Mistä leipäkone?

Tässä dieetatessani olen kaipaillut hirveästi hyvää leipää ja sain päähäni dieetin jälkeen hommata jostain sellaisen leipäkoneen, jotta voin tehdä haluamanilaista leipää itse. Eivät vain taida olla nykyään enää kovin suuressa huudossa, kun ei oikein netistä meinaa löytyä. Yhden löysin mustastapörssistä, mutta sillä oli hintaa 115 euroa, eikä sellaista summaa viitsi kyllä moisesta maksaa. 115 eurolla saa aikas monta pakettia realia lähikaupasta. Onkohan kukaan hommannut moista laitetta lähiaikoina ja minkä hintaisia niitä on olemassa?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Quadzilla sanoi:
Tässä dieetatessani olen kaipaillut hirveästi hyvää leipää ja sain päähäni dieetin jälkeen hommata jostain sellaisen leipäkoneen

Eikös leipää voi paistaa uunissa ihan yhtä hyvin/paremmin?

Täällä vanha skeptikko hei!
Voisin lyödä pikku vedon, että kun dietti ja kisat on tältä syksyltä ohi, niin et edes muista koko leipäkonetta. Monelta kisaajalta olen kuullut samansuuntaisia juttuja ruokiin liittyen, kuka uhoaa tekevänsä sitä ja tätä kakkua sitten dietin jälkeen, ja kuka kerää kaikkien herkkujen reseptejä lehdistä.... ja kun dietti on ohi, niin niitä reseptejä ei tule sen koommin enää katseltu. Suosittelen siis, että maltat odottaa sinne lokakuun loppuun, ja vaikka viikon verran kisojen jälkeen. Ja jos sitten vielä se leipäkone himottaa, niin ei muuta kun mars kauppaan. :)

Mä oon joskus tehnyt ihan norm. uunissa sellasta tummaavuokaleipää, missä oli kaikenmaailman jyviä mukana. Taisi olla terveysleipä nimeltään, kun naurettiin ettei se mitään terveysleipää ole kun sitä tuli niin paljon syötyä. Niin hyvää se nimittäin oli. Laitan ohjeen tänne jos löydän!

Smart sanoi:
Mä oon joskus tehnyt ihan norm. uunissa sellasta tummaavuokaleipää, missä oli kaikenmaailman jyviä mukana. Taisi olla terveysleipä nimeltään, kun naurettiin ettei se mitään terveysleipää ole kun sitä tuli niin paljon syötyä.
Tää on varmaan samaa, mitä meidän iskä tekee aina välillä. Ihan mielettömän hyvää, varsinkin tuoreena - ja niin kovin petollista. :rolleyes:

Mä tunnen ainoastaan yhden perheen joka käyttää leipäkonetta säännöllisesti. Suurimmalta osalta jää kyseinen kone täysin käyttämättä. Tuossa on vaara investoida aivan turhaan härveliin jota käyttää pari kertaa ja sit se 'unohtuu' johonkin kaappiin muutamaksi vuosikymmeneksi.

Sinua on varoitettu! :)

Uunissa tehdyt sämpylät on kans pirun hyviä.
uuniin 15min 220 astetta. Tarkempi teko-ohje Myllärin sämpyläjauhopussista.
Tässä oikein reseptikin:
5dl vettä tai maitoa
50g hiivaa
50g voita tai margariinia
1 rkl sokeria
½ rkl suolaa
12dl sämpyläjauhoja
Vähän vehnäjauhoja paremman sitkoisuuden saamiseksi
auringonkukan siemeniä ja pellavarouhetta

Meilläkin oli joskus leipäkone, mutta ei sitä hirveästi tullut käytettyä. Leivätkin olivat sellaisia kummallisia laatikoita.

Skeptikoille maininnaksi, että jotkut käyttävät leipäkonetta hyvinkin säännöllisesti. :) No siis ainakin jos on erikoisruokavalio. Keliaakikolle sillä saa huomattavasti edullisemmin leipää kuin kaupasta, ja makuvalikoimaakin voi kehitellä paremmin. Valmiita leipiä kun ei niin montaa sorttia ole.

Tuo on ostettu joskus vuonna miekka ja kivi, joten en osaa sanoa tän hetkisiä suosituksia, mutta ootko tsekannut esim. Gigantin hintoja?

Sukulaku sanoi:
Uunissa tehdyt sämpylät on kans pirun hyviä.
uuniin 15min 220 astetta. Tarkempi teko-ohje Myllärin sämpyläjauhopussista.
Tässä oikein reseptikin:
5dl vettä tai maitoa
50g hiivaa
50g voita tai margariinia
1 rkl sokeria
½ rkl suolaa
12dl sämpyläjauhoja
Vähän vehnäjauhoja paremman sitkoisuuden saamiseksi
auringonkukan siemeniä ja pellavarouhetta

Meilläkin oli joskus leipäkone, mutta ei sitä hirveästi tullut käytettyä. Leivätkin olivat sellaisia kummallisia laatikoita.

Joo noi onkin hyvää dieettikamaa.

vilma-liina sanoi:
Täällä vanha skeptikko hei!
Voisin lyödä pikku vedon, että kun dietti ja kisat on tältä syksyltä ohi, niin et edes muista koko leipäkonetta.
Voit olla oikeassa, mutta suunnittelin sitä joskus aiemminkin. Muistan niitä joulureissuja kun mentiin sukulaisille ja kummitäti oli aina tehnyt sillä erilaisia leipiä ja olivat tosi hyviä. Tuossahan on juurikin se hyvä juttu, että saa täsmälleen haluamansa ravintosisällön niihin. Illalla masiina päälle ja aamulla on tuoretta leipää :kuola:

tollanen vois olla ihan jees. miten isotöinen se taikina on tehdä, pitääkö se vaivata jne? Uskoisin että gigantista löytyy leipäkone koska gigantista löytyy kaikkea! jopa riisinkeitin :)

metalman sanoi:
miten isotöinen se taikina on tehdä, pitääkö se vaivata jne?

Kone vatkaa, vaivaa ja paistaa. Ainekset vain sisään ja kone käyntiin, seuraava toimenpide on ottaa valmis leipä pois.

Quadzilla alkaa olla kunnossa, ku pyörii tohon malliin ruoat mielessä! :)

Ku olin ite kisadieetin loppuviikoilla, menin nukkuun ruokatarjousten kanssa, lueskelin niitä ja mietin, mitä kaikkea dieetin jälkeen valmistan ruoaksi. Olikos se nyt Vilma-liina vai kuka, joka sano et ne asiat sitte vaan unohtuu kisojen jälkeen ja niinhän siinä kävi myös mulla.. en pahemmin toteuttanu ruokareseptejä sen koommin. Mutta se arvo, jonka ihminen tiukalla dieetillä ruoalle antaa, on kyllä aivan käsittämätön! Ite näin jopa unta ruoasta harva se ilta. Sitä melkeinpä itkee ilosta, kun saa viimeisillä viikoilla närkkiä ne vähäiset jauheliha-nypykät ja kurkunpalat siitä lautaselta. :) Mutta silti on mukavoo, tiiätkö?

Mutta hommaa ihmeessä Quadz se leipäkone! Kaikki mielialaa kohottavat toimenpiteet dieetin loppuviikoilla on plussaa. Tzemiä Quadz!

MBC78 sanoi:
Mutta se arvo, jonka ihminen tiukalla dieetillä ruoalle antaa, on kyllä aivan käsittämätön!
Todellakin! Ja vielä kun aamulenkki kulkee kahden leipomon ohi ja tuoksut leijuu nenässä vielä kotiin päästyäkin.:itku:

Mutta silti on mukavoo, tiiätkö?
Heh, tuli tuosta mieleen yksi iso Tamperelaistunut savolainen.

Mutta hommaa ihmeessä Quadz se leipäkone! Kaikki mielialaa kohottavat toimenpiteet dieetin loppuviikoilla on plussaa. Tzemiä Quadz!
Kiitos vaan, kyllä tässä taistellaan kovasti. Nähtäväksi jää, riittääkö se.

Noita leipäkoneita on kirpparit täynnä. Tyypillinen "osta ja unohda kaappiin"-vehje. Näyttää tuollainen tuolla kaapissa meilläkin olevan.

meilläkin oli semmonen. Sitä käytettiin n. 3 viikkoa, jonka jälkeen se unohtui tyystin. Mutta hyvää leipää sillä tuli

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom