Mitä mieltä tästä treeniohjelmesta?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
ikää mulla on 20 vuotta ja oon treenannu noin 5kk. Oon tehny kokoajan 2-jakosella ohjelmalla, mut nyt on alkanu tuntumaan et jos muuttas sen 3-jakoseen, ku tuo kehitys on tuntunu pysähtyvän. Ja oon 177/78

Tällanen on mun ohjelma.

maanantai:

Rinta, olkapää, ojentaja

Dipit 2x10
Pystypunnerrus tangolla 4x6-8
Pec-deck 4x7-10
Vipunostot sivulle 3x9
Vipunostot eteen 2x7
Pystysoutu 3x6-8
Ristivetotaljassa 2x10
Ojentajat taljassa 3x6-10

keskiviikko:

Selkä, hauis, ojentaja

Kulmasoutu koneessa 4x8-10
Ylätaljaveto taakse 3x7
Ylätaljaveto eteen 3x7
Scott hauiskääntö tangolla 4x6-10
Hauiskääntö vasaraotteella 2x6-10
...Loppuun vielä pari sarjaa ojentajia kevyesti

Perjantai on sitte samanlainen päivä ku maanantai

Elikkä mitä mieltä ootte mun ohjelmasta... onko toistomäärät esim sopivia?? Pitäskö muuttaa jotain et kehittys paremmin. Treenit kestää yleensä 1-2 tuntia. Tavotteenahan mulla on tietysti isommat lihakset:)
Jalkoja on ota mukaan harjoitteluun koska tulee lenkkeiltyä nii mun mielestä ne tulee tehtyy sitten siinä.
Erityisesti haluisin kokoa yläkroppaan ja käsivarsiin... Neuvokaa te kokeneemmat...:hyper:

Lähinnä sitä mieltä että väärä tredi, ja jalat ehdottomasti mukaan jos haluat yläkroppaan massaa.
edit. Juuri sen takia niitä pitää treenata. Kaikkeen tottuu.
(paitsi jää puikkoon perseessä)

Jalkoi just kiva treenata imo :p

mites jalkojen tekeminen muka yläkroppaa vahvistaa??
"Tähän ei ole mitään fysiologisia faktoja, mutta näin ainakin itelleni on käynyt"​

-Marko "Supermassa" Savolainen​

Useat itseäni yli kolme kertaa isommat ovat näin sanoneet, joten en rupea kyseenalaistamaan heidän sanomisiaan ja metodejaan. Näin se vaan menee.

Esitänpä tähän väliin kysymyksen: Mitäs sitten myöhemmässä vaiheessa, jos vaikka penkkipunnerruksen maksimiykkönen olisi nyt vaikka se satanen ja kyykky 57½kg selkä mutkalla?

Ja mihin sä nyt pelkästään vahvaa yläkroppaa tarvitset, josset jaksa kannatella sitä kahden tikun varassa, joita jaloiksi kutsutaan?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%

hormonit, symmetria, raskaat koko kroppaa rasittavat liikkeet... Tästäkin aiheesta löytyy tutkimusta tutkimuksen perään. Kuten aiemmin todettu, käytä Googlea.

Jalkatreeni on se tärkein treeni, kysy keneltä vaan vähääkään ymmärtävältä, ja toi sun lenkkis on ihan eri asia ku kovat kyykyt :)

ps.
josset jaksa kannatella sitä kahden tikun varassa, joita jaloiksi kutsutaan?

eli ns. bambukeppi- / sateenvarjoefekti :D

onkos tuossa mun ohjelmassa muuten sitten järkeä vai pitäskö muuttaa muutaki, ku se et ottaa jalat mukaan?

No sen tarkemmin tuota sun ohjelmaa lukeneena, niin kannattaisi panostaa kokonaisuuteen ja treenata koko kroppa läpi.
Ohjelma on toimiva, mikäli kehitys on ollut hyvää. Sanoit kuitenkin, että kehitys on hidastunut. Ihan normaalia, että kehitys tasaantuu, mutta jos olet nyt 5kk samalla ohjelmalla treenannut, niin joitakin muutoksia voisi tehdä.

Edit: Tosiaan, vatsatkin näyttää puuttuvan jne.

Kyllä mä jättäisin esimerkiksi ylätaljaliikkeistä jomman kumman pois, ja muutenkin vähentäisin ehkä samalle päivälle ja samalle lihasryhmälle tulevista liikkeistä yhden vekeen (esim. vasarakääntö pois ja vain scott-kääntö jäljelle). Muutenkin jotenkin paperilla katseltuna orvon oloinen ohjelma, koska siitä puuttuu tosiaan jalkaliikkeet kokonaan, vatsoista puhumattakaan. Joku maastavetokin toisi yläkroppaan potkua...

Ja miksi peck-deck ja ristitalja samaan päivään? Toinen kunnolla tehtynä riittää, kun dippikin jo rasittaa rintaa jonkin verran (riippuu tyylistä).

harjoittelija sanoi:
kannattaskohan tehä sitten samat liikkeet kerran- vai kahdesti viikossa?
Ei ainakaan samoja liikkeitä kahdesti viikossa, ihan nivelien tähden. Mielummin jotain muuta liikettä.

Eikös se niin ole että isot liikkeet kuten kyykky erittävät eniten kasvuhormonia millä sitten muukin kroppa kasvaa nopeammin kuin pelkästään penkkiä ja haukkaa veivaamalla?

Rinnalta puuttuu kokonaan Penkki ja Vinopenkki, mitkä on parhaita liikkeitä rinnalle! samoin Maastavetoa voisit ruveta vääntämään selälle! sitten ne jalat mukaan mitä tässä kaikki on hokenut! Käytä enemmän vapaita painoja kuin koneita! Sulla on 4 liikettä tossa olkapäille ja rinnalle ois niinkun 2 omaa liikettä! ei näin.

Tässä pari esimerkkiä.

1.Rinta,Kädet
2.Selkä,Olkapäät
3.Jalat

1.Rinta,Olkapäät,Ojentajat
2.Selkä,Hauis
3.Jalat

Näitä nyt voi väännellä vähän miten tykkää! Isommille lihaksille enemmän sarjoja kuin pienemmille!

Edit: Jostain taisin lukea, että yläkroppa kasvaa nopeammin kun tekee jaloille raskaita perusliikketä (kyykky,prässi,SJMV,koukistukset,pohjenousut), silloin kehossa lähtee hormonit sun muut liikkelle tai jotain tollasta ja se kasvattaa kehoa paremmin.

Heti kaikki itkee täällä jos joku ei halua treenata jalkoja. Se on iha oma päätös millaiseksi haluaa kroppaansa muokata.
Niin ja varmasti aikamoisen marginaalista toi että yläkroppa kasvaa nopeemmin treenamalla jalkoja.

Kyllä sen aina jossain vaiheessa tajuaa, että jalkojakin on hyvä treenata.
Ja sekin on suht nöyryyttävää, jos kyykky on heikompi kuin penkki.
Ja kyllähän kyykky käsittääkseni treenaa myös alaselkää, vatsaa ja joitain tukilihaksia, koska kyllähän kyykätessä kannatellaan aika isoja painoja yläkropalla.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom