Mistä kotivakuutus?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tapiola, sieltä saa henkilökunta-alennuksen ja eivät "kuulemma" ala narisemaan jos joutuu joskus jotain korvausta anelemaankin, toisin kuin vaikkapa Pohjola.

Fenniaan olen ollu erittäin tyytyväinen toistaiseksi, vaivatta korvauksen saanut ja vieläpä enemmän mitä odottanut.

If:stä jäi aika heikko maku ku joutu pyörävarkauden takia taisteleen ja vääntään kättä ihan tosissaan. Tosin nämä kait on enemmän kiinni virkailijasta ku yrityksestä?

Nois kotivakuutuksissa kannattaa olla tarkkana, menee aika monimutkaisesti mitä ne loppujen lopuksi korvaa jos jotain sattuu, vaikka koti olisi vakuutettu tyyliin pariin kymppiin asti. Sen hoksasi ku valmentaja oli alalla töissä ja selitti hieman miten kuviot menee.

Tyttöystävä on tapiolassa töissä. Sillä on oikeus antaa vaihtelevasti jopa 20% alennusta omin lupinensa jos kauppa ei muuten synny. Se saa kuitenkin narinaa jos se alkaa jakamaan liikaa alennuksia. Vain tiukoissa paikoissa. Kannattaa siis huudattaa.

Monet sen kuulemma kuitenkin osaavatkin. Moni myös uskoo että riittävällä kilpailuttamisella ja tinkimisellä hinnan voi saada putoamaan vaikka kuika alas. Eihän vakuutusmyyjillä nyt sentään ole lupia ilmaiseksi jakaa...

Kaikki vakuutusyhtiöt antaa alennuksia, kun keskittää kaikki vakuutukset (koti, auto, matka jne) samaan paikkaan. Yleensä alennusta saa vielä lisää, jos on pankkiasiat on hoidossa samassa rahoituskonsernissa.

Vertailusta on vaan tehty aika hankalaa. Netissä on laskureita, mutta ne eivät ota alennuksia huomioon.

Tapiolan koti- ja matkustajavakuutus. Mulla on myös tili tapiola-pankissa, josta ei mene mitään maksuja, koska olen keskittänyt. Tapiola osoittautui mun vertailussa halvimmaksi, joten vaihdoin If:stä sinne. Tuolta saa myös s-bonusta, tosin se ei valintaa ratkaissut, mutta eipä se haittaakaan.

meikä vaihtoi tapiolasta kaikki vakuutukset pohjolaan kun nykyään taas saan sinnekin vakuutukset. liikennevakuutus+täyskasko+kotivakuutus tuli mulle maksaan kaikkineen alennuksineen tapiolassa n,950e/vuosi, kun taas pohjolassa sama setti maksaa n,590e, mielestäni aivan järkyttävä hintaero. pohjolasta sain heti täyskaskoon 70%bonusta(tapiolassa 50%) niin se tekee pelkästään jo aika paljon tuossa(toki nuo muutkin vakuutukset oli selkeästi halvemmat). itse oon saanut korvaukset hyvin muista yhtiöistä paitsi tapiolasta(no okei kerran oon hieman joutunut tappelemaan myös pohjolan kanssa. summasta erimielisyyttä). tapiolasta jäi erään tapauksen takia korvaus saamatta kokonaan, joka sekin osaksi vielä kiihdytti yhtiön vaihtamis haluja, toki olisin vaihtanut muutenkin koska hintaero on niin huima pohjolan eduksi. oikeesti, kandee kilpailuttaa noita vakuutusyhtiöitä kun se on ilmaista ja helppoa. voi säästää todella paljon rahaa. mielestäni +360e säästö on paljon, sen eteen ei tarvinu ku kotona klikkailla hiiren nappia ja käydä katsastus konttorilla hakemassa uusi rekisteriote. meni aika paljon oftopikiksi, mutta vinkkinä niille jotka ei välttämättä kaikkia rahoja halua yhtiöihin tunkea;)

Mulla on ollut vakuutukset yli kymmenen vuotta Turvassa. Olen ollut älyttömän tyytyväinen sekä palveluun että korvauksien maksuun. Kaikki on maksettu suosiolla ja tuntuu, että saa rahoilleen vastinetta.
Tosin olen pitkään miettinyt vaihtavani kaikki Tapiolaan, mutta ei ole kyllä yhtä hyvää tarjousta tullut Tapiolasta, että kannattais vaihtaa.

Tapiolassa on vakuutukset. If halusi tehdä vakuutuksista tarjouksen ja tekikin. Yli 100€ kalliimpi ja huonommat korvaukset ja isommat omavastuut. Kun kerroin myyjälle tämänhetkiset hinnat ja omavastuut, tämän kysyttyä syytä miksi en vaihda, niin kaveri alkoi nauramaan. Hänen mukaansa ei voi pitää paikkaansa nuo summat. Soitti vielä perään viikon päästä ja kysyi olenko aivan varma summista? Tarkistin asian ja kyllä ne oli oikein. Myyjä tuumasi että ei kyllä kannata vaihtaa on kuulema sen verran hyvät ehdot ja hinnat. Seuraavaksi kiinnostaa myös pankki palveluitten siirto ko. firmaan. Ensi maanantaina neuvotteluun.

Tapiola oli ihan jees kunnes hankin moottoripyörän ja niitten vakuutukset oli huomattavasti Pohjolaa kalliimmat. Joten keskitin moottoripyörä- ja kotivakuutuksen Pohjolaan. Ero jopa 250€ vuodessa!

Tapiola menetti tänä kesänä varmasti suurimman osan kaikista asiakkaistaan joilla moottoripyörä. Sen verran kalliimmat vakuutukset. Ei voi tehä kauhian hyvää bisnekselle.

Laitetaan nyt tähän threadiin, kun asia kerran kotivakuutuksiin liittyy. Eli osaako joku kertoa korvaako kotivakuutus rikki mennyttä tietokonetta? Vekotin hajosi normaalissa käytössä eli mitään varsinaista vahinkoa ei käynyt. Sain juuri kustannusarvion korjauksesta ja se pyörii siellä reilun 350€ tietämillä.

Kotivakuutus on Tapiolasta ja koti-irtaimistolle on laaja turva

Kannattaa varmaan kysyä sieltä vakuutusyhtiöstä? Sen verran nippelieroja noissa vakuutuksissa, saattaa riippua jopa vakuutuksenottoajankohdasta.

Alkuperäiseen kysymykseen vastaus- osuuspankin omistajajäsenien kannattaisi nyt harkita Pohjolaan siirtymistä- sieltä saa kotivakuutuksen vuodeksi ilmaiseksi, kun siirtää kolme vakuutusta sinne. (Etu 100 neliön rivarikämpässä yli 100 euroa) Odottelen parhaillaan tarjousta sieltä- laskurien mukaan mun kannattaisi vaihtaa ainakin autovakuutukset sinne, ainakin jos tuijottaa pelkkää hintaa.

Kokemusta muuten ei Pohjolasta ole- lähivakuutuksesta ja IF:stä on, eikä kummastakaan oikein hyvää. Joku tapaturma jäänyt IF:ltä saamatta ja lähivakuutuksella olen nyt huomannut olevan aivan törkeän kalliit liikennevakuutukset ja kymmenen vuoden asiakkuuden aikana kerätyt bonukset on huvenneet jokavuotiseen korotukseen...

Mä vaihdoin aikanani Pohjolasta sen takia pois että korvauspolitiikka oli todella loukkaavaa ja hidasta. Kotimurron yhteydessä tehdystä korvaushakemuksesta mua pidettiin rikollisena. Päätöstä kupattiin ja vakuutustarkastaja soitti mulle ja väitti että olen valehdellut tapahtumien kulusta. Lopulta rahat tuli, mutta usean kuukauden viiveellä.

Meni puoli vuotta ja ulkomailla kamera varastettiin. Ei mennyt läpi, vaan tällä kertaa vakuutustarkastaja soitti mun kaverille joka oli matkalla mukana ja kertoi mun frendille että olen epärehellinen ihminen ja ettei muhun voi luottaa. Sen takia pitää tarkastaa taustat. Siinä oli viimeinen niitti. Todella loukkaavaa toimintaa.
Lisäksi mua vituttaa ne pohjolan todella ärsyttävät radiomainokset.

Tapiolassa on homma toiminut aina todella hyvin, vaikka ikäviä tapahtumia on paljon talolle sattunutkin. Plus sieltä saa museoajoneuvoille täyskaskon ja harrasteajoneuvoille osakaskon mitä muista vakuutusyhtiöistä ei saa.

Täytyy tässä kommentoida tuota edellistä postaustani jossa kysyin korvaako kotivakuutus rikki mennyttä tietokonetta. Soitin juuri Tapiolaan ja sieltä maksettiin mukisematta tuo korvaus johon kuului uudet komponentit ja huoltotyöt. En ole ennen joutunut hakemaan korvauksia kotivakuutuksen kautta, mutta nyt ei voi muuta kuin kehua Tapiolan asennetta. Ei mitään syytöksiä eikä muutakaan bullshittiä. Kysyivät faktat ja maksu lähti tilille. Loistavaa toimintaa :thumbs:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom