Missio: SE

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja og85
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
arpa80 sanoi:
Oon tota pituus hommaa, joskus miettinytkin, mutta säännöt on säännöt. Millais jollain kääpiöillä onnistuu maastaveto?

Tosi huonosti.

Ei pärjäis voimanoston puolella kuin ihan kevyimmissä sarjoissa, eikä sielläkään aina. Jäävät niin paljon vedossa, että ei siinä enää kyykkimiset ja penkit auta.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
zztop sanoi:
:offtopic:
niin ja kun kääpiö kyykkää niin se kyykkää 20cm..
meikäläinen kyykkää tarvittavaan syvyyteen loputtomalta tuntuvan matkan..
ja paluu ylös tuntuu vielä pitemmältä:eek:
niitten pitäis olla jossain omassa liigassa tai jotain...

Jos profiili piti paikkansa, niin mitä siellä napistaan? Et sä edes ole mikään pitkä. Noiden puhuiden perusteella olisin luullu sun olevan vähintään 190cm.

Mun käsillä on hyvä penkata, vielä kun oon pitkäraajainen torsoon nähden :) Tosin on se voimailu mukava harrastus, vaikka ei kisoissa ikinä tulekkaan pärjäämään.

Raven sanoi:
Jos profiili piti paikkansa, niin mitä siellä napistaan? Et sä edes ole mikään pitkä. Noiden puhuiden perusteella olisin luullu sun olevan vähintään 190cm.

no kyllä se vaan tuntuu pitkälta matkalta kyykätä maksimipainoilla ja sitten kun katsoo omaa kyykkyä ja kääpiön kyykkyä videolta ja vertaa niin se on naurettavan näköistä,se niiden nykytys,vaikka en pitkä olekaan niin kyllä mulla kyykyn syvyys on saatana puolimetriä pitempi ku 40 senttiset jalat omaava kääpiö!
ja siihen niiden 40 senttiin sisältyy säärikin!!!

kyse oli nyt kääpiön ja normaalin ihmisen kyykyistä eikä siitä kuinka pitkä minä olen,

zztop sanoi:
no kyllä se vaan tuntuu pitkälta matkalta kyykätä maksimipainoilla ja sitten kun katsoo omaa kyykkyä ja kääpiön kyykkyä videolta ja vertaa niin se on naurettavan näköistä,se niiden nykytys,vaikka en pitkä olekaan niin kyllä mulla kyykyn syvyys on saatana puolimetriä pitempi ku 40 senttiset jalat omaava kääpiö!
ja siihen niiden 40 senttiin sisältyy säärikin!!!

kyse oli nyt kääpiön ja normaalin ihmisen kyykyistä eikä siitä kuinka pitkä minä olen,
Jos pituutta löytyy, niin kerää riittävä massa ja siihen sopiva voimataso ja kilpaile "kääpiöitä" raskaammissa luokissa, niin ei tarvitse rutista epäreilusta... elämä on :jahas:
Edit. Niin ja tosiaan voimanosto on kolmen lajin summa joten jos rakenne ei osu täysin penkkiin, niin veto riittävän kovaksi eikä taaskaan tarvitse rutista...

Tiivistelmä:
- Aika: 3 vuotta.
- Tavoite: penkkitulos 140 -> 166
- Vinkkejä, kommentteja?

kyllä varmasti onnistut tuossa tulosparannuksessa kevyesti mutta et välttämättä pysy saman painoisena.. kyllä joku tuota enkkaa parantaa väh. 15kg kolmessa vuodessa. minäki saatan mäihällä parantaa tuota penkki sm kisoissa;) jos enää 67.5 meen. oli tarkoitus vasta koittaa sitä subjunnujen ME:tä mutta lämmittelyssä kisoissa kun paita puettiin päälle niin alko sattuun kyynärpäähän niin paljon että paita otettiin samantien pois.

ehkä minun vinkki olis se että alat alusta saakka nostaan tiukalla paidalla. itse aloitin yhtäkokoa liian isolla nxg original paidalla sain hyötyjä eka reenissä 15kg. nyt on jo jonku verran reeniä tehty ja yhtänumeroa liian pieni f6 + paita ja apuja tulee auttamatta liian vähän (n20kg)

-asterix- sanoi:
kyllä joku tuota enkkaa parantaa väh. 15kg kolmessa vuodessa.
Varmaankin parantaa. Minkähän takia se on tällä hetkellä noinkin heikko tulos?

-asterix- sanoi:
ehkä minun vinkki olis se että alat alusta saakka nostaan tiukalla paidalla. itse aloitin yhtäkokoa liian isolla nxg original paidalla sain hyötyjä eka reenissä 15kg. nyt on jo jonku verran reeniä tehty ja yhtänumeroa liian pieni f6 + paita ja apuja tulee auttamatta liian vähän (n20kg)
No on mulla nyt ne kaks 60 kilosten Metallia millä oon nostellu. Onko tarpeeks tiukka? :D Ne on kyllä mun mielestä pirun huonot nostella, ku se paidan selkäkin on niin jäykkä. Ei saa kauheen hyvin otettua kunnon asentoa. Tuntuu, että sen mitä voittaa siinä tiukkuudessa, häviää samantien nostoasennossa.

Millanenkohan paino noilla paidoilla pitäis tulla rintaan? Ollaan tossa ihmetelty, että mikä ihme siinä on kun meikäläisellä tulee melkeen mitä vaan rintaan. Varsinkin jos pikkusen laskee lähemmäs palleaa (kuitenkin vielä sääntöjen sallimaan kohtaan), niin tulee helposti joku 50 kiloo, varmaan tankokin vois tulla ku kunnolla vetäis...

Saan kuitenkin paidasta hyötyä sen n. 20 kiloo.

noniin... puhutaan lyhytkasvuisista eikä kääpiöistä. lisäksi mun mielestä ne on samalla tavalla normaaleja ihmisiä kuin muutkin, joten vertailu "kääpiöiden ja normaalien ihmisten" välillä ei ole kauheen fiksua saati sitten heitot jostain sirkuksesta.

naurettavaa muutenkin inistä huonoista välityksistään. ite oon 193cm. melkosen pitkillä reisillä on maailmalla kyykätty kauheita rautoja ja pitkillä käsillä penkattu vaikka mitä. mm. eddy coan ei oo ollenkaan mitoiltaan voimanostajan ideaali ja tekniikat on aika suoraviivaisia, mutta rautaa nousee.

lyhytkasvusilla on lyhyet jalat ja kädet juu, mutta myös sormet, joten vedossa antavat melkosesti tasotusta. ja kyllä se kyykyn "nykytys" suhteutettuna lyhärin omaan pituuteen on aika pitkä matka sekin... lisäksi monet ei pysty käyttämään edes polvisiteitä, joita sitten pidemmät kyl käyttelee.

menkääs pojat treenaan ja lopettakaa toi melko hävettävä höpötys ennenku nolaatte ittenne lopullisesti...
:jahas:

jto sanoi:
lyhytkasvusilla on lyhyet jalat ja kädet juu, mutta myös sormet, joten vedossa antavat melkosesti tasotusta. ja kyllä se kyykyn "nykytys" suhteutettuna lyhärin omaan pituuteen on aika pitkä matka sekin... lisäksi monet ei pysty käyttämään edes polvisiteitä, joita sitten pidemmät kyl käyttelee.

menkääs pojat treenaan ja lopettakaa toi melko hävettävä höpötys ennenku nolaatte ittenne lopullisesti...
:jahas:

Muutoinkin aika kummallinen ajatusmaailma jos joku tietty ominaisuus ihmisessä koetaan vääristävän kilpailua.
Harvemmin näkyy tirinää siitä että kaverilla on vahvemmat ojentajat tai isompi perse ja kilpailu ei siksi ole reilua.
Joku on lyhyempi , toinen pidempi ja noita ominaisuuksia on suhteellisen vaikea muuttaa
Rakentavampaa on miettiä etupäässä kuinka saa omia ominaisuuksiaan joihin voi vaikuttaa kehitettyä eikä liikaa tuijotella kaveria.
Ja kuten joku tuolla aiemmin jo sanoikin... 170 ja risat pituudella ei pitäisi vielä olla suhteettomia ongelmia välitysten kanssa.
Laittakaa tanko notkumaan älkääkä murehtiko turhia :)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
pojilla pienet paidat itselläni on 75kg sarjan paita eli himpun löysä! mut tiukalla ei saa rintaan edes 170kg! pienellä hionnalla oma tulos pompsahtaa 180kg! loppu ojennuksena se tulee mutta rinnalta lähtö vaikein osuus!

Älkää itkekö jättiläiset, tai me kääpiöt tullaan isompiin sarjoihinkin pilaamaan teitin keimit ;)

* Joona bulkkaa 80kg

Valmentaja hakusessa.

Tuli tossa mieleen, että haluaisiko joku kokenut konkari ottaa meikäläisestä vähän pidempiaikaisen "projektin"? Elikkä alkaisi valmentamaan kohti sitä 170 kiloa.

Palstalla kirjoittelee monia kavereita, joilla näyttää löytyvän tietoa vaikka muille jakaa (jto. :) ) Toki muidenkin tarjoukset ovat tervetulleita.

Ammattilaiset ottavat tälläisestä hommasta aika isoja summia, ja köyhällä opiskelijalla ei ole sellaisia summia maksaa.

Palkkioksi olen ajatellut tulokseen perustuvaa systeemiä: 10 euroa jokaista ennätyskiloa kohti. Lähtötasona pidetään 140 kiloa, eli 150 kiloa tietäisi 100 euroa, 160 kiloa 200 euroa jne.

Eihän tuo kauhean paljon ole, mutta rahaa se on sekin. Ilmoitelkaa jos kiinnostaa alkaa personal traineriksi!

en ole ammattilainen, mutta kirjottelepas, niin katotaan.
juha.olli at koulut.imatra.fi

Päivitystä...

Og85 sanoi:
Seuraava etappi on ensi helmikuussa junnujen penkki-SM. Siellä tavoitteena nostaa 140 kiloa, ja mitali olisi tietenkin mukava matkamuisto...

Nyt on sitten tuo ensimmäinen välietappi ohitettu, ja täytyy sanoa että hyvin meni. Tuloksena sarja 130-135-145-165,5 MISS, ja pronssinen mitali kotiinviemisiksi. :rock:

Kolme ensimmäistä nostoa oli todella helppoja, ja neljänteen laitoin testiin SE-raudat. Alas tuli nekin terävästi :D, mutta ylös ei tullut kuin about 5 senttiä...

Laitan tossa klippiä noista nostoista, jos joku haluaa tiirailla.

Seuraavaksi voisi mennä haistelemaan ilmapiiriä aikuisten SM-kisoihin Ahvenanmaalle. Tosin tuossa viimeisessä nostossa selkärankaan vihlaisi hieman, ja täytyy toivoa että ei mitään mennyt rikki tai jää kisat käymättä...

Zone-sarja -42%
og85 sanoi:
Kolme ensimmäistä nostoa oli todella helppoja, ja neljänteen laitoin testiin SE-raudat.
Jos 165kg on nykyinen SE, niin puolen kilon korotus ei valitettavasti vielä riitä... SVNL:n sääntöjen mukaan (nykyään) korotuksen pitää olla vähintään 2,5kg. Tästä oli juttua jossain viime vuoden Voimanostaja-lehdessä.

Mutta tsemiä tavoitteeseen! En usko, et tarvii sitä kolmea vuotta venailla, kunhan palaset alkaa loksahdella kohdalleen ja voimaa tarttuu vähä lisää :)...

SM-Penkin osallistujat.

On näköjään liiton sivuille tullu osallistujalistat. Aika vaisua on osanotto, ainakin pienemmissä sarjoissa... Liekö Maarianhamina sitten liian kaukana muille.

Oman sarjan osallistujat (67,5 kg):
Tuomas Nikkilä / 78 TamRy 185,0 3.12.2005
Ossi Grönlund / 85 TVN 145,0 19.2.2006
Tomi Lindqvist / 73 HeTarmo 137,5 4.3.2006

Taitaa kulta olla aikalailla yhden kauppa, mutta hopeasta saadaan varmaan hyvä vääntö aikaiseksi.

Olisi kyllä saanut tulla enemmän osallistujia mukaan. Vähä tuntuu oudolta kamppailla Suomenmestaruudesta kolmen miehen kesken... Junnujen kisoissakin oli sentään viisi osallistujaa (alle 23 v.).

Kaikki osallistujalistat

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom