Mitä makeannälkään???

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja XeX
  • Aloitettu Aloitettu
Itse syön porkkanan, jos alkaa tekemään makeaa mieli. Niin hullulta kuin se kuulostaakin, niin mulla toimii. "Tekee mieli" on eri asia kuin "on nälkä", tätä aina tuumailen kun tulee joku outo himo...

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
XeX sanoi:
Nyt pitäsi löytää pikaisesti joku "bodarille" sopiva Sukulaku-pussin korvaaja.
Lämmitä kunnon kiekko juustoleipää ja lakka/mansikka/vadelmahilloa päälle. Tykkään.

Mixu sanoi:
Lämmitä kunnon kiekko juustoleipää ja lakka/mansikka/vadelmahilloa päälle. Tykkään.

Pari kertaa oon maistanut ja on kyllä tooodella hyvää!! Vaikka mulla toi makeannälkä ei suuremmin ongelma ole, limsaa joskus tekee mieli ja siihenkin auttaa LIGHT!!

No joo... suklaanhimo pistää kokeilemaan kaikenlaista, joten tässäpä teillekin XeX:in "suklaamousse".

1/2 purkkia maitorahkaa
2-3 ruokalusikallista O`boy kaakaota
pieni liraus rasvatonta maitoa
1/2 teelusikallista vaniliinisokeria
RIITTÄVÄSTI Canderellia/ Hermesetasta antamaan makeutta ja peittämään maitorahkan "hapan" maku.

Raivokas sekoitus ja herkku naamaan. Sokeria on sen verran vähän, että luulisi kaikkien paitsi kisaa varten diettaavien olevan tyytyväisiä. Maitorahkan "happamuus" paistaa kyllä vähän läpi, mutta heittää vaan tarpeeksi tuota makeutusainetta, niin kyllä se hyvin makeannälän vie. Ja on taatusti parempi (lue: vähemmän lihottava) vaihtoehto kuin Fazerin sininen-suklaalevy ;)

Tämmösen taivaallisen rahkavaahdon reseptin nappasin Aino-Maija Kareen kirjasta. Tällä lähtee taatusti makean nälkä, proteiiniakin on reippaasti, ainut miinus ehkä nuo makeutusaineet...
Elikäs:

2 munan valkuaista, jotka vatkataan vaahdoksi ja sekaan laitetaan:
1 prk maitorahkaa
2 dl rasvatonta jukurttia
n. 3 rkl makeutusainetta
1 pss marjoja tai esim. purkki ananasta

Omasta mielestäni parhaat versiot on, kun jukurttina on valion rasvaton mansikka-vanilja ja marjoina tietty mansikoita. Toinen hyvä yhdistelmä on hedelmämix-jukurtti ja vadelmat. Variaatioita on siis monia!

Toi satsi on aika iso, siinä on kaloreita n. 440 kcal ja protskua muhkeat 46 g!

Joo noi dietorellet on petollisia. Mut hyviä :kuola:
Mun eioo tehny mieli karkkia pitkään aikaan, ja jos tekee, niin syön pääsäntöisesti jotain hedelmiä :)

Porkkanaa menee mullakin, ja Pepsi Maxia. Samoin sokeriton mustikkakeitto täyttää aika hyvin ja vähäkalorisesti.

Itselläni kun tuppaa makean nälkä iskemään niin otan valion maitorahkaa, kaurahiutaleita ja valion sokeritonta mansikkamehukeittoa ja sekoitan sauvasekoittimella nuo kaikki yhteen yhdeksi isoksi mössöksi. Menee hyvin pirtelöstä ja itselläni on toiminut makeannälän sammuttajana. Toinen vaihtoehto on nuo lakritsin makuiset dietorelle karkit :kuola: . Ja tuo porkkanan syönti makeanhimon sammuttamiseksi on tullut myös itselleni tutuksi.

Evil sealman sanoi:
Itselläni kun tuppaa makean nälkä iskemään niin otan valion maitorahkaa, kaurahiutaleita ja valion sokeritonta mansikkamehukeittoa ja sekoitan sauvasekoittimella nuo kaikki yhteen yhdeksi isoksi mössöksi.

No mulla taitaa sitten olla herkkupäivä jokapäivä kun toi on melkein suoraan meikäläisen aamupala...mutta todella hyvän makusta on kieltämättä!! :kuola:

apteekin pienet salmiakki namut paperipussissa :whip: nam

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom