Mitä eväitä kouluun mukaan?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Moe!

Millasia välipaloja kannattaisi kantaa kouluun evääksi? Olen tässä ajatellut vähän parantaa omia ruokailutottumuksia, kun punttiakin on 1 vuosi väännetty. Tarkoitus ei ole mitään isoja massoja alkaa keräilemään, mutta kun sais vähän vireystasoa ylöspäin, ehkä vähän massaa ja sellasta voimaa päiviin. Ikää :david: on 15v, pituus 177, paino 72kg.

Sanoisin, että ongelmana on, että syön liian vähän ja liian harvoin, eli ajattelin ainakin kaksi kertaa alkaa syödä välipalan koulupäivän aikana. Esim. siinä pari tuntia ennen lounasta joku välipala ja sitten toinen välipala iltapäivällä kahden kolmen aikaan. Jos lisään noi välipalat päivääni, tulisi syötyä 6 kertaa päivässä sen neljän kerran sijaan, joka on jo aika hyvä.

En noita kaloreita ole laskenu, mut eikai niillä kauheasti merkitystä ole kohdallani. Vähän niitä tulee kuitenkin. Hoikka olen, että kaikkea voin huoletta syödä. En liho helposti.

Joo mutta mitä sinne reppuun kannattaa pakata aamulla evääksi, tai mitä te kannatte kouluun/töihin? Jääkaappimahdollisuutta ei ole, et varmaan mitään maitotuotteita ei kannata laittaa, vai? Voiko jonkun proteiinidrinkki sekotuksen tehä kotona aamulla ja ottaa mukaan? Ajattelin vaan, että helpottaisiko se syömistä, kun ei kahteen kertaan jaksaisi syödä tonnikalaleipiä:)

Protskudrinkki ja ruisleipää. Itse join aiemmin ateriankorvikejuomia mutta niissä on nopeita hiilareita... kantsii ottaa erikseen ne hiilarit vaikka ruisleivästä.

Nopea pikku välipala vois olla esim. protskua termariin ja vaikka banaani sen lisäksi. Öljyä voi laittaa protskun joukkoon niin tulee hiukan lisää kaloreita.

Proteiinidrinkki, laita jauhot shakeriin ja koulussa laita vettä shakeriin ja juo. Banaania olen ottanut mukaan töihin ja tottakai pilttiä. Joskus kun on ollut kiire olen ottanut jonkun proteeinipatukan.

!Tuomas! sanoi:
Proteiinidrinkki, laita jauhot shakeriin ja koulussa laita vettä shakeriin ja juo. Banaania olen ottanut mukaan töihin ja tottakai pilttiä. Joskus kun on ollut kiire olen ottanut jonkun proteeinipatukan.

Ok. kiitti vastauksista! Eli ainakin yks tollanen helppo protskudrinkki kannattaa ottaa. Mitä toi piltti tarkottaa? Vauvanruokaa?:D

Itellä kulkee tällä hetkellä aamuisin töihin sheikkeri jossa on kookoksen makusta prodejauhoa. Lisään siihen päivällä maidon ja hyvää tulee.

Jos on jääkaappi käytössä niin voi ottaa purkin raejuustoa tai rahkaa, menee tarpeen tullen alas sellasenaan. Ton jääkaappijutun kanssa on tehny koulussa niin että käyn kertomassa/valehtelemassa keittäjätäteille jotain verensokeriongelmista, että evästä tarttee saada pari kertaa päivässä. Tähän asti on toiminut ja oon saanut käyttää niiden jääkaappia.

Jos menee alas niin purkki tonnaria on hyvä kans, semmonen missä on sormin avattava kansi. Itellä on ollu tonnikalaa tomaattikastikkeessa ja ylös ei oo vielä tullut.:D

Ton lisäks syön päivän aikana omenoita, banaania tms. lähinnä just ton verensokerin takia. Jotain voileipiä voi myös vääntää vaikka illalla valmiiksi.

Edit: Joo Piltti on vauvanruokaa, ihan kelpo lisä välipalaan. Sopii ainakin rahkan kanssa suht ok.

--Antti-- sanoi:
Ok. kiitti vastauksista! Eli ainakin yks tollanen helppo protskudrinkki kannattaa ottaa. Mitä toi piltti tarkottaa? Vauvanruokaa?:D
Proteiinidrinkki on hyvä/kätevä, ainakin yksi drinkki kannattaa ottaa, miksei kaksikin jos koulupäivä on niin pitkä. Hiilarit voit ottaa vaikka juuri siitä piltistä, vauvanruuasta. :D Banaanikin on hyvä.

Protsku-öljydrinkki? Itse tulee usein ostettua välipalaksi proteiinipatukka (Lähinnä ProFX, ainoa hinta-laatusuhteeltaan edes etäisesti järkevä vaihtoehto IMO), laiska kun olen enkä jaksa itse tehdä mitään.

Jooh, ite vetäsen luentotauoilla heradrinkin ja välillä ruisleipä mukaan. Kyllähän niitä mielenkiintoisia katseita rapisee suunnasta sun toisesta, mutta ei saa antaa sen häiritä :D

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
No mun mielestä kouluun ei tarvitse ottaa ruokaa, ainakaan jos koulun oma ruoka maistuu..

Syöt aamulla vaikka maitorahkapurkin, seuraavaksi koulussa ja heti koulun jälkeen tulee 2-4h taukoa ruokalujen välissä joka ei mielestäni ole liikaa tai liian vähän.

Näin sen itse teen, tosin oon aika huono sanomaan ku ei kehitystäkään näy :D

Eki88 sanoi:
Syöt aamulla vaikka maitorahkapurkin, seuraavaksi koulussa ja heti koulun jälkeen tulee 2-4h taukoa ruokalujen välissä joka ei mielestäni ole liikaa tai liian vähän.

Tuo on todellakin aivan liian pitkä väli, varsinkin jos on 6-8h päiviä ja ruokailu on jotenkin huonosti sijoitettu(päivän alkuun vaikka).

Itselläni jäi tänään eväät kotiin, joten tuli aivan mainio ei-näin-esimerkki. Menin kouluun klo 10, söin klo 11:30 itteni täyteen kouluruokalassa ja siinä kello 14 aikoihin tuli jo nälkä. Koska pääsin koulusta klo 16, niin jouduin 2½ tuntia odottelmaan ruokaa.

Eki88 sanoi:
No mun mielestä kouluun ei tarvitse ottaa ruokaa, ainakaan jos koulun oma ruoka maistuu..

Näin sen itse teen, tosin oon aika huono sanomaan ku ei kehitystäkään näy :D

Tollein olen yleensä tehnyt ja ei toimi. Ainakin siinä iltapäivä välkällä on pakko syödä, jos koulua on 8-15. Koska nälkä yleensä on kahen aikaan ja jos syön vasta kotona 3 jälkeen, menee hommat persiilleen. Ei jaksa treenaa, jos on ollu pitkä väli syömisessä. Yleensä tulee vielä väsymys siinä iltasella ja varmaan johtuu veren sokerin heittelystä.

Olen ajatellut jakaa noi syömiset kuuteen osaan päivässä ja veikkaisin, että vaikutusta on. Eli syön tasasesti noin 3 tunnin välein.

Vielä tähän liittyen. En viitsiny tehä uutta topicia.

Sellasta, että kun tänään tuli viimeksi todettua, että koulun tarjoama lämminruoka on kertakaikkiaan välillä sellasta ****** , niin mites noi ateriankorvikkeet? Kiinnostavat lähinnä niiden "helpon" syötävyyden ja nopeuden takia. Ne kai sisältää aika nopeeta hiilaria, mut mitäs sanotte, kannattaako harkita lounasvaihtoehdoksi. Sillon kun ruoka on:urjo:

Onko Pakkotoiston Helsingin liikkeessä myynnissä jotain, meen siitä aika usein ohi.

Keinoja kouluruokailuun (että saa enemmän kaloreita):

1) opettelet vähemmän nirsoksi
2) juot paljon maitoa
3) syöt paljon leipää tai näkkäriä.

Minä ja kaverini käytimme noita keinoja menestyksellä jo 1980-luvulla. :D

Suositut

Back
Ylös Bottom