Mitä lisäravinnetta seuraavaksi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bene
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Niin semmosta, että oon nyt kohta 3kk käyny salilla ja pitäis tietää mitä lisäravinnetta minun kannattais syödä. Oon nyt saanu syötyä 1,5KG pussin massanlisääjää. Muuta lisäravinnetta en oo syöny. Tuota kreatiiniä kattelin tuossa... Kannattaisko sitä tässä nyt seuraavaksi ostaa? Ja ikää on sitten 17 vuotta, kuten tuosta näkeekin.

Zone-sarja -42%
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Kato kuitenkin ensin, että sulla on perusruokavalio kunnossa kiinteän ruuan osalta. Menee muuten vaan rahat hukkaan lisäravinteiden kanssa. Sitten kun normaaliruokapuoli on kunnossa niin palautusjuoma ja kreatiini mukaan, niinkuin Sale jo sanoikin.

Palautusjuoma kannattaa olla mukana alusta alkaen. Sitä kun ei oikeen normaaliruualla pysty korvaan. Mukaan vielä kreatiini ja ehkä glutamiini.

Hae tietoa.

Tärkeintä on, että luet mahdollisimman paljon kirjoja. Mitä enemmän tietoa ahdat itseesi, sitä vähemmän vahingoitat itseäsi. Kannattaa ottaa selvää kirjoista ja lehdistä.. ja tietenkin selvä järki kannattaa ottaa mukaan. Massanlisääjä ei ole mun mielestä hyvä palautumisjuomaksi, koska niissä ei yleensä ole nopeata proteiinia.

Originally posted by Bene
Niin semmosta, että oon nyt kohta 3kk käyny salilla ja pitäis tietää mitä lisäravinnetta minun kannattais syödä. Oon nyt saanu syötyä 1,5KG pussin massanlisääjää. Muuta lisäravinnetta en oo syöny. Tuota kreatiiniä kattelin tuossa... Kannattaisko sitä tässä nyt seuraavaksi ostaa? Ja ikää on sitten 17 vuotta, kuten tuosta näkeekin.

Ota käyttöön joku ihan perus palautusjuoma. Unohda noi massanlisääjät ja syö kunnolla vaan mamman perunamuusia ja lihapullia.

Re: Re: Mitä lisäravinnetta seuraavaksi?

Originally posted by VahvaJussi
Ota käyttöön joku ihan perus palautusjuoma. Unohda noi massanlisääjät ja syö kunnolla vaan mamman perunamuusia ja lihapullia.
Paremminkin vaikka hyvä palautusjuoma + mamman tummaariisiä ja kanaa nii ei tuu niitä turhia nopeita hiilareitakaan. Myös muiden proteiinipitoisten ruokien syönti on plussaa.

Re: Re: Re: Mitä lisäravinnetta seuraavaksi?

Originally posted by Sale
Paremminkin vaikka hyvä palautusjuoma + mamman tummaariisiä ja kanaa nii ei tuu niitä turhia nopeita hiilareitakaan. Myös muiden proteiinipitoisten ruokien syönti on plussaa.

Ei tumma riisikään niin hirveen hidasta ole.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mitä lisäravinnetta seuraavaksi?

Originally posted by VahvaJussi
No perunamuusilla ja lihapullilla tarkoitin lähinnä kotiruokaa ylipäänsä. :arvi:
Tiedän siks kirjotinki ku oot aina pätemäs kaikille :kuvia:

Originally posted by Bene

Itse en olisi vielä tuossa vaiheessa aloittamassa lisäravinteiden käyttöä, koska jo mainitulla kotiruualla pärjää erittäin pitkälle. Tietysti kotiruuan olisi hyvä olla mahdollisimman laadukasta, mutta esimerkiksi kouluruoka on mielestäni aivan tarpeeksi laadukasta ensimmäisien voimailuvuosien tarkoitukseen. Kreatiinilla on mielestäni niin marginaalinen vaikutus, ettei ainakaan sitä kannata hankkia vielä noin alkuvaiheessa.

Jos on harrastanut paljon muuta urheilua, saattaa tilanne olla toinen, mutta normaalille aloittelijalle en ainakaan suosittelisi vielä lisäravinteita. Kannattaa tosiaan lukea mahdollisimman kattavasti ja useammasta lähteestä ennen minkään lisäravinteen käytön aloittamista.

Palautusjuoma, joka sisältää hiilihydraatteja, proteiinia, kreatiiniaa ja glutamiinia, riittää sinulle lisäravinteeksi. Tärkeysjärjestyksessä palautusjuoman pitää sisältää hiilihydraatteja sekä proteiinia. Kreatiini ja glutamiini ovat sinulle vielä toissijaisia tuotteita.

Normaali kotiruoka kattaa energian tarpeesi ihan hyvin. Jos johonkin haluat kiinnittää huomiota, niin pyri syömään "puhtaasti". Hyviä hiilihydraattilähteitä ovat esimerkiksi pastat, riisit, peruna ja kokojyväleipä. Hyviä proteiinilähteitä ovat taas maitotaloustuotteet, liha, kala, kana ja kananmuna. Rasvaakaan et saa unohtaa. Rasvoja saat normaalista ruuasta ihan riittävästi, mutta jos haluat jotain lisätä ruokavalioosi, niin rypsiöljy on hyvä lisä muutaman ruokalusikallisen muodossa per päivä. Vihanneksia pitää myös syödä, koska ne tuovat väriä annoksiin ja piristävät kummasti.

Toistantoistanitseäni:
Perusjutut kuntoon. Ruoka+treeni+lepo. Kun edellämainitut jutut on kuosissa, niin sitten lisäravinteita kehiin.

1. kunnollinen palautusjuoma
2. tarvittaessa lisäproteiini
3. kreatiini+glutamiini+yms hifistelyt

Palautusjuoma, kreatiini & glutamiini protskun lisäks. Tietysti kannattaa huolehtia että saa kaikki tarpeelliset vitamiinit ja mineraalitkin.

jumalauta.proteiinipirtelö nosti 10 vuotta vanhan ketjun :D

hainrustouutteella itse sain voimaa 1980 luvulla.se teki tappajaksi mustosboogien ja bogdanoffin veljeksetki

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom