Mitä mieltä NUORISTA saliharrastajista ollaan?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja viivvi
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
itse olen pian 15 täyttävä tyttö ja käyn salilla säännöllisesti, ja siis teen ihan kunnon treeniä, haluan kasvattaa hieman lihasta yms ja olen kiinnostunut fitnessmalli ja bikinifitness jutuista ihan tosissani (nyt varmaan joku ajattelee että "jepjep, TOSISSAAN".. sillä moni on varmaan huomannut ns fitnessbuumin myös nuorten keskuudessa.) Itse en kuitenkaan käy salilla sen takia että se olisi jotenkin "muodissa", vaan haluan saavuttaa vartalon mitä tavoittelen. Tiedän että olen vielä kehitysvaiheessa, mutta miksi en voisi silti muokata vartaloani sellaiseksi kuin haluan? Mutta pointti oli se, että mitä nuorista ajatellaan salilla kun he treenaavat kovaa, ajatellaanko heistä pahaa? ja jos ottaisin yhteyttä johonki PT:seen tai vastaavaan, suostuisiko hän laatimaan minulle treeni/ruokavalio ohjelmaa vaikka olen nuori? Olen aidosti kiinnostunut lajista, mutta pelottaa että minua ei oteta tosissaan ja sen vuoksi en saisi kunnon ohjausta, en nimittäi tosiaan halua mitään kotiäitijumppia, vaan oikeaa salitreeniä jolla saa viimeisetkin mehut irti.

viesti saattaa olla sekava, sorry

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Eipä siellä salilla kukaan mitään pahaa ajattele kenestäkään, jos ei kyseinen henkilö käyttäydy täydin idioottimaisesti. Ja kyllä tossa iässä voi jo treenata ihan täysillä.

Hyvä juttuhan se on, että tällänen fitnesslifestyle on muodissa ja ihailtua just nyt. Tosissaan jos haluaa lähteä tälläseen hommaan mukaan on ihan turha alkaa liikaa ajatella mitä muut on mieltä. Jotkut ei osaa arvostaa ja toiset on kateellisia kun eivät itse pysty panostamaan täysillä, mutta tottakai PT on ammattilainen (toivottavasti) ja toimii siis ammattimaisesti niin nuoria kuin vanhojakin kohtaan.

Epäilen että ketään salilla oikeasti kiinnostaa. Mitä tulee personal trainereihin niin se riippuu ihan henkilöstä millaisen ohjelman kasvuvaiheessa olevalle nuorelle uskaltaa tehdä.

Muutamalle tutulle on ''PT'' tehnyt treeniohjelman ja osa niistä on ollut kyllä sysipaskoja. Hullu määrä liikkeitä jne... Vaikkei tämä pakkiksen keskustelupalsta mikään absoluuttisen tiedon lähde, niin hyviä treeniohjelmia aloittelijalle kyllä löytyy treeni- ja aloittelijoiden osioista. Joten kannattaa aloittaa selailemalla foorumia.
Ja tosiaan miksikäs kukaan katsoisi kieroon aloittelevaa salillakävijää. Joskushan se on aloitettava, kaikki kokeneetkin ovat olleet samassa tilanteessa. Omasta mielestä ainakin lajista riippumatta hienoa nähdä nuorien urheilevan tosissaan ja järkevästi.

Muutamalle tutulle on ''PT'' tehnyt treeniohjelman ja osa niistä on ollut kyllä sysipaskoja. Hullu määrä liikkeitä jne... Vaikkei tämä pakkiksen keskustelupalsta mikään absoluuttisen tiedon lähde, niin hyviä treeniohjelmia aloittelijalle kyllä löytyy treeni- ja aloittelijoiden osioista. Joten kannattaa aloittaa selailemalla foorumia.
Ja tosiaan miksikäs kukaan katsoisi kieroon aloittelevaa salillakävijää. Joskushan se on aloitettava, kaikki kokeneetkin ovat olleet samassa tilanteessa. Omasta mielestä ainakin lajista riippumatta hienoa nähdä nuorien urheilevan tosissaan ja järkevästi.
jep mulle teki joskus puolisenvuotta sitte kuntosalin joku ohjaaja treeniohjelman ja.. no, mitä siitä nyt voisi sanoa..:D
ja tosiaan oon katellu täällä noita ohjelmia yms, mut silti aina tuntuu et joku juttu on vielä hakusessa ja "ammattiapu" vois olla jees, ei sitte tuu sitä treeniahistusta että TEENKÖ MÄ OIKEIN, SYÖNKÖ MÖ OIKEN;D

No onhan esim. näitä hyviksi havaittuja online-koutseja, kuten Markku Tikka ja jto. En tosin itse osaa tarkemmin sanoa muista vaihtoehdoista tai heidän hinnastoistaan. Joku muu tietäisi täällä varmaan paremmin.

Nämä trainerit alkavat olemaan jo sen verran muotia että niitä kursseja käyneitä näkee joka kulmassa. Itsekin olen alalta valmistunut ja voin sanoa että meidän yli 10hlön ryhmästä itse uskaltaisin mennä 2 ohjattavaksi. tietenkin vain osa jatkaa töiden pariin alalle. jokatapauksessa pienellä tutkiskelulla hyviä trainereitäkin löytyy netistä. sitten löytyy vielä nämä supertrainerit kuten tikka ja jto joiden suosituksia löytyy jokaisesta paikasta :)

Jos maksat jonkun ammattilaisen palveluista niin kannattaa tosiaan ottaa joku tunnettu hyvämaineinen PT/valmentaja. Liian usein kuulee kauhutarinoita "personal trainereista" joiden ohjelmat on jo ensisilmäyksellä luokattoman paskoja ja hyödyttömiä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Jos maksat jonkun ammattilaisen palveluista niin kannattaa tosiaan ottaa joku tunnettu hyvämaineinen PT/valmentaja. Liian usein kuulee kauhutarinoita "personal trainereista" joiden ohjelmat on jo ensisilmäyksellä luokattoman paskoja ja hyödyttömiä.
eli varmaan just joku fitfarm ois hyvä, sitä oon miettiny=)?

Täälläpäin ainakin treenailee yhdellä salilla sellainen 16-17v tyttö, ihan jumalattoman siisti kroppa, selvää kehitystä tullut, PT:n kanssa treenailee useasti. Itse en ainakaan ajattelisi tästä pahaa, eivätkä muutkaan ole ainakaan valittaneet mitään. Rohkeasti vain salille!

Ite sain ainakin vain myönteistä palautetta muilta salilla olijoilta kun aloitin. Ei siellä salilla kukaan susta pahaa ajattele, jos et pelleile ja häiritse muita. Uskoisin myös, että PT suostuu tekemään 15-tytölle ohjelman. Järkevällä tekemisellä ja oikeilla tekniikoilla voi aivan hyvin treenata jo 15 vuotiaana. Useimmiten tytöillä on jo 15 vuotiaana pituuskasvu päättynyt ja kehitys muutenkin aika pitkällä.

Zone-sarja -42%
Otat aluksi jonkun perusohjelman aloittelijalle ja teet sitä jonkun aikaa. Siinä samalla luet pakkista, kirjoja, tutkimuksia, katselet youtubesta ammattilaisten videoita ja kehität omaa tieto/osaamistaitoasi. Myöhemmin teet sitten oman ohjelman, kun tietämyksesi on suuri. :) Jokainen ihminen on yksilö, joten itse tunnet itsesi parhaiten ja näin pääsee myös parhaimpiin tuloksiin. Jokaisessa harjoittelussa kilpailet itseäsi vastaan ja yrität aina ylittää itsesi. Muilla treenaajilla/kilpailijoilla ei ole mitään väliä, jos voitat itsesi.

Otat aluksi jonkun perusohjelman aloittelijalle ja teet sitä jonkun aikaa. Siinä samalla luet pakkista, kirjoja, tutkimuksia, katselet youtubesta ammattilaisten videoita ja kehität omaa tieto/osaamistaitoasi. Myöhemmin teet sitten oman ohjelman itsellesi, kun tietämyksesi on suuri. :) Jokainen ihminen on yksilö, joten itse tunnet itsesi parhaiten ja näin pääsee myös parhaimpiin tuloksiin. Jokaisessa harjoittelussa kilpailet itse itseäsi vastaan ja yrität aina ylittää itsesi. Muilla treenaajilla/kilpailijoilla ei ole mitään väliä, jos voitat itsesi.

Tämä on hyvä vaihtoehto, mutta ei tietenkään ainut oikea tapa toimia. PT on myös ihan pätevä vaihtoehto.

Itse suhtaudun nuoriin treenaajiin myönteisesti, kunhan he treenaavat järkevästi. Ihan sama pätee aikuisiinkin. Toisaalta itsekin lukeudun näihin nuoriin salillakävijöihin. Mun mielestä sillä ei oo mitään väliä miten muut suhtautuu tähän muutenkaan. Olkoot vaikka koko maailma harrastustani vastaan. Jatkan silti.

Ainakin itteeni on suhtauduttu hyvin salil vaikka ikää onkin vasta 15v junnu :D Kannustavalla asenteella on tosiaan suhtauduttu ja neuvottu, kun pyytänyt:) Eikä sillä ole loppujenlopuksi paskankaan väliä miten sielä salilla muhun suhtaudutaan mä treenaan, koska haluan vielä joku päivä nousta lavalle :fuckyeah:

okei, maanantaina taidankin ottaa yhteyttä fitfarmille, hintavaa on mutta sen arvoista!

Ota yhteys vähintää kahteen tai kolmeen muuhunkin personal traineriin. Käy tapaamassa, keskustele, kysele ja mieti tarkkaan kenen palveluksia ostat. Älä valitse heti ensimmäistä vaan yritä oikeasti löytyy sellanen valmentaja jonka kanssa olet samoilla aaltopituuksilla.

Mulla on ollut useampi traineri elämäni aikana ja myös firmarmin palvelua on tullu käytettyä. Nyt vasta vuosi sitten löysin itselleni sopivan valmentajan. Ajatukset menee yksiin ja tulosta on tullut ihan uudella tavalla mitä aikaisemmin. Treenit on todella monipuolisia ja ne on aina sovitettu loistavasti sen hetkiseen elämäntilanteeseen. Hintakin on erittäin edullinen. Kannattaa käyttää aikaa sen hyvän löytämiseen.

Kyllä minullekin on jäänyt hyvä kuva itseeni suhtautumisesta. Mitä enemmän siellä on käynyt ja muuttunut "vakionaamaksi", niin sitä enemmän kannustetaan ja jopa kysellään neuvoa. Poikkeuksena n. 50 vuotiaat vanhanliiton miehet, jotka eivät arvosta nykyisiä treenitapoja tai palautusjuomia. :D Olen tosin muutaman vuoden vanhempi kuin 15, mutta junnu kuitenkin. :)

No onhan esim. näitä hyviksi havaittuja online-koutseja, kuten Markku Tikka ja jto. En tosin itse osaa tarkemmin sanoa muista vaihtoehdoista tai heidän hinnastoistaan. Joku muu tietäisi täällä varmaan paremmin.
Online valmennuksessa on se huono puoli että valmentaja ei pysty korjaamaan tekniikkaa ilman että asiakas ottaa itsestään videota ja silloinkin huonommin kuin paikan päällä.
Varmasti hyvä vaihtoehto ihmiselle jolla perustieto ja tekniikat kunnossa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom