Mistä halvinta glutamiinia?

Elikkäs mistä saa netin kautta halvinta glutamiinia ja onkohan merkeillä laadullisesti paljon eroa?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Osta mielummin leusiinia, toimii huomattavasti glutamiinia paremmin.

Et luultavasti huomaa eroa siinä käytätkö vai etkö. Glutamiinikin on todettu turhaksi terveillä ihmisillä.

Eikös sen glutamiinin pitänyt olla krean ohella tärkein lisä-ravinne,ainakin täällä olleitten juttujen perusteella???Itte en oo käyttänyt glutamiiniä kun sen mitä reco poweri sisältää,krea kuurin aloittanut 2 kertaa ja lopettanut 2-3 viikon sisällä sen pöhö olon takia,ihan kun ois vetänyt viinaa muutaman päivän.Nyt sain ilmatteeks pari purkkia glutaa ja gmass on kokeilun alla ja se sisältää kreatiinia,saas kattoo miten vaikuttaa vai vaikuttaako mitenkään.Olen kyllä ihan tyytyväinen kehitykseeni 14 kk aikana pelkällä palkkarillakin,mutta nälkä kasvaa syödessä!!

Elimistöhän itse tuottaa suuren määrän glutamiinia, joten toimivat annokset saa olla aika isoja. Itse huomasin eron vasta kun vedin 30g päivässä ja purkki hupenikin aika nopsaan. Aika hyödytön aine hintaansa nähden, vaikka ei kallista olisikaan. Mutta Nitsku sanoikin: osta leusiinia. Ei tarvitse kiskoa niin paljoa huomatakseen eron.

lukase uusin bodylehti. siinä kerrotaan että lisäglutan
ainut vaikutus on lompakon keveneminen.

testiryhmä sai 45g/päivä kuuden viikon ajan. eroa verrokki ryhmään ei tullut. kaikki reenasi voimaharjoitteluohjelmalla.

samanlaisia testituloksia on kuulemma tehty miljuunia.

muistakaa, että placebokin toimii tilastollisesti muistaakseni 30 prosenttisesti.

Itsekin luin asiasta uudesta Bodystä. Sanoi se tutkimus mitä tahansa, mutta Glutamiini toimii minulla, tyttökavereillani ja useimmilla ystävilläni. Olen työpaikalla lukenut paljon glutamiinistä se on todellakin erittäin antikatabolinen aine. Lähteinä ovat olleet monet lääketieteen kirjat, joita työpaikallani on tarjolla. Kaiken lisäksi keskustelin asiasta sairaalamme ravitsemusterapeutin ja liikuntafysiologin kanssa. Tyhmää kertoa bodylehdessä sellaisesta asiasta, joka toimii ja on poies lisäravinnekauppiaiden pussista.

Leusiini on varmasti erittäin antikatabolista, mutta se on niin pirun pahaa, eikä liukene mihinkään.

Niin luulis ettei toi glutamiini ihan turhaa tavaraa ole kun sitä löytyy melkein joka palkkarista ja geineristä,kattelin just tosta reco power pussin kyljestä et löytyy leusiinia ja isoleusiinia glutamiinin/glutamiinihapon lisäks.

Ei se ihan turhaa tavaraa olekkaan. Joillakin toimii, jotkut taasen eivät huomaa eroa. Reco powerissakin on glutamiinia ilman että sitä siihen lisättäisiinkään, koska se on aminohappo ja sitä esiintyy proteiineissa. Yleisyys aminohapoissa 4,3017%. Kaikessa missä on proteiineja on glutamiinia :)

Kirjoitan tässä pätkän glutamiinista, jonka kopioin kliininen ravitsemus nimisestä teoksesta.

Glutamiini vähentää typen menetystä katabolisissa tiloissa.
Glutamiini osallistuu happo-emästaseen säätelyyn vapauttamalla ammoniakkia.
Glutamiini stimuloi lihasten proteiinisynteesiä ja maksan glykogeenisynteesiä ja toimii immuunijärjestelmän solujen energian lähteenä.
Stressitilanteissa glutamiinin kulutus lisäänty.
Glutamiini parantaa typpitasapainoa ja suolenlimakalvoa ja vähentää infektioita.

Tässä on sit sellaista tietoa, jota olen lukenut bodauslehdistä ja engalannin kielisiltä sivuilta:
Glutamiini lisää kasvuhormonin eritystä, laskee kortisolihormonin määrää fyysisessä rasituksessa ja säästää välttämättömiä aminohappoja energian poltossa, joten anabolia lisääntyy kun ei tarvitse kuluttaa välttämättömiä aminohappoja energian polttoon, niin välttämättömät aminot saavat hoitaa tärkeimmät tehtävät, eli kasvun ja palautumisen ym.

Harmittaa ku tuollaista mennään kirjoittamaan ja vieläpä Bodauslehtiin, joiden pitää mainostaa lisäravinteita ja niiden merkitystä. Tuommoinen teksti ei ainaskaan johda glutamiinin myynnin kasvamiseen. Ajatelkaapa leusiinia: maistuu paskalla, liukenee huonosti ja on glutamiinia 5-6 kertaa kalliimpaa.

Jos joku voi väittää, että glutamiinista ei ole hyötyä, niin se on Muscle-Headz

Tarkottiko tämä lause, että terveellä urheilijalla kyseinen tuote on turha?

NO veikkaisin, että tarkotti. En pysty tajuamaan sitä muullakaan tavalla. Ehkä ne jotka glutamiinia kiskoo, on niin hypetyksen vallassa, että saa placebolla ne vaikutukset aikaan. tai sitten syö niin vähän proteiinia, että glutamiinia tarvii.
Itse en usko ylimääräisen glutamiinin vaikutuksiin. Leusiini voisi ollakin isommilla annoksilla kokeilun arvoinen. Joskus tuli vedettyä pienillä annoksilla, en osaa sanoa vaikutuksista.

Eipä siitä näyttäny mitään hyötyä yhden pussiin kiskoneena. Vaikutuksena tais olla tasan se että tuli flunssa kun lopetin sen käytön palkkarissa.

itse kiskon glutaa ei lihaskasvua edistävien vaikutusten takia vaan lihaskudoksen purkautumista estävien vaikutusten takia. Tästä voidaan siis tulla tulokseen että vaikka lihasmassa ei lisääntyisikään, ei glutamiina voida todeta hyödyttömäksi

Vähän vaja kilon glutamiinia olen syönyt koko treeni urani aikana. Mitään hyötyä lihaskasvuun tai palaumiseen en ole huomannut, mutta ainakun glutaa säännöllisesti syön ni tuntuu, että finnit häviäsivät aika hyvin. Tiedä sitten mistä johtuu...

Itse kiskoin glutamiinia noin puolisen vuotta, en tosin mitään jättiannoksia. Mitään erityisempää vaikutusta en huomannut. Flunssassakin olin enemmän kuin koskaan eli mitään dramaattista parannusta vastustuskykyynkään ei ollut. Eli en kiskoisi ellei halua hifistellä viimeisen päälle. Tietty jos placebovaikutus on kova niin antaa mennä vaan jos fyrkkaa löytyy.

Suositut

Back
Ylös Bottom