Mistä hieno lompakko?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Giorgio Fedon 1919 Eco-leather Business Card Holder on helmi. Google löytää.
 
Nuo metalliset käyntikorttikotelot lompakkoina ovat jotenkin niin "teko-coolia", että ovat jo vähän hölmöjä. Jotenkin tulee mieleen joku 15-kesäinen joka yrittää olla jotain. Lisäksi ne ovat myös epäkäytännöllisiä; eivät muotoudu esim. perstaskussa, syövät taskut ja kortit ovat sekaisin (aikoinani ollessa kaupan kassalla töissä sai vähän väliä näitä sankareita venata kun selaavat korttejaan kuin korttipakkaa). Itse olen käyttänyt sellaista nahkaista läpyskää jossa on joka kortille oma paikansa ja sitten sisällä yksi isompi tasku johon saa laitettua kaikki turhanpäiväset kortit ja muutaman setelin. Hakka metalliset kotelot käytettävyydessä 6-0 ja on vielä tyylikkäämpikin.
 
http://thejimi.com/

Tämmöinen on aina välillä käynyt hankintalistalla, tyylikkyydestä ei ehkä tipu pojoja mutta
käytännöllisyys vaikuttaisi hyvältä.Hintakaan ei kirpaise eikä "ekoväen" tarvi nyyhkiä kun kierrätetystä sentään on kyse.
 
Nämä vain sillä ehdolla ettei logo ole näkyvä. Työläisväestön tuntemus ylettyy näihin merkkeihin, eikä ole tyyliin sopivaa elostella brändeillä. Itse suosin Salvatore Ferragamon nahkatuotteita, valitettavasti näissäkin on joissakin logo näkyvillä, mutta onneksi merkki ei ole tunnettu Suomessa.
Tämä aivan itsestään selvää. Prada näistä ehkä diskreetein kun näkyy pelkkä pieni punainen lätkä.
 
Mistä mahtaisi löytää Caterpillarin lompsia ja vielä tarkemmin tämä malli.

ee58ff63f8b8da7f32bb17399c734a74.jpg


Poika tollaista katseli sillä silmällä hiihtolomalla Levillä ja olisi voinut synttärilahjaksi hankkia, mutta eipä vaan tunnu mistään löytyvän. Enkä millään muista kaupan nimeä Levillä, että olisi heiltä voinut kysellä (mikäli siellä nyt kesällä edes matkamuistomyymälät ovat auki).
 
Mistä nahkasia korttikoteloita oikeen saa? Kaikki liikkeet jotka oon käyny läpi myy vaan nuita metallisia.
smartcazella on ainakin yks malli
images


itellä oli tuollainen. hajosi kyllä bout vuoden käytön jälkeen eli en suosittele varauksetta.

nyt itellä saman valmistajan tällainen:
679_AltLarge.jpg

paitsi musta harjattu. kaikki ylimääräinen bout kerran vuodessa tarvittava sälä on normi lompakossa jota kannan repussa tarvittaessa.
 
Mistä mahtaisi löytää Caterpillarin lompsia ja vielä tarkemmin tämä malli.

ee58ff63f8b8da7f32bb17399c734a74.jpg


Poika tollaista katseli sillä silmällä hiihtolomalla Levillä ja olisi voinut synttärilahjaksi hankkia, mutta eipä vaan tunnu mistään löytyvän. Enkä millään muista kaupan nimeä Levillä, että olisi heiltä voinut kysellä (mikäli siellä nyt kesällä edes matkamuistomyymälät ovat auki).

Tuolta vaan tilaamaan, ei tosin ole suomessa.
 
Nostellaanpas vanha ketju :)

Itselläni ollut nyt jonku aikaa käytössä, ulkomailta ostettu magic flip wallet. Ostin sen Australiasta kun olin siellä kiertelemässä. Nyt kuitenkin korttien vähentymisen takia, korttitaskut ovat käynneet vähän turhan väljäiksi, ja olisi kiva saada hankittua uusi tilalle. Jos jollakin olisi heittää linkkiä mistä vastaavia löytyisi niin otan ilomielin vastaan.
 

Liitteet

  • vonzipper-black-white-magic-flip-wallet.jpg
    vonzipper-black-white-magic-flip-wallet.jpg
    184,2 KB · Katsottu: 505
  • black_magic_wallet.jpg
    black_magic_wallet.jpg
    13,1 KB · Katsottu: 283
Itselläni on exentri lompuuki ollut nyt varmaan pari-kolme vuotta ainakin ja ei ole leviämisen merkkejä osoittanut. Sitä ennen oli pari rimpulaa korttikotelua mitkä kesti 6kk. Snadi, vetää itselläni ainakin nyt 10 korttia ja pari kebab passia ja seteleitä. Itse tykkään kun tohon saa setelit ihan normisti suorana eikä tarvii kikkailla klipsun kanssa.
slider31-1600x712.jpg

http://www.lompakkoshop.com/exentri-tm-lompakko.html
 
Mikä filosofia näissä kolikkotaskuttomissa lompakoissa on, kun niin moni ilman taskua tuntuu olevan? Voihan niitä ylijääneitä kolikoita tietysti köyhille heitellä, mutta ei sitä pihinä miehenä kaikkia sentään kehtaa lahjoittaa. Ja vaikka miten haluaisi, niin kolikoiden käyttöä ei aina pysty välttämään.
 
Jos asuu espoossa tai lähellä, niin Tapiolan Heikintorin kauppakeskuksessa on toisessa kerroksessa sellanen kauppa kuin Na-Tu. Pääosin nahka- ja turkismyymälä, mutta erittäin hienoja ja kestäviä aitoja nahkalompakoita! Mulla on ollut kyseisen kaupan lompakko jo monta vuotta ja vieläkin täysin ehjä.
 
Mikä filosofia näissä kolikkotaskuttomissa lompakoissa on, kun niin moni ilman taskua tuntuu olevan? Voihan niitä ylijääneitä kolikoita tietysti köyhille heitellä, mutta ei sitä pihinä miehenä kaikkia sentään kehtaa lahjoittaa. Ja vaikka miten haluaisi, niin kolikoiden käyttöä ei aina pysty välttämään.

Housuissa on taskut ja siellä ne kolikot pyörii. Itsekin etsin uutta tommoista korttihässäkkää, ehdotuksia saa laittaa. 6 korttia pitäis vetää ja olla vähän lujempaa matskua, koska pääs käymään niin, että yksi kortti meni halki tommoisessa kevyemmässä tekonahkaisessa. Ohan noita metallsia käytikorttikoteloita, mut ne ei nappaa. Toi ylempänä oleva näyttää hyvältä.
 
Mulla on tuollainen troikan keinonahkanen korttikotelo ollu nyt reilun vuoden käytössä. Tohon ei tosin mene kun 3 korttia, mutta mulla on yhdessä paikassa 2 päällekkäin. Metallinen klipsi seteleille on ihan näppärä kanssa.

Jotain uutta pitäis alkaa ettimään myös mihin mahtuis just vaikka toi Miken mainitsema 6 korttia kerralla. Olis just sopivan kokonen.

Kolikoita en oo muutamaan vuoteen kantanu enää mukanani ja hyvin harvoin käytän enää käteistä. Auton parkkimittarithan kolikoita tarvitsee, mutta autossa kulkee kolikoita kätevästi tuhkakupissa.

Nyt kun on noihin korttikoteloihin tottunu niin ei tuu enään tuollaista isoa lompakkoa ostettua. Paljon mukavemman tuntunen toi on taskussakin kun ei ole niin iso.

Tietty jotkut haluaa välttämättä sitä lompakkoa esitellä sieltä kulahtaneitten leviksien perstaskusta koska se on niin coolia (junttia). Ehkä siihen tollanen lompakko on kätevämpi
 
Back
Ylös Bottom