Mistä eniten proteinia?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja dave
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
ite oon tälläistä sörsseliä välipalaksi tehnyt.
ehrmann purkki + dl palkkaria + mansikka funlight + 100g raejuustoa.
n.100g protskua 50g hiilaria ja ehkä 2g rasvaa. pari tollasta päivään niin varmaan riittää isommille äijillekki :D

n.100g protskua 50g hiilaria ja ehkä 2g rasvaa. pari tollasta päivään niin varmaan riittää isommille äijillekki :D

Tuossa nyt on yhdelle syömiskerralle ihan liikaa proteiinia. Jaa tasaisemmin pitkin päivää sen proteiinin syöminen, ni se imeytyykin paremmin.

eikös tähän voisi ennemmin luetella noita yksittäisiä runsaan proteiiniarvon omaavia kaupasta ostettavia elintarvikkeita? noita "komboja" on täällä jo ketjut täynnä.

Täyttelen proteiinini leivän päällä olevalla kevytjuustolla ja kalkkunalla, kanalla, jauhelihalla ja pastalla. Maitoa menee päivässä 1-1,5litr. Noin 1,5gr per kilo saapi, ilman mitään kikkailua ja hifistelyä.

Kalaa saa koskestakin... ;)

Finelin linkissä näkyy liivatteen olevan melkosen proteiinipitosta. Vetääkö joku jo liivatettakin sellasenaan? :hyper:

Tonnikalaa saa pihveinä pakasteesta ja joskus tuoreena tiskiltä. Pakaste kalassa proteiinia 23,8g/100g ja rasvaa 2,5g. Helppo laitta esim. uunissa ja maustaa mielensä mukaan, välttää myös säilyketonnikalan melko huiman suolamäärän.

Pakasteesta myös turskaa ja seitiä, joissa paljon proteiinia ja vähän rasvaa. Nopeita laittaa kuten em.

Pakaste katkaravuissa lähes 20g/100g. Mikrossa sulattamalla esim. tulee nopeesti ja sopii monien lisukkeiden kanssa, kasviksien ja raejuuston. Mausteeksi vaikka oreganoa ja mustapippuria, suolaa niissä on jo valmiiksi.

maustamatonta broiskun rintafileetä, tonnikalaa auringonkukkaöljyssä, kalkkunaa, kinkkua, maitorahkaa, soijarouhetta ja proteiinipatukoita.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Liivate
"Liivate eli gelatiini on proteiinista koostuva ruoka-aine"
vois alkaa vetää niitä levyjä :evil:

Tuon saman artikkelin viimeinen virke:
"Vaikka liivate on puhdasta proteiinia, sen ravintoarvo on hyvin pieni, sillä ihmiskeho ei pysty käyttämään hyväkseen sen aminohappoja."

Tuon saman artikkelin viimeinen virke:
"Vaikka liivate on puhdasta proteiinia, sen ravintoarvo on hyvin pieni, sillä ihmiskeho ei pysty käyttämään hyväkseen sen aminohappoja."
Jep, käytännössä biologisesti arvotonta proteiinia, täysin turha proteiininlähde, esim. jotkut valmisjuomat/patukat sisältävät sitä edelleen jopa pääasiallisena proteiininlähteenä (jota ei teitenkään mainita, vaan esim. hera-/maitoproteiini, joita on murto-osa), käsittääkseni mm. monet Weiderin tuotteet...

Tuossa proteiinia minun laskupääni mukaan: rahkapurkki=n. 25g, raejuusto 100g=18g ja palkkari 1dl (n. 50g)=n. 20g, eli yhteensä n. 60 grammaa, sataa en kyllä saa täyteen millään...

Mä olen perin pohjin kyllästynyt näihin perinteisiin raejuustoihin ja tonnikaloihin, mutta niitä tulee kyllä vedettyä helppoutensa ja käytännöllisen ravintosisällön vuoksi päivittäin. Lämmintä ruokaa pyrin tekemään mahdollisimman monenlaisesta lihasta, koska jo parista sadasta grammasta saa aimo annoksen korkealaatuista proteiinia. Ehdoton suosikkiruhonosa on viime aikoina ollut kasler eli porsaan niska/etuselkä. Helvetin rasvaista tavaraa, joten sopii lähinnä raakaan massanhankintaan. Kesä on muutenkin lihastenkasvatukseen oivallista aikaa, kun pääsee grillaamaan sellaisiakin lihoja mitä ei muuten jaksa alkaa kypsyttämään.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom