Mistä Nutrisport 90+:aa?

Saako tuota Nutrisporttia Suomesta? Guuglettamalla ei löytyny ku joku kämänen kauppa josta ei saa tilattua postitse. Jos ei saa niin mikä olis hyvä paikka tilata ulkomailta?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
No saahan sitä tilattua Suomestakin, ei vissiin saa vaan täällä sanoa mistä. No en kyllä tajua miksi just tota nutrisport 90 pitäis saada. Se on vissiin tarkotettu yö tai välipala proteiiniksi(sis 65% heraa ja 35%micellar casein) Ainakin yöprotuksi xl on paljon paremman makuista(nutrisportissa maistuu hera aika vahvasti läpi). En muutenkaan tajuu ko mainostavan sen sisältävän 65% hera
isolaattia ja nutrisportin isolaatti sisältää rasvaa(6,5%) aika paljon ja kun mä oon ymmärtänyt että isolaatit ovat melkein täysin rasvattomia.

Erkki-setä sanoi:
Saako tuota Nutrisporttia Suomesta? Guuglettamalla ei löytyny ku joku kämänen kauppa josta ei saa tilattua postitse. Jos ei saa niin mikä olis hyvä paikka tilata ulkomailta?
[mod]Just :Mike[/mod]

juzzaz sanoi:
En muutenkaan tajuu ko mainostavan sen sisältävän 65% hera
isolaattia ja nutrisportin isolaatti sisältää rasvaa(6,5%) aika paljon ja kun mä oon ymmärtänyt että isolaatit ovat melkein täysin rasvattomia.

Paitsi ettei se sisällä 6,5 prosenttia rasvaa vaan 2,8g/100g.

Pro-Pain sanoi:
[mod]Just :Mike[/mod]

Uups, sori Mike. Väsymys teki kepposen :zzzz: .

jep siis toi nutrisport 90 sisältää rasvaa 2,8%/100g koska se on sekoitus. Ihmettelinkin niitten isolaatin rasvan määrää jota toi protein 90 sisältää 65% (ja micellar casein 33%).
mun käsityksen mukaan toi micellar casein on rasvatonta. Nutrisportin kotisivujen mukaan niitten isolaatti sisältää rasvaa sen 6,5%/100g eli ei kovinkaan laadukasta isolaattia jos isolaatia ollenkaan.

Juzzaz: Protein 90+ sisältää/100g:

Energiaa 376 Kcal
Proteiinia 90g
Hiilihydraatteja 2.8g
-joista sokereita 2.8g
Rasvaa 2.8g
Kuitua 1.9g
Natriumia 0.09g

Makuasioista taas voidaan kiistellä täältä ikuisuuteen, omaan suuhuni XL:n suklaa on parempaa kuin NutriSportin, ja vastaavasti NutriSport vanilja taas maistuu minulle paremmin kuin XL. Hyviä ovat kyllä kaikki tyynni. :thumbs:

Threadin aloittajalle vielä: Pistäpä Googleen hakukieleksi suomi ja hakusanaksi nutrisport, jo on kumma jossei ala löytyä :evil:

juzzaz sanoi:
jep siis toi nutrisport 90 sisältää rasvaa 2,8%/100g koska se on sekoitus. Ihmettelinkin niitten isolaatin rasvan määrää jota toi protein 90 sisältää 65% (ja micellar casein 33%).
mun käsityksen mukaan toi micellar casein on rasvatonta. Nutrisportin kotisivujen mukaan niitten isolaatti sisältää rasvaa sen 6,5%/100g eli ei kovinkaan laadukasta isolaattia jos isolaatia ollenkaan.

Aah, väsymys korjaa vissiin täälläkin. Ihmeen paljon on tosiaan rasvaa, muutenkin herää aina epäilys noiden halpojen isolaattien kohdalla. Näin IDS:n multi-pro whey isolaatista labratulokset jonka mukaan siinä oli noin 10g proteiinia per scooppi (luvattu 23g) ja hiilareita pari kymmentä grammaa (pitäisi olla 3g). Voihan nuo testitulokset olla tekaistu, mutta pisti kieltämättä ajattelemaan kun on tottunut sokeasti luottamaan tuotetietoihin.

ljp sanoi:
Näin IDS:n multi-pro whey isolaatista labratulokset jonka mukaan siinä oli noin 10g proteiinia per scooppi (luvattu 23g) ja hiilareita pari kymmentä grammaa (pitäisi olla 3g). Voihan nuo testitulokset olla tekaistu, mutta pisti kieltämättä ajattelemaan kun on tottunut sokeasti luottamaan tuotetietoihin.
Missä/mistä näit ko labratulokset?

Tuntuu, että jokaikinen proteiinijauho markkinoilla on sitä puhtainta, denaturoimattominta, eniten kaikkea hyvää elämää tukevaa sisältävää, laadukkainta, anabolisinta, antikatabolisinta jne., joten miten sitä pieni kuluttaja voi tietää, mikä on oikeasti laadukasta ja mikä ei? Onko jossain yleisessä jakelussa labratuloksia puolueettomasta lähteestä (eli esim. yliopistolliseen tutkimukseen liittyviä tuloksia)?

Tuo IDS:n juttu on jenkkiläisen Massnutrition-firman liikkeelle laittama juoru. IDS kieltäytyi myymästä tuotteitaan Massnutritionille ja katkaisi myös jakelutiet välikäsien kautta. Massnutrition kosti laittamalla juorun nettiin juuri Olympia-viikonlopun aikana jolloin suunnilleen kaikki jenkkiläiset lisäravinnefirmat olivat Olympia-Expossa eikä kukaan pystynyt vastaamaan syytöksiin. Eli tervettä kilpailua jenkkityyliin...

Isolaatista pitäisi tulla oikeat, puoleettomat testitulokset joidenkin viikkojen kuluttua.

Jos jotain kiinnostaa erilaiset testit lisäravinteista niin täältä löytyy: www.labelclaimstesting.com

Olen ymmärtänyt että suurinta osaa testeistä ei voi laittaa verkkoon oikeusjuttujen pelossa mutta postituslistalla oleville tulee tietoa.

Hmmm, voikohan tuota pitää luotettavana lähteenä?

Olen ihmetellyt, miksi niin monessa paikassa (mm. pakkiksella) niin moni korostaa syövänsä suurimmaksi osaksi marketista ostettavaa ruokaa, ei lisäravinteita. Jos tuommoinen kieroilu on kovin laajalle levinnyttä, niin alan ymmärtää, miksi kiinteää ruokaa suositaan.

Miten muuten EU:n lainsäädännön suhtautuminen näihin asioihin? Eli jos valmistaja väittää tuotteessaan olevan ainesosaa X pitoisuuden Y verran ja jos huomataan, ettei ole, niin minkälaisia sanktioita valmistajalle tulee?

edit: hidas, nitskulta tulikin lisätietoa

Tuollainen selkäänpuukottaminen näyttää olevan melko yleistä jenkkien lisäravinnemarkkinoilla. Esimerkiksi Biotest on pistänyt juoruja liikkeelle näistä uusista kreatiineista ja niiden lisäaineina käytetyistä aminohappojen haitallisista vaikituksista elimistöön. Viimeisin juttu, ei tosin Biotestin liikkeelle laittama, oli se että jostain uudesta tuotteesta voi tulla sokeaksi koska se sisältää metanolille sukua olevaa ainetta...

Tuossa IDS:n jutussa kannattaa huomata että Massnutrition puhuu useista tehdyistä laboratoriotesteistä (itsekin sain tuollaisen vastauksen kun kysyin meilitse). Netissä on kuitenkin pyörinyt vain yksi tulos jossa testitulokset kirjoitettu käsin.

Nitsku sanoi:
Isolaatista pitäisi tulla oikeat, puoleettomat testitulokset joidenkin viikkojen kuluttua.

Tiedätkö kenen toimesta ja mistä laitoksesta nuo tulevat?

edit: jos tossa jauheessa oikeasti on vain neljännes proteiinia, millä ihmeellä se on saatu vaahtoamaan samaan tyyliin kuin isolaatit? Saippuajauheella? :)

JSmith sanoi:
Tiedätkö kenen toimesta ja mistä laitoksesta nuo tulevat?

edit: jos tossa jauheessa oikeasti on vain neljännes proteiinia, millä ihmeellä se on saatu vaahtoamaan samaan tyyliin kuin isolaatit? Saippuajauheella? :)

Ei ole tarkkaa tietoa. Ajattelin seurata ainakin tuota labelclaimstestingiä ja IDS:n omia sivuja. Ja tietysti katsoa haastetaanko Massnutrition oikeuteen.

Itse olen käyttänyt kolme pönttöä tuota mainittua isolaattia ja jos siinä olisi samanlaiset ravintoarvot kuin massanlisääjässä niin luulisi että se olisi näkynyt vyötäröllä. Mielestäni ei näkynyt.

Ja mitä keskustelupalstojen uskottavuuteen tulee niin onhan Jippiilläkin varmaa tietoa Pakkiksen kaupan tuotteista...

Mike sanoi:
Juu, siellä riittää "faktaa". Käytännössä kaikki kuuleman mukaan paskaa ja me täysiä kusettajia.

Niinpä. Kateus, lapsellisuus ja typeryys puhuu kokemuksen syvällä rintaäänellä...

juzzaz sanoi:

Joo, tämä on kyllä hieman outoa, tuoteselosteen mukaan tuo hera pitäisi olla vielä helkutin laadukasta CFM heraa (cross flow microfilterated), samaa mitä ufs:n Cross90 tai nykyinen Whey2. Sekä tuossa että Micellar caseinissa pitäisi olla vain vähän rasvaa,. cfm:ssä n. 0.1% ja micellarissa n. 1.5%.. noh voi olla että menee toleranssien piikkiin, rasvamäärä on kuitenkin vähäisempi kuin perus hera valmisteissa olisi. Jos ainesosat pitävät paikkansa niin tuote on helkutin korkealaatuinen ja halpa, jos taas ei niin hyvähän tuokin olisi tutkia.. elintarvike virastoon kai on mahdollista näyte lähettää jos epäilee viilunki peliä !?

Tilasin tätä kyseistä tuotetta ihan mielenkiinnosta, saas nähdä lunastaako lupauksen..

Nitsku sanoi:
Tuo IDS:n juttu on jenkkiläisen Massnutrition-firman liikkeelle laittama juoru. IDS kieltäytyi myymästä tuotteitaan Massnutritionille ja katkaisi myös jakelutiet välikäsien kautta. Massnutrition kosti laittamalla juorun nettiin juuri Olympia-viikonlopun aikana jolloin suunnilleen kaikki jenkkiläiset lisäravinnefirmat olivat Olympia-Expossa eikä kukaan pystynyt vastaamaan syytöksiin. Eli tervettä kilpailua jenkkityyliin...

Entä ne labratulokset ? Itse näin ne eka kerran joskus 2-3kk sitten eli reippaasti ennen olympiaa ja jos ne on tosiaan tekaistu niin tuostahan tulisi mehevä oikeusjuttu.

ljp sanoi:
Entä ne labratulokset ? Itse näin ne eka kerran joskus 2-3kk sitten eli reippaasti ennen olympiaa ja jos ne on tosiaan tekaistu niin tuostahan tulisi mehevä oikeusjuttu.

Se sama käsinkirjoitettu raportti on tosiaan pyörinyt netissä muutaman kuukauden. Ensimmäisen kerran se siis tuli ilmeisesti esille kun IDS kieltäytyi myymästä Massnutritionille tuotteitaan. Tällöin ainakin bodybuilding.comilla raportin lähettäjänä esiintyi henkilö joka muka kilpaili jenkkien kehonrakennuksen kansallisessa raskaassa sarjassa ja oli itse testauttanut kyseisen protskun.

Nyt jälkimmäisen kerran se ilmestyi Olympia-viikonloppuna ja lähettäjänä/testauttajana oli tällä kertaa Massnutrition. Syy tähän lienee se että IDS oli katkaissut tuotteidensa toimituksen myös välikäsien kautta Massnutritionille.

Olisi uskottavampaa jos raportin lähettäjänä olisi heti alusta alkaen ollut sama taho, eikä taustatarina olisi vaihdellut noin paljon. Samoin se että analyysiosa on kirjoitettu käsin on aika outoa. Ainakin kaikki analyysitodistukset joita itse olen lisäravinteista nähnyt on kirjoitettu alusta loppuun koneella.

Niin kuin nyt esimerkiksi nämä labelclaimstestingin jutut:

http://www.labelclaimstesting.com/images/cj_Page_2.gif

http://www.labelclaimstesting.com/images/hotrox-tight_2.gif

http://www.labelclaimstesting.com/images/hotrox-tight_1.gif

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom