Mitä ennen ja jälkeen reenin?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ESETku
  • Aloitettu Aloitettu
Ikä
52
Juu elikkäs, aikaisemmin otin protskuja+hiilareita heti reenin jälkeen ~65g http://www.tehoravinne.fi/catalog/product_info.php?products_id=175, ja nyt otan myös reilu tuntia ennen sekä reenin jälkeen.
Kysymys kuuluukin, tarviiks noita hiilareita myös ennen reenejä vai voisiko ottaa esim. http://www.tehoravinne.fi/catalog/product_info.php?products_id=176 ?
Töissä mussutan ruokatunnilla yleensä lihaa 400g jossa 80g protskuja ja lisäks rasvoja muttei hiilareita, tai sitten jotain muuta.
Kotona syön lihaa, leipää, rasvaa, juon vettä ja joskus maitoo (rasvatonta ). Tarkoitus on hankkia lihas massaa. Olenko ihan hakoteilla noiden lisäravinteiden kanssa? Kertokaas mielipiteenne mitä kannattaisi otta ja kuinka paljon ja kuinka usein, siis tarkoittaen lisä ravinteita.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Noin tunti ennen treeniä hitaasti imeytyviä hiilareita, ja proteeinia. Itse vedän tällaisen kombon: Rahkaa, kauraleseitä, jogurttia, kananmuna ja vähän maitoa ja mehutiivistettä jos ei mene raakana. Nuo sekotat sauvasekottimella mukavaksi mössöksi. Sitten vielä kahvikuppi n. 15 ennen reeniä tai siinä salille lähtiessä.

Sitten kun tuolta salilta tulen, syön yleensä lämpimän ruoan jos tarjolla, jos ei niin suunnilleen samanlaisen combon, mutta mukaan pitäisi saada niitä nopeitakin hiilareita, tulee syötyä hädissään mitä tahansa hiilaripitoista shaibaa. Sitten päälle vielä "palauttava" suihku =)

Itte oon tuosta tykänny en mee takuuseen muista.

lähinnä meinasin noita ravinteita, et sopiiks toi amino gaineri ennen ja jälkeen vai pitäiskö olla hiilariton protsku ennen..

Jos meinaat kyykätä siellä salilla, niin suosittelen että olet ainakin kaksi tuntia ennen reeniä syömättä. Ainakin itsellä tulisi lähes 100% varmuudella nuo tuntia ennen treeniä nautitut jogurtti-kauralese-sörsselit salin lattialle kovana kyykkypäivänä.

Itse syön jotain hiilaripitoista ennen treeniä, siihen päälle kofeiinia, joko kahvista tai energiajuomasta. Treenin jälkeen välittömästi palautumisjuoma, jossa heraa ja maltoa. N. tunti treenin jälkeen kiinteää ruokaa, esim. maitorahkaa hedelmän kanssa.

Tämäkin varmaan aika paljon yksilöllistä. Itse joudun ainakin sen 3h olemaan syömättä ennen kuin uskaltaa edes ajatella reenaamaan lähtemistä. Edellisenä päivänä kun on tankannut hyvin perusruokaa niin on aina virtaa reenata. Eikä oo tarvinnu gainereita ym..

Tämäkin varmaan aika paljon yksilöllistä. Itse joudun ainakin sen 3h olemaan syömättä ennen kuin uskaltaa edes ajatella reenaamaan lähtemistä.

Sama juttu oikeestaan, 2-3 h ennen reeniä syön raskaasti lämmintä ruokaa, 35 min. ennen reenii saatan juoda vielä espresson ja ehkä pari imausta maitoo. Reenin jälkeen sitte mehuu, joku protsujuoma, esim. viime aikoina oon imassu tommosen Nutrilettin "hunger control" tuotteen mis on kaikki vidamiinit and such. Sitte tietysti maitoo.

yleensä syön sapuskan 2-4h ennen reeniä, nyt lisäksi tunti ennen gainerit namaan, ja just ennen lähtöö salille kiskasen vielä boosterit, sit salin jälkeen heti gainerit palautukseen. Tuntuu kivasti mulla toimivan, ajattelin vaan että mitenmuut tekevät protskun yms. saannin.. :)

mä otan protskua/massanlisääjää jauheena veteen sekotettuna, protskupatukoina, valmisjuomina, sitten tietysti nämä perinteiset rahka, liha, kala, kana, maito jne.

taidan pitää ton et ennen ja jälkeen vedän samanmäärän gaineria naamariin plus tietty sapuskat ja kahvit päälle :hyper:

taidan pitää ton et ennen ja jälkeen vedän samanmäärän gaineria naamariin plus tietty sapuskat ja kahvit päälle :hyper:

Mikäs siinä jos toimii ja tuo tuloksia :)

Tämäkin varmaan aika paljon yksilöllistä. Itse joudun ainakin sen 3h olemaan syömättä ennen kuin uskaltaa edes ajatella reenaamaan lähtemistä.
No ilmeisesti. Itse voin ihan hyvin syödä pukkarissa juuri ennen treeniä, eikä se ruoka ulos tule. Tosin aina ei ole ollut näin, eli tämä on myös osaksi tottumiskysymys.

Itse syön jotain hiilaripitoista ennen treeniä, siihen päälle kofeiinia, joko kahvista tai energiajuomasta. Treenin jälkeen välittömästi palautumisjuoma, jossa heraa ja maltoa. N. tunti treenin jälkeen kiinteää ruokaa, esim. maitorahkaa hedelmän kanssa.

Sama! Eikä haittaa vaikka vetäisi juuri ennen treeniä 100g kaurahiutaleita puuroksikeitettynä. :)

Mä tiedän et sanomista tulee, mut saakoon tulokset puhua puolestaan :D Itse en muusta kuin maidosta hiilareita pahemmin päivän aikana saa (sitä meneekin si n. 2l). Jokaisena salipäivänä syön n. 30-45min ennen punttia 200-250g naudan jauhelihaa, n. 150g forssan perunasalaattia ja 0.5l kevytmaitoo. Puntin aikana 50g 1:1 palkkaria ja heti puntin jälkeen 100g 1:1 palkkari. Suunnilleen 20min puntista syön 2kpl banaania ja 1-2h puntista saman setin kun ennen punttia. Mun mielestä tuntuu toimivan vitun hyvin jnejne. kun en noista hiilareista niinkään välitä. Ainut mitä oon pohtinu on se, että onko normaalia toistomäärien pudota yhdessä liikkeessä pari toistoo per sarja esim. ylätalja 14,12,10x70kg, 2-3min palautuksilla? Eli oon miettiny että putooko niilläkin jotka syö kunnolla hiilareita? Kriteerinä tietenkin se, että ne sarjat viedään tosissaan loppuun asti, eikä vaan lopeteta ekaa sarjaa ennen aikojaan, että sais seuraavissakin sarjoissa saman toistomäärän..

Mä tiedän et sanomista tulee, mut saakoon tulokset puhua puolestaan :D Itse en muusta kuin maidosta hiilareita pahemmin päivän aikana saa (sitä meneekin si n. 2l). Jokaisena salipäivänä syön n. 30-45min ennen punttia 200-250g naudan jauhelihaa, n. 150g forssan perunasalaattia ja 0.5l kevytmaitoo. Puntin aikana 50g 1:1 palkkaria ja heti puntin jälkeen 100g 1:1 palkkari. Suunnilleen 20min puntista syön 2kpl banaania ja 1-2h puntista saman setin kun ennen punttia. Mun mielestä tuntuu toimivan vitun hyvin jnejne. kun en noista hiilareista niinkään välitä. Ainut mitä oon pohtinu on se, että onko normaalia toistomäärien pudota yhdessä liikkeessä pari toistoo per sarja esim. ylätalja 14,12,10x70kg, 2-3min palautuksilla? Eli oon miettiny että putooko niilläkin jotka syö kunnolla hiilareita? Kriteerinä tietenkin se, että ne sarjat viedään tosissaan loppuun asti, eikä vaan lopeteta ekaa sarjaa ennen aikojaan, että sais seuraavissakin sarjoissa saman toistomäärän..

Ethän sää näytä juuri muuta kui hiilaria syövän, jos alas menee perunasalaattia, banaania, palkkarissa maltoo jne. Eli ei tossa kyllä mitään hiilarin puutettaa ole. Kokeile jättää se ensimmäinen sarja hieman vajaaksi. En tosin osaa sanoa, onko mitään merkitystä jos toistot laskevat sarjojen välillä.

Ethän sää näytä juuri muuta kui hiilaria syövän, jos alas menee perunasalaattia, banaania, palkkarissa maltoo jne. Eli ei tossa kyllä mitään hiilarin puutettaa ole. Kokeile jättää se ensimmäinen sarja hieman vajaaksi. En tosin osaa sanoa, onko mitään merkitystä jos toistot laskevat sarjojen välillä.

Jos nyt tälläi nopeesti lasken niin hiilaria tulee normipäivänä n. 125-150g ja reenipäivänä n. 250-300g. Joten ei kai tossa ihan liikaa oo verrattuna siihen mitä yleensä suositellaan syövän tämän harrastuksen parissa. Päivän kokonaiskaloreista alimmilla arvoilla laskettuna salittomana päivänä vaan 17% ja salipäivänä 28%. Ja ei kai me mitään sarjoja vajaaks jätetä kun lihasta raivolla mutta ei cheattaamalla haetaan!

kannattaa syödä hiilareitä hyvin pitkin pvää ennen treeniä ni saa pumpin päälle sitte.. pitäisin kuitenkin vähintään 2h taukoa syömisestä ennen treeniä. itse otan ruokalusikalluisen maltoa, aminohapot ja vajaan desin heraa ennen treeniä.
Maito, maitorahka tai mikään muukaan syötävä EI käy palautumiseen treenistä jos hommat halutaan hoitaa oikeaoppisesti.
välittömästi treenin loputtua syntyy niin sanottu anabolin ikkuna joka kestää noin tunnin. siinä ajassa kroppa ottaa ravinnon vastaan tehokkaimmin ja silloin on proteiinista eniten hyötyä, eli hyvälaatuinen hera isolaatti ja aminohapot VETEEN sekoitettuna.. ja se yltiöpäinen malton tankkaaminen treenin jälkeen on vain haitaksi. käytetään sitä siis maltilla..

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom