Mitä lisäravinteita käytätte

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja maijjuz
  • Aloitettu Aloitettu
3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
Yritän syödä niin terveellisesti ja monipuolisesti etten tarvitsisi purkkivitamiineja. Tuskin myöskään treenaan niin rankasti, että saisin merkittävää puutosta aikaan. Lisäravinteina mulla on käytössä:

-Soijaprode
-Malto
-Kalanmaksaöljy
-Verenluovutuksen jälkeen kuurina RaMaVit

Päivitellääs. Oma lisäravinnesetti on nykyään tällainen:

Kalaöljy (ympäri vuoden)
D-vitamiini (syys-maaliskuu)
Maitohappobakteeri, luonnollinen monivitamiini, b-vitamiini (stressiaikoina, tai jos muuten tuntuu tarpeelliselta)
Suolahappo+pepsiini (jos ruoansulatusvaikeuksia, ei automaattisesti)
Kelpamax (jodioitua suolaa ei tule käytettyä, joten epäsäännöllisen säännöllisesti)
Suomalainen siitepöly (talvikaudella ainakin)
Heraproteiini (treenin jälkeen ja muuten prodelisäksi)

Lisäksi satunnaisesti magnesiumia iltaisin, jos tuntuu että lihakset nykivät. Suurta apua nukahtamiseen en ole siitä saanut.

Minäkin voisin päivitellä, kun olen viime aikoina lisännyt muutamia juttuja vakiosettiini.

Päivittäin:
Kalaöljykapseli
Laadukas monivitamiini
D-vitamiini
Heraproteiini
Vehnänorasjauhe

Viikottain/jaksoittain:
C-vitamiini
Magnesium
B-vitamiinit

voi olla tyhmä kysymys, mutta kun teillä on maltossa ja herassa suhde 1:1, paljonko tarkalleen laitatte niitä jauheita? Jos painaa esim. 65kg itse nainen, niin paljonko pitäs tulla molempia esim. grammoissa tai dl:ssa siihen palkkariin?

D-vitamiini
kalsium
spirulina levävalmiste
omega rasvat
ternimaitovalmiste (satunnaisesti lähinnä kuuriluonteisesti)
kaupan valmiit palkkarit harvemmin, pitäis ostaa joku jauhe kotiin niin sais varmemmin joka treenin jälkeen. Tosin tää mun treenaaminen on ollu niin surkeeta viime aikoina ettei siinä paljon palkkareita tarvita :(

Käytän joka päivä magnesiumia 1 kpl ja kalaöljykapseleita 2 kpl. Kohta otan mukaan Green Tea -kapselit ja rasvanpolttokapselin (jonka nimeä en muista), sekä kromin. Mitään vitamiineja en ota, koska hedelmien ja vihannesten kulutus on niin suurta. Saa nähdä otanko hieman myöhemmin kun alan hieman rajoittaa hedelmien syöntiä. Lisäksi treenipäivinä otan joko proteiinijuoman (Star Nutrition jauhe 1 dl) tai palkkariprotskujuoman (0.5 dl fastin muscle +, 0.5 dl maustamaton proteiinijauhe). Jos en pääse syömään heti treenin jälkeen, otan ton palkkarisekoituksen, jos taas pääsen, niin yleensä proteiinijuoman otan ennen treeniä. Juomat teen osittain maitoon ja osittain veteen.

Aika vähillä lisäravinteilla siis mennään, mutta olen tässä etsimässä itselleni valmentajaa fitnessiin, joten saa nähdä määrääkö se sitten jonkun suuren pillerileikin mulle :D

Oisko muuten hyviä vinkkejä protskujauheista, missä ei ole makeutusaineita tai ainakaan aspartaamia? Star Nutritionin maustetuissa on aspartaamia... Ja mieluiten joku edullinen tietenkin :)

- Omega 3
- Magnesium
- D-vitamiini
- CLA
- Vihreä tee-kapselit
- Relora
- L-karnitiini
- aminohappojuoma treenin yhteydessä
- palkkari treenin yhteydessä
...hmm, olikohan siinä kaikki? :)

- Silloin kun jaksaa/viitsii/muistaa/on varaa prode-lisää

Päivittäin:
- msm
- D-vitamiini
- kalium
- magnesium
- levää (ois varmaan helpompi ostaa niitä kaplseleita, mutta jostain syystä oon saanut fixaation nassuttaa merilevä-levyjä)
Lisäks juon vihreää teetä päivittäin vähintään 5dl ja käytän omenaviinietikkaa, tiedä sitten lasketaanko nuo lisäravinteiksi.

Satunnaisesti:
- C-vitsku/rauta-valmiste
- (B+)B12
- monivitamiini/hivenaine

Päivittäin:

- vahva magnesium
- Omega3
- monivitamiini massilta
- piimaa
- proArgi9+ (puhdas kasviperäinen L-arginiini, jossa myös muita vitamiineja)
- mistify-nektari (paljon rasvahappoja, leusiinia, B-vitamiineja, acai-marjaa, vihreää teetä, viinirypälekuorta jne)
- D-vitamiini
- hera

Treeneissä:

- mass whey reco
- kolmiteho proteiini
- Jac

M-Nutrition juomat hurjassa alessa, jopa puoleen hintaan

BCAA / EAA / PWO

TILAA TÄSTÄ
Aamulla rauta, omega 3, D-vitamiini (piimax ja allergialääke menee muuten vaan..)
Illalla GNLD KalMag 6 kpl mutta nostan tonne lähemmäs 10:een.

Jauhoja: Palkkariin 1:1 Fast Whey80 + Malto6

Päivittäin:
-Omega 3 -kapselit
-D-vitamiini 125 mikrogrammaa, lähinnä talvikautena
-Monivitamiini, kesällä en käytä
-CLA
-Kalsium

Treenipäivinä:
-Self Microwhey Active palkkariin, lisänä syön banaanin
-Glutamiini palkkariin
-Kreatiinimonohydraatti palkkariin
-BCAA ennen treeniä
-Arginiinia kun yritän saada purkin loppumaan
-Treeniboosterina nyt mennyt Wirta-nappeja, kun sain ilmaiseksi, niissä on kofeiinia ja tauriinia. Tilasin kuitenkin FinnMaxin Fast Track Super-treeniboosteria kun salilla ylipuhuivat että on samanlaista kuin Jack3d, josta tykkäsin hulluna :D

Olen käyttänyt aiemmin, mutta kisadieetillä tykästyin palkkaribanaaniin kun sai syötävää. Kaiken lisäksi kerran laitoin vasta maltoa banaanin sijaan ja sain järkyttävät vatsanväänteet.. Että siksi toistaiseksi banaani, maltoakin on kyllä iso pönttö :)

Olen tehnyt ihan itsekokeilua ja heitin kaikki pois, paitsi proteiinijauheen.
Tulos on se, että pakko ottaa ainakin magnesiumit takaisin, se on varma, terveisin pohkeet.
Ja taidan sanoa tervetuloa myön D-vitskulle.

Käytän:

Omega 3-kapselit
Magnesium
Palkkari treenin yhteydessä
Promix (laiska kun olen :D , ei tarvii aikaa käyttää sekotteluun)
Monivitamiini
Tarvittaessa C-vitamiinia ja D-vitamiinia lisäksi

Ovat kyllä todella tarpeen kehityksen ja palautumisen kannalta...

Ite käytän päivittäin omega 3:sta, otan kalsium- ja magnesiumtabuja sekä D-vitamiini ja maitohappobakteerit purkista. Kuuriluontoisesti otan monivitamiinia, yleensä poretabletteina.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom