Mistä löytyy Leijona?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja NHB
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%

NHB

Mitä tehdä kun motivaatio puntin nostoon on hukassa. Mistä löytyy se sama sisäinen palo joka muutamina ensimmäisinä vuosina puntteja veivatessa roihusi? Se mahtava kutina joka oli kun oli vuorossa ennätys painot/sarjat ja se makea tunne joka tuli uusista ennätyksistä. Ja se kehitys...

Homman nimi on se että syksystä lähtien salilla on tullut käytyä vaan tekemässä rutiinisuoritukset, ikään kuin jotain tapanostelua. Treenaamista ovat sotkeneet sairaudet ja loukkaantumiset. Opiskelu on saaanut ekaa kertaa kunnolla panostusta. Viitenä ensimmäsenä opiskelu vuotena treenaus meni aina opiskelun edelle. Treenit ei ole vaan enää olleet muutenkaan ensimmäisenä listalla.

Puntit on olleet mulle aina enemmän voiman/suorituskykyvyn kehittämistä varten. Nyt kun viime keväänä pitkäaikanen tavoita voimapuolella toteutui, ei ole ollut oikein mitään selkeätä tavoitettakaan. Puntit on antaneet mulle paljon, mutta se nälkä niiden nosteluun on vaan kadonnut jonnekkin.

Eilen oli kyllä hyvät treenit kun psyykkasin itseäni alkeellisin konstein. Joka sarjaa ennen ja siinä vaiheessa kun toistot alko painaa ajattelin "prkl, nyt tää rauta nousee ja mulle kasvaa sen ansiosta Kroppa joka saa naaraiden polvet notkumaan rannalla". Keväällä kun pitää lähdetään kolmen viikon excursiolle lämpimään. En tiedä sitten kuinka pitkään tuo tehoaa...

Vuoden alusta olen ajatellut kokeilla HST:tä, josko eka body-kierto olisi niin uutta ja ihmeellistä että se saisi innostumaan. Onko muita ideoita?

Hömm...

1. Aseta selkeät tavoitteet
2. Kato itteäs peilistä ja vertaa isompiin ukkoihin
3. Treeni metodin vaihtelu

:joulu3:

mä joskus ihmettelen että kuinka motivaatio voi hävitä?! itsellä treeni kulkee niin hyvin että motivaation puute on vieras sana. luulenpa että jokaisella alan harrastajalla tulee jossain vaiheessa tämä vaihe, lähinnä iän myötä(->kehityksen hiipuessa)...nuorena sitä on niin innokas ja täynnä energiaa.

kyllähän se korvien välistä lähtee tuo motivaatio...treenaamiseen täytyy olla palava halu...omat ehdotukseni motivaation buustaamiseen:

- aseta selkeät tavoiteet jotka ON saavutettava (realistisuus!)
- tee lähes shokeeraava treenimetodin muutos
- katso kaikki rocky-elokuvat
- hommaa treenikaveri jonka kanssa tervemielistä kisailua... (ottakaa esim. pieni rahallinen veto kumpi saa kovemmat maksimit/enemmän toistoja tietyissä liikkeissä, havaittu toimivaksi jos on kilpailuhenkinen!)

ja eikun agrella treenejä kohti :thumbs: :curs: :wall:

Lyö vaikka päätä seinään. Viisi kertaa kun olet lyönyt, eiköhän punttien nostelu tunnu taas mielekkäämmältä.

Originally posted by carboniitti
Hommaa Arskan Pumping Iron leffa :) (documentti)

Olihan nuo kovia pätkiä Punping Iron& Total Rebuild, mutta itselläni viimeinen tikki tuli, kun näin Ronnien videon. Videolla on ollut todella paljon vaikutusta ja toivotaan, että Ronnielta tulisi vielä uusi video, sen verran taianomainen oli tuo Umbelievable. Kumarrus mestarille :worship:

Kato ittees peiliin ja aattele, että vittu mä oon pieni! Ajattele minkänäkönen olisit isona ja miltä tuntuu olla tosi vahva. Koeta saada se apinan raivo päälle vaikka kuuntelemalla oikeeta musaa tai vaikka hakkaamalla päätäsi seinään niinku joku jo sano. Tee mitä tahansa mikä auttaa sua saamaan sen lammas olon veke ennen salille menoa.
Tsemppiä ja kovia treenejä sulle! :)

Kysy tota motivaatio juttuu tuolta roinapuolelta.
:david:
Joku tuossa totesikin että ota selkeät tavoitteet ja jos koet että olet kaiken jo saavuttanut punttipuolelta(tuskimpa) niin ota ne tavoitteet vaikka nhb:sta (nimimerkkisi tuohon viittaa).

Lues Kristan sivuilta tuo "Mind games" -osio. Hyvää kamaa myös miehelle.

Itse en tarvitse mitään ulkoista motivaattoria - tiedän miten paska fiilis tulee jos en tee sitä treeniä kunnolla, mikä tänään pitäisi tehdä. Vaikka treeni vituttaisi kuinka niin se on aina se pienemmän riesan tie.

Jos motivaatio on ongelma niin kannattaa tehdä ohjelmaa, jossa koko korttitalo kaatuu jos käy siirtelemään tai lykkäämään treenejä. HST on hyvä esimerkki tällaisesta. Toinen hyvä metodi on alkaa noudattamaan myös kurinalaista ruokavaliota. Mitä enemmän olet investoinut omaa energiaa kehittymiseen, sitä hankalampaa on lepsuilla.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Miks motivaatiota pitäisi erikseen yrittää saada? Jos se on kadonnut, niin silloin ovat myös kaikki syyt, minkä takia treenata, kadonneet. Kyllähän sitä motivaatiota sitten tulee, jos elämässä tulee niitä tarpeita tulla vahvemmaksi / isommaksi...

Rocky -elokuvista löytyy R2-DVD boksi. Ilmestyi jo muutama kuukausi (?) sitten joten ei välttämättä joka Anttilasta löydy. Nettikaupoista voisit katella.

Ite painiskelen motivaatio-ongelmien kanssa aina sillon tällön. Paras lääke motivaation kadottamiseen on vaan lisää reeniä. Loppuu se hyvänolontunne ja ruikuttaminen.

Motivaation puute oli pari vuotta sitten vielä tuntematon juttu mulle.
Nykyjään se jostain kumman syystä välillä iskee. Noin kerran muutamassa kuukaudessa. Silloin toimii lääkkeeksi tämä:

Treenit jäähylle, kokonaan. Roskaruokaa napaan, tervaa keuhkoihin ja viinaa koneeseen. Viikon- parin jälkeen huomaa tulokset: Pienessä darrassa, Hesemätöt masussa ja aamusavut keuhkoissa peilin edessä tapahtuva päätös paluusta anaboliseen arkeen on taattu!

Tätä kirjoittaessa syön jouluherkkuja ja aloittelen uuden ohjelman luontia. Ensi vuoden ensimmäisen päivän aamu on se, jolloin peiliin katson..ja häpeän tekosiani. Parempi fiilis on tuleva..;)

Tyhjiä uudenvuodenlupauksia?? Hell NO!

Originally posted by tonika
Treenit jäähylle, kokonaan. Roskaruokaa napaan, tervaa keuhkoihin ja viinaa koneeseen. Viikon- parin jälkeen huomaa tulokset: Pienessä darrassa, Hesemätöt masussa ja aamusavut keuhkoissa peilin edessä tapahtuva päätös paluusta anaboliseen arkeen on taattu!

JEP! Tuli tuossa vähän aikaa sitten ryypättyä 3 päivää putkeen, käytyä Virossa ym. Olo oli 2 päivää niin paska ja masentunut darrassa, että ei paljon tarvi itteä salille psyykata. Seuraavat pari kuukautta tuleekin treenattua vähintään niin kovaa, että veri maistuu suussa.
Kannattaa varmaan myös kokeilla tuota kaverin kanssa salilla käyntiä ja pientä vedonlyöntiä.. Vähänkään jos on kilpailuhenkinen niin vois jopa toimia.

Mulla on tällä hetkellä ainaki aiva v*tunmoinen motivaatio päällänsä ku tilattiin kaveriporukalla etelänmatka. Pitäähän sitä ny rantakuntoon päästä =) (tai ainaki yrittää parhaansa mukaan!). Vielä olis pikkusen yli 4kk aikaa. Pari kolme kuukautta oon yrittäny hankkia massaa, mutta melko huonoin tuloksin tai sitte rasvat on vaihtunu lihaksi. Korkeintaan kilo tai kaks tullu lisää. Jos vielä pari kuukautta jatkais tätä massapuolta ja sitte vaihtais vähä tiukemmalle ruokalinjalle, pitentäis sarjoja jne jne..

Niin ja jos ei nyt aiva tällästä matkamahdollisuutta oo niin treenin vaihtelu on ainaki mulla auttanu hyvin motivaatioon.

Originally posted by Der Affe
Jos vielä pari kuukautta jatkais tätä massapuolta ja sitte vaihtais vähä tiukemmalle ruokalinjalle, pitentäis sarjoja jne jne..

En tiedä mitä tarkoitat tuolla tiukemmalla ruokalinjalla, mut jos se tarkoittaa esim. iltahiilareiden karsimista ym. niin kannattaa siirtyä välittömästi tuolle linjalle. Mitä sitä turhaan syömään huonommin jos osaa syödä paremminkin. Mutta jos aikomuksenasi on pitää pienimuotoinen dieetti tuon parin kuukauden päästä ja tuo tiukempi ruokavalio tarkoittaa sitä niin sit turha kommentti multa.

Tosiaan semmosta pientä dieettiä tarkotin, jotta vielä tiukentuis paikat ennen h-hetkeä. :D En nykyäänkään mässäile iltaisin (ehkä nyt joulun aikana vähän, mutta se on pientä se). Korkeintaan salin jälkeen vetäisen rahkaa, tonnikalaa tai raejuustoa + mahdollisesti ruisleipää ja banaanin. Sen kummempia "mömmöjä" ei ainakaan vielä ole tullut hankittua.

Originally posted by arni
mä joskus ihmettelen että kuinka motivaatio voi hävitä?! itsellä treeni kulkee niin hyvin että motivaation puute on vieras sana. luulenpa että jokaisella alan harrastajalla tulee jossain vaiheessa tämä vaihe, lähinnä iän myötä(->kehityksen hiipuessa)...nuorena sitä on niin innokas ja täynnä energiaa.

kyllähän se korvien välistä lähtee tuo motivaatio...treenaamiseen täytyy olla palava halu...omat ehdotukseni motivaation buustaamiseen:

- aseta selkeät tavoiteet jotka ON saavutettava (realistisuus!)
- tee lähes shokeeraava treenimetodin muutos
- katso kaikki rocky-elokuvat
- hommaa treenikaveri jonka kanssa tervemielistä kisailua... (ottakaa esim. pieni rahallinen veto kumpi saa kovemmat maksimit/enemmän toistoja tietyissä liikkeissä, havaittu toimivaksi jos on kilpailuhenkinen!)

ja eikun agrella treenejä kohti :thumbs: :curs: :wall:

Ei 17-vuotiaana kuulukaan olla motivaatiopulaa!

Suositut

Back
Ylös Bottom