mitä lihaksia tarvii nyrkkeilyssä?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
itse treenaan ainaki rintaa, olkapäitä, ojentajia, hauiksia, rannelihaksia sekä vatsaa. noi lihakset on hyödyllisiä nyrkkeilyssä tilanteissa joissa et voi lyödä vartalokierroilla...jne, koska joissain tilanteissa se menee siihen päättömään hutkimiseen jossai ei paljoa ehdi ajatella kunhan vaan lyödään. ja isoilla painoilla treenaaminen ei hidasta eikä kangista, ainakaan mun osalta. nyrkkeilen ja voimailen säännöllisesti. enimmäkseen nostelen maksimipainoilla lyhyitä sarjoja voima kasvaa ja nopeus paranee mielestäni... ainakaan siinä ei ole mitään drawbakkeja. punttis ja nyrkkeily sopii toisilleen.

pyhä kolmio: selkä, vatsa ja pakara. Kaikkien liikkeiden voima lähtee täältä suurimmaksi osaksi, ne on ne tärkeimmät. Sit ois hyvä treenata käsiäki...

Jostain olen ollut lukevinani (en pätkääkään muista jotta mistä) että etummaisen suoran tehosta n.35% tulee jaloista, n.40% vartalon kierrosta ja n.25% käsi-hartia osastosta. Taisi olla jotain velivenäläisten tutkimuksia...

Jostain olen ollut lukevinani (en pätkääkään muista jotta mistä) että etummaisen suoran tehosta n.35% tulee jaloista, n.40% vartalon kierrosta ja n.25% käsi-hartia osastosta. Taisi olla jotain velivenäläisten tutkimuksia...

oiskohan peräti www.ufs.fi:stä... Siel o jossain tommonen juttu.
Mut kuitenki melko pieni osa lyönnin voimasta tulee käsien lihaksista.
Vartalon kiertoliike on se kova juttu siin lyönnin tehossa...

Varmaan takimmaisen..? Etummaisessa suorassa ku ei hirveesti pysty vartalonkierrosta ja jaloista ottamaan sitä poweria. Ja kuitenki sitä käytetää suurimmaks osaks hämäämiseen eikä tyrmäämiseen ni aika usein se on melkee 90% käden lihaksista.

Mutuilua..

Ei, kyllä se oli juuri etummainen suora. Ja kun itse testailee tuota etummaista suoraa, niin ihan hyviltä prosenteilta kuulostaa, mikäli on tarkoitus lyödä ns. läpi se lyönti.

On muuten sinänsä hassua, että nuoret matsaajat murehtivat siitä iskun tehosta/kovuudesta, kun valtaosa iskuista kuitenkin menee ohi tai suojaukseen. Eikö tällä logiikalla edeten pitäisi ennemminkin murehtia siitä, miten iskun saa osumaan mahdollisimman usein ja tarkasti...?

Vähän sama, kuin että joukko sokeita vertailisi eri aseiden kaliipereja.

Vika kommentti oli hyvä, koska tärkeempää todellakin on osua kuin se lyönnin kovuus. Mietiinki jo aiemmin tän topicin päättömyyttä, et jauhetaa et mikä lihas on tärkei kovien lyöntien kannalta, mutta pelkkä voimakaan ei ratkaise todella mitään. Monipuolinen lihaksiston treenauttaminen on parasta mitä voi saada. Esimerkkinä Wladimir Klitchko (en muista miten kirjotetaan), on aika sellanen tasasen vahvan näkönen kropaltaa, mutta lyönnit on kyllä kauheen kovia. Klitchkon nyrkkeilystä huomaa, että lyönnit lähtee kokonaisvaltaisesti ja oikealla tekniikalla hiton kovaa, lisäksi ne vielä osuu, mikä on kaiken a ja o.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Onkohan säkin hakkaaminen painot ranteissa hyvää treeniä? Kannattaako muuten säkkitreenissä keskittyä junttaavaan voimaan vai nopeuteen, jos aatellaan lyönnin tehokkuutta?

kuulostaa aika pahalta toi idea hakkaa säkkiä painot ranteissa , mulla ei ainakaan meinaa kestaa ranteet/ rystyset ilman painojakaan

Onkohan säkin hakkaaminen painot ranteissa hyvää treeniä? Kannattaako muuten säkkitreenissä keskittyä junttaavaan voimaan vai nopeuteen, jos aatellaan lyönnin tehokkuutta?

Ei suositella ainakaan, en ole ite koskaan kokeillu painoilla mutta jättäisin suosiolla väliin. Sitä säkkiä hakatessa keskittyisin eka siihen tekniikkaan, siinä ku on aikaa miettiä miten ne lyönnit lähtee jne. päinvastoin ku sparrissa. Joten tao sitä tekniikkaa säkkiä vasten, ja sitten sä voi aika pitkälti päättää mitä sä haluat treenata, ite nyt haen oikeestaan rytmiä enkä nopeutta tai iskuvoimaa. Iskuvoima tulee hyvästä tekniikasta ja koko kropan koordinaatioista eikä sitä voi treenata niinku Rocky treenaa 50kg käsipainojen kanssa :david: :lol2:

Eli perusasiat kuntoon ja sen jälkeen voi miettiä muita juttuja, päärynäpallo on sitten parempi nopeutta varten, siinä kun voi lyödä useamman lyönnin ennen ku menee hapoille (joka taas ei ole hyväksi räjähtävälle voimalle).

En suosittele sitä säkin hakkaamista painoilla. ei taatusti tykkää ranne eikä muutkaan nivelet siitähommasta

Juuuuuuupeli

Mitä ite oon nyt tutkinu noitten ammattilaisten treeniohjelmia niin kyllä suurimalla osalla on ollu pelkkiä oman kehon painolla tehtyjä liikkeitä. Ihmeellisin näistä on kyllä Tyson mikä oli suhteellisen iso ja lihaksikas eikä rasvaakaan ollu havaittavissa ja painoa silti 100kg eikä se kovin nopeesti väsynyt kun 10 erässä ees viellä ollu hengästyny.. Alottihan sekin kyllä myöhemmin punttiharjottelut ja mitä oon nähnyt niitä videoita niin ainakin kyykkyä,vinopenkkiä,ylätaljaa ja prässiä oon nähnyt sen tekevän eikä tosiaan mitään lyhyitä sarjoja vaan ihan pitkiä pumppailuita.

No kattokaas 80- luvun miken räjähtävä nopeus ja taas 90-luvun mike ku oli poika alkanu nostelee punttia..kyl mies hidastu erittäin paljon. tosin sehän oli jo silloin single punch tysoni joka vaa heitti hirveitä ykkösiä eikä paljon muuta, että ehkä se olikin miehen tarkoitus sillä ei se koskaan halunnu et matsi menee korteille!

Nototajoo

No kattokaas 80- luvun miken räjähtävä nopeus ja taas 90-luvun mike ku oli poika alkanu nostelee punttia..kyl mies hidastu erittäin paljon. tosin sehän oli jo silloin single punch tysoni joka vaa heitti hirveitä ykkösiä eikä paljon muuta, että ehkä se olikin miehen tarkoitus sillä ei se koskaan halunnu et matsi menee korteille!

Niin no kyllä musta näytti viellä suht sähäkältä noissa ekoissa matseissa kun otti sen jälkeen kun pääs linnasta. mut sit evanderii vastaan oli jo huomattavasti hitaampi. Eihän se jaksanut ees reenata enään kunnolla :D mut tota mitä tääl on puhuttu et isoista reisistä olis vaan haittaa nyrkkeilyssä niin Tysonilla ainakin oli helvetin isot reidet ja perse jo amatöörinä ja prime aikana :D eikä näyttäny paljoo kuntoon vaikuttavan? Uskon et lihaksikas pystyy olee parempi kuntosempi kuin nälänraiskaamaongenvapa jos vaan treenaa sen mukaan. esim nykyään kun kattoo vaik jotain noita höyhensarjalaisia niin kyllä ne on jo ihan puhki 6erässä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom