Mission Impossible (?)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja O-247
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
39
Nyt se siis alkaa. Tavoitteenani on alkaa kasvattamaan lihasmassaa...nopeasti. Niinpä kysyn nyt teiltä viisaimmilta ja isoimmilta apua. Tuossa vieressä kyyhöttää penkki jossa on myös jalkoja varten systeemi (reidet+pohkeet). Mitä pitäisi syödä* ja minkälainen treeni pitäisi aloittaa?? Kunnon salille pääsen vasta parin viikon päästä ja lisäravinteisiin ei ole rahaa.

Ikä: 17
Pituus: 180cm
Paino: 56kg :itku:

* vihannekset = :urjo: (paitsi peruna)

Originally posted by O-247
Tavoitteenani on alkaa kasvattamaan lihasmassaa...nopeasti.

Sitten kirjoitat väärään osioon. :) sitten asiaan.
Ei sitä voi hankkia kovin nopeasti. Voit hankkia kyllä painoa nopeasti, mutta lihasta se ei juurikaan ole, puurolinjalla kun ollaan.
Syö monta kertaa päivässä. Runsaasti protskuja ja rasvaa myös, mutta rasvat öljyistä, ei voista jne.
Hiilareita sit vähän tarpeen mukaan, millä säätelet enemmän sitä painon nousua tai laskua.
Kun syöt "puhtaita" ruokia, niin saat syödä enemmän. Älä ala heti ahmimaan aivan älyttömiä vääriä vaan pikku hiljaa, koska muuten aineenvaihduntaa heittää häränpyllyä.

Ekana kunnolla vaa sapuskaa naamarii. Eiköhän tuota massaa kerry tuolla vaikka onkin läpipasko (kuten allekirjoittanut) :D

Puhdasta lihastahan ei voi kertyä kovin montaan kiloa vuodessa.
Treenasin alkuaikoinani juuri yhden kaverin kanssa joka oli juuri tuollainen pitkä ja laiha hujoppi. Lisäs painoa 20kg vuodessa eikä ees näyttäny vielä mitenkään lihavalta... :worship:

Ja sitte vaa FAQ osiota lukemaan. MARS!
Se on tuolla yläällä membersin ja searchin välissä... :rolleyes:

Originally posted by Anonyymi2
Puhdasta lihastahan ei voi kertyä kovin montaan kiloa vuodessa.

Mikä on kovin monta? Kyllä sitä lihasta voi aika monta kiloa (>5kg)kasvattaa vuodessa, varsinkin ensimmäisenä treenivuotena.

Kertokaapa tämän aikataulun mukaan, mitä liikkeitä ja minkälaisilla painoilla kannattaa lähtee liikenteeseen?

Ma: Jalkapallo
Ti: Rinta-Ojentaja
Ke: -
To: Jalat
Pe: -
La: Selkä-Hauis
Su: -

VUODET -87 -88 -89 -90 -91 -92 -93 -94
PAINOO 50kg 55kg 60kg 66kg 63kg 70kg 74kg 76kg

vuonna 90-91 intti, siitä toi painon pudotus

Bodaustyylistä treeniä, vuosittain mittasin painon
ei välttämättä tulostu ihan oikein mut kyllä siitä selvän saa

Natuna, ihan vaan tiedoksi, kyllä söin niin paljon ku pysty
mut hitaasti tuli lisää painoa.

Ihan esimerkkinä vaan et tiedät ettei se välttämättä hetkes tule
(ainaskaan mulle :) )

Juu mäki oon just alottanu salilla käymisen ja tavoite itselläkin et massaa sais lisää.. täl hetkel oon 170 cm ja 62 kg. Mut vaikka syön ku sika ja monesti päiväs ja monipuolisesti niin ei vaan tuu lisää painoa..ja mitä nyt Raven sanokaan puurosta niin meinasikko et sil saa lisää painoa vai ? Ostin tota Viking Poweria jos on 42 g proteiinia ja 42 g hiilareita ja muistaakseni 4 vai 6 g kreatiinia. siis proteiinistako ne lihakset sit kasvaa? vai mit ä tä hä?

Ainoa jota oon treenannu jo yli vuoden on hauikset mitä nyt kotona treenannu olen..eikä ne oo kasvanu yhtään vaikka oon nostellu paljon niitä...kasvaako ne siis mitä suuremmilla painoilla tekee vai? vai et monta kertaa niit jaksaa vetää putkeen?

Vuodet 01 - 02 - 03
paino 57kg - 70kg - 83kg
Pituus 186,5cm

Esimerkkinä että painoa voi tulla nopeastikin, ekana vuonna en oikeastaan syönyt mitään, about 1800kcal päivässä. Nykyään 3500kcal päivässä. Kyllä huomaa että nykyään kasvaa nopeammin ja tulokset nousee mitä ne ei ekana vuonna tehnyt. Meitä on moneen junaan, ja jos ei omaa lihaksia lainkaan niin äkkiä tulee painon lisäystä. :)

Originally posted by hillosipuli
Ainoa jota oon treenannu jo yli vuoden on hauikset mitä nyt kotona treenannu olen..eikä ne oo kasvanu yhtään vaikka oon nostellu paljon niitä...kasvaako ne siis mitä suuremmilla painoilla tekee vai? vai et monta kertaa niit jaksaa vetää putkeen?

Nii just joo, ainoo mitä oot treenannu o habat.. Ei ne kasva jos vaan niitä treenaat, vaan kun kasvatat koko kroppaan massaa (selkä ja jalat tärkeimpinä) ne kädet kasvaa siinä mukana..

JA suosittelen kyllä lukemaan F.A.Q :ia ja käyttämään searchia, niistä löytyy varmasti apu kaikkiin:D ongelmiin ja jos ei löydy ni kysy sit täältä lisää.. Mut just tää käsien sahaaminen ja massan lisääminen on sellasia aiheita, että niistä kyllä löytyy juttua kyllästymiseen asti :(

Ohjelmaan kannattaisi varmaan lisätä vielä vatsat ja olkapäät. Itselläni jako on seuraava:

-jalat (myös pohkeet)
-rinta, hauis (+ toisinaan vatsat)
-selkä, pohkeet
-olkapäät, ojentajat, vatsat

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kertokaapa tämän aikataulun mukaan, mitä liikkeitä ja minkälaisilla painoilla kannattaa lähtee liikenteeseen?

Itse olen myös aloittelija ja treenasin alussa kolmijakoisella ohjelmalla, mutta se pisti vaan vituttamaan. Ei toiminut mulla, joten tein itselleni "rungon", joka todella toi loistavan potkun treeneihin.

3 kertaa viikossa:

Penkkipunnerrus 3*6-14
Pystypunnerrus tangolla seisten 2*6-14
Ranskalainen punnerrus maaten tangolla 2*6-14
Leuanveto (eri otteilla ja leveyksillä, usein vastaote) 2*6-10
Kulmasoutu tangolla 2*6-14
Hauiskääntö seisten tangolla 2*6-14
+ selänojennuksia ja vatsoja

Kerran viikossa suht koht kova jalkatreeni. Kerran viikossa sen takia, koska polvet vittuilee. :(

Pyrin tekemään joka toisessa treenissä hieman pidempiä sarjoja, ja joka toisessa hieman lyhyempiä. Joko painoja tai toistoja on tullut lisää yleensä joka treeniin. Ja joka treenin jälkeen on todella puhki, ja tietää ainakin tehneensä. Olen päättänyt ainakin hetkeksi jättää kaikki hiluvitkuttimet ja eristävät liikkeet pois, ja keskittyä ainoastaan mahdollisimman raskaisiin perusliikkeisiin, koska ne tuntuu niin helvetin hyviltä sekä kropassa että päässä. :evil:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom