MISTÄ tiedän että syön oikean määrän kaloreita?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Late347
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Hei olen aloittelija, juuri liityin tännäe sivulle. Toivottavasti ei nyt liian pitkää romaania tule tästä viestistä.

Olen nyt personal trainerin opastuksessa tässä vaiheessa. Käyn tekemässä salilla ilmeisesti aloittelijan 2-jakoista ohjelmaa. Teen sitä 4 krt viikossa. Kuntosalilla menee minun käsittääkseni n.1,5h/ salikerta (pukeminen +lämmittely + treenit)

Tykkään tehdä 2-jakoista, koska siinä tulee tunne, ettei pidä jäädä tuleen makaamaan, ikäänkuin. Vaan on yksinkertaisesti mentävä sinne salilla. Hyvä fiilis on tullutkin, kun on painot tuntuneet keveämmiltä nyt viime kerroilla.

Juu, tosiaan, nykyinen personal trainer oli arvioinut minun kaloritarpeeni olevan 2500 kcal. (arvioitu lepopäiväkulutus olisi 2600 kcal) Omasta mielestäni tämä tuntui nyt aivan liian suurelta määrältä intuitiivisesti. Aiemmin olin saanut eräältä toiselta eri personal trainerilta suosituksen että minun kaloritarve on 2200 kcal. Tässähän on vissi, noin yhden välipalan ero kuitenkin. Olen 173cm pitkä ja 106kg. Reilu painonpudotus terveelliselle vyöhykkeelle on minun pääasiallinen tavoitteeni. Tavoitepaino on 75kg (ja sinne on tarkoitus jäädä - tai sitten ottaa vielä se viimeiset viisi kiloa pois). Olin kuitenkin vaa'an mukaan tänään, maanantaina, pudottanut n.1,5kg alkumittaukseen verrattuna, tiedä sitten oliko rasvaa vai vettä vai mistä se tuli.

Olen tehnyt ruokapäiväkirjaa nyt 2 viikon ajan todella tarkasti excelillä. Ensimmäisellä viikolla oli yksi plusmiinusnolla-päivä, mutta muina päivinä tuli kaloreita 2000-2300 per päivä. Toisella viikolla on tullut täsmälleen 2000-2400 kaloria jokaisena päivänä. Viikolta kaksi lähtien, löytyy myös nämä makrolukemat: proteiinit, hiilarit, rasvat. Minulle suositteli makroja päivässä, personal trainer, 200g proteiinia, 160g hiilaria, ja 70g rasva.