Mistä löydän hyväpalkkaista duunia?

Ja onhan tuo vielä kaikkien suojatyöpaikkojen äiti :D

Rankkurilla suojatyöpaikassaan, että lähes aina ma-pe ja noin 40h/vko töitä, niin tuommoinen +4000€/kk on jo hyvin ja selvästi keskivertoa parempi tienesti. .

Ihan ku täällä ei arvostettais, saatana! :lol2:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
^^Erittäin, erittäin oleellinen pointti iivililtä. Erityisesti mun mielestä kannattaa hyväpalkkaista duunia arvioitaessa ottaa huomioon vapaa-aika, terveys ja yleinen hyvinvointi. Kaikella on hintansa, paitsi jos on kova palkka.

Omalta kohdalta voin sanoa, että palkka on paska, mutta tätä duunia osais/jaksais tehdä autistinenkin joten...

Kuten tältäkin palstalta käy ilmi niin moni uraohjus rupeaa hajoileen siihen projekti/deadline -työtapaan missä joka päivä on jotakin uutta ja trendikkäitä "uusia haasteita" edessä. Kävin sellaistakin hommaa kokeilemassa joskus eikä ollut mun juttu. Oon tyytyväinen valintaani, vaikka onkin aika marginaaliammatti jolle ei montaa työnantajaa suomesta löydy.

Siinäpä ne hyvät puolet oli. Huonojakin on roppakaupalla muttei ne ainakaan vielä oo tuntunu niin huonoilta. Ja ikää 24.

Veturinkuljettaja

Minä kaikkien työhaasteiden ja työvastuiden vihaaja hain veturinkuljettajaksi, en päässyt edes pääsykokeisiin :(.

ei liian tarkasti viitsi kertoa ku täällä on tullu niin paljon tukkaan julkisen puolen työntekijöiden palkoista sun muista :D ja vois toi palkka parempikin tietysti olla...

Ei voi myöskään yleistä. Itse tällä hetkellä päällikkönä, en liikelaitoksessa vaan kunnan omistamassa oy:ssä, ja aiemmat duunit on olleet kahdessa oyj:ssä. Tuntuu ettei ainakaan yhtään ole työt helpottunut.
Toimistotyöaika on kyllä kiva. Itsekin pääsee kohtuullisille tuntipalkoille, kun viikossa on vaan se 36,25 tuntia töitä.

Ja aiemmin olen myös päässyt talous/henkilöstöhallinnon työntekijänä näkemään mitä noissa kahdessa oyj:ssä on tienattu ja esim. viitisen vuotta sitten perus sähkö-ja koneenasentajien tuntipalkat oli maakunnassa ilman lisiä 12-13 euron tietämissä.

Kertokaa tyhmälle mistä johtuu kun täälläkin jankutetaan ettei lisiä saa laskea mihinkään koskaan milloinkaan :) Niin voisiko joku oikeasti kertoa mulle miksi ei.. Esmerkiksi sähkäreillä on tes:is niin perkeleesti kaikenmailman lisiä että on käytännössä mahdotonta tehdä töitä yli puoli vuotta ettei ala joku lisä paukkumaan? Sen mä ymmärrän ettei kulukorvauksia tai ylitöitä saa laskea palkkaan mukaan mutta miksi esim: likaisen työn lisää ei saa laskea?

tai suojaväline lisiä? JOS työn tekeminen vaatii sen ja se on ns pysyvää eikä aiheuta kuluja työntekijälle`?

edit: emmä ainakaan erota jos lompakossa on 2kpl 50€ seteleitä kumpi on saatu peruspalkasta ja kumpi lisästä..

Hyviä vastauksia, kiitoksia. Meidän "perhe" päätti että kun Suomeen muutto tulee ajankohtaiseksi niin palkoista ei kauheasti tulla tinkimään. Taitaa muuttua ääni kellossa, Suomesta hyväpalkkaista duunia tuntuis olevan aika vaikea löytää :)
Nimimerkillä 35h/vko toimistotyö ja mulla vähän alle ja vaimokkeella vähän yli 4kiloa/kk. Työkokemusta molemmilla vähän yli vuosi.
Ikää 25 ja 24.

En tiiä uskallanko, ku Timba ja muut repii mun persereiän futiksen kokoseks jos kerron :lol2:

No ei sentään. Oon kunnallisen liikelaitoksen päällikkö.
En tiennytkään, että teiltä suomenruotsalaisilta löytyy kiintiöitä noillekin ;).

En tiennytkään, että teiltä suomenruotsalaisilta löytyy kiintiöitä noillekin ;).

:lol2:

Meillä on kuule reitit joka paikkaan! Rantaruotsalaisilla on helpompaa :D

Jos haluaa suht ok palkkaa ilman siviilipuolen koulutusta, niin puolustusvoimille au:n virka. Palkkaus, >2k nettona P-kauden ajan ja <3K nettona E- ja J-kauden, lisillä. Työkuvahan on hyvinkin rento. Hommassa hyviä etuja, mutta haittojakin löytyy.

Mitä on noi e ja j kauden lisät? Käsittääkseni nyt on aika vaikee/mahdoton päästä au:n virkaan

Au virkoja on nyt hieman kiven alla, mutta pitäisi vaupautua 2015 uudistuksen myötä. Lisäthän on pääsääntöisesti metsälisiä, eli 8h palkan päälle 140e yöstä, verottomana.

Itekin hain tonne kerran, en päässy myöskään edes testeihin. Sillon tais päästä joku puol prossaa :D Onko ollut alusta lähtien min 3,5K noilla perustunneilla?? Ymmärsin ettei tossa olis kovin kummonen perusliksa.

Mun kurssille hakijoiden ja hyväksyttyjen suhde oli 1160:16, varsinkin siinä ekassa hakuvaiheessa pitää olla roppakaupalla tuuriakin mukana. Eihän kukaan jaksa ajatuksella käydä toistatuhatta hakemusta läpi. Palkka heittelee kuukaudesta toiseen aika paljonkin. Perusliksa n.2250e tulee kerran kuussa. Lisät tulee 3-viikon jaksoista 1-2kertaa kuussa. Kilometrit, pyhätunnit, erilaiset korvaukset yms vaikuttaa liksaan paljonkin. Jos kaikki sattuu epäedullisesti niin jonkun kuun liksa voi olla allekkin 3K. Sama päinvastoin. Toi 3,5-4k on se keskiarvo.

[Image];4303610 sanoi:
Au virkoja on nyt hieman kiven alla, mutta pitäisi vaupautua 2015 uudistuksen myötä. Lisäthän on pääsääntöisesti metsälisiä, eli 8h palkan päälle 140e yöstä, verottomana.

AU:t on sitten sitä porukkaa jonka silmiin kustaan jos tarve tulee. 2010 kun olin PV:llä duunissa niin AU:t sai vaan nähdä märkiä unia jostain metsälisistä. Ne laitettiin yöksi kotiin kun laitos säästää.

Pyro.. Paljoko on paska palkka? Tarviiko koulutusta ja mikä on työtilanne :)

Pikkusen päälle kaks tonnia. Vois päätellä jo siitä, että mie sitä teen, eli ei tarvi koulutusta. Työtilanne on sellanen ettei tämä paska tekemällä lopu. :D

Otsikkoon vastausta: Myyntihommat, mielellään joltain spessummalta alalta (esim. IT, lääkeala tai rahti) jos siis sen kokee omakseen. Pelkästään, vain ja ainoastaan rahan voimalla tätä ei kukaan terve ihminen voi tehdä. Vaatii myös tiettyä kanttia/valmiutta kestää rajustikin vaihtelevaa tilipussin suuruutta ainakin joissain tehtävissä. Ei välttämättä vaadi kilometrinmittaista koulutusluetteloa, mutta myynnillinen pelisilmä ja persoona vaikuttavat paljon. Niitäkin voi treenata.

Päivät ovat pääsääntöisesti juuri niin pitkiä kuin niistä tekee. Välillä joutuu nuolemaan päättäjien perseitä niin että hyvä jos nilkat jää näkyviin ja painamaan pitkää ja henkisesti raskasta päivää, mutta parhaimmillaan todella leppoisaa ja palkitsevaa. Niin rahallisesti kuin muussakin mielessä.

AU:t on sitten sitä porukkaa jonka silmiin kustaan jos tarve tulee. 2010 kun olin PV:llä duunissa niin AU:t sai vaan nähdä märkiä unia jostain metsälisistä. Ne laitettiin yöksi kotiin kun laitos säästää.

Onhan se osittain näin. Itselläni ei kyllä pahemmin ollut ongelmia metsälisistä. Jos ei oma komppania niitä pystynyt tarjoamaan, niin aina oli tarvetta muualla.

Elikkä vastauksia kysymyksiin, amk käynyt ja liiketalouden puolen ja on toimistosihteeri yksityisessä sairaalassa ja toinen on osuuspankissa töissä, missä palkka on 1700e kuukausi.

[Image];4303787 sanoi:
Onhan se osittain näin. Itselläni ei kyllä pahemmin ollut ongelmia metsälisistä. Jos ei oma komppania niitä pystynyt tarjoamaan, niin aina oli tarvetta muualla.

Hyvä että sielläpäin on AU:lle ollut metsähommaa tarjolla. Ne jotka ovat niitä ensimmäisiä AU:n virkoja 200x vuonna ottaneet on kohtuu hyvässä asemassa opistoupseerien poistuttua. Vieläkö au:n virka on mallia 5+5v määräaikainen joka vakinaistetaan "jossain vaiheessa". Onko vakinaistamisia lykätty säästöjen takia?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom