Missio: SE

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja og85
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ja jos silti tekee tiukkaa noiden kumien hankinta, niin mulla kaveri teetti kumit jossain firmassa jossa valmistetaan kumista monenlaista tavaraa, tuli muistaakseni maksamaan jotain 10€ kpl... mutta sillon pitää itse tietää kumin paksuus ja lenkin pituus. Helpointa toki tilata nuo valmiit.

Jeps tärkeetä kumien hankinnassa on tietää se materiaali, ettei se sitten kovassa nopeusvoimatreenissä napsaha poikki, voi olla aika rumaa jälkeä :) (ite en ainakaan siinä säästelis muutamaa kymppiä, jos ei oo ihan varma) eli elä hommaa ainakaan semmosia mistä löydät helposti sauman eli ne ei oo ohuina kerroksina päällekkäin ja limittäin, sillä se sauma tulee olemaan se kohtalokas kohta, jos huonosti käy.. Se että kumit on ominaisuuksiltaan molemma samanlaisia ja tasalaatuisi se on ehdotonta. Mutta faktahan on aina se ettei se keho tiedä minkä merkkisillä ja laisilla vermeillä treenaat - se on se lihakseen ja hermoille tehtävä ärsyke minkä se huomaa ja mihin se reakoi - ihan sama onko se kumi vaikka pyörän sisuskumi tai helvetin ruosteinen ketjukasa - ei se tiedä tuon taivaallista sen sisäänostopaikasta :)

Minimonsterit tuplana on just sopiva jumppa-naru nopeus treeneihin, ainakin vielä se on riittäny ihan loistavasti. Lisäksi voit ketjuja kokeilla, painon vapauttajia en suosittele ihan vaan ala-asennossa tapahtuvan pienen sivuttais liikkeen takia, se mielestäni on turhan riski olkapäille. Hangbaria voi kanssa kokeilla jykevämpien kumien kanssa - sekin keventää liikkeen alaosassa huomattavasti ja ylhäällä joutuukin sitten nostelemaan pelkkää tangossa olevaa reilua romua - eli vastaa aika kivasti paita simulaatiota kropalle :)

-H0

Zone-sarja -42%
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Olisiko olleet vähän turhan isoja paitoja sitten kaikki. Kai sitä voisit koettaa vähän pienempiäkin. Itselläni on paita esim. 82,5-kiloisten suosituskokoa oleva F6 ja sillä nostettiin varsin helposti 105 kilon painoisenakin. Huono odottaa maksimihyötyjä paidasta, jos joutuu jo normaaliin treenirautaan ottamaan maksimaaliset viritykset siitä irti. Paljonko se sitten enää auttaa, kun pitäisi nostaa enemmän kuin se treenirauta eikä enää olekaan yhtään viritysvaraa?

En oikeesti noista kiloista tiedä, mun ruumiinrakenteeni on semmonen et mielummin teetän mittana tai otan käyttämäni valmistajan "60":sen paidan - se on lähinnä mun mitoille, jos paidan saa puettua yksin - on se väärän kokoinen :) Kiloista viis.. eripituisia ja mallisia ollaan kaikki.

Minä menen aina kisoihin samalla paidalla millä treenaan. Viritykset tehdään aina nostettavan painon ja kunnon mukaan, mutta mielellään aina suunnilleen samalla tavalla viritellään kisoissakin, treeneissä nostoja tulee enemmän ja paita vähän elää, eikä ylleensä tule paitaa säädettyä ennekuin niihin kovempiin nostoihin vimosilleen. Treenirautana pitää olla parhaimmillaan ne samat raudat vähintään kuin kisoissa (pari viikkoa ennen kisaa viimeistään), itellä on yleensä treenirautana on jopa raskaampi kuin kisojen alotus rauta, yleensä ihan jonkun verran. Kyllä paidasta kun paidasta löytyy aina se vitosvaihde kun oikein viimoseen nostoon lähdetään..

-H0

Lähinnä sitä ajoin takaa, että jos paidalla jo satasen saa rintaan, niin aika huono on sitten enää toivoa saavansa samaa paitaa viritettyä niin, että joku 160-170 kiloa tulisi juuri ja juuri rintaan ja paidan potku olisi maksimaalinen. Kyllähän jossain Katanassa on ihan mukavastikin viritysvaraa, mutta ei näillä muilla IPF-räteillä ainakaan taideta päästä lähellekään tuollaista eroa painoissa virityksellä ja ilman, eikä kyllä varmaan Katanallakaan ihan noin suuriin eroihin.

Katanasta sen verran, että ostin oman sarjan Katanan (-100kg) ja sillä vaatii rintaan peruspukemisellä helposti yli 200kg. Oma paino pari kiloa vajaa 100kg.

Kannattaa olla varovainen noitten kanssa, että ei tule ylitiukkaa paitaa ostettua.

Lähinnä sitä ajoin takaa, että jos paidalla jo satasen saa rintaan, niin aika huono on sitten enää toivoa saavansa samaa paitaa viritettyä niin, että joku 160-170 kiloa tulisi juuri ja juuri rintaan ja paidan potku olisi maksimaalinen. Kyllähän jossain Katanassa on ihan mukavastikin viritysvaraa, mutta ei näillä muilla IPF-räteillä ainakaan taideta päästä lähellekään tuollaista eroa painoissa virityksellä ja ilman, eikä kyllä varmaan Katanallakaan ihan noin suuriin eroihin.

Heh ihan totta.. =) jos 100kg tulee rintaan - on turha toivoa paidan toimivan enää tuolla +160% alueella.. No siis ite oon kokeillu ihan Metallin Bencheriä - mulla on jossain tuolla vieläkin se rätti, (vedettiin tosin vaan selästä auki) kyllä sillä ihan sai romua liikkeelle ja pysty virittään helposti - mutta ei siinäkään millään 200kg:lla rintaan tultu, sen verran oli kireyttä paidalla...

Minimonsterit tuplana on just sopiva jumppa-naru nopeus treeneihin, ainakin vielä se on riittäny ihan loistavasti. Lisäksi voit ketjuja kokeilla, painon vapauttajia en suosittele ihan vaan ala-asennossa tapahtuvan pienen sivuttais liikkeen takia, se mielestäni on turhan riski olkapäille. Hangbaria voi kanssa kokeilla jykevämpien kumien kanssa - sekin keventää liikkeen alaosassa huomattavasti ja ylhäällä joutuukin sitten nostelemaan pelkkää tangossa olevaa reilua romua - eli vastaa aika kivasti paita simulaatiota kropalle :)-H0
Aaa, mä ilmeisesti ajattelin pelkästään tuota hangbaria, siihen ne kumit hommattiinkin, ja kyllähän ne saumat tsekattiin. Ja toki varmistajat molempiin päihin.
Itse en kumeja välttämättä alhaalta laittaiskaan tankoon, ketjut kyllä turvallisemmat. Ettei vaikuta liikerataan.

Aaa, mä ilmeisesti ajattelin pelkästään tuota hangbaria, siihen ne kumit hommattiinkin, ja kyllähän ne saumat tsekattiin. Ja toki varmistajat molempiin päihin.
Itse en kumeja välttämättä alhaalta laittaiskaan tankoon, ketjut kyllä turvallisemmat. Ettei vaikuta liikerataan.

Joo meikku taas käyttää enemmän alakautta minimonstereita. En ole ainakaan vielä huomannut negatiivista vaikutusta liikerataan - pyrin penkkaamaan lähestulkoon samalla liikeradalla, tosin oteleveys huomattavasti kapeammalla kumien kanssa.

-H0

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom