Mitä mieltä tälläisesta ohjelmasta?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja tjs
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl

tjs

Ikä
43
Pistetään alkuun vähän taustatietoa. Treenattu on nyt aktiivisesti pari vuotta, treeni on ollut lähinnä voimapainotteista vaihtelevilla ohjelmilla. Viimeinen pari kuukautta on menty 4-jakoisella ohjelmalla, keskyttyen liikkeiden puhtauteen. Nyt olisi tarkoitus vaihtaa tuo aikaisempi voimatyylinen treenaus hieman enemmän body tyyliseen ohjelmaan.

Ohjelmaksi ajattelin seuraavanlaista 3-jakoista ohjelmaa.

MA rinta/olkapäät
penkki
ristikkäis talja / vinopenkki kp.
pystypunnerrus
viparit sivuille
takaolkapäät koneessa

KE selkä / hauis
kulmasoutu
ylätalja
olankohautus
alatalja
hauis kp
hauis scott penkissä

PE jalat / ojentajat
kyykky / prässi
pohkeet
takareidet
dippi
ojentajat taljassa

Toisto määrät olen ajatellut siihen 8-12 välille. Lisäksi vatsoja pari kertaa viikossa aina sopivassa välissä. Maastavedon ajattelin tehdä vaikka joka toinen viikko kulmasouden tilalla tai sen lisäksi.

Heittäkääs kommentteja tuosta, mitä voisi lisätä tai mitä poistaa.

Eikös toi ojentajat olis helpoin vetää tohon ykköstreenin lopuksi, kun ne on jo hittiä ottaneet ja ovat lämpimät..? Itse teen kaksijakoisella, jossa jalkojen jälkeen treenaan vielä kädet. Ja kyllä vituttaa alotella sitä käsien lämmittelyä jalkatreenin perään. Samoin siihen kuluu aikaa turhan paljon.

Teetkö siis etureimareille joko kyykyn tai prässin? Vai aina molemmat? Tää on tää joka ehdotelman moka, että jalat saa runtua helvetin hintsusti verrattuna muuhun.

edit: HOHOO!!!! Olin nopeampi!!! Sortsit.

No ainakin nuo ojentajat pois jalkapäivältä ja muutenkin vähän järjestystä uusiks, esim. näin:

1. rinta, olkapäät, ojentajat
2. jalat
3. selkä, hauikset

Selän kanssa voi myös laittaa nuo ojentajat ja hauikset sitten ykköspäivälle.

Jalkapäivä tarttee lisää tavaraa, etureisille ja takareisille kumpaisellekin kaksi liikettä. Etureisille voi tehdä kyykyn ja prässin ja takareisille sitten SJMV ja koukistukset. Vatsatreenin vois pistää tohon jalkatreenin jatkeeksi.

Jep. Eli jos tuota muokkaisi niin, että:

1. paivään lisäisin ojentajille dipin. Dippi luultavasti riittää tuohon ojentajille, saavat varmaan noissa muissa liikkeissä jo sopivasti alku rasitusta? Vai pitäisikö olla vielä muuta ojentajille?

2. päivään siirtää sitten nuo jalat. Olisiko riittävä jos tekisi näin: kyykky / prässi vuoro viikoin + reisien ojennukset. Takareisille koukistuset ja vaikka tuo SJMV, riipuen miltä tuntuu. Pohkeet sitten vuoro viikoin joko seisten tai istuen.

3. päivä selkä / hauis. Tämä tuon alkuperäisen ehdotelman mukaan.

Vatsat sitten jalkojen kanssa samalla ja toisen kerran vaikka välipäivänä aerobisen kanssa. Aerobista olisi tarkoitus alkaa taas veivaamaan välipäivinä dietin tehostukseksi. Katsoo nyt liekö noita vatsoja tarvis tehdäkkään kahdesti viikossa :rolleyes:

Ja tuosta maastavedosta, niin olen vaan niin tykästynyt siihen, jotta sitä pitää päästä välillä tekemään :rock:

EDIT: Tulipas näköjään kahteen kertaan, kun en osannut tuota poistaa

tjs sanoi:
Jep. Eli jos tuota muokkaisi niin, että:...
..... ....

Juu, vaikuttais paremmalta. Dippi tosin on melko rankka liike. Itse en sitä jaksa vetää edes ekana, saatika viimeisenä liikkeenä. Mutta jos sulla kulkee, niin anna mennä vaan. Tosin mun mielestä on turha orjallisesti vetää jotain tiettyä liikettä kuukausitolkulla joka treenissä, ihan hyvin sitä ojentajaliikettä voi vaihdella eri kerroilla.

Läpäläpäläpä. Niin, eiköhän tolla siis pitäis pasanderin alkaa kasvamaan. Jaloille voi vetää kerralla vaikka noi kaikkikin liikkeet, jos vaan palaudut viikossa riittävästi.

Suositut

Back
Ylös Bottom