Mistä aikaa salille?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Juha77
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
47
Sitä yleistä vaan...

Täällä saapi lueskella porukan ohjelmia oikein urakalla, mikä ei oo mitenkään huono asia. Saapahan virikkeitä :kippis1:

Mutta ongelma on lähinnä se että sitä aikaa ei tahdo ikinä löytyä siihen treenaamiseen. Eli: mistäs te revitte niitä ylimääräisiä tunteja siihen vuorokauteen?

Ja vähän helpompi: Onko teillä jotain piristävää välipalaa, jonka turvin tällainen vuorotyöläinen jaksais tai siis viitsisi lähteä salille. :wanha:
Kahvia kyllä osaan keittää mutta tahtoo mennä tuo pakki sekasin jos on jo töissä vetänyt...

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Itse tykkään syödä aina välipalaksi päivittäin purkillisen raejuustoa. Siitä saa kivasti proteiinia ja maistuu mun mielestä hyvältä.

Kyllä mulla ainakin riittää vapaa-ajalla harrastuksille aikaa. Käyn 3 kertaa viikossa salilla, eikä siellä kuitenkaan mene kun se 1,5-2h.

Aikaa löytyy järjestämällä sitä :) .

Tuo aikahomma on oikeastaan prioriteettikysymys. Kyllähän sitä aikaa löytyy, kyse on vaan siitä mihin sitä käyttää, ja mikä pitää tärkeänä.
Se on tuhannesti nähty, että vaikka olisi kuinka kiireinen tyyppi, niin aina löytyy aikaa vaikka kuinka paljon asiaan, jota todella haluaa!

Mege sanoi:
Tuo aikahomma on oikeastaan prioriteettikysymys. Kyllähän sitä aikaa löytyy, kyse on vaan siitä mihin sitä käyttää, ja mikä pitää tärkeänä.
Se on tuhannesti nähty, että vaikka olisi kuinka kiireinen tyyppi, niin aina löytyy aikaa vaikka kuinka paljon asiaan, jota todella haluaa!

Juuri näin. Ja lisäksi monella se kiire on vaan "kuvitelmaa" ja asiat on yleensäkin aikatauluttamatta mitenkään ja aina tuntuu olevan kiire. Kyllä mä oon käynyt jopa 12 tunnin työpäivien jälkeen salilla, se on sitten vaan jostakin muusta pois.

Eli jos sulle se sali on tärkeä, niin kyllä sä siihen aikaa löydät. Jättää sitten vaikka pleikkarin pelaamiset yms. vähemmälle, tai mitä sitten tekeekin mihin se aika kuluu. Harva meistä kuitenkaan ympäripyöreitä työpäiviä tekee koko ajan.

Zone-sarja -42%
Mene salille työmatkan yhteydessä. Siis ennen tai jälkeen töitä. Itellä on semmonen, että jos menen ensin töistä kotiin niin sinne tahdon myös jäädä.

Mulla on vaimo vuorotöissä ja kaksi alaikäistä lasta joiden hoidosta hakemisessa silloin tällöin on ekstra-jumppaa, lisäksi oma työaikani on erittäin venyvä ja paukkuva. Aikaa salille 3 krt / vko löytyy silti aina jostain.

Eihän siellä salilla edes kauaa mene. Pahimmillaan 1½h, jos ei käy siellä suihkussa ja on liikkeellä autolla.

KäveleväRuumis sanoi:
Eihän siellä salilla edes kauaa mene. Pahimmillaan 1½h, jos ei käy siellä suihkussa ja on liikkeellä autolla.

No tuo 1,5 tuntia kuullostaa aika pitkältä ajalta. Väittäisin, että 3 jakosella selviää 1 h / kerta ja 4 jakosella n. 45 min kerta.

Ruokatunnit, ennen töihin menoa, sen jälkeen, heräät viikonloppuisin tunnin aikaisemmin jne. Kyllä siinä vuorokaudessa tunnit piisaa.

Maitorahka, raejuusto, tonnikala (niissä sokkatölkeissä) ja harikka povarissa.

... että näin

Ok Juha77, jos mä ehdin käydä salilla niin ehdit sinäkin. Oon tokaa vuotta opiskelemassa DI:ksi, ja kahdessa vuodessa olen opiskellut 3,5 vuoden edestä kursseja (110ov). Viikossa luentoja on ollut 40h. Olen lisäksi ollut killan hallituksessa ja kaiken maailman teekkaritapahtumia järjestämässä. Käyn kahdessa työssä (joihin menee viikossa n. 15h), lisäksi noiden lisäksi on kokouksia joita ei lueta työaikaan. Näiden lisäksi illat useimmiten menee laskuharjoitusten ja harkkatöiden, esseiden jne tekemiseen ja tentteihin lukemiseen. Kaikesta huolimatta ehdin käymään 4 kertaa viikossa salilla (kerralla menee n. 1-1,5h) ja harrastamaan vielä aerobista liikuntaa 2-4 kertaa viikossa vähintään 30min kerrallaan. Tapaan myös ystäviäni, nukun vähintään 7h yössä, eikä kotikaan näytä siltä, että siellä olisi viimeksi siivottu alkuräjähdyksen aikoihin. Nii, ja ehdin lukee kans Pakkista! Joskus on tiukempaa, joskus viikot on taas paljon kevyempiä. Eli kyllä sitä aikaa löytyy, kyse on vaan PRIORISOINNISTA :)

Tee nyt ihan rehellisesti parin päivän ajan niin että kirjotat aina ylös kun pistät telkkarin auki tai teet muuta, mihin menee "turhaa" aikaa. Alat vähitellen huomata, kuinka paljon aikaa menee kaikkeen turhaan, sellaseen jota ilman voisit ihan hyvin elää.

Suurin osa porukasta on töissä 5 päivänä viikossa. Silloin jää 2 päivää, jolloin ei ole töissä. Siihen saa helposti sijoitettua kaksi salikertaa. Sitten vaan miettimään mihin työn oheen laittaa sen yhden kerran. Ei ole paha nakki käydä yhtenä päivänä viikossa työtä ennen tai sen jälkeen salilla.

:)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
kyllä sitä aikaa löytyy, paitsi tietysti jos on töis ni voi olla vähä vaikeempaa löytää sitä aikaa salille menoon mut kyl mä ainaki piän sali tärkeempänä ku mitään muuta ns tavallista arki tekemistä, mut mä käyn tosi usein salilla joskus klo 23.00-24.00 johtuen siitä jos on kiireitä mut aina kummiski tulee käytyä vaik mikä ois. ja ruokaa jos ei jaksa/kerkee laittaa ni rahkaa ja tonnikalaa naamariin, proteiinia tulee ja on nopeeta laittaa.

popkorn sanoi:
kyllä sitä aikaa löytyy, paitsi tietysti jos on töis ni voi olla vähä vaikeempaa löytää sitä aikaa salille menoon mut kyl mä ainaki piän sali tärkeempänä ku mitään muuta ns tavallista arki tekemistä, mut mä käyn tosi usein salilla joskus klo 23.00-24.00 johtuen siitä jos on kiireitä mut aina kummiski tulee käytyä vaik mikä ois. ja ruokaa jos ei jaksa/kerkee laittaa ni rahkaa ja tonnikalaa naamariin, proteiinia tulee ja on nopeeta laittaa.

Vähän tarkkuutta siihen kirjoittamiseen, tuollaista on ärsyttävä lukea.

Kyllä se aika sieltä löytyy, kun vain vähän järjestelee. Itse teen työtä epäsäännöllisissä vuoroissa. Ilkein työputki on ollut tähän mennessä 28 päivää ilman vapaita, mutta se ei treenejä haitannut. Useimmiten tuntuu siltä, että treenaamisesta saa vain lisää energiaa. Kenelläkään ei ole niin tiukkaa aikataulua, etteikö sieltä löytyisi 3-4 kertaa viikossa muutamaa tuntia pyhitettäväksi harrastusta varten. Ja jos on todella uskomattoman tiukka aikataulu ympäri viikon, niin silloin en edes suosittele saliharrastusta, sillä palautuminenkin vaatii aikansa.

Tästä vähän motivaatiota:
Merry Christmas, Bob
Ok, vanha, mutta edelleenkin mainiota luettavaa.

-edit. Juha77, syötkö c-vitamiinia ravintolisänä?

Ite oon kans vuorotyössä, pelaan jalkapalloa (3 reeniä viikossa+pelit), ja käyn salilla 2-4krt viikkoon. Pyrin meneen salille aina ennen töitä, että reeni ois laadukkaampaa. Itellä on aika raskas työ, niin on töitten jälkeen aina tosi väsy eikä reenistä nauti kunnolla. Ainoo mitä vaatii niin pitää herätä ja nukahtaa aiemmin mikä ei kyl aina onnistu. On nyt kauden alettua jääny puntti jaloille aika vähäseks ko ei kerkee jalat palautuun töitten takia ollenkaan. Ootko kokeillu tauriinia? Itellä toimii hyvin..eli sitä suosittelen :thumbs:

Niinkuin moni muukin on jo kirjoittanut, aikaa löytyy jos niin haluaa, olennaista tosiaan on priorisointi. Toki työ, opiskelu, perhe ja muut velvollisuudet täytyy hoitaa, mutta n. tunti kolmesti viikossa järjestyy varmasti. Kirjoita vaikka tänne ylös aikataulusi päivältä tai muutamalta, niin me ystävälliset palstalaiset voidaan kertoa mitä "turhaa" voi jättää pois.

Rafael30, joo taisit olla oikeessa, luin ton oman tekstin äsken ja hyvä ku sai mitää selvää ku oli nii kiire kirjottaa, mut pointti oli sama ku melkeen muillaki täällä eli: jos salille haluu mennä ni kyllä sitä aina saa jostain rutistettua 1h aikaa(tai ainaki näin omalla kohdalla)

vilho_kanuuna sanoi:
No tuo 1,5 tuntia kuullostaa aika pitkältä ajalta. Väittäisin, että 3 jakosella selviää 1 h / kerta ja 4 jakosella n. 45 min kerta.

Laskin siis tuohon meno- ja tulomatkat, jotka arviolta olisivat n. 15 minuuttia.

Täältä tulee se monesti sanottu, tylsä kommentti: aikaa löytyy järjestämällä sitä. :) Tosin paras sanoja, itsellä ollut viime viikkoina hankalaa järkätä meno. Äitini, vakiolastenvahti, kun on ollut kipeänä, miehellä kolme kertaa viikossa joukkueen valmennus ja viikonloppuisin välillä pelit päälle, + omat salikäyntinsä... Joskus tuntuu, että mä vaan joudun kotona kököttämään natiaisten kanssa ja salikortti itkee lompakossa kun pääsee vain kerran viikossa käymään "kotonaan". Kun mun tarkoitus olisi kaksi kertaa viikossa käydä, mutta minkäs teet, raahaat lapset mukaan vai... :rolleyes:

Mutta no, järjestyy asiat silleenkin. Jos ei pääse salille niin usein kuin tahtoisi, niin voihan sitä kehittää kotitreenin. Meillä ei ole sen kummempia varusteita kuin käsipainot, mutta niilläkin saa jo ihan kivan treenin aikaan vaikka lasten päiväunien aikaan tai (ja tästä varmaan naapurit ovat hämmentyneet) hiekkalaatikolla. :D Toinen lapsi nukkuu vaunuissa, toinen lapioi hiekkakakkuja ja ja äiti punttijumppaa...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom