Minusta pitäisi erottaa nyt maahanmuuttajat ja pakolaiset.
Maahanmuuttamisessa on aina potentiaalia ja se on sitä mitä esim itse toivon tapahtuvan. Tuokoon työtä tekevät mukana myös kulttuuria mistä me kaikki saadaan nauttia ja osallistua jos halutaan. Tulkoon korkean osaamisen kaverit tänne ja maa uuteen nousuun.
Maahanmuuttajille ei tarvitse sossusta mitään antaa ollenkaan, koska hehän tulivat tänne vapaaehtoisesti. Sitten kun on yhtäjaksoisesti ollut töissä, sanotaan 4 tai 5 vuotta, voisi sossulan luukut avautua työn sankareille.
En minäkään muuta maahan johon olen menossa töihin ennenkun se työpaikka on saatu.
Pakolaiset ovat asia erikseen. Niillä pitää olla kiintiöt, ksoka kyseinen ryhmä käyttää lähes poikkeuksetta veronmaksajien rahoja, lisäksi ryhmillä on poikkeuksellisen paljon ongelmia ja se on kyllä ihan ymmärrettävää. Tästä porukasta me ei saada juuri yhtään osaajaa tänne, vaan sellaisia tyyppejä jotka lähinnä aiheuttavat ongelmia, ja loput pysyy pois silmien alta. Näille kiintiöt ja sitten hyvät palvelut, mutta jos työnteko ei kiinnosta, pakkopalautus heti kun kohdemaa on tarpeeksi turvallinen. Jos työnteko kiinnostaa tai opiskelu tai osallistuminen jotenkin maan toimintaan, ei muuta kun anomusta maahanmuuttajaksi pakolaisesta ja tervetuloa.
Jos esim on ollut maassa 10 vuotta eikä puhu mainittavasti edes maan kieltä, en näe mitään perusteita myöntää kaikkia lupia ja avustuksia. Niitä pitää ansaita. Ihan niinkun palkkakin ansaitaan töistä. Mitään ei saa antaa ilmaiseksi, ei ainakaan veronmaksajien rahoista.
Enkä nyt ymmärrä mikä tämä ihoväriongelma nyt on. Ei mua ainakaan häiritse jos jollakin on erivärinen iho. Teot puhukoon puolestaan, ei ulkonäkö, jokaisen yksilön kohdalla erikseen.
Reilu peli, reilut säännöt. Kaikille mahdollisuus. Jos oikeasti haluat, tervetuloa. Jos olet tullut rähisemään ja vasten tahtoasi? Tervemenoa. Ei muuta kun potku perseeseen kaikille jotka ovat näissä rikoskierteissä. Ei muuta kun takasin mistä tuli, vaarallista tai ei. Kenenkään ei ole pakko tehdä rikoksia täällä. Ja jos varastaa ruokaa niin sellainen annettakoon anteeksi. Mutta väkivalta, huumeet sun muut, jos niitä haluaa täällä tehdä niin tervemenoa takaisin vaikka sota-alueelle. Turha tuoda paikalliset ongelmat tänne.