Mitä kannattaa/voi tuoda USA:sta?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ironbutt
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
metalman sanoi:
eikös se hulkki kehunut että siellä myydään efedriinä huoltoasemilla? Suomeentuominen on tietysti laitonta mutta helppoa :)

Tämä efe on mielestäni ihan huuhaa hommaa.. tietääkseni se laajentaa kauehkoja ja auttaa parantamaan hapenotto kykyä.. :jahas:

nCh sanoi:
Tämä efe on mielestäni ihan huuhaa hommaa.. tietääkseni se laajentaa kauehkoja ja auttaa parantamaan hapenotto kykyä.. :jahas:

Perkuleen toimivaa se ECA kummiskin on kun sitä rasvaa aletaan poistamaan :)

Jaa että Vasoprota ilman reseptiä!?! Kaikkee sitä sitten ameriikasta saakin. Ilmeisesti kuitenkin apteekkiin asti pitäisi raahautua? Ettei ihan lähikaupasta löydy... tai Vonsin nettiputiikista.

Ironbutt sanoi:
Jaa että Vasoprota ilman reseptiä!?! Kaikkee sitä sitten ameriikasta saakin. Ilmeisesti kuitenkin apteekkiin asti pitäisi raahautua? Ettei ihan lähikaupasta löydy... tai Vonsin nettiputiikista.
Juu, ei tuo kohuttu efedrabanni koskenut muita kuin lisäravinnefirmojen yrttiefetuotteita (stackit, jne). Lääketieteellisesti valmistettua efedriiniä on saanut myydä koko ajan reseptivapaasti.

nCh sanoi:

wuuhuu! :D

Vaikka ei doping kiinnostaisi, niin pikkusen otetaan niistä asioista selvää ennen kuin kirjotetaan :)

Edit: Ei sillein, mainitsemasi vaikutukset kyllä pitävät paikkaansa, mutta kyllä efe on tehokas rasvanpolttaja myös.

Edit2: Kun lisäravinteista puhutaan niin imho jenkeistä kannattaa todellakin tuoda esim. rasvanpolttajia ja aminohappoja (jos tykkää hifistelystä).

Esimerkkejä mitä kannattaisi mielestäni tuoda (laitan nimet englanniksi, jos joku ei tiedä jotakin, niin voi googlettaa hetkessä):

Green Tea Powder
Ornithine Powder
Arginine Powder
Acetyl-L-Carnitine Powder
DL-Phenylalanine Powder

Tuotteista kannattaa etsiä ns. Bulk versioita, eli toisinsanoen jauhomuodossa suht suurin määrin = tulee halvaksi, monet nettikaupat myös myyvät halvalla capping kittejä kapseleiden täyttämiseen sekä tietysti myös kapseleita. Luulisin että esim. yksittäiset aminohapot ovat täysin laillisia tuoda suurissakin määrin, eikä niitä luokitella lääkeaineiksi, korjatkaa jos olen väärässä.

Hulkki sanoi:
Juu, ei tuo kohuttu efedrabanni koskenut muita kuin lisäravinnefirmojen yrttiefetuotteita (stackit, jne). Lääketieteellisesti valmistettua efedriiniä on saanut myydä koko ajan reseptivapaasti.

Kyllä mä ainakin olen ymmärtänyt että Kalifornian osavaltiossa on bannattu kaikki efe-tuotteet. Ennen siis sai ilman reseptiä ostaa lääke efukkaa, muttei enää. Näin sen pitäisi mennä, mutta hyvä jos on toisin, tahdon kuitenkin nähdä faktaa?

Itsekkin lähdössä Losiin 3vkon päästä. Efeä tuon jos sitä kerran saa.

ZeiZei sanoi:
wuuhuu! :D

Vaikka ei doping kiinnostaisi, niin pikkusen otetaan niistä asioista selvää ennen kuin kirjotetaan :)

Edit: Ei sillein, mainitsemasi vaikutukset kyllä pitävät paikkaansa, mutta kyllä efe on tehokas rasvanpolttaja myös.

Edit2: Kun lisäravinteista puhutaan niin imho jenkeistä kannattaa todellakin tuoda esim. rasvanpolttajia ja aminohappoja (jos tykkää hifistelystä).

Esimerkkejä mitä kannattaisi mielestäni tuoda (laitan nimet englanniksi, jos joku ei tiedä jotakin, niin voi googlettaa hetkessä):

Green Tea Powder
Ornithine Powder
Arginine Powder
Acetyl-L-Carnitine Powder
DL-Phenylalanine Powder

Tuotteista kannattaa etsiä ns. Bulk versioita, eli toisinsanoen jauhomuodossa suht suurin määrin = tulee halvaksi, monet nettikaupat myös myyvät halvalla capping kittejä kapseleiden täyttämiseen sekä tietysti myös kapseleita. Luulisin että esim. yksittäiset aminohapot ovat täysin laillisia tuoda suurissakin määrin, eikä niitä luokitella lääkeaineiksi, korjatkaa jos olen väärässä.

Huomaa sana "tietääkseni" se oliki vähä esitetty sillee kysymysmielessä koska en ollu iha varma.. tuskin siihen kukaan kuolee. Ja en mä nyt tossa kai valehdellukkaan?

nCh sanoi:
Huomaa sana "tietääkseni" se oliki vähä esitetty sillee kysymysmielessä koska en ollu iha varma.. tuskin siihen kukaan kuolee. Ja en mä nyt tossa kai valehdellukkaan?

Kuten sanoin, vaikutukset jotka mainitsit pitävät (tietojeni mukaan) paikkaansa.

Omasta mielestäni lause "tämä efe on kyllä mielestäni ihan huuhaa hommaa" ei jätä kauheasti kysymyksien varaan ja tuo pitkälti mielestäni esille, että mielipiteesi on juuri tuo. Miksi et kysynyt esim. että "mihin perustuu efen rasvaapolttava vaikutus?" jos mitään tietoa asiasta et omaa.´

No anyway, tää nyt on niin pieni asia, ettei mitään merkitystä :)

piis änd lav :piis:

Kuis muuten se menee jos Jenkeistä jotain halpaa roheiinijauhetta tänne kotomaahan tuo tullessaan niin joutuuko siitä maksamaan jotain veroja?
siis jos se nyt ruoaksi lasketaan...

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Gangst3ri sanoi:
Kuis muuten se menee jos Jenkeistä jotain halpaa roheiinijauhetta tänne kotomaahan tuo tullessaan niin joutuuko siitä maksamaan jotain veroja?

Kyllä joutuu, tilaus + rahti ja siihen päälle tullimaksu sekä ALV, normaali ALV on 22 %, mutta lisäravinteissa se taitaa, ainakin osassa, olla 17%, tullimaksu on myös prosentuaalinen, eikä mikään erityisen pieni. Muutaman kerran tilanneena sanoisin, että kun kerrot rahdin ja tilauksen summan 1,30-1,33 saat suunnilleen sen mitä tilaus tulee maksamaan kokonaisuudessaan.

Gangst3ri sanoi:
Jos nyt oikein tajusin tuon sanan "tuo" niin olet vissiin itse matkaamassa Ameriikkaan ja tuot roheiinia tullessasi. Vaikea kuvitella, että tullissa rupeavat kyttäämään laukkujasi jos siellä on muutama purkki roteiinia tai muita Suomessa sallittuja lisäravinteita. Onhan sitä maailman sivu kävelty laukku täynnä monen sadan euron edestä tuliaisia, elektroniikkaa, yms. eikä mitään ole kyselty. Saahan tuliaisiakin muistaakseni tuota ainakin 170 eemelin edestä ja sillä saa jo kokolailla mukavan setin jauhoa.

Pulla sanoi:
Jos nyt oikein tajusin tuon sanan "tuo" niin olet vissiin itse matkaamassa Ameriikkaan ja tuot roheiinia tullessasi. Vaikea kuvitella, että tullissa rupeavat kyttäämään laukkujasi jos siellä on muutama purkki roteiinia tai muita Suomessa sallittuja lisäravinteita. Onhan sitä maailman sivu kävelty laukku täynnä monen sadan euron edestä tuliaisia, elektroniikkaa, yms. eikä mitään ole kyselty. Saahan tuliaisiakin muistaakseni tuota ainakin 170 eemelin edestä ja sillä saa jo kokolailla mukavan setin jauhoa.

Juu Khiitoksia. Pitää sit vaan pokkana tuua. Sen verta kuulemma halvempaa.

Menee säädöks vaan kun eka tilaa hotellille nettikaupasta (kuulemma halvempaa).

oon tullissa duunissa

aika hyvin saa tavaraa tuoda...

pari hyvää muistisääntöö:

- vitamiinit.. oikeestaa kaikki yli 50mg on pannassa, paitsi c-vitsku 1000mg
- kaikki lääheaineet/rohdokset (esim. tyrosiini, efedriini, gingseng on useimmin tullut) kannattaa näistä kysyä lääkelaitokselta etukäteen sillä aika helpolla joutuu listalle.. esim perus ikivireät saa myydä paljon tuotteita mitä ei saa tuoda maahan ilman lupia.

mut kaikkee perus sälää saa tuoda rajoitta

perus prodejauheet on muuten sit aika kalliit tilatessa...

tavaran hinta + rahti
12% tullia
17% alv

jos tuot matkalta messissä niin ostoksia saa olla vaan 170 eurolla yht!!!

mut aika harvoin joutuu matkustajavalvonnan syyniin :D
siin on vaan sit se paska juttu et jos menee vihreet linjaa ja ostokset yli 170 niin tupla verot :D

et sä saa tilaa tyrosiinia.. se on lääkeaine lääkelaitoksen mukaan!!

jos tilaat pari purkkii niin jos jää haaviin niin se otetaan vaan pois, mut jos tilaat isoja määriä niin voi tulla jopa lääkeainerikos

jep

kronosis sanoi:

jos tilaat pari purkkii niin jos jää haaviin niin se otetaan vaan pois, mut jos tilaat isoja määriä niin voi tulla jopa lääkeainerikos

Joo ei tässä ulkomailta olla ostamassa kun Suomestakin saa, ajattelin vain kysyä mitä ne siellä maksavat.

Itse en ole mikään shoppaaja, mutta olen huomannut, että seuraavat asiat ovat halpoja:

-ibuprofeeni 200mg 500kpl purkki 8 dollarii + vero 5,5%
-melatooni 3mg 120kpl n. 5 dollarii
-unipillerit
-yleisesti kaikki pillerit Wal Martissa
-golf kengät
-GNC protsku + pillerit

Ostin myös todella makeen nahkarotsin 300 eurolla. Olin etsinyt oikeaa jo 6 vuotta, kunnes tärppäs.

kronosis sanoi:

Meneekö nyt puurot ja vellit sekaisin? Tyrosiinia ei kyllä lääkeluettelosta löydy ja tuntuu vähän oudolta että siitä lääkeainerikosta saataisiin. Asia sitten erikseen vastataanko lääkelaitokselta se vakio "valmiste on todennäköisesti lääkkeellinen" tullin tiedustellessa tilannetta jolloin jää tyrosiinit saamatta.

kronosis sanoi:
oon tullissa duunissa

aika hyvin saa tavaraa tuoda...

pari hyvää muistisääntöö:

- vitamiinit.. oikeestaa kaikki yli 50mg on pannassa, paitsi c-vitsku 1000mg
- kaikki lääheaineet/rohdokset (esim. tyrosiini, efedriini, gingseng on useimmin tullut) kannattaa näistä kysyä lääkelaitokselta etukäteen sillä aika helpolla joutuu listalle.. esim perus ikivireät saa myydä paljon tuotteita mitä ei saa tuoda maahan ilman lupia.

Eli kannattaisko kysellä lääkelaitokselta jonkinlaista lupaa vaikka yrttien (ns. "rohdosten") tuomiselle, tyyliin just sellaiselle kamalle mitä Ikivireässäkin on? Vai pitääkö olla alan kauppias sitä varten tms? Itseäni kieltämättä hieman harmittaa nämä rajoitukset ja kiellot, jotka perustuvat usein hyvin löyhästi jos ollenkaan tosiasioihin. Varsinkin kun minä itse tiedän mitä minä tuon ja mitä ne ovat ja miten niitä käytetään. Sitten henkilö jonka mielestä vitamiinit ovat vaarallisia tai 1-AD on kasvuhormonia, sanoo minulle että "et saa". Ei siinä voi sanoa muuta kuin että voi vittujen kevättanssi ja repiä hiuksia päästä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom