Mistä kunnon reeniohjelma?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Elikäs olen tässä nyt vuoden käynyt salilla ja olen aivan varma, että kehitys on tyssännyt. Nyt tarvitsisin kunnon ohjelmaa, että olisin ensi kesäksi pelikunnossa :D Tällä hetkellä vedän sielä salilla ihan omiani, mikä ei ole hyvä asia.

Olen lueskellyt Matti "guru" Halosen opusta ja Ove Rytterin "Tehokas kehonrakennus". Vähän ristiriitaista tietoa noissa on. Kummassakin on ohjelmia, mutta ihan erilaisia. Eli mistä helkkarista minä saisin ohjelman, jolla reenatessa saisin isoimman hyödyn irti? Ei ole kiva käydä salilla, kun ei saa kaikkea hyötyä irti siitä 1,5h rääkistä. Voisihan tuolta salilta jolla käyn varata oikein ajan ohjelman tekemiseen. Hinta on kyllä 45€, mutta kai se on sen väärtti. Mutta olen kanssa kuullut, että nuo saliohjaajat eivät aina ole ihan ammattitaitoisia. Bullshittiä? Ja siis käyn salilla 4 kertaa viikossa (ma,ti,to,pe).

Sitten vielä lisäravinteista. Syön aamupalan klo 10:00 ja menen salille kello 12:00. Lounaan (tai mikä se nyt on) vedän kello 15:00. Sitten olenkin koulussa klo 17-20 (iltalukio). Sitten syön vielä illalla mutsin tekemää safkaa, jota lämmitän. Niin onko mitään järkeä vetää reenin jälkeen palautumisjuoma ja sitten 15:00 safkalla proteiinidrinkki? Ja sitten vielä illalla juuri ennen nukkumaan menoa yksi proteiinidrinkki. Vedän kolme ruokalusikallista tuota per drinkki, mikä tekee päivän aikana 60g tuota proteiinia. Onko paljon? Ja juoksen aina salille, mikä tekee joka päivä semmosen 4km ekstraa. Eli proteiini ainakin tulee tarpeeseen.

Ekaksi se pakollinen eli kokeile "searchia"...

Mutta älä nyt helkatissa maksa mistään ohjelman tekemisestä,sellainen kuuluu olla ilmaista palvelua salin puolelta sulle,onhan se myös salin etu että sä kehityt ja jatkat treenaamista.Eli saavat susta asiakkaan joka kantaa rahaa sinne :D

Käys kirjastossa lainaamassa vielä jonkun peruskirjan treenaamisesta ja syömisestä niin saat parhaan kokonaiskuvan asioista.Mielenkiintoa näitä asioita kohtaan nyt luulis riittävän,nyt se maksaa vaivan mutta maksaa sitten takaisin tuloksina.

Niin ja jos tavoitteena on maksimaalinne hyöty treeneistä niin lopeta toi juokseminen salille.Lenkillä välipäivinä ja silloinkin ihan iisisti vaan...

Syöntipuoli näyttäs olevan tolkulla mallilla. Ota tosiaan se proteiini drinkki treenin jälkeen ja sekoita siihen vielä vähän hiilareita ja glukoosia. Treeniohjelmia löytyy joka paikasta ja esim. (lähes) jokaisesta bodauslehdestä. Kirjoissasi on ristiriitaista tietoa siksi, että tuskin kukaan tietää miten kenenkin pitää treenata. Se selviää vain itse kokeilemalla. Ota sieltä jokin aloittelijan ohjelma ja anna sille aikaa. Mikään ohjelma ei tehoa hetkessä, mutta toisaalta, jos ohjelma ei tunnu hyvälle (kokeneemmat tietävät oman kehonsa paremmin) vaihda/muuta sitä. Ja lopeta ihmeessä tuo salille juokseminen, jos aiot tosissasi treenata.

personal trainer

autto mulla ainakin. se on tehny hyviä ohjelmia ja neuvoi alussa miten ne liikkeet pitää tehä oikein. vittu parani suoritustekniikka aivan........ ja kaiken lisäksi se ohjaaja oli vielä ilmainen meijän salilla!:kippis1:

Originally posted by Taisteluahven
...Tällä hetkellä vedän sielä salilla ihan omiani, mikä ei ole hyvä asia.
Mielestäni on hyvä, että olet tiedostanut ongelman ja haluat ratkaista sen. Useimmat tyytyvät kohtaloonsa ja hakkaavat päätä seinään ilman järjen hiventä. Ja kuten toteat, vielä ehtii parannella tuloksia kesäksi.
noissa on. Kummassakin on ohjelmia, mutta ihan erilaisia. Eli mistä helkkarista minä saisin ohjelman, jolla reenatessa saisin isoimman hyödyn irti? Ei ole kiva käydä salilla, kun ei saa kaikkea
Kuten tässä jo useampaan kertaan ollaan todettu, search on sinun ystäväsi. Pakkotoistosta löydät kymmeniä erilaisia ohjelmia ja vaihtoehtoja, joista sinun pitäisi valita se itsellesi sopivin. Kaikille ei sovi samat ohjelmat. Kun olet kuitenkin hieman rautaa heilutellut, olet toivon mukaan huomannut mikä sinulle sopii ja mikä ei. Pelkästään eri liikkeen tai lihaksien nimillä pääset jo searchilla pitkälle, jos ja kun haluat tarkempaa tietoa ko. lihaksen tai lihasryhmän treenaamisesta. Kun ja jos tulee vastaan liikkeitä, joita et tunne, niin Exercise Prescription auttaa useimmissa tapauksissa.
varata oikein ajan ohjelman tekemiseen. Hinta on kyllä 45€, mutta kai se on sen väärtti. Mutta olen kanssa kuullut,
Tähänkin ehdittiin jo vastaamaan. Oma mielipiteeni on, että vähintään yhtä hyvän ohjelman saat aikaiseksi perehtymällä eri ohjelmiin, joita täälläkin on. Ohjaajalta voi saada arvokkaita vinkkejä suoritustekniikoista, joka pidemmän päälle säästää vain itseäsi.
Sitten vielä lisäravinteista. Syön aamupalan klo 10:00 ja menen salille kello 12:00. Lounaan (tai mikä se nyt on) vedän kello 15:00. Sitten olenkin koulussa klo 17-20 (iltalukio). Sitten
Sinullahan tulee 5 tunnin tauko ruokailuissa, mikäli et ota palautusjuomaa. Jos et syö proteiinipitoista aamupalaa voisi sen lisääminen olla hyväksi, jotta saat proteiineja heti aamusta. Jos klo 15 safta on proteiinipitoista (sisältää esim. lihaa), ei ehkä ole järkevää ottaa silloin lisäproteiinia. Parempi ajankohta sille olisi esim. koulun jälkeen. Joku pieni välipala koulussakaan ei olisi pahitteeksi. Eli parempi on syödä vähän ja usein kuin kerralla ja paljon. Ja samoin proteiinin saannin olisi hyvä jakautua tasaisesti koko päivälle.
Ja juoksen aina salille, mikä tekee joka päivä semmosen 4km ekstraa. Eli proteiini ainakin tulee tarpeeseen.
Ei ainakaan sen juoksemisen takia... Miksi käytät lisäproteiinia? Jos et osaa vastata kysymykseen, tulisi sinun perehtyä vähän tähän "bodarin" ravinto-oppiin. ;)

No löysin searchilla yhden ihan kiinnostavan ohjelman:

Ma: Työntö
Penkki...tanko/käsipainot
Vinopenkki...tanko/kp
Pec-Deck (ei aina)
Pystypunnerrus...tango/kp
Viparit sivuille
Ylätalja ojentajille/ranskalainen punnerrus

Ti: Veto
Leuanveto
Kulmasoutu
Alatalja
hauiskääntö mutkatangolla skotissa
hauiskääntö käsipainoilla
Selänojennus penkissä

To:Jalat
Kyykky(harjoittelua pienen pienillä painoilla)
Prässi
Etureidet koneessa
Takareidet koneessa
Pohjekone

Muutan päivät kyllä MA,KE ja PE. Mutta eipä sillä väliä. Ja joka salipäivä teen 10x20 vatsalihasta eri koneissa.

Ja sitten sarjoista. Teen jokaista liikettä 4x10. Onko hyvä määrä?

Ja TI, TO ja SU menen vetämään lenkin. Näin jää se perjantai-ilta "sosiaali-illaksi":D

Ja joka salipäivä teen 10x20 vatsalihasta eri koneissa.

Ja sitten sarjoista. Teen jokaista liikettä 4x10. Onko hyvä määrä?

Ne vatsalihakset on kuule ihan kuin kaikki muutkin lihakset, että ne kasvaa vaan levolla. Et kai tee hauiksiakaan 10x20 3 kertaa viikossa?

10x20 3krt viikossa on täysin väärä lähestymistapa. Sanoisin, että Ma ja Pe jos treenaat vatsat niin varmaan riittää. Ja kovia sarjoja ei tarvi tulla varmaan 6 enempää. Voit koittaa tehdä Ma ja Pe päivinä erityyppiset liikkeet.

4x10 muuten on varmaan ihan ok, tosin luulen, että puhti voi loppua treenin loppua kohti, joten 3 sarjaakin varmaan riittäisi.

Muuten ohjelma on tosi lähellä omaani ja itse olen tykännyt, kun kehitys hidastuu niin sitten voi taas miettiä uusiksi. Kaikki toimii, mikään ei toimi ikuisesti...

Olen lueskellyt Matti "guru" Halosen opusta ja Ove Rytterin "Tehokas kehonrakennus". Vähän ristiriitaista tietoa noissa on. Kproteiinidrinkki? Ja sitten vielä illalla juuri ennen nukkumaan menoa yksi proteiinidrinkki. Vedän kolme ruokalusikallista tuota per drinkki, mikä tekee päivän aikana 60g tuota proteiinia. Onko paljon? Ja juoksen aina salille, mikä tekee joka päivä semmosen 4km ekstraa. Eli proteiini ainakin tulee tarpeeseen.

Joo en yhtään ihmettele. Tuota Rytterin kirjaa lueskelin itekin aloitellessani silloin joskus...muuten ihan hyvä kirja muttei toimi ne ohjelmat natuna, ainakaan niin kuin se siinä tarkoittaa. Kannattaa vaikka koittaa Halosen mallia, soveltaen siten mikä itelle tuntuu parhaalta.

Samoin jos juokset reenin jälkeen vielä kotiin takaisin niin ota palautimisjuoma vasta kun olet päässyt kotiin.Rasvaa nääs palaa kohisten

Melkeen kuin mun ohjelma. Mulle riittää 3x /liike, mutta ne onkin loppuun asti tehtyjä. Luulen, että mikäli vasta aloittelee, kannattaa tehdä vähän enemmän sarjoja, jotta saa tuntumaa. Ja lieneekö sillä het alkuun niin väliä mitä tekee kunhan tekee säännöllisesti ja oikealla teniikalla. Kehitystä ei voi estää. Mutta annas olla vuoden päästä..

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
No löysin searchilla yhden ihan kiinnostavan ohjelman:

Pystypunnerrus...tango/kp
Viparit sivuille
Ylätalja ojentajille/ranskalainen punnerrus

Mikäs toi pystypunnerrus/kp on?
Tai Viparit sivuille? Vipunosto penkillä maaten?

Mikäs toi pystypunnerrus/kp on?
Tai Viparit sivuille? Vipunosto penkillä maaten?

Pystypunnerrus käsipainoilla. Perusolkapääliike.

Vipunosto sivuille. (käsipainoilla/taljalla/siihen suunnitellulla laitteella. Kohdistuu olkapäiden sivuosaan.

Tarkoititko kysyä, onko vipunosto maaten sama liike?
Vai haluatko senkin liikkeen kuvauksen?

Originally posted by S225T
Pystypunnerrus käsipainoilla. Perusolkapääliike.

Vipunosto sivuille. (käsipainoilla/taljalla/siihen suunnitellulla laitteella. Kohdistuu olkapäiden sivuosaan.

Tarkoititko kysyä, onko vipunosto maaten sama liike?
Vai haluatko senkin liikkeen kuvauksen?

Niin, että onko vipunosto penkillä maaten sama liike kun tuo vipari?

Katsos kun suurimman osan ton ohjelman liikkeistä (onko hyvä muuten?) tiedän, mutta joitain en. Etsin ne liikkeet tuosta Rytterin kirjasta ja numeroin tohon ohjelmaani. Sitten otan salille mukaan tuon kirjan ja etsin sen liikkeen helposti tosta kirjasta numeron persuteella ja katson vielä kerran, että mites se tehtiin. Nerokasta?:kippis1:

Originally posted by lancer
ohjelman kysyminen pitäisi muuttaa maksulliseks jossei oo kokeillu search PRKL PRKL PRKL PRKL.

Malliesimerkki vielä tyhmemmästä postista kun "Tehkää mulle saliohjelma millä kasvan nopeesti isoks, erityisesti rinta ja hauis saisivat olla isompia.".

Originally posted by lancer
ohjelman kysyminen pitäisi muuttaa maksulliseks jossei oo kokeillu search PRKL PRKL PRKL PRKL.

Jos ei jaksa neuvoa, ei kannata neuvoa. Joku jaksaa aina neuvoa ilmaiseksikin.

Itse neuvoilen mielelläni, koska opin itse samalla ja kertaan aiemmin oppimaani.

TAISTELUAHVENELLE sen verran, että syöminen on melkeenpä yhtä tärkeää ku se treenaus. Tarvit proteiinia paljon enemmän kuin 60g päivä. Sellainen 1,5g per painokilo. Itse ainakin vedän sen verran.

Back
Ylös Bottom