Mitä lukua käytätte +-0 kcal?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja luumu
  • Aloitettu Aloitettu
Eli haluaisin tietää, millaiseksi laskette peruskulutuksenne. Luvussa ei siis huomioida liikuntaa tai kalorivajetta tai -lisää.

Eli jos esim. on dieetti päällä niin voitte laskea esim.
peruskulutus: 2000kcal / päivä
liikuntaa: 500 kcal edestä / päivä
syön: 2000 kcal / päivä
saldo: -500 kcal päivä = viikkotasolla -3500kcal = keskimäärin 0,5-1kg painoa pois viikossa (näin väittävät).

Nyt haluaisin tietää, mikä on mielestänne peruskulutuksenne sillä sehän on näissä kalorilaskemisissa oleellinen alkuasetelma. Erilaiset mittarit antavat kovin erilaisia lukuja.

Eli kertokaa vaikka 1) oma paino 2) se luku jota käytätte peruskulutuksena.

Kiinnostaisi myös tietää, miten suurta kalorivajetta pidätte yllä dieetillä viikkotasolla ja paljonko se pudottaa painoanne.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Oma paino 64-65kg. Peruskulutus oli jonkun laskurin mukaan 1750kcal/vrk. Joten tuohon tulee pari kolme sataa lisää joka päiväsistä töistä. Raakaveikkaus kulutuksen puolesta normaalina päivänä 2200 ja sit liikunnat lisään. Kahta tonnia vähän päälle söisin dieetatessa.

Mulla pituutta 175 ja painoa hiukan vajaat 80 kiloa ja eri laskureilla ja salilla mittausten yhteydessä laskettu tyhjäkäyntikulutus oli aika tarkkaan 2000 kcal vuorokaudessa, tähän sitten salit liikunnat ja työt ja päästään jo tonne 3000 kcal pintaan, diettiä pidin 2500 kcal voimin ja nyt plussalla ollessa ollaan välillä 3500-4000 kcal. Tarkkaan en jokapäivä kaloreitani laske, mutta suurin osa aterioista ns. vakiokokosia, joten tiedän riittävän tarkkaan päivittäiset kalorini, on niitä kuitenkin senverran laskettu.

Laskureilla pyyhin pyllyä kun ne ei tunnu meikeläiselle sopivaa lukua antavan, perus kulutukseni olen todennyt pyörivän siellä 2000 kieppeillä vaikka painoa on päälle sadan.. (on siellä jonkinverran lihaakin ;)) Treeni ei paljon tuota minulla lisää, kalorit on laitettava alle 2000 että painossa alkaa pienenemistä.

Kerronpa hieman omaa tilannetta.

Painoa hieman yli 70kg. Joku laskuri antoi peruskulutukseksi 2275.

Jos viikon jälkeen mittarissa on 3500-4500 miinuskaloria noin 5000+ kcalin liikuntakulutuksen jälkeen (joo, liikun paljon) niin paino on paikoillaan kuin RKP hallituksessa.

Erityinen huomio on se, että on eri asia tehdä –3500 vähällä ruualla ja kohtuullisella liikunnalla kuin kohtuullisella ruokamäärällä ja suurella liikunnalla. Ensimmäinen malli toimii reilusti paremmin vaikka miinuskalorit olisivat laskennallisesti samat. Jestas kun sen voisikin tehdä liikkumalla.

Ehkä peruskulutukseni sitten on tosiaan matalampi.

Olisi todella mukava kuulla muiden lukuja.

Kertokaa nyt edes mitä painatte ja paljonko kaloreja syötte normaalina dieettipäivänä: tyyliin 80kg/2000kcal.

luumu sanoi:
Olisi todella mukava kuulla muiden lukuja.

Kertokaa nyt edes mitä painatte ja paljonko kaloreja syötte normaalina dieettipäivänä: tyyliin 80kg/2000kcal.

Painan jotain väliltä 57-59. Arvioisin, että mun peruskulutukseni on 1750 kcal. Eli olisi tosi kiva pudottaa painoa, mutta treeni vaan *jotenkin* kärsii siitä, että syö 1400 kcalia päivässä tarpeellisen vajeen tekemiseksi. Lisää piiskaa vaan. No ei. Nykyiseltään syön tavallisena päivänä varmaan n. sen 1400-1600 kcal. (Laskurilla itse asiassa hyppii jopa 900 kcalista tonne 2800 kcaliin...) Missään se ei näy, koska mässään tarpeeksi usein. Mot. Treeni näkyy lihasten selkeenä kasvuna, mutta ei rasvan poistumisena.

Peruskulutus 1750kcal
Syötyä tulee 1400-1600 (näköjään laskurin mukaan kuitenkin eilen 2400)
Liikunnalla viikossa n. -250kcal/vrk

Semmosta.

oma paino 107 , pudotin keväällä 15 kg parissa kuukaudessa.
Peruskulutus yli 3000 kaloria ja raskas liikunta vei 400 -600 kaloria / tunti.
Paino lähti, vedin raakaa 1500 -2000 kalorin dieettiä.

Painon pudotus on helppo laskea: jokainen -7500 kaloria = 1 kilo!

muistutuksesi vielä että suurempi lihasmassa - suurempi peruskulutus...eli jos vertailussa on kaksi 100kg miestä, toisella bf. 8% ja toisella bf. 20+% niin luonnollisesti pienemmän rasvaprosentin omaava tarvitsee enemmän kaloreita.

olipas taas tärkeää asiaa...

kuula kiekkola sanoi:
oma paino 107 , pudotin keväällä 15 kg parissa kuukaudessa.
Peruskulutus yli 3000 kaloria ja raskas liikunta vei 400 -600 kaloria / tunti.
Paino lähti, vedin raakaa 1500 -2000 kalorin dieettiä.

Painon pudotus on helppo laskea: jokainen -7500 kaloria = 1 kilo!

Noin suuressa kalorivajeessa on ongelmana että aineenvaihdunta hidastuu.

=>Paino ei lähde rasvoista, vaan myös lihaksesta.

Jarska puhuu asiaa. Raju dieetti vei rasvoja mutta myös lihaksia ja 20 % voimista, asia jota ei meinannut uskoa. Raju dieetti vie voimat pahemmin kuin tauti, en suosittele. Noin 0,5 kilon pudotus viikossa, jolloin jaksaa vielä treenata on sopiva. Itse pudotin 2 kiloa viikossa, se oli liikaa.

Voimat saa puntilla vähitellen takaisin, noin 1,5 kuukaudessa sain entisen tason takaisin.

Nojaa minä taas lähinnä vedän niitä lisäaerobisia sen takia että sais syödä vähän enemmän ja puol tuntia jolkottelua aamulla piristää. Nyt en ihan niin tarkasti vedä kuhan miinuksella ja haarukkaan 1800-2200 menee kalorit dieettipäivänä (nyt vielä kolmisen viikkoa ja sit ilosaareen kesäkunnossa ja pois rapakunnossa ja sit kevyt bulkki niskaan ;) :D ) Vois kerrankin laskeskella bulkilla kaloreita kun tahtoo kerääntyä turhan nopeesti fläsää. 2700-3000 kcal. Treenipäivinä tuo 3000 (niitä on 5-6 viikossa jujutsureeniä 2-3 ja sali 3) ja sit lepopäivänä tuo 2700 niin plussat olis korkeintaan 500kcal vähän vähemmänkin ehkä niin sais aika puhdasta lihasta eikä sitä valkosta lihaa.

nimimerkki Boo:
Älä treenaa noin kovaa ennen armeijaikää, kova treeni on kaikki pituuskasvusta pois. Sairastelu tai punttitreeni vie lopullisesti pois reservejä, jotka tarvitaan pituuskasvuun!
Puntit käyttöön vasta kun pituuskasvu on loppunut, ikäviä tumppiesimerkkejä on salit täynnä.

Itsellä painoa 92kg ja peruskulutus pyörii siinä 4000 hujakoilla. Nyt dieetti käynnissä ja kalorit 4200, koska salitreenit lisäävät kulutusta. Tuosta sitten tiputan 3800 kcal:iin ja katsotaan sitten kuinka se paino muuttuu. Samoin lisään aerobisen mukaan ohjelmaan. Tähän asti vedetty ilman aerobista.

Kuulakiekkola, anteeksi nyt vaan mutta pituutta on tullut ihan samaa tahtia mitä nyt oon reenannut nelisen kuukautta salilla ja ennen sitä oli kuitenkin näitä aerobisempia reenejä 6x vko myös. Pituuteeni olen tyytyväinen kunhan 170 menee rikki ja siihenkin enää sentti lisää niin nou problems. Salitreenissä mavea ja kyykkyä en tee muuten kuin tekniikan vuoksi elikkä oikeastaan tangolla vaan silloin tällöin. edit: siis 169 nytten pituutta.

Bloo sanoi:
Kuulakiekkola, anteeksi nyt vaan mutta pituutta on tullut ihan samaa tahtia mitä nyt oon reenannut nelisen kuukautta salilla ja ennen sitä oli kuitenkin näitä aerobisempia reenejä 6x vko myös. Pituuteeni olen tyytyväinen kunhan 170 menee rikki ja siihenkin enää sentti lisää niin nou problems. Salitreenissä mavea ja kyykkyä en tee muuten kuin tekniikan vuoksi elikkä oikeastaan tangolla vaan silloin tällöin. edit: siis 169 nytten pituutta.
Voit huoletta reenata (IMO). Itse olen nyt 16 ja olen tässä puolisen vuotta käynyt salilla. Pituuttakin on tullut hieman lisää. Menisin veikkaan, että tuohon ikään olet kasvanut jo aikalailla maksimit, että punttia vaan :thumbs:

Pituutta kyllä vaan löytyy 182cm. Tietää ei voi, että oiskohan tuota kasvanut enemmänkin. No ei tämä ainakaan kaduta. Isovelistä olen onneksi mennyt ohi, mutta isäni on 188cm pitkä. Siihen olisi kummiskin ollut kiva päästä.

En olisi lopettanutkaan ;) Nääh tiedän aika kokemuksesta että vaikutus on aika vähäinen. Kaveri aloitti 7lk:lla nyt menee lukion toiselle. Varsin kovaa kokoajan ja pituutta tuli lisää 10-15cm vielä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom