Mitä mieltä dieettiruokavaliosta ?

Ikä
42
Aamupala ennen treeniä: ruisleipä juustolla, 0,5 kahvi ja 0,5 maito.
Treenin jälkeen: Banaani
n. 1h treenin jälkeen 100g ruismakarooneja, pakastevihanneksia & 250g naudanlihaa + 5g kreatiinia
n. 3h siitä ruisleipä juustolla
n. 3h 100g ruismakarooneja, pakastevihanneksia & 250g naudanlihaa
iltapalaksi 200g raikkua + hieman rapsiöljyä

Välipäivinä muuten sama, mutta aamulla 0,5 kahvi sen perään aerobinen, suihku ja siihen treenin jälkeinen ateria. Kerran kahteen viikkoon seiti on naudanlihan tilalla.

paino 96kg, pituus 176cm, rasvat 15 tai enemmän, mutta alle 20 kumminkin. treenihistoriaa vajaa 4v.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Aamupala on mun mielestä liian köykäinen. Lisäksi ottaisin ihan "oikean" palautusjuoman messiin. Proteiinia saat aika vähänlaisesti. Itse lähtisin syömään proteiinia n.40-45g/ateria + palkkari. Hiilarit ja rasvat sitten sen, mitä kalorit antaa periksi. Kuitenkin aamulla ja treenin jälkeen suurin osa päivän hiilareista.

Miten niin vähänlaisesti proteiinia ? Kyllä tuosta ihan perstuntumalla heittämällä tulee kasaan se 150-200g/pv. Erinäisiä palautusjuomia olen käyttänyt, mutta totesin ne treenini osalta täysin turhakkeeksi ja banaani on syksystä lähtien toiminut palauttavana voimana.

Miten niin vähänlaisesti proteiinia ? Kyllä tuosta ihan perstuntumalla heittämällä tulee kasaan se 150-200g/pv. Erinäisiä palautusjuomia olen käyttänyt, mutta totesin ne treenini osalta täysin turhakkeeksi ja banaani on syksystä lähtien toiminut palauttavana voimana.

About 160-170 tuosta tulee proteiinia. Mun mielestä se on aika vähän, varsinkin dieetillä. Esim. 250 olisi mielestäni sopiva määrä, painat kuitenkin lähes 100, ja sen voisi pitää vakiona dieetin loppuun saakka. Palautusjuoma ei kyllä missään nimessä ole turha, edelleen varsinkaan dieetillä. "Normikokoisessa" banaanissa on esim. protskua vain muutama gramma, hiilaria sitten toki vähän enemmän.

Ja mahtuuko kaloreihin jos vedät aamulla leivän päälle tusinan kalkkunaleikkeitä ;) Kai sulla on juustona Arlan kadet 5% juusto jossa 34% prodea?

Mahtuishan se hyvinkin kaloreihin, mutta inhoan kalkkunanlihaa suunnattomasti :D Juustona on halvin edam mitä kauppa tarjoaa. Ei siksi, että ei olisi varaa ostaa kalliimpaa, mutta kun kaikesta muusta olen itseni suostutellut pidättäytymään niin suon 8 siivua vähän epäterveellistä, mutta maukasta juustoa leipäni päälle päivässä.

Uskon siihen tutkimukseen missä 1,5g/kg on sopiva nautittu proteiinimäärä.

Laitetaan nyt tänne oma dieetti ruoka arvosteluun. Alkuviikosta alotin ja ekaa kertaa kokeilemassa :E

Aamupala: rahka 250g + leipää + maitoo
Lounas: riippuu mitä koulu tarjoo, salaattia paljon
Välipala: leipää(+höysteet) + maitoo
Treeni, palari jos tuntuu siltä
Illallinen: riisi/peruna/makaroni + liha + salaatti + raejususto 200g +maito
Iltapala: 200g raejuusto + 2-3kananmunaa/tonnikala purkki

Mitä muutettavaa, poistettavaa tms???

Laitetaan nyt tänne oma dieetti ruoka arvosteluun. Alkuviikosta alotin ja ekaa kertaa kokeilemassa :E

Aamupala: rahka 250g + leipää + maitoo
Lounas: riippuu mitä koulu tarjoo, salaattia paljon
Välipala: leipää(+höysteet) + maitoo
Treeni, palari jos tuntuu siltä
Illallinen: riisi/peruna/makaroni + liha + salaatti + raejususto 200g +maito
Iltapala: 200g raejuusto + 2-3kananmunaa/tonnikala purkki

Mitä muutettavaa, poistettavaa tms???

Ensinnäkin, paljonko pituus/paino? Paljonko meinaat tiputtaa/missä ajassa? Kuinka paljon tuota leipää yksi ateria sisältää,entä mitä leipää se on? Tuossa nyt ei ainakaan näyttäisi olevan liian vähän kaloreita vähän isommallekaan kaverille, proteiiniakin tulee mukavasti..Anyway,noudata tuota vaikka viikko-pari, ja seuraa miten tilanne painon kanssa edistyy.

Pienenä vinkkinä kaikille, (jos ette oo koskaa sattunu kaupan hyllyllä näkemään) että kaupasta saa semmosta proteiinipastaa :D
Merkki tais olla myllyn paras, ja siin on sitä protskuu vissii yhtä paljon ku tonnikalas eli about 25g.

Joo, pastaista parhainta - tosin tietysti hiilareitakin on mukana vielä reippaammin kuin proteiinia.

Pienenä vinkkinä kaikille, (jos ette oo koskaa sattunu kaupan hyllyllä näkemään) että kaupasta saa semmosta proteiinipastaa :D
Merkki tais olla myllyn paras, ja siin on sitä protskuu vissii yhtä paljon ku tonnikalas eli about 25g.

Ruismakaryyneissä on sitä prodea lähes samanverran, mutta hinta 1/4. Niin ja maussa ei mun mielestä ollu mitään eroa.

Mielestäni vähän enemmän pitäisi saada hyviä rasvoja. Toki kalorit hyppää aika helposti ylös jos rasvoja lisäilee, mutta jauhelihan vaihto esim. tonnikalaan tai kanaan vois toimia. Tonnikala öljyssä: hyviä rasvoja? Kana: Vähärasvaista, jolloin mahdollisuus lisätä ruokavalioon esim. pähkinöitä.

Aamupala ennen treeniä: ruisleipä juustolla, 0,5 kahvi ja 0,5 maito.
Treenin jälkeen: Banaani
n. 1h treenin jälkeen 100g ruismakarooneja, pakastevihanneksia & 250g naudanlihaa + 5g kreatiinia
n. 3h siitä ruisleipä juustolla
n. 3h 100g ruismakarooneja, pakastevihanneksia & 250g naudanlihaa
iltapalaksi 200g raikkua + hieman rapsiöljyä
Aamupalalle proteiinia & muutenkin vois olla riskimpi. Treenin jälkeen palautukseen myös proteiinia? Proteiinia myös välipalalle, IMO ruisleipä juustolla on aika köykäinen? Ja noita jo mainittuja hyviä rasvoja?

Kevennä vähän noita makaroni+naudanliha settejä niin voit vetää tuhdimpia välipaloja? Mulla vakiolounas ollut nyt aika pitkälti 80g ruispastaa + 200/150g jauhelihaa/kanasuikaleita + vihanneksia. Paljon muuten tulee kaloreita päivän mittaan?

Ite oon nyt miinuskaloreilla vedelly välipalana lounaan molemmin puolin 1dl kaura/ruis/4-vilja hiutaleita + 20g proteiinia sheikkeristä. Pitää ihan hyvin nälkää poissa. Aamupalalla menee 250g rahkaa + 2dl hiutaleita tai 4 x weetabix, 3dl rasvaton maito + 20g protskua jauheesta (vaikka ei tämäkään mikään "riski" aamiainen ole...) & tietenkin vitamiinit + puolet päivän kalaöljyistä.

Muutenkin treenittömänä päivänä tulee "vain" 5 ateriaa? Mulla on ainakin nälkä pysynyt suhteellisen hyvin poissa paitsi illalla kun olen vedellyt 7 ateriaa päivässä (treenipäivänä 8) (kaloreita joku 2400-2500). Paino pudonnut tuolla määrällä nyt 2.8kg viidessä viikossa, eli suhteellisen optimaalista vauhtia (0.56kg/viikko). Vielä varmaan 3-4 viikkoa pudotellaan, loppua kohden voisi ehkä jotain aktiviteettia lisätä jos jaksaa...

Yks hyvä välipala, esim. ennen treenejä, on purkki ehrmannin rahkaa, vähän fun light mansikka jolla saadan rahka makeutettua, ja sitten vielä pakasteesta otetaan mustikoita ja mansikoita. Mustikat ja mansikat ovat sitäpaitsi terveellisiä eivätkä sisällä paljoakaan energiaa.

Suositut

Back
Ylös Bottom