Mitä huomioitava käytetyn mp:n ostossa?

Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Loistava harrastus tuo mopoilu! Menee ikä terveys ja rahat :)

Bleidi on kyllä yksi parhaista vaihtoehdoista kyykkyjen saralla, luotettavuutta, ajettavuutta ja tehoa. Yksi huomionarvoinen seikka on se, että vuosimallin -93 bladesta saatetaan pyytää 7000euroa!! Lähelle vuosimallia 2000 pääsee kyllä etsimällä alle 10 000e. Nojoo tämä pointti taisi tullakin jo ketjussa. HUOM uuden bandit 1200:en hinta pyöreällä etuvalolla 10 500 euroa!

Kuten nickistäni näkee, itselläni on 1200 bandit. Tuosta tehosta on ollut keskustelua siellä sun täällä ja on huhuiltu että vakiobanditissa saattaa olla tuo 100 heppaa takarenkaalta, olisiko noin 115hv koneesta. Itse olen 187cm ja 96kg ja bandiitti sopii mulle kuin nakutettu. Painava pyörä tuo bandit.

Koneesta sen verran että kestävyys melko samaa luokkaa tuon legendaarisen 1100 gsx-r:n kanssa. Pelkillä slip-on:illa ja suuttimien vaihdolla oli joku saanut 110hv/110nm takarenkaalta bandiitista. Toi vääntö muuten tuntuu ajettaessa, ei tarvii paljoa vaihteita vekslailla, toinen juttu mikä kannattaa tehdä, on eturattaan vaihto yhtä piikkiä pienemmäksi. Alusta ei ole vakiona tarpeeksi kireä.Ajoasento on miellyttävän pysty.

Kävin ajelemassa koeajopäivillä uudet kawa 10r ja honda 1000rr. Pelkäsin perkeleesti mennä noiden jälkeen oman pyörän päälle ettei tehot riittäis kun noi kaks repi niin saatanasti ku vedätti kierroksia. Yllätyin positiivisesti, noi superbiket tuntu alakierroksilla aivan kakstahtisilta kun vertas omaan, tosin aivan erilaisia pyöriähän nuo.

Katupyörä on ehkä helpompi kiihdyttää kun se ei keuli niin helposti (oma bandit nostaa keulan 3000 kierroksessa) mutta kiihdytyksessä 0-100kmh on aika enemmän kuskista kuin pyörästä kiinni, alle neljään sekuntiin saa varmasti banditin kiihdytettyä. Täytyy vain kehua bandiittia kun en mitään pahaa keksi.

Ja jos potku ei riitä, voit harkita valmista turbosatsia hintaan 3500 euroa---> 244 hv takapyörältä.

Kypäristä varmasti hyviä vaihtoehtoja tohon hintaluokkaan(ei siis mitään tuulikaappeja)

Nolan X-lite (Storm)
Shoei Raid (Allright)


Hurmoksessa kirjoitin, toivottavasti oli jotain apua tekstistä :kippis1:
 
Viimeksi muokattu:
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Fighter1157 sanoi:
Pelkillä slip-on:illa ja suuttimien vaihdolla oli joku saanut 110hv/110nm takarenkaalta bandiitista.
Täytyy vain kehua bandiittia kun en mitään pahaa keksi.

Ja jos potku ei riitä, voit harkita valmista turbosatsia hintaan 3500 euroa---> 244 hv takapyörältä.

Mites se nokan vaihto, jonkun mukaan sai vaihtamalla gsx:n nokan helposti ja halvalla lisää hevosia. Tosin eiköhän tuo vakio bandit riitä aluksi, käytetyssähän voi saada kaupan päälle slip-onin ja suuttimet. Turboa ei varmaan kannata ihan eka kesänä harkita. :)
 
Ite ostin pari vuotta sitten ekaksi pyöräksi cbr 600 f 92. Hyvä pyörä ja loistava kone kokoisekseen, vääntää paremmin kuin kaverin 90 750 r suikki ja kiihtyykin paremmin. MUTTA! Kun sillä sitten vähän aikaa ajeli nii täytyi todeta että se ei välttämättä olekkaan sellainen minun pyörä. Alkoi tuntua ettei oo tarpeeksi tehoa ja vääntöä, mutta se vaihe tulee joka pyörällä eteen jos nyt ei turbo pyöriä lasketa. Mutta sen puolen sietää hyvin, koska enemmänkin tulee ajeltua mutkapätkää, johon tuon pyörän tehot/ajettavuus riittää hyvin. Pyörän tyyppi vaan kävi häiritsemään minua, olisi pitänyt ostaa joku nakupyörä eli joko 1200 Bandit tai (ikuinen unelma) Buell :kuola: . Nyt meinaan vaihtaa pyöräni Bandittiin... Sitten joskus isona Boss Hoss :D
 
Suosittelisin ihan tommosta kawan z750. Uutena voit saada kyseisen pyörän 10 000e ja noita käytettyjä joilla ajettu 5 - 10 000 km niin saa johonkin 8000e.

Pyörä helppo käsitellä ja ei tehot lopu ihan heti. Ja ekaksi isoksi pyöräksi varmaa aika hyvä kun ei kuljekkaan kun sen 229 km/h

Käytettyä pyörää ostaessa kannattaa tarkastaa:

- ketjut/rattaat
- Renkaiden kulutuspinta
- jarrupalat/levyt
- Naarmut katteissa,tankissa etc. Tiputtaa jälleenmyyntiarvoa aikas paljon.
- Kanattaa myös tarkistaa että onko huollot tehty merkkiliikkeissä (huoltokirja)

Eiköhän siinä jotain tullut :D
 
Pakko kommentoida tähän väliin vähän omia onnettomia kokemuksia. Itse ostin talvella ekaks pyöräks (kaveri suositteli) honda cbr 600 -95. Sillä päästelin n.1700km, eli noin kuukauden ja kyllästyin ihan täysin. Mielestäni turhan mopo ja ei se niin ketterä ja kevyt ole kun vertaa vähän uudempiin. Vaihdoin sen sitten Suzuki gsx-r 1000:seen ja olen ollut todella tyytyväinen. Pyörä kulkee ja kiihtyy tarpeeksi ja on kevyempikin kun tuo cepari. Ainoa huono puoli mielestäni on että keula on turhan "kevyt", pyrkii nostamaan keulaa vielä jostain 200km/h vauhdista kaasulla, kolmosella. Vaikka enhän tietenkään ole niin kovaa ajanut kun eihän suomen teillä saa ajaakkaan kun maksimissaan 120km/h....

Ja sen verran tuosta Alien Bandit kypärästä että on komean näköinen mutta visiirin ja kypärän välistä tuulee (hyttysiäkin sattumina) silmiin niin perkeleesti että vesi valuu silmistä kovemmissa vauhdeissa. Hyvä päähän ja menee tossa kaupungilla pyörittäessä.

Kilometrejä takana tänä vuonna ceparilla sen 1700 ja gixxerillä n.4000.

Kukin tykkää mistä tykkää, jatkakaa :piis:
 
Krusifiksi.

Kyllä uskon noiden nokkien vaikuttavan aika paljon kun banditissa niin erilaiset nokat, eli siis banditin nokat tehty korostamaan alavääntöä. En tiedä paljoakaan noista nokkien ajoituksien säädöistä, itse en osaisi vaihtaa.

Mulla oli noi gsxr nokat banditissa ja se toi ainakin lisävetoa yläkierroksille, tosin silloin oli myös vähän matalampi kansi. Saat todennäköisesti vaihdettua noi nokat päittäin kikserin nokkiin kun niin moni haluaa banditin nokat föönikikseriin :)

Vaihtaa sen eturattaan piikkiä pienemmäksi niin en tooodella helppo ajella kyykkymiesten kanssa mutkateillä :whip: Ei se teho HETI lopu.

Toi turbo oli vaan mun märkien unien kohde :lol2:
 
Fighter1157 sanoi:
Toi turbo oli vaan mun märkien unien kohde :lol2:

Kattoos ny, olisi tällä paikkakunnalla aikainen harvinaisuus. No 300 € kuussa osakkeisiin ja ensi kesänä voi sen laittaakin. :)

Mites tuo hammasrattaan vaihto, pitääkö ketjuja lyhentää vai riittääkö kiristys?
 
Ite ostin stormilta -1 (15piikkinen) eturastas 25€. Allrightis tais olla jotain 35€...

Kato onko ketjut kuinka paljon kiristetty ennen eturattaan ostoa, jos on ihan lopussa toi kiristys niin, sillon et pysty pienempää eturatasta kiristää.

ps. Itelläni riitti kiristys.
 
Zone-sarja -42%
Apuva! Mä maksoin 14-piikkisestä muistaakseni 10 euroo allrightissa. Ja vakiona mulla oli 15-piikkinen. Ei tarvinnu muuta kuin kiristellä ketjua.

Tosiaan jos ketju on melkein tappiin asti kiristety, niin se on kyllä jo melkeen vaihtokunnossa.

Kyllä taitaa mennä kansi vaihtoon :) Yks ukko toiselta voorumilta oli ajanut sliparilla+suutinkilkkeillä 10,9 varttimalilla bandit 1200...
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Repesin :lol2: :lol2: :lol2:
Ostit sitte kerralla "tehokkaan pyörän". Budjettiki melkein tuplaantu.hehe

Muista että , elämä alkaa 200:sta ;)

Sain muuten omanki pyörän myytyä, isompaa etsitään. :kippis1:
 
Krusifiksi sanoi:
Onko tuosta Yoshimuran-sliparista muuten mitään muuta hyötyä, kuin äänet?

No jos on säädetty penkissä (kaasarit/ruisku) niin sillon on tullut varmaan muutama lisäheppa, ja tehokäyrä vähäsen muuttunu.

Mutta jos on heitetty putki kiinni eikä säädetty niin voi olla että tehoja Ehkä tippunu muutama heppa,sekä tehokäyrä olla vähän epätasanen.

Kannattaa kysyä liikkeestä tai entiseltä omistajalta mitä pyörään on tehty.

Mutta ne äänet kuitenkin :kippis1:
 
Jukkah sanoi:
No jos on säädetty penkissä (kaasarit/ruisku) niin sillon on tullut varmaan muutama lisäheppa, ja tehokäyrä vähäsen muuttunu.

Mutta jos on heitetty putki kiinni eikä säädetty niin voi olla että tehoja Ehkä tippunu muutama heppa,sekä tehokäyrä olla vähän epätasanen.

Kannattaa kysyä liikkeestä tai entiseltä omistajalta mitä pyörään on tehty.

Mutta ne äänet kuitenkin :kippis1:

Jep, ja lisäks voi käydä tietyillä kierrosalueilla liian rikkaalla ja toisilla liian laihalla, jos ei oo penkissä säädätetty. En tosin oo varma voiko pelkkä putki noihin vaikuttaa, mutta ainakin jos suuttimet on myös vaihdettu.

Jokatapauksessa, sähköporan äänestä putkella pääsee tehokkaasti eroon... ;)
 
Powercommanderilla sais oikeella ohjelmalla kierrosalueen oikein... Tosin kyllähän tolla kerkiää.

12r myydään tehtaan satsilla 19 900: Commanderi, kokoputkisto ala Yoshimura + filsu, tehoa tolla satsilla penkitetty 205 koneesta ja kuulemma kaikki yksilöt menee plus miinus parin hepan sisään tosta 205 hv:sta.

Kävin koeajamassa sellasen ja mukavastihan se potki :)
 
Tänään sain kawan alle ja nyt on reilu 200 km takana ja päivä kesken. Mopoilu on kieltämättä aika mukavaa. :)

Jukkah :Pitää laittaa sulle kuvia näytille, siirryt sinäki pois Hondasta.
 
Niinhän se on. Mutta on se myös kallista... :(

Myin muuten cbr pois. :) Vielä pitäis myydä toi toinen pyörä pois niin olis rahaa isompaan.Laitas vaan kuvia.Jos asuisit lähempänä helsinkiä, niin voitais lähteä ajelemaan. :kippis1:

ps.Merkki pysyy samana.Tähän on ihan fiksu syy.Jos joskus ostan jonkun muun merkkisen pyörän niin japski se silti on.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom