Mistä saa ilmaista hoitoa kun on tellonut itsensä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja LUU-5
  • Aloitettu Aloitettu
Kävin yksityisellä lääkärilla hakemassa lääkärintodistuksen moottoripyöräkorttia varten ja siinä sitten valitin samalla polveani jonka loukkasin thai-nyrkkeily reenissä. Lääkäri kirjoitti antibiootti- kuurin ja suositteli ortopedillä käyntiä. Ortobedi suositteli lepoa ja
jos ei parane niin sitten magneettikuvaukseen, josta saa lisä tietoa.

Tähän mennessä rahaa reilut 100 egee mennyt ja jos joudun sinne magneettikuvaukseen sitten vasta rahaa meneekin.

Olen siis opiskelija,mitä jos hakeutusin opiskelija terveydenhuoltoon, niin pääsisinkö silloin ilmatteeksi magneettikuvaukseen ja jatkohoitoihin?

Vakuutuksesta en todennäköisesti saa mitään koska en mennyt 14 päivän sisällä vahingon satuttua lääkärille. Mielestäni toi 14 päivän raja on aika tiukka koska lajiin kuuluu kolhut. Itsellä on
ollut usein paikat kipeinä osumista useita viikkoja jotka on häipynyt itsestään. Nytkin ajattelin että kyllä polvi siitä paranee.

Tosiaankaan kun ei ole oikeastaan mitään suurempia vahinkoja sattunut olisi hyvä tietää mitenkä kokeneemmat vammautujat
ovat selviytyneet ilman konkurssia?

PS. Suomessako muka ilmainen terveydenhuolto!

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
:offtopic:

Julkisella puolella magneetti kuvaukseen saattaa mennä pari kuukautta, jos ei ole kovin akuutti juttu. Jos paikat on selvästi p*skana niin sitten ne laittaa suoraan leikkaukseen, ja joutuu odottamaan useamman kuukauden.

Kannattaa hankkia kunnollinen vakuutus niin pääsee heti yksityiselle hoitoon. Tällöinkin tosin pitää kulut maksaa ite ensin pois, kun vakuutusyhtiöt ei nykyään tunnu enää maksusitoomuksia antavan. Anyway magneettikuva ei yksityiselläkään KELAn korvausten jälkeen ihan tajuttomasti maksa. Olisikohan omavastuu pari-kolme sataa. Riipuu tosin millainen magneettikuvauslaite löytyy. Suuremmalla koneella otetut tarkemmat kuvat maksaa enemmän.