mitä mieltä tällasesta ohjelmasta 14v salittajalle

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ripidi
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Koska se yleensä on juurikin niin. Kysyin vuosi sitten eräältä sankarilta mitä hän tarkoittaa sillä, kun sanoi syövänsä todella paljon. Vastaus oli tyyliin "aamulla vähän muroja, koulussa lautasellinen ruokaa sitten kotona pari leipää ja illalla leipää tai jotain sellasta" ja tämäntyylisiä kavereita teidän _monta_.
Ja mutulla voin väittää, että nopean aineenvaihdunnan omaavan henkilön peruskulutus on suht korkea tietyissä tapauksissa. :)

Koska se yleensä on juurikin niin. Kysyin vuosi sitten eräältä sankarilta mitä hän tarkoittaa sillä, kun sanoi syövänsä todella paljon. Vastaus oli tyyliin "aamulla vähän muroja, koulussa lautasellinen ruokaa sitten kotona pari leipää ja illalla leipää tai jotain sellasta" ja tämäntyylisiä kavereita teidän _monta_.
Ja mutulla voin väittää, että nopean aineenvaihdunnan omaavan henkilön peruskulutus on suht korkea tietyissä tapauksissa. :)

Muistaakseni Godzilla Kokkosen peruskulutus oli ~3000kcal. Toki onhan se mahdollista että 14v-kasvuikäisellä punttaajalla se on samaa luokkaa. Jotenkin silti suhtaudun hieman skeptisesti siihen :)

Mutta kysepä onkin siitä ettei nuoret syö tarpeeksi eikä siitä että niilla olis godzillan peruskulutus. :)

Kasvuiässä
a) aineenvaihdunta on 10% nopeampaa kuin esim. 25v
b) energiaa kuluu peruskulutus + pituuskasvu

Niin lopputulos lienee että nollakaloreilla mennään ellei jopa alle. Mun 16v pikkuveli esim. kuulemma syö näin:
+ Aamupala 2 sämpylää + 2dl maitoa klo 7:30
+ Koulussa päiväruoka klo 11
+ Äitin tekemää spagettia + jauhelihaa (tai jotain) klo 18:00
+ Iltapalaksi 4 jotai leipää klo 21:00
+ Limua (kuiteski)
Nukkumaan klo 00:30

ja tekee päivittäin seuraavaa:
- aamulla pyörällä kouluun 3km
- koulussa 8 tuntia (joissa mahd. 2h liikuntaa), jonka aikana yks ruokailu
- pyörällä kotiin 3km
- kahdesti viikossa painitreenit 1½h.
- pituuskasvu

Ja ei kuulemma millään jaksa syödä enempää, on ihan täynnä. Mitähän tosta tulee kaloreita? Haiskahtaa ongelmalta... Mä en ymmärrä miten joku voi ELÄÄ noin vähällä.

Ehkä olis ihan hyväksi ottaa tavoitteeksi se 3000kcal? :)

EDIT: Mutta tästä aiheesta tähän minun puolesta. :D

Hyvin on täällä kaksfemmat unohtaneet miten helposti oltiin yläasteikäisenä ja junnuna syömättä vaikka koko päivä. Minulla ei ainakaan tehnyt edes heikkoa.

Hyvin on täällä kaksfemmat unohtaneet miten helposti oltiin yläasteikäisenä ja junnuna syömättä vaikka koko päivä. Minulla ei ainakaan tehnyt edes heikkoa.

Perkeles, osui ja uppos. :lol2:

Mutta söin kyllä melkoisesti tuossakin iässä. Geenit, geenit.... ;)

mun mielest ois parempi et keskityt rauhassa treeniin ja käyt vaik kavereittes kaa pelaamas pallopelejä. vaik ruokaa syöt suht useesti päivässä sillei et tulee kyllänen olo.. nii kyllä se siitä ajan kanssa:thumbs:

Perkeles, osui ja uppos. :lol2:

Mutta söin kyllä melkoisesti tuossakin iässä. Geenit, geenit.... ;)

Loppujen lopuksi olen vain ihmeissäni, miten jotkut oikeasti ovat niin pro-syöjiä. Esim Tohveli on hyvä esimerkki niin säntillisestä syöjästä, että muista viis. Se kaveri on syönyt 4000 kcaloria varmaan 14-vuotiaasta asti :D

:hyper:

On nyt tullu viikko suunnilleen tullu treenailtua neuvojen ja ohjelman mukaan ja on tuntunu ihan hyvältä oon saanu noihin kulmasoutuihinkin melko hyvän tuntuman.Oon siis tehny niitä ihan tangolla vaan ei mitään erityistä oldschool tyyliä vaan tanko vaan käteen ja treenailemaan:D.on tullu safkailtua sen 2700-2800 kcal päivää kohden joka on kaiketi tarpeeksi?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom