Mistä sopivia vaatteita?

XXL

Liittynyt
10.7.2003
Viestejä
1 587
Kun on kuntoillut jonkin aikaa tulee ongelmaksi se, että menipä melkein mihin vaatekauppaan vaan, ei se sovitettu paita mahdu päälle. Jos ei kiristä hiasta, niin puristaa rinnan/kainalon kohdalta. Useimmissa varsinkin nuorten kaupoissa XXL-koko on lähinnä vitsi, jolla pönkitetään teinipoikien luuloja omasta koostaan. Ainoa joka itselle mahtuu on ylisuuri teltta, joka roikkuu polven korkuudella ja lepattaa vyötäröllä.

Onko teillä tiedossa vaatekauppoja tai merkkejä joiden vaatteet sopivat isompaankin yläkroppaan mutta ovat pituudeltaan ja vyötärön seudulta normaaleita. Samaten kiinnostaa housut jotka ovat takapuolesta normaalit, mutta reisistä tilavammat.

Tarkoitus olisi todellakin ostaa tyylikkäitä trendi vaatteita jotka sopisivat mm. baariin. Bodivaatteet ei kiinnosta. Mikäli vaatekaupat tekevät myös ompelutöitä edullisesti, riittää sekin alkuun.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Sama ongelma täällä.Vinkkejä olisi kiva saada.
 
Myydäänkö noita Majorssilla mainostettuja vaatteita niin, että pääsee kokeilemaan, vai pitääkö tilata suoraan.

nimim. "tavalliset" vaatteet ei oikein istu, mutta liian pieni bodareitten vaatteisiin.
 
Muistaakseni tästä oli juttua palstalla aikasemminkin. Söörtsillä luulisi löytyvän.
:)
 
Missukka sanoi:
Ostakaa ompelukone. Niin me naiset tehdään jos/kun 175 senttisille ja 50kilosille tarkotetut vaatteet ei istu.

Okei, mä ostan ompelukoneen. Tulee varmaan hienoja vaatteita. :hyper:
 
Xxl

Noista tavallisista ukkojen liikkeistä tuli mieleen Dresmann. Oon nähny siel
isojakin kokoja ja jotkut jopa sikahyvännäköisiä :hyper:
 
snowball sanoi:
Noista tavallisista ukkojen liikkeistä tuli mieleen Dresmann. Oon nähny siel
isojakin kokoja ja jotkut jopa sikahyvännäköisiä :hyper:
En tiedä vaikuttaako Dressmannin mainokset vai mikä on, mutta en ostaisi kyseisestä paikasta edes miesten mustia sukkia.
 
Missukka sanoi:
Ostakaa ompelukone. Niin me naiset tehdään jos/kun 175 senttisille ja 50kilosille tarkotetut vaatteet ei istu.
Kun en osaa edes ommella reikää taskussa, saati olla muodin edelläkävijä. Hyvä konsti reikien paikkaamiseen on muuten eristysteippi, kestää pesunkin...

snowball sanoi:
Noista tavallisista ukkojen liikkeistä tuli mieleen Dresmann. Oon nähny siel
isojakin kokoja ja jotkut jopa sikahyvännäköisiä :hyper:
Dressmanilla on ehkä vieläkin liian pienehköjä tai tylsiä (halvannäköisiä). Äsken kävin just Stokkalla ja koitin sovittaa MEXXin paitoja. Ei juma kun XXL:n oikea koko on lähinnä M. Seppälässä taas sopi paidat päälle mutta kauluspaidat roikkuivat polvissa. Moda on ollut positiivinen kokemus kun on vähän ommellut vielä päälle.
 
stokka

Mexillä on mun mielestä ollu aika huonolaatusta kamaa .. mallit varmaan
reilumman kokoisia... Semmonen merkki ku cap horn stokkalla on ollu mun kokemusten mukaan aika laadukas mut mallit on välillä aika persiistä .. semmosii "purjehduspoika vaatteita". (Oon ostanu kundikaverille kap hornin
paitoja ja ite kaventanu lantiolta ... muuten olis telttoja. Joten kandee sunkin varmaan ostaa se ompelukone :hyper:
 
Itiksessä (Piazzalla) on se isojen miesten liike. Siellä on muistaakseni aika pitkälti sellasia kauluspaita ja suorat housut-tyylisiä vaatteita. Siellä ollaan (kai) erikoistuttu muihinkin kuin lihaviin ihmisiin.

Tietty jos trendivaatteita etsit en usko tuon paljon auttavan... :(
 
Käy katsomassa 2Unclesin sivuilta. Vaatteet on juuri mietitty niin, että ovat varmasti sopivia. Tietysti onhan joukossa "bodyvaatteita", jotka ovat kireitä kuin perkeleet, mutta onhan siellä "tavallisiakin" vaatteita. Sovittamaan varmasti pääsee jollain jälleenmyyjistä.
 
Niin. Tää on vähän arpakauppaa aina, että löytyykö koka vai ei... Varsinkin jos haluaa nimeomaan jotain hienompaa päälle.
On se kumma kun nykyään on slim-malli muotia ja ne suunitellaan 60-70kg ihmisille... Ala siinä sitten laittaa päälle sellasta joka repee jo kaupassa.
 
-Puvut Haloselta
-Housuja löytyy Dressmanilta. Ainakin näin suht. lyhyille kavereille löytyy paksujen kokoja. Hain muutama viikko sitten kahdet housut toiset 36/32 meni hyvin päälle, mutta toisessa mallissa piti olla 40/32. En tiedä löytyykö oikeasti isoille ukoille esim. kokoa 50/38?!
-Metalin farkkuja olen viimeaikoina suosinut. Niissä löytyy persevaraa ja reisistä tilaa normaaleilla vyötäröillä. Normaalien housujen kanssa vyötärö on usein löysä ja perseestä/reisistä kiristää, mutta Metalin farkuissa vyötärö on se joka tiukkaa silloin kun reisissä on vielä tilaa vaikka kuinka. Ostinpa sieltä farkkurotsinkin. Eipä ole laadullisesti löytynyt paljoa valittamista.

Paitoja löytyy sieltä sun täältä.
 
Bronx Clothing -merkkiset pöksyt on tähän mennessä sopinut ainakin mun välityksille ja reisille/perseelle helvetin hyvin. Bronxia myydään varmaan jokaisessa nuorille tarkoitetuissa vaatekaupoissa. Yleensä saa kyllä sopivat housut, jos ei lähäre nuikoostelemahan hinnoos. Housuihin budjetiksi esim 70-100 euroa, niin pitäisi löytyä vähän reitevämmällekin potarille sopivat housut.
 
On se hauskaa kun voi käydä seppälän lasten osastolta ostamassa turtles paidan ja kenkä osastolta tarralenkkarit. Eikä tee ees tiukkaa... :) Mut kyl mäkin joku päivä kasvan isoks ja vahvaks...
 
T-paitoja kun haluaa, niin hiphop-merkit kuten Ecko on asiallinen. Koot on sitä mitä luvataan, XXL oli jopa minulle liian iso.
 
snowball sanoi:
Noista tavallisista ukkojen liikkeistä tuli mieleen Dresmann. Oon nähny siel
isojakin kokoja ja jotkut jopa sikahyvännäköisiä :hyper:
Dressmanin housut on ainakin ihan paskoja. Tehty miehille, joilla on iso maha ja pieni perse. Eli siis semmoisille, jotka eivät ole koskaan harrastaneet mitään liikuntaa. Jos löydän sieltä perseeseen sopivan housumallin, niin vyötärölle jää ainakin 20cm ylimääräistä.
 
Puvun takkia ei myöskään löydy mistään. Kokonumerot kasvavat ja kasvavat ja vaikka menis numeroon 64, niin se takki kasvaa vain ja ainoastaan eteenpäin. Se on hullun tuntuinen teltta, kun selästä on aina liian kapea ja hauisten kohdalta kiristää ku perkele, mutta etuosaan mahtuis toinenkin kaveri. Edes kerran elämässään kun löytäis sellaisen mallin, missä on selälle ja käsivarsillekin tilaa. Kyllä nuo alle 50 cm olkavarret pitäisi normaalimittaisiin hihoihin saada.

Dressmanilta löytää myös kauluspaitoja, joissa on selälle ja olkapäille varaa niin että hihansuut eivät nouse heti kyynerpäihin.

Harmittaa ettei mitkään trendikkäämmät vaatteet kaupoissa ole oikeasti M-kokoa isompia.

Marketeista nyt on turha etsiä muuta kuin sukkia, käsineitä ja pipoja.
 
Back
Ylös Bottom