Mistä proteiinit kun laktoosi ei ole hyväksi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Juzu
  • Aloitettu Aloitettu
Otsikonmukainen ongelma. Laktoosin saaminen ei itselleni ole ongelma, vaan lähinnä ympärillä oleville :david: :D

Enää en siis voi vetää pieruheraa tai edullisia ehrmanneja, koska niissä on liikaa laktoosia. Sama koskee edullisia raejuustoja ja muita vastaavia.

UFS:n bipro (~25e) on yksi harvoista vaihtoehdoista samoin kun fastin maito90 (laktoosia n. 0,2-0,3g/100g) joka on hintaluokaltaan samassa. Soijaa en mielelläni laske enää vaihtoehdoksi, se rupesi tökkimään niin pahasti :)

Onko tämmöiselle kaverille olemassa mitään edullista tapaa saada riittävästi proteiinia ilman, että pitää vetää kilotolkulla lihaa päivässä?

Halvimmat hylamaitorahkat lienee reilun euron purkki ja täysin laktoositon puolisentoista eekua. Ehdotuksia?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
-TONNIKALA
-KANANMUNA
-KINKUT
-KANA
Tarpeellisen proden saaminen ei ole ongelma ilman maitotuotteita.Tuossa nyt muutama esimerkki.
Haulla aiheesta löytyy miljoona ketjua.:whip:

edit esim.http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=63820&highlight=proteiini

Ach, miten helvetissä mä unohdin tonnikalan kun sitä syön aika usein :nolo:

Kananmuna on myös hajuhaittojen vuoksi poissuljettu asia. Lähinnä tuo nauttimisen helppous/maistuvuus on mielessä. Tonnari ei ole mitenkään erityisen raikasta... ehkä se vaan on elettävä näillä eväillä :)

Tunteepa olonsa taas niiiiiiiiiiin tyhmäksi että... KIITOS! :)

Tämän voi huoletta lukottaa.

kokeile esim vihreitä linssejä, mungpapuja tai yleensäkin papuja ja tietysti soijassahan on joissan tuotteissa jopa 70% protskua.

niin ja mä käytän ainakin sitä fastin soijaa ja siitä tulee oikein hyvää jos laittaa sen tropicin omenamehuun ja kaikist mieluiten dekstron kanssa ni sit se on vielä vähän makeempaa....

Otsikonmukainen ongelma. Laktoosin saaminen ei itselleni ole ongelma, vaan lähinnä ympärillä oleville :david: :D

Enää en siis voi vetää pieruheraa tai edullisia ehrmanneja, koska niissä on liikaa laktoosia. Sama koskee edullisia raejuustoja ja muita vastaavia.

UFS:n bipro (~25e) on yksi harvoista vaihtoehdoista samoin kun fastin maito90 (laktoosia n. 0,2-0,3g/100g) joka on hintaluokaltaan samassa. Soijaa en mielelläni laske enää vaihtoehdoksi, se rupesi tökkimään niin pahasti :)

Onko tämmöiselle kaverille olemassa mitään edullista tapaa saada riittävästi proteiinia ilman, että pitää vetää kilotolkulla lihaa päivässä?

Halvimmat hylamaitorahkat lienee reilun euron purkki ja täysin laktoositon puolisentoista eekua. Ehdotuksia?
Tuo ufs:n casein on myös erittäin vähälaktoosinen, ja sitä saa vaikkapa tuolta P-storesta. tonnikalasta saa, pikku kikkailulla, esim. tekemällä pikku "marinaadin" tabascosta, pippurista ja tilkasta sitruunamehua jota kaataa tilkan hetki ennen syömistä annoksen päälle, melkoisen mehukasta ja maistuvaa IMO. Ja kalorimääräkään ei merkittävästi lisäänny...

P-Store ja Mike kyllä jeesaa

Itse tilasin Mikelta UFS:n Soy -protskua, 800 g/pussi. Tilaa kerralla
vaikkapa 15 pss, niin postimaksut eivät hirvittävästi kuvetta rasita.
Ja jos olet "natu" ja pelkäät soijan vaikuttavan testotasoihin ja nostavan estrogeenitasojasi, niin tilaa samalla jotakin tribo -tuotetta.

Tuo kyseinen tuote sekoittuu hyvin vaikka mummon pieruun tai vaikkapa sokerittomiin (1 + 9) mehuihin. Eipä mainostella sitä hauskaa (Fun) valoa (light), koska onhan muitakin merkkejä ko. tarkoitukseen.

Persevamma löytyy täältäkin :joulu3:

Protein XL on loistavaa tavaraa. Hyvää maultaan ja muiltakin ominaisuuksiltaan. Ei laktoosia juur lainkaan.

Itse kyllä käytän laktoosittomia ja hyla tuotteita, vaikka kalliita ovatkin. Esimerkiksi maitokin on niin pirun hyvää ja terveellistä.. Kyllähän se tietty kirpaisee, kun litra maitoa maksaa yli 1,5 euroa ja sitä tulee latkittua melkein kaksi litraa päivässä.

Mullakin sama vika ja vedän ihan Pirkan tjms (en ole varma valmistajasta) hyla rahkaa ja valion maitojuomaa. Sitte loput otan lihasta, Evolutionin palkkarista ja jostaan jenkki prodejuomastas missä ei ole laktoosia (en muista nimeä, ostin tajuttoman purkin kaverilta joskus).

Pirkka vähälaktoosista vetelen itse. Varsinaista laktoosiintoleranssia mulla ei ole, mutta riittävällä laktoosin määrällä kyllä tulee "läpi" normaalia tehokkaammin. Vetelen noita laktoositomia / vähälaktoosisia niin on sitten varaa vetää vaikka satunnainen jäätelö ilman turhia kaasuja.

Rahkapurkin hinnassa ei varmasti kymppiä enempää pysty säästämään viikkotasolla. Tuskin sitä moni puolta kiloa enempää päivässä vetää? Ennemmin tekee ruoka ostokset siinä edullisemmassa marketissa ja ostaa rahkatkin sieltä. Ei kai se rahkan hinta yksin määrää ruokakorin hintaa?
Tyyliin: "jee, sain rahkat puoleen hintaan ja myslit maksoi 400% normaalista":david:

(saa vapaasti tehdä ehdotuksia pilkun käytöstä ym. kieliopista. Kuume vähän sumentaa järjenjuokswf vhb vilwjwk !)

:kuola:
Persevamma löytyy täältäkin :joulu3:

Protein XL on loistavaa tavaraa. Hyvää maultaan ja muiltakin ominaisuuksiltaan. Ei laktoosia juur lainkaan.

Itse kyllä käytän laktoosittomia ja hyla tuotteita, vaikka kalliita ovatkin. Esimerkiksi maitokin on niin pirun hyvää ja terveellistä.. Kyllähän se tietty kirpaisee, kun litra maitoa maksaa yli 1,5 euroa ja sitä tulee latkittua melkein kaksi litraa päivässä.

3 euroa kirpaisee, tjaah, no kaikki on suhteellista. Käytkö muuten ikinä baareissa.

Yksi peruselintarvike puuttuupi keskustelusta elikkä punainen liha. Jauhelihaa,pihvejä,kyljyksiä,paisteja yms.nam-nam. No oli siellä sentään kinkut(ilmeisesti leikkeleenä) mainittu kun uudestaan luin.

Itsellä sama perseily. Maito tuoteet pois. Kananmunan valkuaisia, kalaa, lihaa.. Sitä perus shittiä. Pulvereista suosittelen nutri plussan tuotteita. Ei kura lennä kun niitä ottaa.

:kuola:

3 euroa kirpaisee, tjaah, no kaikki on suhteellista. Käytkö muuten ikinä baareissa.

Mitäs minun baareissa käynnit tähän liittyy? :david: :wall:

Käyn joo baarissa ja kalja maksaa enemmän kuin laktoositon maitojuoma, mutta se ei muuta sitä, että 1,64e tuntuu korkealta hinnalta litrasta maitoa, kun on ikänsä tottunut ostamaan yli kolme kertaa halvempaan tavaraa.

Persevamma täälläki. Mutta oletteko kokeilleet syödä Ehrmannin rahkoja vaikka ne eivät varsinaisesti ole hyla/laktoosittomia? Itse vedän 1-2 purkkia päivässä ja ei mitään ongelmia. Käsittääkseni saksalaiset ja ranskalaiset maitotuotteet tehdään niin että laktoosi hajotetaan valmistusprosessissa (=hyla)... Kannattaa kokeilla.

Tähän voin kokemuksesta sanoa että ei poista ongelmaa.
Se vain lieventää sitä. Riippuu kanssa kuinka paljon vetää laktoosi pitoista tavaraa naamaan. :lol2:

...Toisaalta myös laktaasientsyymiä voi kiskoa suhteessa laktoosin määrään.

Eri asia on jos vetää tavallista maitoa litrakaupalla. Siinähän piereskelee sitten tai vakavammissa tapauksissa kärsii kovista kivuista. Järjenkäyttö on toki sallittu. :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom