Mitä muutoksia salitreeniin?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Moi!

Olen aloittanut käymään salilla jokin aika sitten ja nyt mulla oliskin pari kyssäriä liittyen salilla käyntiini.. Olen nyt miettinyt paljon näitä juttuja teenkö oiken ym ym.. kun olen aika uusi näissä hommissa, mutta mulla on kova motivaatio! Mitat on n. 165cm/55.5kg ja olen siis nainen 23v.

Eli mulla on siis mahdollisuus käydä salilla 4x vkossa. Olen nyt tehnyt niin, että jokatoinen päivä teen alakroppaa (jalat,pakarat) ja samana päivänä tehnyt myös vatsoja, ja sitten jokatoinen päivä tehnyt yläkroppaa (kädet, rinta, selkä). Tavoitteena mulla on polttaa vähän ylimääräistä rasvaa, varsinkin alavatsan ja pakara-reisien kohdalta ja saada lihasta lisää.

Kysymyksiä:

-Miltäs toi jako kuulostaa?
-Pitäiskö aerobinen tehä ennen -vai jälkeen lihastreenien? (Olen aloittanut treenit aina yleensä 20min juoksulla juoksumatolla).
-Pitääkö aerobista lisätä? (kun tavoitteena myös sitä rasvaa saada pois)
-Mikä toimis parhaiten lämmittelynä?
-Juon proteiinia (heraa) aina ennen salia ja salin jälkeen (noin. 20min viiveellä).. onko hyvä? vai miten pitäis muuttaa?

Tämmösiä oon mietiskelly :)

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Moi!

Olen aloittanut käymään salilla jokin aika sitten ja nyt mulla oliskin pari kyssäriä liittyen salilla käyntiini.. Olen nyt miettinyt paljon näitä juttuja teenkö oiken ym ym.. kun olen aika uusi näissä hommissa, mutta mulla on kova motivaatio! Mitat on n. 165cm/55.5kg ja olen siis nainen 23v.

Eli mulla on siis mahdollisuus käydä salilla 4x vkossa. Olen nyt tehnyt niin, että jokatoinen päivä teen alakroppaa (jalat,pakarat) ja samana päivänä tehnyt myös vatsoja, ja sitten jokatoinen päivä tehnyt yläkroppaa (kädet, rinta, selkä). Tavoitteena mulla on polttaa vähän ylimääräistä rasvaa, varsinkin alavatsan ja pakara-reisien kohdalta ja saada lihasta lisää.

Kysymyksiä:

-Miltäs toi jako kuulostaa?
-Pitäiskö aerobinen tehä ennen -vai jälkeen lihastreenien? (Olen aloittanut treenit aina yleensä 20min juoksulla juoksumatolla).
-Pitääkö aerobista lisätä? (kun tavoitteena myös sitä rasvaa saada pois)
-Mikä toimis parhaiten lämmittelynä?
-Juon proteiinia (heraa) aina ennen salia ja salin jälkeen (noin. 20min viiveellä).. onko hyvä? vai miten pitäis muuttaa?

Tämmösiä oon mietiskelly :)

Jako kuulostaa oudolta.
Aerobisen voi tehdä vaikka keskellä yötä
Tippuuko paino tän hetken aerobisella? Jos ei, niin sitten lisäät tai kiristät ruokavaliota
Paras lämmittely on tehdä niitä liikkeitä, mitä meinaat tehdä itse treenissäkin.
Voisit listata koko päivän safkat. Ei herasheikit sitä konkurssia paranna, jos muuten syöt vähän sinnepäin.

Jako kuulostaa oudolta.
Aerobisen voi tehdä vaikka keskellä yötä
Tippuuko paino tän hetken aerobisella? Jos ei, niin sitten lisäät tai kiristät ruokavaliota
Paras lämmittely on tehdä niitä liikkeitä, mitä meinaat tehdä itse treenissäkin.
Voisit listata koko päivän safkat. Ei herasheikit sitä konkurssia paranna, jos muuten syöt vähän sinnepäin.

Tuohan on perinteinen yläkroppa/alakroppa jako? Miksi se kuulostaa oudolta.. Muuten ihan asiallista kommenttia hermannilta.

Zone-sarja -42%
Tuon jaon ongelma ittellä joskus oli se että yläkroppapäivänä ei meinaa tehot käsissä riittää kaikkeen. Kovien käsirääkkien jälkeen selän liikkeissä loppuu puristusvoima yms, tai toisinpäin. Selän kanssa saa kädet sen verran rasitusta..
Parempi mulle oli että selkäreenin yhdistäis vaikka keskivartalon junppaan tms.

Aerobista voi vähän vettää lämmöiksi, kunhan ei kauheasti rääkkää ettei itse salitreeniltä syödä energioita. Alkuun ja loppuun 10min?
Parempi olisi myös lämmitellä aina kohdelihasryhmää. Penkkiä lämmitellään penkillä ja mavea mavella jne.
Jos kuitenkin tahdot kovia aerobisia vetää, niin ehkä mieluiten välipäiville ne?

Hera on hyvä palautusjuomaksi. Ennen treeniä ei niin tarpeellien jos vaan on muutama tunti ennen reenejä syönyt tuhdisti.

Tuon jaon ongelma ittellä joskus oli se että yläkroppapäivänä ei meinaa tehot käsissä riittää kaikkeen. Kovien käsirääkkien jälkeen selän liikkeissä loppuu puristusvoima yms, tai toisinpäin. Selän kanssa saa kädet sen verran rasitusta..
Parempi mulle oli että selkäreenin yhdistäis vaikka keskivartalon junppaan tms.

Todennäköisesti vain valitsit liikkeet väärin tai liikejärjestys oli päin mäntyä. Itsellä yläkroppapäivään riittää hyvin esim:

Penkki/vinopenkki 3x
Leuat vo./ mo. 2x
Pystypunnerrus / Dippi 3x
Kulmasoutu tangolla / kp. 2x
viparit sivulle / taakse 2x

Ja jos tarvetta on niin vielä yhdet sarjat hauis ja ojentaja vemputtelua. Hyvin riittää käsissäkin voimat..

Kiitos vastauksista!

Joo mä kans ihmettelin vähän tota Hermanni9 kommenttia, että jako kuulostaa oudolta. Mikä siinä sitten on outoa? Mä oon nyt käyttänyt tällästa jakoa treeneissä, että yläkroppaa ja alakroppaa, enkä oo erikseen alkanu jakamaan vielä lisää. Koska olen kuitenkin vielä aika aloittelija, niin tää on munmielestä ollu paras..

Ja kun kyselin, että kannattaako aerobinen tehdä ennen vai jälkeen treenin, niin tarkoitin lähinnä just sitä mihin Pakkosikakin viittasi.. että viekö ennen treeniä tehty aerobinen kauheesti energiaa sitten pois lihastreenistä. Oonkin ajattelut että vois muuttaa sitä just noin, että 10min ennen ja jälkeen.. ja sit pyrkis pitää päivän jolloin tekis pelkkää aerobista vähän sitten kovemmin.

Ja siitä protskusta just kyselin sillä tarkotuksella että kannattaako se vetää ennenkin salia vai vaan jälkeen palauttavana. No ei siitä varmaan haittaa ole? Olisko suositella jotain mikä olis parempi juoda ennen treeniä?

Miltäs sellanen kuulostas jos yrittäis neljä päivää jakaa silleen, että kahtena päivänä viikossa tekis alakroppaa ja yhtenä yläkroppaa ja sit yhtenä keskittyis aerobiseen?

Jos jotain prodepitosta juot ennen salia, niin sit heraa. Koska nopein imeytyminen. Ite juon joskus ennen reenejä herat ja reenin jälkeen aina heraa jossa myös hiilareita seassa.

Todennäköisesti vain valitsit liikkeet väärin tai liikejärjestys oli päin mäntyä. Itsellä yläkroppapäivään riittää hyvin esim:

Penkki/vinopenkki 3x
Leuat vo./ mo. 2x
Pystypunnerrus / Dippi 3x
Kulmasoutu tangolla / kp. 2x
viparit sivulle / taakse 2x

Ja jos tarvetta on niin vielä yhdet sarjat hauis ja ojentaja vemputtelua. Hyvin riittää käsissäkin voimat..

Tolla setillä ei kyllä selälle saa kun lämmöt.
Kyllä mä tohon ylätaljan ja alataljan vähintään vielä tarttisin ja ainakin kolmet sarjat kutakin.
Se musta, takas asiaan..

Alussa vois hyvinkin toimia toi jako, mutta kehittyessä ei ehkä enää riitä. Seuraa miltä tuntuu.

Aerobiset mä pitäisin salipäivänä vaan kevyessä lämmittelyssä ja 'cooldownissa' ja erillisenä päivänä sitten pidemmät lenkit tms. Jos siis tarkoitus on kuntoa kohottaa ja rasvaa polttaa.
Toki jos olet mallia duracellpupu ja aerobisten jälkeen pystyt yhtä kovaan salitreeniin kuin ilman, niin antaa mennä vaan. Kannattaa kokeilla kumpaakin ja kattoo riittääkö potku.

Toi vika ehdotus siis kuulostaa mun mielestä parhaalta, kunhan ei esim alakropan päivät oo peräjälkeen. :)

Tolla setillä ei kyllä selälle saa kun lämmöt.
Kyllä mä tohon ylätaljan ja alataljan vähintään vielä tarttisin ja ainakin kolmet sarjat kutakin.
Se musta, takas asiaan..

Kehittynyt treenaaja voikin nostaa volyymia 1-2 sarjaa selkäliikkeisiin. Kaksjakoisella ohjelmalla sitä selkää ei kuitenkaan treenata niinkuin 3 tai nelijakoisella, jossa selkä ois yhtenä päivänä. Tärkeintä on se progressio tässäkin ohjelmassa, mutta jos pumppailla haluaa niin sit saa tehä eri jaolla, ei se muilta pois oo.

Jakosi on suht ok mutta et saa rasvoja palamaan paikallisesti joten turha siksi esim. tehdä 2 x vko kovin eristetysti pakaroita jos vielä teet aerobistakin.

Ite teen 4xvko 2-jakoisella myös 2x vko jalat mutta jaan jalat etureiska ja takareiska/pakarat painotteisesti ja teen ne yhdessä selän ja hauisten kanssa (toisena päivänä sitten vatsat ja yläkropan työntävät lihakset). Tee ihmeessä kyykkyä, mavea, j-prässiä. Eristäviä jalkaliikkeitä vain treenin loppuun. Tai myös alkuun jos et saa lihasta väsymään massaliikkeissä kunnolla muuten.

En usko että rasvat palaa 20 minuuttisella tasavauhtisella lämmittelyllä kovin hyvin. Itse tekisin ihan normilämmittelyt, 5 min pyörää/soutua/tms. + verryttelyt riittää. Jos haluat aerobisesta treenistä maksimaalisen rasvanpolttovaikutuksen, tee ihmeessä HIIT-tyyppinen kova, max 15 min min riuhtaisu treenin päätteeksi (fiksuinta varmaan jalkapäivinä). Ei missään nimessä ennen treeniä, muuten et jaksa kunnolla.

Ja hei, painosi vaikuttaa kyllä sopivalta, joten varmaan tuohon rasvanpolttoon ei sinun edes tarvitse kiinnittää erityistä huomiota. Kunnon normipunttitreenillä rasvat muuttuu lihakseksi ilman erityisiä aerobisia virityksiä ja kehonmuokkaus on melkoinen vaikka painosi pysyisi samana! :puntti:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Back
Ylös Bottom