Mitä mieltä ootte bodypumpista?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja A T A
  • Aloitettu Aloitettu
Olin tänään ensimmäistä kerta bodypump tunnilla ja sain aika hyvän vaikutelman. Mitä mieltä ootte?? Sopiiko puntti treenin vastapainoksi??

No itse olen kokeillut ja se sopii nimenomaan vastapainoksi. Eihän siinä lihakset liiaksi pääse kasvamaan, kun sarjapituudet on luokkaa sata. Pumpilla saa kyllä koko kropan sattumaan seuraavana päivänä, vaikka kuinka olis tottunut punttien nosteluun. Välillä tykkään ottaa bodypump-viikon: esim. 3krt/vko ja ei normaalia salitreeniä ollenkaan samalla viikolla. Sen jälkeen taas riittää motivaatiota salille moneksi viikoksi.

Jos ihan mielipidettä kysytään ni kynäniskojen ja akkojen hommaahan se on. Hyvää vastapainoa se on punttitreenille siinä mielessä että haittaa varmasti palautumista tehokkaasti jos paljon treenaat.
Kait se oikeesti ihan mukavaa hommaa on ku niissä niin moni käy.

IJK sanoi:
Jos ihan mielipidettä kysytään ni kynäniskojen ja akkojen hommaahan se on. Hyvää vastapainoa se on punttitreenille siinä mielessä että haittaa varmasti palautumista tehokkaasti jos paljon treenaat.
Kait se oikeesti ihan mukavaa hommaa on ku niissä niin moni käy.

Joo just näin... Tunnut tietävän mistä puhut.

Kerran olen ollut ja ihan hauskaahan se oli. Ainakin tehokkaampaa kuin monet muut aerobiset liikuntamuodot. Toi sun idea että kolmas viikko olis bodypumppia niin kuulostaa aika kiinnostavalta. Itse pidän neljän viikon jälkeen helpomman viikon, eli pari kertaa salilla ja vähä helpompaa. Toi "helppo viikko" vois hyvinkin olla viikko ilman salitreeniä mutta sen sijaan vois vetää pari kolme bodypumptreeniä. Pistetään korvan taakse :)

Joo.

Rasvanpolttoon ja kiinteytykseen tuo minusta on, ärsyttää kun jotkut ihmiset aliarvioivat punttaajat vain koska he saavat itse "pumpin" jossain pitkässä sarjassa, sitten ollaan niin pahiksia. :jahas:

Jos sinulla on nopea aineenvaihdunta eikä rasvankertymisongelmia ei sinun tarvitse mennä, ei muuta kuin kovaa salitreeniä ja oikea ruokavalio ja that's it.

Carbon sanoi:
Toi sun idea että kolmas viikko olis bodypumppia niin kuulostaa aika kiinnostavalta.

ööö... Siis tarkoitin että silloin tällöin (tyyliin parin kuukauden välein) viikko ilman salitreeniä, tilalle BP 3kertaa viikossa. Ei siis joka kolmas viikko tuota BP-viikkoa.

notko sanoi:
ööö... Siis tarkoitin että silloin tällöin (tyyliin parin kuukauden välein) viikko ilman salitreeniä, tilalle BP 3kertaa viikossa. Ei siis joka kolmas viikko tuota BP-viikkoa.

Jees katoin väärin. Itse pidän viiden viikon välein helpon viikon.

Koska treenailen äijäsalilla (yhtään naista ei ole vielä paikalla nähty), tekisi mieli käydä joskus trendisalilla pumpissa katsomassa.... miten muut treenailee :)

Pari kolme kertaa oon käynyt ja jalat siinä saa saatanan kipeiksi. Yläkropassa ei tuntunut käytännössä missään seuraavina päivinä. Mutta voihan sitä vaihteluna tehdä joskus. En ainakaan plussalla ollessa kovasti lähtis tuota tekemään. Eli vaihteluna varmaan ihan jees silloin tällöin.

ant sanoi:
......ärsyttää kun jotkut ihmiset aliarvioivat punttaajat vain koska he saavat itse "pumpin" jossain pitkässä sarjassa, sitten ollaan niin pahiksia. :jahas:
:lol2: olenko minä :david: vai sinä. Mitä h****ttiä toi tarkottaa?

Joo toi bodypumppi on varmaan aika hyvää "vastapainoa" salitreenille!
Voisi itsekin perehtyä paremmin ja alkaa tekemään n. kerran kuussa.

Joo, voishan toi pump olla hyvä vaihtoehto niille satasille, millä joskus aikanaan pitkään jatkuneen samankaltaisen treeniohjelman jälkeen yriteltiin herätellä lihaksia.
(Siis sataset = sellanen paino jolla saa keskeytyksettä n. 50-60 toistoa ja sitten pumpataan väkisin mahd. pienillä tauoilla niin paljon ku menee kunnes on 100 toistoo täynnä)
Tuli joskus muutaman kerran tehtyä...

Carbon sanoi:
Kerran olen ollut ja ihan hauskaahan se oli. Ainakin tehokkaampaa kuin monet muut aerobiset liikuntamuodot.

Ei kai tuo kovin aerobista ole tuo pumppailu. Toki se kehittää myös aerobista kuntoa, mutta ei varmaankaan ole siihen kovinkaan optimaalinen, taitaa kyseessä olla enemmänkin lihaskestävyys.

Kerran vaimo raahasi minut bodypump-tunnille ja se oli järkyttävä kokemus! Laitoin tankoon aina aivan liian isot painot ja sarjat menivät kelloa tiiraillessa ja taukoa odotellessa. Okei, olin ollut vielä edellisen päivän sairaslomalla (seli-seli). Tuon yhden kerran perusteella sanoisin, että BP ei sovi ainakaan kovan ja nousujohteisen saliharjoittelun lisäksi ohjelmaan, ennemmin vaikka kevyttä uintia tai kävelyä. Mutta BP on varmasti tosi tehokasta yhdistettynä hieman kepeämpään "saleiluun".

notko sanoi:
Pumpilla saa kyllä koko kropan sattumaan seuraavana päivänä, vaikka kuinka olis tottunut punttien nosteluun.

Kerran olen käynyt ja sen päälle vedettiin lärvät (oli polttarit kyseessä). Ihme kyllä mikään lihas ei ollut sen kipeämpi seuraavana päiväna kuin normaali punttitreenin jälkeen.

Ihan hauska kokemus, ei siinä mitään. Ja vähän tuntui nololta, kun monet naisetkin teki isommilla painoilla kuin tämmöinen raavas mies :D Kestävyys on eri asia kuin voima.

emex sanoi:
Laitoin tankoon aina aivan liian isot painot ja sarjat menivät kelloa tiiraillessa ja taukoa odotellessa.
Näin mullekki pääsi käymään. Laitoin huomattavasti vähämmen painoo siihen tankoon ku millä yleensä salilla teen, mutta silti joutu kesken sarjan vaihtaan painoi... :wall:

Back
Ylös Bottom