai kaikki arvot ja asiat voi olla kaupan? Eikö yhteiskunnassa ole jotain vikaa, jos meidän sukupolvi ei pärjää kaiken tämän kerskakulutuksen keskellä ilman, että tuhoamme esi-isiemme kunnioittaman ja ihaileman metsäluonnon? Miten ihmeessä kymmenet sukupolvet meitä ennen ovat selvinneet edes hengissä? Tosin ovathan he olleet paljon onnettomampia kuin nykyään, koska ovat joutuneet elämään aineellisesti vähän niukemmin, mistä kertovat entisajan itsemurha-, masennus-, ym. tilastot.

Repe Sorsa sanoi:
Hmmm... myisitkö mummosikin talouskasvua edistääksesi? Ei kai kaikki arvot ja asiat voi olla kaupan? Eikö yhteiskunnassa ole jotain vikaa, jos meidän sukupolvi ei pärjää kaiken tämän kerskakulutuksen keskellä ilman, että tuhoamme esi-isiemme kunnioittaman ja ihaileman metsäluonnon?

Kyllä se on niin, että ei ne meidän esi-isät sen suuremmin luontoa kunnioittaneet. Tuo on taas tuommoista romattista :anssi:. Niillä ei vaan yksinkertaisesti ollut vehkeitä tehdä tällaista tuhoa luonnolle mihin meillä on mahdollisuus.

Repe Sorsa sanoi:
Ei tarvitse muuta kuin lähteä käymään rajan takana, niin näkee silmänkantamattomiin järeää tukkimetsää. Toki Venäjälläkin on tilanne menossa pahempaan suuntaan, kun metsiä aletaan suomalaisten yritysten voimin hyödyntää entistä tehokkaammin rahankiilto silmissä. Kyllähän Suomessa pinta-alalla mitaten on paljon alaa, missä kasvaa puuta eli taimikkoa tai nuorta metsää, mutta kuutioina mitaten metsää on reilusti vähemmän mitä aiemmin. Kanalintujen reilu väheneminen on myös yksi esimerkki metsäteollisuuden vaikutuksista metsiin. Tässä pitäisi nähdä metsä puilta, jokainen puupelto ei ole metsää. Oikea metsä koostuu useista puulajeista ja eri-ikäisistä puista.

Totta. Etenkin tuo pointti nuista suomalaisista yrityksistä mitkä ovatkin jo käyneet tekemässä hakkuita mm. siellä rakkaassa Karjalassa. Hakkuiden jäljet olivatkin sitten todella karut. Länsimaista sivistystä?

Itse en tajua miksi joidenkin mielestä joku yritys = joku maa. Mielestäni on hienoa että maa on olemassa jos ei edes oikeudenmukaisuutta edistääkseen niin edes itseään ja sen kansalaisia varten eikä pelkästään ylikansallisten yritysten toimintakenttänä.

Jakob sanoi:
Kyllä se on niin, että ei ne meidän esi-isät sen suuremmin luontoa kunnioittaneet. Tuo on taas tuommoista romattista :anssi:. Niillä ei vaan yksinkertaisesti ollut vehkeitä tehdä tällaista tuhoa luonnolle mihin meillä on mahdollisuus.
No itse asiassa silloin romantiikan aikoina sata v. sitten ne ei paljon muuta tehnyt kuin haltioituivat julmankauniista suomalaisesta natyyristä. Suomella kun ei ollut hienoa historiaa tai suurmiehiä tai rikkauksia, joten sitä puhdasta luontoa ne kaikki historiankirjoista tutut suurmiehet, taiteilijat ja ylioppilaat sitten painotti. Kyllä Suomella on sitä kautta vahvat perinteet luonnon kunnioittamiselle.
Mutta ilmeisesti tarkoitat jotain vuosia nuija ja kala.

Repe Sorsa sanoi:
Kyllähän Suomessa pinta-alalla mitaten on paljon alaa, missä kasvaa puuta eli taimikkoa tai nuorta metsää, mutta kuutioina mitaten metsää on reilusti vähemmän mitä aiemmin.

:anssi:

Eikös tuollainen mutuilu jo riitä. Metsän kasvu aina mitataan kuutioissa ja tilanne ei ole ainakaan hälyyttävä. Ja onneksi ryöstöhakkuut on nykyään kielletty. Nämä hienot lapin kallioiset maisemat jota pidetään sinä suomalaisena ihana aitona metsänä on sitä joutomaata, jolla ei paljoa metsänhoidollista arvoa ole. Metsän kasvu on nopeutunut, koska sitä hoidetaan ja paljon on periaatteessa suomaata muutettu metsäksi ja pelloksi. Etelä-suomessa ei kuulukkaan mitään aarniometsää kasvaa luontaisesti, vaan ryteikköä.

Eikä metsiä enää voi palauttaa "luonnon" tasolle. Tai sitten pitäisi koko ojaverkosto poistaa suomesta ja asutus lopettaa. Lehtojen poistumista suomesta voi syyttää etelä-suomen asutusalueita. Sinnehän ne asumukset muinoin rakennettiin. Esim hirviä ei ole näin etelässä ollut yli sata vuotta sitten näin paljoa kuin nykyisin. Karhut ja sudet on valtaamassa alueitaan takaisin. Osa kanalinnuista on istutettu suomeen ja eivät ole edes luontaisia tänne.

Suomalaiset firmat joutuu nykyään ryöstöhakkaamaan ulkomailla, Eli eteläamerikassa, aasiassa ja venäjällä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom