Mistä saa ilmaista hoitoa kun on tellonut itsensä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja LUU-5
  • Aloitettu Aloitettu
Kävin yksityisellä lääkärilla hakemassa lääkärintodistuksen moottoripyöräkorttia varten ja siinä sitten valitin samalla polveani jonka loukkasin thai-nyrkkeily reenissä. Lääkäri kirjoitti antibiootti- kuurin ja suositteli ortopedillä käyntiä. Ortobedi suositteli lepoa ja
jos ei parane niin sitten magneettikuvaukseen, josta saa lisä tietoa.

Tähän mennessä rahaa reilut 100 egee mennyt ja jos joudun sinne magneettikuvaukseen sitten vasta rahaa meneekin.

Olen siis opiskelija,mitä jos hakeutusin opiskelija terveydenhuoltoon, niin pääsisinkö silloin ilmatteeksi magneettikuvaukseen ja jatkohoitoihin?

Vakuutuksesta en todennäköisesti saa mitään koska en mennyt 14 päivän sisällä vahingon satuttua lääkärille. Mielestäni toi 14 päivän raja on aika tiukka koska lajiin kuuluu kolhut. Itsellä on
ollut usein paikat kipeinä osumista useita viikkoja jotka on häipynyt itsestään. Nytkin ajattelin että kyllä polvi siitä paranee.

Tosiaankaan kun ei ole oikeastaan mitään suurempia vahinkoja sattunut olisi hyvä tietää mitenkä kokeneemmat vammautujat
ovat selviytyneet ilman konkurssia?

PS. Suomessako muka ilmainen terveydenhuolto!

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
:offtopic:

Julkisella puolella magneetti kuvaukseen saattaa mennä pari kuukautta, jos ei ole kovin akuutti juttu. Jos paikat on selvästi p*skana niin sitten ne laittaa suoraan leikkaukseen, ja joutuu odottamaan useamman kuukauden.

Kannattaa hankkia kunnollinen vakuutus niin pääsee heti yksityiselle hoitoon. Tällöinkin tosin pitää kulut maksaa ite ensin pois, kun vakuutusyhtiöt ei nykyään tunnu enää maksusitoomuksia antavan. Anyway magneettikuva ei yksityiselläkään KELAn korvausten jälkeen ihan tajuttomasti maksa. Olisikohan omavastuu pari-kolme sataa. Riipuu tosin millainen magneettikuvauslaite löytyy. Suuremmalla koneella otetut tarkemmat kuvat maksaa enemmän.

Kappas.. oletkin Tampereelta.. Koskimagneetilla on pienempi kuvauslaite, johon mun polvi ainakin mahtui, ja siinä oli omavastuu juuri tuo muutama satanen.

Originally posted by LUU-5

Vakuutuksesta en todennäköisesti saa mitään koska en mennyt 14 päivän sisällä vahingon satuttua lääkärille. Mielestäni toi 14 päivän raja on aika tiukka koska lajiin kuuluu kolhut. Itsellä on
ollut usein paikat kipeinä osumista useita viikkoja jotka on häipynyt itsestään. Nytkin ajattelin että kyllä polvi siitä paranee.

Tosiaankaan kun ei ole oikeastaan mitään suurempia vahinkoja sattunut olisi hyvä tietää mitenkä kokeneemmat vammautujat

Siis ei sillä sun vammautumisajankohdalla ole oikeastaan mitään väliä. Yksityisellä homma toimii ainakin mukavasti. Sanot vaan lääkärille totuuden ja sitten pyydät lääkäriä laittamaan siihen raporttiinsa, että olisit mukamas tullut 14 päivän sisällä. Itselläni ainakin toimi mukavasti. Lääkäri sanoi oma-aloitteisesti mulle, että laitetaan tähän sun rikkoneen paikkasi noin viikko sitten, vaikka oikeasti paikat olivat olleet jo reilu vuosi sitten enemmän tai vähemmän rikki.
Ja vakuutus korvaa...:D

edit- Jos mahdollista niin keksi vielä jokin arkiaskare, jossa paikkasi ovat menneet kipeäksi ja pyydä lääkäriä laittamaan se raporttiinsa... Ainakin minun vakuutuksessani pitäisi olla urheilulisä, jos haluaisin sen korvaavan urheiluvammat. Minullahan ei ole tuota urheilulisää, joten ei muuta kuin pieniä valheita peliin...:D Siis, en yllytä vakuutuspetokseen, kerron vain miten olen itse tehnyt... ;)
Mutta lääkärille kannattaa aina kertoa totuus...!!!

Originally posted by LUU-5
Kävin yksityisellä lääkärilla hakemassa lääkärintodistuksen moottoripyöräkorttia varten ja siinä sitten valitin samalla polveani jonka loukkasin thai-nyrkkeily reenissä. Lääkäri kirjoitti antibiootti- kuurin ja suositteli ortopedillä käyntiä. Ortobedi suositteli lepoa ja
jos ei parane niin sitten magneettikuvaukseen, josta saa lisä tietoa.

Tähän mennessä rahaa reilut 100 egee mennyt ja jos joudun sinne magneettikuvaukseen sitten vasta rahaa meneekin.

Olen siis opiskelija,mitä jos hakeutusin opiskelija terveydenhuoltoon, niin pääsisinkö silloin ilmatteeksi magneettikuvaukseen ja jatkohoitoihin?

No tosiaan. Kannattaa mennä heti eikä hetken päästä. Tapaturmavakuutus korvaa hyvin ja jos sulla on moiset lajit niin se on ihan ehdoton must !

kokeneemmat vammautujat todennäköisesti käyvät töissä eivätkä ole opiskelijoita. Tai pappa betalar..

Re: Re: Mistä saa ilmaista hoitoa kun on tellonut itsensä

Originally posted by HooEee
No ei ainakaan yksityisellä :doh:

..Ei ole kyllä julkisellakaan. Terveyskeskusmaksut, kaikenmaailman kassat ja verot ovat verottaneet minulta yhteensä enemmän kuin terveydenhuoltoni on tullut tähän mennessä todellisuudessa maksamaan.:david:

Vakuutus se täytyy tosiaan olla jos aikoo tämän vuosituhannen puolella asialliseen hoitoon päästä.

Terveyskeskusmaksu ei mene kuin muutamalla ekalla kerralla per vuosi. Näin ainakin Vantaalla, luulis olevan sama koko maassa. Ja eikös julkisella puolella ole terveyshuollossa maksukatto muissakin kuluissa?

Originally posted by hookoo
No tosiaan. Kannattaa mennä heti eikä hetken päästä. Tapaturmavakuutus korvaa hyvin ja jos sulla on moiset lajit niin se on ihan ehdoton must !

kokeneemmat vammautujat todennäköisesti käyvät töissä eivätkä ole opiskelijoita. Tai pappa betalar..

Tarkoitakko että vain työssäkäyvilla on varaa
sairastaa?

Originally posted by hookoo

Vähäisellä kokemuksella, jo pelkästään tänä vuonna
olisi joutunut käymään useamman kerran tohtorilla.
Ei siellä turhaankaan viittisi käydä.

Toi 14 päivää on aika tiukka raja. Harmi että itse
olin rehellinen ja lääkäri oli rehellinen vammautumis ajankohdasta kun paperit tehtiin.

No ensi viikolla tietää pitääkö sinne koskimagneetti kuvaukseen mennä.

PS. Vähän lohtua toi kun luin naislääkärin kirjoittamia papereita kotona. Papereissa oli muun muuassa kohta:"hyvä lihaksinen mies".

On se kumma että kaikki haluaa julkista terveydenhoitoo Suomessa mutta sitten kun palvelua oikeasti tarvitsee niin ollaankin heti valmiita menemään yksityiselle (jos vain rahaa on) että saadaan se heti vaikka maksaisikin enemmän.

Julkista en käytä ellei ole 100% pakko.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom