Mitä makeannälkään???

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja XeX
  • Aloitettu Aloitettu

XeX

Nyt pitäsi löytää pikaisesti joku "bodarille" sopiva Sukulaku-pussin korvaaja.

Minulla ei ole koskaan ollut vaikeuksia heivata ruokavaliosta pizzoja ja hampurilaisia mutta... aah... KARAMELLIT... niitä on sitten senkin edestä ikävä. Koska järkevään diettiin ei kuulu pussillista Sukulakuja (sääli), niin epätoivoissani (lue: makeannälkään) olen ajatellut ryhtyä tekemään suklaamannapuuroa. Mitä mieltä porukat on, voinko mennä iltaisin nukkumaan rauhallisella mielin kun olen päivällä ahminut suklaapuuroa, vaiko pitääkö minun tuntea sen johdosta itseni kurittomaksi, heikkotahtoiseksi luuseriksi, joka ei koskaan tule saavuttamaan haluamaansa 6% rasvoja vaikka kuinka sotkisi kuntopyörää ;) ?

Hyviä reseptejä kaivataan, mitä te syötte kun makeannälkä yllättää? Ja kuten varmaan rivien välistä huomasitte, OIKEITA karkkeja ei oteta huomioon ;)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
jarggf sanoi:
Pannukakkua ja Fanny vaniljakastiketta, hemmeti hyvää. Ja tossa Fannyssä ei oo edes paljoa rasvaa.

No hoh, eihän tuo yhdistelmä eroa ravintosisällöllisesti karkeista mitenkään.

Ai niin nyt sitten se vinkki, itse ruoskin makuhermojani sekoittamalla pieneen määrään vettä salmiakkia eli ammonium kloridia (saa esim. yliopiston apteekista) ja 3-5 makeutustabua. Ei ole käytännössä kaloreita ja sylkirauhaset saa kyytiä (positiivista sellaista :) )

Vedä hyviä proteiinipatukoita tai niitä + joku pieni karkkipussi.

Joku lakupussi on helposti 300g ja 1000-1200kcal. Siitä puolet on 600kcal ja sillä vetää kolme ei-isoa protskupatukkaa ja ristus jos ei lähde makeannälkä niin... :confused:

Älä lähe imemään noita laihdutuskarkkeja. Menee vatta sekasin! :wall:

Fatso sanoi:
:) ja reaktioita jäädään odottamaan :)

Joo jää ihmeessä, on nuo Dietorellet yms sellaisia pierunsiemeniä että kaasunaamaria tarvitsee itsekin, saati sitten kanssaihminen :D

Mä popsin reilusti vadelmarahkaa makeannälkään, kun sen tekee makeutusaineella ja vähäkalorisella mehukeitolla makeutettuna, niin avot. Sekaan voi halutessaan laittaa 1-2 tl sokeria.

Muutoin entisenä karkkiaddiktina voin sanoa että karkinsyömisestä pääsee eroon, eikä tee edes tiukkaa. Tosin kun kaupassa käy niin jopa tällaisen tupakoinnilla hajuaistinsa tuhonneen nenään tunkee metrien päästä se irttareiden tuoksu joka tuntuu huutavan "Tiinuliiiiiiiiiiiiii....." :confused: :lol2:

Entäpä proteiini patukat? Itse olen muutaman kerran kuitannut makeannälän semmoisella ja sitten hieman tasoitellut muita syömisiä. Ja toinen on ollut että pannaria ja marjoja mutta se pannari on tehty siten että siihen heraa/soijaa mukaan ja sitten taas hieman muita syömisiä pitää tasoitella.

Järkevään dieettiin saa kyllä mahdutettua kerran viikkoon karkkipäivän, jolloin voi huoletta vetää pussillisen lakuja ( ellei sitten ole kyseessä kisadieetti ). Makeanhimoon tepsii mm. Pepsi Max, Valion vähäkaloriset mehukeitot jne.

Mike sanoi:
Kromia peliin, niin pysyy makeannälkäkin kurissa.

Tai sit ei :rolleyes: Taitaa olla aika henkilökohtaista ( tai placeboa? ), mulla ainakaan ei oo toiminut.. Tosin kokeilusta on jo aikaa monta vuotta, taidanpa koittaa uudestaan vähän suuremmilla päiväannoksilla :evil:

Ei mullakaan toi kromi tunnu toimivan. Mutta sen sen sijaan hyvin toimii vähärasvaiset ja makeutetut jäätelöt! Eli Pikareista ja tuuteista löytyy nykyään aivan ihanan makuisia lähes rasvattomia ja sokerittomiakin herkkuja. Suosikki on Jade pikari, jossa on vanilja jäätelöä ja mustikkahilloa.
Onhan lakuissa muuten kaloreita puolet vähemmän kuin suklaassa. Eipä taida herkuttelukaan ihan överiksi mennä jos syö muutaman kourallisen kuitulakritsaa...

tiinuli sanoi:
Joo jää ihmeessä, on nuo Dietorellet yms sellaisia pierunsiemeniä että kaasunaamaria tarvitsee itsekin, saati sitten kanssaihminen :D

Olenko todella ainoa kuka ei saa näistä reaktioita? Ja tykkäsinki vielä noista dietorellen Mansikkaversioista :) Hintahan on kyllä aika karmea, 1,50€ maksoin 50 gramman säälittävästä pussista josta jäi enemmänki paha mieli.

Ja itse alkuperäiseen kysymykseen, light kolalla pidetään suurimmat mässyhimot kurissa ja viikonloppuisin sitten jotain ihan oikeaa karkkia, joskus aika paljonkin (tyyliin 500g) mässypäivänä. :nolo:

Noina päivinä milloin karkkia tulee paljon koetan vähentää muut hiilarit mahdollisimman alas.

Randol sanoi:
Olenko todella ainoa kuka ei saa näistä reaktioita? Ja tykkäsinki vielä noista dietorellen Mansikkaversioista :)

Ei mullakaan ennen niistä mitään tullut mutta nykyään avokki kieltää ostamasta niitä kun se ei kestä sitä hajua mikä niistä seuraa :lol2: Ne mansikkaDietorellet on kyllä hyviä, niitä joskus haluaa syödä ihan siksi että ne on hyviä eikä vaan ns oikean karkin korvikkeena. Mut se vatsankouristus ja ne ilmavaivat :nolo:

Randol sanoi:
Entäs onko muista dietorelleista mihinkään? tai niistä isommista pusseista ?

Megapussista saa megapahanhajuisia megapieruja megamäärän :lol2:

On ne hyviä, musta varsinkin karhunvadelman makuiset. Toffeesta en tiedä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom