Mitä huomioitava käytetyn mp:n ostossa?

Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Little boy sanoi:
Turvallisia ja mukavia kilometrejä hienon ja "halvan" harrastuksen parissa, paistas vaan nyt toi arska viime kesänkin edestä.

Sitä samaa. Mutta en voi parhaalla tahdollanikaan väittää voimailua yhtään sen halvemmaksi harrastukseksi. :)
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
enceli sanoi:
Mun oma kanta on se, että jos et ole pyörällä ajanutkaan muutamaan vuoteen niin ostaisin ehkä kesäksi kahdeksi 600 cc millä saa vähän harjoitusta ja sitten vaihtaisin sen isompaan, sun budjetilla vaihtoehtoja olisi tossa luokassa huomattavasti enemmän. Tai ainakin kävisit ensin ajamassa jonkun 600, mutta jos se 750 on ehdottamasti pienin niin:

.
itse en tuota tyyliä suosittelis, kaveri osti 600kuutioisen ja jo 2-viikon päästä valitteli että tehokkaampi pitäs saada, no hän tyytyi virittelyyn:)
mielummin liian tehokas entä sellainen just passeli. tehoja kun on tarpeeksi niin ei heti pääse kyllästymään.
 
Krusifiksi, ihan tiedoks vaan et noita mittareita ei oo mitenkään hirveen vaikee ruuvata.Saksan maallahan on liikkeitä jotka tekee noita....
Ite en ainakaan osta koskaan tuontipyörää.
Huom.Saksassahan on huonot tiet ja kuka ajaa n.20tkm 9 vuodessa....?

Oma pyörä on -97 ja ajettu 43tkm... toi on jo vähän reilistisempi luku.

Mite ois tämmönen? Ite tarkistasin viel et onko tuontipyörä.
cbr 900 -99

Kannattaa kattoa tuolta nettimotosta muutenkin... Hyvä vertailla hintoja.

Meinaan sitä et tuontipyöris on kiva huomata et,ei vittu täl on muute ajettu ihan vitusti... sit todellisuudessa on menny mittari ympäri.
 
Jukkah sanoi:
Krusifiksi, ihan tiedoks vaan et noita mittareita ei oo mitenkään hirveen vaikee ruuvata.Saksan maallahan on liikkeitä jotka tekee noita....

No osaahan niitä mittareita ruuvata suomalaisetki. Mutta kieltämättä toi sun laittama linkki vaikutti paremmalta. Tosin tuohon -96 rr:ään saisin auton vaihdossa ja pyörä on kyllä aivan loistavassa kunnossa, se ei uutta häpeä ja takuuhan siihen tulee. Mutta kai tuosta max on jotain 7000?
 
7000€ max... Veikkaan et ei toi autofirma myy toho hintaan nehä ottaa välistä joku 2000€. Tota kannttaa vertailla hintoja Täällä



Mut anyway,Onnea vaan minkä pyörän ostatki että, toimii ku junan vessa. :thumbs:

Itekki oon muutaman vuoden sisällä vaihtamas 929 bleidiin.
 
Jukkah sanoi:
Ite en ainakaan osta koskaan tuontipyörää.
Huom.Saksassahan on huonot tiet ja kuka ajaa n.20tkm 9 vuodessa....?

Meinaan sitä et tuontipyöris on kiva huomata et,ei vittu täl on muute ajettu ihan vitusti... sit todellisuudessa on menny mittari ympäri.

Ihan noin jyrkälle linjalle en lähtisi, mulla ollut kaksi tuonti Suikkaa, tähän asti ainakin pelittäneet hienosti. Kyllä pyörässä niin kuin autossakin pystyy niitä kilometrejä päättelemään myös muusta kuin mittarista, penkki, tapit jne.
Ja tietysti sillä, että katselee niitä kilometrejä realistisesti ajatellen niin kuin mainitsitkin.
 
neutraali sanoi:
itse en tuota tyyliä suosittelis, kaveri osti 600kuutioisen ja jo 2-viikon päästä valitteli että tehokkaampi pitäs saada, no hän tyytyi virittelyyn:)
mielummin liian tehokas entä sellainen just passeli. tehoja kun on tarpeeksi niin ei heti pääse kyllästymään.

Totta toinen puoli tai jotain :D Riippuu aika paljon ihmisestä mun mielestä, jos tuntee itsensä niin hyvin, että tietää ettei ole taitoa, mutta järki ei välttämättä liikenteessä sitä sano, niin suosittelen tota pienempää, mutta taasen jos tietää ettei provosoidu tai ole näyttämisenhaluinen, niin sitten vaan isompaa kehiin.
 
enceli sanoi:
Ihan noin jyrkälle linjalle en lähtisi, mulla ollut kaksi tuonti Suikkaa, tähän asti ainakin pelittäneet hienosti.

Totta kai osa tuontipyöristä on hyviä ja toimii loistavasti, mutta eräs tuttavani on moottoripyörä korjaaja, ja on kertonu paljon noista tuontipyöristä ku tuodaan maahantuojalle takuu korjattavaks,mutta on saksasta ostettu niin sinnehän se pitää viedä takuuseen.Tai sitte tuodaan huoltoon niin löytyy jotain kivoja isoja vikoja...


Mutta jokainen saa ostaa minkä pyörän tahansa. Itse en osta kuitenkaan tuontipyörää,sen verran huonoja juttuja niistä kuullu. :piis:
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Jotkut ruuvaa saksassa, mutta ei kaikki vaikka mittarissa olisi vähän km ja vanha pyörä.
Koneen kun saisi avattua ostotilanteessa niin johan helpottaisi ostopäätöstä..

Itse ostin -76 vuosimallin pyörän saksasta ja mittarissa alle 40 tkm. No, mittarilukemalla ei ollut mitään merkitystä kun pyörä oli noin vanha.
Noin vanhassa pyörässä kilometreillä ei tosin ole mitään merkitystä joten miksi vaivautua edes ruuvaamaan.
Koneen ja kaasarit purettuani tuli todettua että km pitivät melko varmasti paikkansa->kansi, alakerta ja kaasarit todella hyvässä kunnossa joten ei muuta kun kasaan ja kovaa ajoa.
 
Jatketaas tähän samaan, mikä kypärä? Max 350 €. Kai tuolla saa jo jonkinlaisen? Merkkiä lähinnä, jos on linkkiä heittää, niin tähän vaan.
 
Ite pystyn ainakin suosittelemaan shoein kypäriä, tällähetkellä raid ja tyytyväinen oon ollu. Myös arai, HJC...
 
Tossa sulle katuuskottava kypärä.

Toi voi vähä suhista ku on nopeutta yli 100km/h.

Mutta jos haluut hyvän hinta/laatu suhteen niin.
-Arai on aika kalliita
- Shoei maahantuoja nääki kalliita?
-x-lite taitaa olla alennuksessa Stormilta 250€.

Toi x-lite on kuulemma hyvä kypärä, ei oo ainakaan hinnalla pilattu.

Itelläni on jo muutaman vuoden ollu shoei, hyvä kypärä on ollu.

ps. saan muuten suhteilla arain kypäriä sopuhintaan. :thumbs:
 
Jees, nyt se löyty, I´m in love:

http://www.motopalsta.com/showused.phtml?id=39744

Mielipiteitä? Myös 1200 bandit on ollu mielen päällä. Taitavat olla isommalle kaverille parempi valinta kuin 900 fireblade? Kuinkas paljon nuo häviää saman ikäisille kyykyille kiihdytyksessä 0-100 km/h tai 0-200 km/h? Huipuille nyt ihan sama, mutta ei kehtais ihan lussulla ajella. Tehoja ei kuiten tuossa suzukissa tainnu olla kuin n. 100 hp. Mutta onhan tuo kawa komeampi, se vain arveluttaa, että onko vaihdelaatikko perus kawa kamaa?
 
Kawat on kawoja. ;)

Suosittelen että ajat kortin ja koeajat vaikka ton zxr1100, 1200banditin ja 900 bleidin.Noissa on sitte aikapaljon eroja kyykkypyöräl ainaki.Meinaan et kiva ku sulla on kawa pihas ja kokeilet jonkun kaveris kyykkypyörää (gsxr 1000,zx10r,R1) niin huomaat et vittu toi kawa ei kulje minnekkään:lol2: (ei millään pahalla).Toiset tykkää ajaa kyykkypyöräl toiset ei.Maku asioita.

Isommille kavereille voi kyykkypyörät olla vähän liian pieniä(?).
Kokeilemalla selviää.

En nyt viitti arvailla miten noi pyörät kiihtyy.Googleta.

tässä muuten ton kawan faktoja:
Kawasaki ZRX 1100
Vuosimalli: 2000
Moottori: nestejäähd., 4-syl., 4-tahti
Kuutiotilavuus: 1052 cm3
Max. Teho: 78.5 kW ( 106.8 hv )
Max. Vääntö: 102.0 Nm / 7000 rpm
Sytytys: digit. CDI
Vaihteisto: 5-portainen
Istuinkorkeus: 79 cm
Tankki: 20.0 l
Kuivapaino: 222 kg
Värivaihtoehdot: punainen, musta
Hinta: 18.652e + paikalliset toimituskulut

1200 banditti:
Vuosimalli: 2000
Moottori: ilmajäähd., 4-syl., 4-tahti, SACS, DOHC, TSCC
Kuutiotilavuus: 1157 cm3
Puristussuhde: 9.5:1
Max. Teho: 74.0 kW ( 100.6 hv ) / 8500 rpm
Max. Vääntö: 90.7 Nm / 4500 rpm
Sytytys: elektr.
Käynnistys: sähkö
Vaihteisto: 5-portainen
Istuinkorkeus: 84 cm
Tankki: 19.0 l
Kuivapaino: 211 kg
Värivaihtoehdot: punainen, musta
Hinta: 16.466e + paikalliset toimituskulut

CBR 900RR FireBlade
Vuosimalli: 2000
Moottori: nestejäähd., 4-syl., 16-ventt., 4-tahti, rivimoottori
Kuutiotilavuus: 929 cm3
Puristussuhde: 11.3:1
Max. Teho: 111.8 kW ( 152.0 hv ) / 11000 rpm
Max. Vääntö: 103 Nm / 9000 rpm
Sytytys: tietokoneohj. digit. FTI
Käynnistys: sähkö
Vaihteisto: 6-portainen
Istuinkorkeus: 82 cm
Tankki: 21.0 l
Kuivapaino: 170 kg
Värivaihtoehdot: tricolor, kelta-musta, musta-hopea
Hinta: 23.866e + paikalliset toimituskulut


Kerro sitte minkä pyörän ostit,kun saat sen ostettua :kuvia:
 
Jukkah sanoi:
Kerro sitte minkä pyörän ostit,kun saat sen ostettua :kuvia:

Tulee sitten kyllä. Pitänee koeajaa muutama mopo, ettei käy ohrasesti ja ens kesänä ole jo vaihto edessä. Puku meni tänään tilaukseen, projekti edistyy. :)
 
Krusifiksi sanoi:
Jees, nyt se löyty, I´m in love:

http://www.motopalsta.com/showused.phtml?id=39744

Mielipiteitä? Myös 1200 bandit on ollu mielen päällä. Taitavat olla isommalle kaverille parempi valinta kuin 900 fireblade? Kuinkas paljon nuo häviää saman ikäisille kyykyille kiihdytyksessä 0-100 km/h tai 0-200 km/h? Huipuille nyt ihan sama, mutta ei kehtais ihan lussulla ajella. Tehoja ei kuiten tuossa suzukissa tainnu olla kuin n. 100 hp. Mutta onhan tuo kawa komeampi, se vain arveluttaa, että onko vaihdelaatikko perus kawa kamaa?

Aika lehmähän tuo ZRX on, siitä ei pääse mihinkään. Eli painava pyörä yhdistettynä vanhanaikaiseen löysään putkirunkoon -> vittumainen ajella mutkateillä. Kone tosin pitäisi olla varmatoiminen ja koeteltu singeri (jonkun mielestä voisi olla jo liiankin tasaisenäänetön ja eleetön suristin). Olikohan se alkujaan jossakin 90-luvun alkupuolen ZZR:ssä ja sitten Kawan insinöörit keksivät sen 10 vuotta myöhemmin kierrättää tuohon ZRX:ään.

Samat kommentit toki pätevät myös isoon Bandiittiin eli ei se mikään järin sporttinen peli ole. Suoralla tiellä liikennevaloista saattavat vielä jotenkuten liikahtaakin, kun läskeinä ja hieman laiskahkoina pyörinä sutimis- ja keulimisongelmia ei pitäisi niinkään tulla, mutta mutkissa voipi olla tunnelma samaa osastoa kuin ruotsinlaivaa yrittäisi saada osumaan kolera-altaan portista sisään.

Mutta kokeilemallahan se selviää. Kannattaa tosin kokeilla samalla sitten joku hiukka modernimpikin nakupyörä, jos nuo ovat se osasto joka eniten kiinnostaa.
 
Zone-sarja -42%
IronMind sanoi:
Mutta kokeilemallahan se selviää. Kannattaa tosin kokeilla samalla sitten joku hiukka modernimpikin nakupyörä, jos nuo ovat se osasto joka eniten kiinnostaa.

Bandit on nyt kiilannu ohi zrx:n. Mitkä ovat modernimpia nakupyöriä? Hornettiin ei budjetti riitä.
 
Krusifiksi sanoi:
Bandit on nyt kiilannu ohi zrx:n. Mitkä ovat modernimpia nakupyöriä? Hornettiin ei budjetti riitä.

Budjettipyöristä tuo Bandit voipi hyvinkin olla sieltä parhaasta päästä. Trumpan Speed Triple, KTM SuperDuke, Ducatin S4R, Kawan Z1000 lienevät näitä suositumpia uusia nakuja, mutta budjetti tosiaan voipi iskeä vastaan, kun käytettyinä ei näitä tuoreempia vuosikertoja Suomessa mahdottomia määriä vielä liiku.

SuperDuke ja Z1000 tosin ovat aika muovisen oloisia pelejä ulkonäöltään, joten sekin saattaa teikäläisellä tökätä jonkun verran. Kannattaa kuitenkin käydä koeajelemassa, niin osaat vähän hahmottaa noita vehkeiden eroja paremmin. Kuume kun on kova niin muuten tulet ostaneeksi sen ensimmäisen jota menet katsomaan, vaikka olisi loppupeleissä miten paska/paskassa kunnossa.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom