Mistä luotettava puntari

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Taby
  • Aloitettu Aloitettu
Ikä
39
Muistelin, että tästä onkin ollut joskus juttua ja koitinkin etsiä söörtsillä, mutta ei löytynyt aiheeseen liittyvää juttua :(

Eli mistähän kaupasta saisi kohtuullisella hinnalla luotettavan puntarin, jolla mitattaisiin siis tällaista ihmisen kaltaista olentoa. Ärsyttää mitata vanhalla puntarilla kun saa monta kertaa hyppiä puntarilla ja laskeskella mahdollisia keskiarvoja. Ei nyt tarkoitus ole ihan <100g perusteella saada tietoa, mutta kuitenkin ettei se ihan eri arvoja antaisi käyntien välillä ;)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
No ihan mistä tahansa kodinkoneita myyvästä liikkeestä. Esim Gigantti, ON-OFF, Kodin Anttilat, Expertit, Mustat Pörssit, Citymarketit, Anttilat... Kannattaa katsoa että vaaka näyttää tarpeeksi tarkasti desimaalit. Paskimmat vaa'at pyöristää 0,5 kg:n tarkkuudella sen desimaalin. :jahas:

Joo mietinkin, että ostan just jostain anttilasta jonku peruspuntarin, mutta ajattelin varmistaa asian täältä. Pitää tosiaan katsella vähän hintaeroja ja ilmoitettuja mittaustarkkuuksia.

Mulla on tuollainen Korona-merkkinen lasikantinen vaaka, jossa asteikko muistaakseni 150 kg asti 100g tarkkuudella. Ostettu pari vuotta sitten jostain citymarketista.
Oli kokeillessa ainoa joka antoi noin 10:llä koepunnituskerralla täsmälleen saman tuloksen, joten suosittelen lämpimästi.
Noita vaakoja taisi tuolloin olla kahta mallia/hintaluokkaa. Ostamani oli noista kalliimpi eli hinta noin 100e. Ei siis halvin mutta oikeasti hyvä.

Miten ihmisillä voi olla näin vaikeaa? Kun kysytään mistä ostan puntarin, mistä protskua, mistä mehua, mistä treenivihon... Eikös sellaisen puntarin nyt saa ihan mistä tahansa hiukan suuremmasta kaupasta tai jostain kodinkone/elektroniikka liikkeistä! Käyttäkää edes hieman mielikuvitusta jookos...

Nää kodinkone liikkeitten vaa'at ei oo kyl mun mielestä kovin luotettavia. Mulla oli 3 vaakaa testissä ja kaikki näytti eri tulosta. -0.5kg - +1kg. Luotettavalle vaa'alle olis mullakin käyttöä.

vekku sanoi:
Nää kodinkone liikkeitten vaa'at ei oo kyl mun mielestä kovin luotettavia. Mulla oli 3 vaakaa testissä ja kaikki näytti eri tulosta. -0.5kg - +1kg. Luotettavalle vaa'alle olis mullakin käyttöä.

Luoja miten saan päänsärkyä tällaisista keskusteluista. mitä ihmeen väliä on jollain puolella kilolla tai kilolla, suuntaan tai toiseen? Kuulostatte ihan joltain painonvartijoissa laihduttavilta maitovalailta, jotka punnituspäivänä eivät syö eivätkä juuri juokaan ja ennen punnitusta käydään vessassa ja otetaan pikkuhousut pois, että tulos olisi varmasti 400 g pienempi kuin viime viikolla.

Tuollaisen hifistelyn ymmärrän vain, jos harrastaa jotain painoluokkalajia.

Eikö teidän salillanne ole kunnollista vaakaa?

nigster sanoi:
Miten ihmisillä voi olla näin vaikeaa? Kun kysytään mistä ostan puntarin, mistä protskua, mistä mehua, mistä treenivihon... Eikös sellaisen puntarin nyt saa ihan mistä tahansa hiukan suuremmasta kaupasta tai jostain kodinkone/elektroniikka liikkeistä! Käyttäkää edes hieman mielikuvitusta jookos...

reinhard sanoi:
Luoja miten saan päänsärkyä tällaisista keskusteluista. mitä ihmeen väliä on jollain puolella kilolla tai kilolla, suuntaan tai toiseen?

Luoja miten saan päänsärkyä tällaisista kommenteista. Jos kysyjä haluaa ostaa oikeasti tarkan puntarin niin sen ei muita pitäisi haitata. Puntareissa on tosiaankin eroa. Täällä käy päivittäin niin paljon porukkaa, että todennäköisesti jollakin on jo kokemusta asiasta. Ja viimeksi, kun tarkastin niin osion nimi oli "Yleinen keskustelu".
Jotenkin olen ollut havaitsevani nykyään vastaavaa suhtautumista myös muissa thredeissä. Jos aihe ei kiinnosta niin sitä ei ole pakko lukea, eikä varsinkaan kommentoida. Eihän täältä kukaan kohta uskalla mitään kysyä.

Pahoittelen jo kirjoittaessa avautumistani. :haart:

Siirryn takaisin pakkotoiston hiljaiseen enemistöön.

Kyllä täällä varmaan jokainen osaa puntaria ostaessa suunnata lähimpään markettiin, anttilaan tai muuhun tavarataloon...Tarkoitus olikin saada jonkinmoista kokemusta hyvistä ja luotettavista puntareista. Nuo ei kuitenkaan mitään erityisen halpoja vekottimia ole ja ajattelin kysyä jos joku suosittelisi esimerkillistä mallia/merkkiä. (kiitos Wall)

Ei, salillani ei ole puntaria.

reinhardt sanoi:
Luoja miten saan päänsärkyä tällaisista keskusteluista. mitä ihmeen väliä on jollain puolella kilolla tai kilolla, suuntaan tai toiseen? Kuulostatte ihan joltain painonvartijoissa laihduttavilta maitovalailta, jotka punnituspäivänä eivät syö eivätkä juuri juokaan ja ennen punnitusta käydään vessassa ja otetaan pikkuhousut pois, että tulos olisi varmasti 400 g pienempi kuin viime viikolla.

Tiukkaa tulee meikällä muutenkin oleen painonpudotuksen kanssa. 75:een pitäis mahtua SM-kisoihin :curs: . Aikaa ei hirveesti oo. Joten kunnon vaaka'alle olis käyttöö.

reinhardt sanoi:

Mä taas saan aivoinfarktin sinun kaltaisista valittajista. Kuulostat ihan joltain feministiltä, joka itkee joka saatanan asiasta. Älä lue näitä ketjuja, jos noin pahasti ahdistaa.

reinhardt sanoi:
Hyvä. Päästään sinustakin.

Jos sinä reinhardt olet päässyt "yli" sun tiukasta painon seuraamisesta
niin älä aina keuhkoa silti muille.

Jotkut osaavat seurata painoaan ihan "terveellisestikkin"
(toivottavasti sinäkin tällahetkellä)
ja haluavat siihen suht tarkan vaa'an.

Ja aiheeseen...
Mulla on ainakin sen verran huono vaaka, että jos siirrän painon varpailta
kantapäihin niin vaaka voi hyvässä lykyssä heittä jopa 2 kg.

reinhardt sanoi:
Hyvä. Päästään sinustakin.

:offtopic:

Kyllä täällä sinunlaisista ämmistä pitäisi päästä eroon. Tuntuu olevan itkua ja valitusta koko elämä. Mikä ei muuten haittaisi kyllä ollenkaan, vaan kun sitä tilitystä tulee joka toiseen trediin.

reinhardt sanoi:

Meidän salilla on (vanha, elektroninen) vaaka, joka näyttää yhden punttikerran aikana 5 eri tulosta parhaimillaan 8kg heitoilla, ai että kun harmittaa olla tällänen hifistelijä että haittaa tuollainen pikkuseikka.

;)

Testasin juuri oman OBH Nordica -digivaakani. Punnitsin itseni yli kymmenen kertaa. Yritin seisoa vaa'an eri reunoilla, laiton sen hiukan kaltevalle alustalle, matolle, puoliksi matolle ja puoliksi lattialle, mutta ei: Vaaka näytti joka kerta sadan gramman tarkkuudella samaa lukemaa. :-o Taisi muuten olla kaupan halvin digivaaka (3X eur?). Gigantista muistaakseni ostin.

Itselläkin löytyy tuommoinen OBH Nordica-vaaka eikä kyllä oo ollu kovinkaan paljon valittamisen aihetta so far. Tulokset heittelee korkeintaan sillä +-0.1kg, aamupainon kun ottaa viidellä punnituksella niin eiköhän sitä saa melko tarkan. 39,90€ tuosta omastani maksoin.

Mulla on sellanen ongelma että mun puntsi näyttää aina noin 2kg enemmän kun se on lattialla. Sitten kun se on matolla nii se näyttää taas 2kg vähemmän :david:
Eli kumpi näistä nyt olis se oikea vai pitäiskö laskea keskiarvo?

steven_seagal sanoi:
Mulla on sellanen ongelma että mun puntsi näyttää aina noin 2kg enemmän kun se on lattialla. Sitten kun se on matolla nii se näyttää taas 2kg vähemmän :david:
Eli kumpi näistä nyt olis se oikea vai pitäiskö laskea keskiarvo?
Eiköhän se kovempi alusta anna oikeamman tuloksen. Se matto varmaan toimii "iskarina" tjsp. Eli vaaka ei joudo joustamaan nii paljon kuin lattialla, vaan matto joustaa osan siitä painosta. Omalla vaa'alla sama juttu.

urpo sanoi:
Luoja miten saan päänsärkyä tällaisista kommenteista. Jos kysyjä haluaa ostaa oikeasti tarkan puntarin niin sen ei muita pitäisi haitata. Puntareissa on tosiaankin eroa. Täällä käy päivittäin niin paljon porukkaa, että todennäköisesti jollakin on jo kokemusta asiasta. Ja viimeksi, kun tarkastin niin osion nimi oli "Yleinen keskustelu".
Jotenkin olen ollut havaitsevani nykyään vastaavaa suhtautumista myös muissa thredeissä. Jos aihe ei kiinnosta niin sitä ei ole pakko lukea, eikä varsinkaan kommentoida. Eihän täältä kukaan kohta uskalla mitään kysyä.

Täällä tosiaan käy paljon porukkaa joten mielipiteitä on paljon eli toinen sanoo että X-puntari on hyvä ja toisen mielestä ihan paska jolloin X-puntari ei ole enää luotettava. Jos sen puntarin haluaa niin hakee sen jostain kaupasta, ei voi olla ylivoimaista. Se on aivan sama onko siinä virhettä ½-kiloa, se ei vaikuta mitään, koska se on kuitenkin aina se sama vaaka jolla punnitaan. Lompakolle sopiva vaaka kaupasta ja siinä se!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom