Mistä löydän hyväpalkkaista duunia?

Meillä tessin mukaan maksetaan päivystyksestä minimissään 4h tuntipalkka/2. eli neljästä tunnista puhelinväijyä saa parin tunnin palkan. Pidän paskana korvauksena ja olen pakotettu tekemään vuoroja melko paljon.

Ihan sama minä päivänä tehdään. Töistä toki saa sitten normit ylityöt, mutta ei se kamalasti lämmitä.

Tämä siis tarkoittaa paskassa tilanteessa päivystystä 1800-2200 välillä, 20€ tuntipalkalla saa 40€ korvausta :hyper:.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Olen Timban kanssa samaa mieltä että monella täällä on ihan epärealistinen käsitys palkoista, esim amk valmistunut henkilö mitä tiedän tässä lähipiirissä muutaman ni saa 1700e kk palkkaa, toinen on pankissa ja toinen on yksityisessä sairaalassa. Ei ne palkat oo 20e/h, joku pätevä timpuri/maalari/muurari tai joku vastaava voi pääkaupunkiseudulla saada ton palkan, mutta maaseudulla se on 17e tunti. Perus raksapatu saa 11-15e tunti täällä maaseudulla.

Olen Timban kanssa samaa mieltä että monella täällä on ihan epärealistinen käsitys palkoista, esim amk valmistunut henkilö mitä tiedän tässä lähipiirissä muutaman ni saa 1700e kk palkkaa, toinen on pankissa ja toinen on yksityisessä sairaalassa. Ei ne palkat oo 20e/h, joku pätevä timpuri/maalari/muurari tai joku vastaava voi pääkaupunkiseudulla saada ton palkan, mutta maaseudulla se on 17e tunti. Perus raksapatu saa 11-15e tunti täällä maaseudulla.

Amk valm,istunut 1700€ huh huh, Mikä ala ja mitä vitun järkee?

Ehkä on haluttu nimenomaan alan hommia heti vaikka sitten heikommalla palkalla. Tai sitten toi on kutsumusduuni.

Jeps kirjoitin kiireessä, ei tullu mieleen että SH:t on amk pohjaisia, tosin eiks toi 1700 ole jo alle tes palkkojen sairaanhoitajilla?
Lähihopitajan peruspalkka 1.2.2013 alkaen 1935,44 € tes mukainen.

Lähde http://www.superliitto.fi/fi/Edunva...linen yleinen virka- ja työehtosopimus KVTES/

Sairaanhoitajan palkka vähintään 1.2.2013 alkaen 2236.24 ja lähde http://www.tehy.fi/palkkauskampanja/tunne-palkkasi/kunta/tehtavakohtainen-palkka/

Jeps kirjoitin kiireessä, ei tullu mieleen että SH:t on amk pohjaisia, tosin eiks toi 1700 ole jo alle tes palkkojen sairaanhoitajilla? Lähäritkin tienaa enemmän.

En tiedä mutta vähältä kuulostaa.
Noi tessit on kyllä siitä paskoja että vaikka onkin minimi niin on käytännössä maksimikin, ei ainakaan kannusta tekemään hommia yhtään sen kummemmin. Suomessa kannattaa olla keskiverto.
Oikeastaan mielummin vielä keskivertoa huonompi, kenkää ei kuitenkaan voi antaa ja aina on vitun TES PALKKA, ihan sama kuinka mulkku duunari on. Ei oo ihme ettei työn saaminen oo aina ihan hirveen helppoa. Ihan tajuton riski ottaa ketään töihin.
Mielummin olis sellasessa duunissa että aluks saa vaikka paskempaa palkkaa mutta on kuitenkin mahdollisuus saada keskivertoa parempaa jos hommat hoituu aina mukisematta.
Kohta varmaan joku laitostunut irvileuka tulee aukomaan että en kloppi tajua mistään mitään :D

En tiedä mutta vähältä kuulostaa.
Noi tessit on kyllä siitä paskoja että vaikka onkin minimi niin on käytännössä maksimikin, ei ainakaan kannusta tekemään hommia yhtään sen kummemmin. Suomessa kannattaa olla keskiverto.
Oikeastaan mielummin vielä keskivertoa huonompi, kenkää ei kuitenkaan voi antaa ja aina on vitun TES PALKKA, ihan sama kuinka mulkku duunari on. Ei oo ihme ettei työn saaminen oo aina ihan hirveen helppoa. Ihan tajuton riski ottaa ketään töihin.
Mielummin olis sellasessa duunissa että aluks saa vaikka paskempaa palkkaa mutta on kuitenkin mahdollisuus saada keskivertoa parempaa jos hommat hoituu aina mukisematta.
Kohta varmaan joku laitostunut irvileuka tulee aukomaan että en kloppi tajua mistään mitään :D

Sepä se.. Tossa on yksi suurimmista syistä miksi mä ajattelen alanvaihtoa ja joka kerta kun menee duuniin alkaa vituttaa..
Mä olen idioottina jossain vaiheessa kuvitellut että osaamisesta maksetaan ja toiminut tämän luulon pohjalta, MIkä on lopputulos?

No teen duunia 2x enemmän kuin muutamat henkilöt ryhmästäni ja palkka on täysin sama, tai oikeastaan jos työmäärään verrataan niin mulla on puolet pienmpi liksa kuin noilla sluibareilla.

edit: varmaan paras vaihtoehto olis opiskella vaikka lähihoitajaksi mennä johonkin isoon puljuun töihin.. Olla vuodesta 4kk saikulla ja painaa sivubisneksiä toi aika :D

Niinpä... Kyllä kun teet hommia kuuskymppiseks niin opit ottamaan rennosti :D tai sitten jos et niin palaa loppuun ennen eläkeikää ja lopputuloksena paskempi eläke kuin sluibaajalla.

- - - Updated - - -

Sitten vielä ihmetellään miks duunarit pitää kuskata jostain ulkomailta. Itse voisin tehdä ehkä jotain duunaritason hommia pidempäänkin jos siinä ois mitään järkeä.

36.25 h/vko, ei överiä koskaan, palkka >4k/kk. Olen toistaiseksi tyytyväinen tilanteeseen.
Kerro ihmeessä tarkemmin, kuulostaa nimittäin melko hyvältä tilanteelta!

Kerro ihmeessä tarkemmin, kuulostaa nimittäin melko hyvältä tilanteelta!

En tiiä uskallanko, ku Timba ja muut repii mun persereiän futiksen kokoseks jos kerron :lol2:

No ei sentään. Oon kunnallisen liikelaitoksen päällikkö.

36.25 h/vko, ei överiä koskaan, palkka >4k/kk. Olen toistaiseksi tyytyväinen tilanteeseen.

En tiiä uskallanko, ku Timba ja muut repii mun persereiän futiksen kokoseks jos kerron :lol2:

No ei sentään. Oon kunnallisen liikelaitoksen päällikkö.

Maistuis kyllä! Ei taida hirveesti tarvita viedä töitä kotiinkaan...?

Ja onhan tuo vielä kaikkien suojatyöpaikkojen äiti :D

Ihan vilpittömästi kysyn, kun aloitin urani ulkomailla eikä ole kokemusta: onko tuo oikeasti ihmetystä aiheuttavan hyvä palkka jos 32-vuotiaana tienaa bruttona yli 4000 e?

Ihan vilpittömästi kysyn, kun aloitin urani ulkomailla eikä ole kokemusta: onko tuo oikeasti ihmetystä aiheuttavan hyvä palkka jos 32-vuotiaana tienaa bruttona yli 4000 e?

On se täällä peräperse sosialismissa ihan ok.

No, onneks on halpaa...

Kotimaiseen mediaanipalkkaan verrattuna on. Kaikki on kuitenkin suhteellista ja "parempaan" palkkaan tottuu nopeesti. Tän päivän "parempi" palkka tuntuu huomenna jo normipalkalta ja aina sitä toivoisi lisää.

Mulla on keskimäärin 38,15h/viikko duunia. Duunaritason työtä missä voi päivät pitkät miettiä omia asioita työn ohessa. Himassa ei tarvii montaa sekuntia uhrata työasioiden miettimiseen. Vapaata saa (useimmiten) vain soittamalla suunnitteluun ja keskustelu on luokkaa "moi, saanko ke,to ja pe vapaaks ensviikol?" "ok". Normiliksa on siinä 3,5K-4K /kk brutto. Ylitöillä voi puskea liksan tonne 5K-7K tasolle jos haluaa vapaa-aikansa myydä. Uraa tästä ei saa millään aikaan, duunarina pysytään ja työnkuva ei juurikaan muutu seuraavan 40v aikana. Palkkakehityksenkin voi raa'asti arvioida suoraan palkkataulukosta, kuukausiliksa nousee about 100e / vuosi. Kuten tältäkin palstalta käy ilmi niin moni uraohjus rupeaa hajoileen siihen projekti/deadline -työtapaan missä joka päivä on jotakin uutta ja trendikkäitä "uusia haasteita" edessä. Kävin sellaistakin hommaa kokeilemassa joskus eikä ollut mun juttu. Oon tyytyväinen valintaani, vaikka onkin aika marginaaliammatti jolle ei montaa työnantajaa suomesta löydy.

Siinäpä ne hyvät puolet oli. Huonojakin on roppakaupalla muttei ne ainakaan vielä oo tuntunu niin huonoilta. Ja ikää 24.

Mikä ala mikä koulutus?

Veturinkuljettaja

10 000 €/kk on myös yli 4000€ ;)

eikä mulle palkka oo tärkeintä vaan riittävän lyhyt työviikko :D ja hyvät lomat :D

se on kato ku pääsee tälle neljännelle vuosikymmenelle ni rupee olee työntekoon jo niin vittuuntunu et ennemmin tekee lyhyttä viikkoa ku tienaa mahdollisimman paljon...

Kyllä minä tuon tiesin ja teki mieli jo kuitata vähän. ;)

haha :D jotenki arvasin...

- - - Updated - - -

Maistuis kyllä! Ei taida hirveesti tarvita viedä töitä kotiinkaan...?

Ja onhan tuo vielä kaikkien suojatyöpaikkojen äiti :D

kyllä tää toimii. kompensaatio menetetystä ajasta on ihan ok. varsinkin ku tulevaisuudessa alan kovimmat tekijät on kaikki eläkkeellä ni pääsee hinnoittelemaan ittensä vielä vapaammin...

- - - Updated - - -

Jep, oletin kuitenkin summan olevan lähempänä 4 kuin 5 kiloa :)
Samoja asioita itsekin arvostan ja työt eivät saa seurata kotiin.

ei liian tarkasti viitsi kertoa ku täällä on tullu niin paljon tukkaan julkisen puolen työntekijöiden palkoista sun muista :D ja vois toi palkka parempikin tietysti olla...

Ei, jos työmäärä huitelee 50-60h/vko paikkeilla, osin iltaa ja viikonloppua ja ressiä sekä vastuuta on palkkaan nähden kohtuuttomasti (=ihan helvetisti!!). Jos taas on kuten Rankkurilla suojatyöpaikassaan, että lähes aina ma-pe ja noin 40h/vko töitä, niin tuommoinen +4000€/kk on jo hyvin ja selvästi keskivertoa parempi tienesti. Pitää aina ajatella myös työmäärää, työn ajankohtaa, itsenäisyyttä (esim. kuinka paljon on sananvaltaa työvuorojensa suhteen, onko joustoa) ja muita työolosuhdejuttujakin, eikä tuijottaa pelkkiä rahasummia.

Eipä ole ihme, että veturinkuljettajakursseille on kova tunku, jos palkka on noinkin hyvä! :eek:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom