Mitä lisäravinteita käytätte

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja maijjuz
  • Aloitettu Aloitettu
3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
Tällä hetkellä menee tällaista settiä:

-Maitohappobakteerikapelit (+ tarvittaessa ruoansulatusentsyymikapselit)
-heraproteiini + malto palkkaria varten
-omega 3
-helokinsiemenöljy
-D-vitamiini
-Sinkki (+sis. B6)
-Magnesium (sis. B:tä)
-Vihreä tee -tabletti
-Beetakaroteeni

Vihreä tee -tablettien käytön lopetan jahka saan purkin loppuun; en oo huomannut siitä olevan minkäänlaista hyötyä. Beetakaroteenia käytän vain keväisin aurinkoihottuman ehkäisyyn.

Aamulla:
Omega-3
CLA

Ennen treeniä:
Star Nutritionin Creatine Complete jossa BCAA mukana

Treenin jälkeen:
Hera+ Malto+Kreatiini Maitoon Mixissä 40g protskua, 60 hiilaria ja toi krea

Illalla:
Magnesium

Joskus jos ruokailut menee huonoks otan vielä annoksen heraa lisäprotskuna

Käytössä tällä hetkellä
- CLA+
- vihreä tee -kapselit
- kreatiini
- glutamiini
- hera

Satunnaisesti myös d-vitamiini ja monivitamiinit. Omega kolmoset tällä hetkellä pannassa lääkityksen takia, mutta muutoin niitäin tulee popsittua. Samaten magnesiumia. Ja mimmit joilla kokemuksia BCAA:sta ja/tai karnitiinista, kuulisin mielelläni. Sekä hyvää että huonoa palautetta ja ennen kaikkea, kannattaako kumpaakaan hankkia vai onko rahat syytä pistää johonkin muuhun? :)

Onko joku nähnyt vaivaa monivitamiinitablettien ja omega3-kapseleiden arvojen tutkimiseen? Omegoissahan taitaa olla tärkein se E-EPA:n määrä? Missä olisi paras hinta-laatu -suhde?

Nyt ollut kuukauden verran kaikista taukoa kun ei oo tullut treenattuakaan, mutta nyt tuli taas käyttöön Only One- vitamiini, heraprotsku, omega 3, gainer pro palkkari ja kohta lähtee käyttöön taas kreatiini.

PS. Ainiin, magnesiumia tulee otettua ympäri vuoden joka ilta 250mg.

Päivittäin:
-monivitsku
-C&D-vitskut (määrä riippuu siitä, onko flunssaa vai ei)
-Bodyflex combi (niveltabu)
-maitohappobakteerit
-omegat
-magnesium
-kreatiini

Treenipäivinä:
-hera (lepopäivinä ei yleensä tarvetta)
-malto
-aminot (Purple Wraath, treenin aikana)
-tulossa myös jokin laturi

Päivittäin menee:

-D- vitamiini
-Kalaöljykapselit
-Magnesium
-Monivitamiini

Uutta palkkaria pitäisi hankkia. Edellinen oli ihan sisällöltään ihan ok, mutta maku hirveä. Joten ihan hyvin korvattavissa, nyt vaan jostain uutta ja parempaa tilalle :)

Mie nyt täältä kysyn neuvoa, ko asiaan liittyy...

Elikkäs säännöllisen epäsäännöllistä saliharjottelua on takana noin neljä vuotta ja nyt on tullu semmonen olo, että haluan tehä tästä hommasta tavotteellisempaa. Teen nyt kolmijakosta ohjelmaa ja palkkarin otan aina reenin jälkkeen. Mitä muuta lisäravinteita "kannattaisi" alkaa ottamaan? Kasvaahan se lihas ilmanki lisäravinteita ja pitäshän sen rasvanki pallaa... Epäsäännölisen säännöllisesti olen kyllä syöny CLAta ja vihreäteekapseleita ja joka päivä otan monivitamiinitabletteja.

Ja tosiaan ekkaa kertaa tänne kirjottelen, että älkää hermostuko vaikka tuntuis tyhmiltä kysymyksiltä... :rolleyes:

Päivittäin jaettuna aamuun ja iltaan:
Vahva D-vitamiini
C-vitamiini
Lykopeeni
Astaksantiini
B12-vitamiini
Moni-B-vitamiini
Omega-3
Laktoferriini
Klorofylli

Kuurettain:
Monivitamiini
Silica
Sinkki
MSM
Biotiini
Rauta

Ennen treeniä:
Pomeranssi
Yerba mate -tabletti
tai
Kaakaokapseli

Treenin jälkeen herapalkkari maustamattomasta ja makeuttamattomasta herasta, tummasta raakakaakaosta, tummasta O'Boy-kaakaojauheesta ja steviasta.

Tällä hetkellä käytössä, osa aamulla, osa ennen/jälkeen treenin ja osa illalla:

Vehnänorasjauhe
Omega 3
D-vitamiini
Vihreä tee -jauhe (jauhe on aivan karseen makusta!!!)
Karnitiini
Kreatiini
BCAA
Glutamiini
Arginiini
Ornitiini
Lysiini
MSM

Finnmaxin joku maustamaton perusheraprotsku

Lisäksi säännöllisessä käytössä Molkosan, Omppuviinietikka ja Valmarin.
Hankintalistalla, heti ku palkka tulee, niin on beta-alaniini vielä. Sit en osta YHTÄÄN purkkia enää mitään. Enpä..

M-Nutrition juomat hurjassa alessa, jopa puoleen hintaan

BCAA / EAA / PWO

TILAA TÄSTÄ
-Omega3
-D- ja C-vitskut
-Spirulina
-Magnesium
-Vihreä tee -kapselit
-BCAA
-Glutamiini
-Leusiini
-Kreatiini
-Beta-alaniini
-Black burn fat burnerit (nää jää kyllä harmi kyllä varmaan nyt pois, aiheuttavat niin huonon olon)

En ole sitten vielä hommannut sitä beta-alaniinia, (tai Finnmaxillahan se ois karnosiiniaktivaattori) kun luin siitä kihelmöinnistä! Tosi monella kuulemma kihelmöi ihoa, ja vaikka sen sanotaankin olevan harmitonta, niin silti vähän epäilen.. Onko kihelmöintikokemuksia? Ja onko kyseisellä aineella ollut suotuisia vaikutuksia treeniin/lihaskasvuun?

Eikös ole tutkittu juttu, että beta-alaniinin nauttiminen parantaa suorituskykyä. Mulla on toisinaan ollu kihelmöinnit ihan hirveät (en nyt aina ole niin tarkka annostuksissa ja pitemmän tauon jälkeen tulee vissiin helpommin...). On syyhyttäny aivan kauhiasti sormia, varpaita ja korvia...

Nyt kolmatta viikkoa BA käytössä ja tuntuu, ettei mee hapoille millään! Aloitin samoihin aikoihin kreankin käytön niin nyt oon sarjapainojen kanssa ihan hukassa :D, tuntuu että nousis vaan. Oon lieventäny BA:n kihelmöintiä ottamalla satsin päivän aikana kahessa erässä. Ei muuten kiva tunne villapaidan kanssa se kihelmöinti..

Kun nyt tänne kirjotan niin voisin vastata kanssa aiheeseen:
D-vitsku
C-vitsku
Magnesium
MSM
+ perushera

Yritän pitää paletin simppelinä.

Mä sain pari testipakkausta mieheltä uutta treenibuusteria, Assaultia. En tiedä saako edes Suomesta mut jos joskus tielle osuu niin kannattaa testata :)

Toivottavasti joku huomaa tän mun avunpyynnön näitten kaikkien viestien keskeltä ja haluaa vähän jelppiä. :)

Eli palkkari olis hakusessa, mutta ei tuolla hyllyjen välissä tuu hullua hurskaammaks, tarjontaa on vaikka kuinka. Muutamia hyvältä kuulostavia vaihtehtoja oon saanut kokoon, mutta mikä niistä olis sitten paras mulle. Eli tarkoitus olis käyttää palkkaria kuntosalitreenin jälkeen katabolia pysäyttämään ja tottakai, että lihakset palautuisi paremmin. Tällä hetkellä dieetti menossa, niin mitään massaplussia ja muita miljoonakaloripalkkareita (<-onko toi ees sana) en halua, mutta kuitenkin asiansa ajavan.

Fitnesstukusta oon katsellut mm.
º StarNutritionin RecoveryPro-palkkaria
º StarNutritionin Whey-80 (tää olis hinnaltaan hyvä, mutta onko palautumisen kannalta optimaalisin, vai onko vaan lähinnä proteiinilisäksi?)
º StarNutritionin Anabolic Bolt (kuulostaa hyvältä, mutta en löytänyt kokemuksia mistään)
º tai sitten Fastin DietMix, mitä suurin osa naisista taitaa käyttää (ehkä juuri siksi en luota tähän 110%?)

Tietenkään dieetillä ei lihasta kasvatella, mutta mikä näistä antais parhaimman lopputuloksen estämään lihasten häviämistä?

Kiitos jo etukäteen jos siellä ruudun toisella puolella on joku asiasta enemmän tietävä. :)

Päivittäin:
omega3 kalaöljy
berocca monivitamiini poretablettina (korvaa hyvin aamuisen appelssiinimehun)
magnesium

palkkarina spiritin joku, hemmetin hyvää.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom