Missäs vaiheessa alkaa lihakset kasvamaan? :)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jaksu
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Jaksu sanoi:
Ok. Eli safkapolitiikka kuntoon. Mut mietiskelin vaan, et onks sillä oikeesti niin suurensuuri merkitys että vetääks sen ananaspurkin välipalaks vai ei. Ku mulla on se tilanne, et aamul ei kovin usein oo nälkä. Sit ku innostun josku päiväl syömään, ni syön mahan niin täyteen et ei mul vaan kerta kaikkiaan oo nälkä ku vast illal, jos sillonkaan. Eli vissiin pitäis alkaa väkisin survoo tota rahkaa napaan ni alkais tapahtuu vai?

Ei sillä ole niinkään väliä, mitä helvettiä ja tasan tietyllä kellonlyömällä sinä kurkustasi alas vedät. Tietysti terveellinen ja monipuolinen on varma veto ja niin paljon kuin terveellä järjellä ja kasvu mielessä menee, kunnes opit itse laatimaan ruokavaliot. Opettele syömään, jos haluat lihasta. Jos aloittaisit vaikka sillä, että söisit jotain, jossa on muitakin ravintoaineita kuin tyydyttynyttä rasvaa tasaisin väliajoin - aamusta iltaan, pari kolme tuntia välissä. Kyllä uskon sen näkyvän jaksamisessasi paitsi salilla, myös arjessa. Rahka ja raejuusto ovat hyviä vaihtoehtoja, ja etenkin jälkimmäistä kummasti maustaa purkillinen ananasta jne. Sitten kun sekä treeni että safkapolitiikkasi ovat kunnossa, alkaa ihmeitä tapahtua. Eli syömään siitä!

Mä oon aika vahvasti sitä mieltä, että syöminenkin pitää opetella. Ei se niin helppoa vaan oo kun mitä monet luulee ja väittää. Itselläni oli ainakin muutama viikko aikoinaan todella tiukkaa saada mahdutettua se 5-8 ateriaa päivässä naamaan, vaikka kalorimäärät ei hirveästi kasvaneetkaan. Mutta kun homman oppii ja siitä tulee sellainen automaattinen tapa, ei ongelmaa enää ole. Pikemminkin saa katsoa, ettei syö liikaa. :D

Mutta nyt ruokapuoli kerralla kuntoon ja katot miten miehen käy. Laske peruskulutus osoitteessa http://laam.ath.cx/ruoka.php ja lisää siihen ~500kcal. Sitten pyrit ottamaan safkat hyvistä lähteistä ja syömään reilusti proteiinia. Eiköhän sen noilla eväillä pitäis vauhtiin lähtee. ;)

rantapantteri sanoi:
Mä oon aika vahvasti sitä mieltä, että syöminenkin pitää opetella. Ei se niin helppoa vaan oo kun mitä monet luulee ja väittää.

Juuri näin. Oikeanlaisen syömisen opettelu voi olla todella vaikeaa. Otetaan esimerkiksi aamupala: jos on tottunut vuositolkulla siihen, että aamupalaa ei käytännössä syö lainkaan, voi olla TODELLA vaikeaa opetella syömään jotain aamulla. Tästä on omakohtaisia kokemuksia: vuosia meni aamut ilman syömisiä, ja sitten kun rupesin syömään aamupalaa, niin oikeasti meinasin oksentaa pari kertaa. Hyvä uutinen on se, että aamupalaan(kin) tottuu ajan mittaan niin, että nykyään on aamuisin suorastaan nälkä!

Ja pakko se on myöntää: kun syö aamulla kunnolla, niin on ihan törkeän hyvä olo aamupäivän ajan.

Meikäki siirty terveellisen elämän puolelle ku yläasteelta pääsin kolme vuotta sitten. Jäi tupakkaki pois. Helvetti ku meinas keuhkot lentää jossai veihees pihalle öisin ja loppu sekin. Meikän aamupala yläasteen kasin ja ysin ajan oli sillon yks tupakka ja 0,4l kahvia. Eli siis aivan päin helvettiä. Nyt aamupala on reilusti muuttunut ainakin omasta mielestä parempaan suuntaan. Eli puuroa, c-vitamiinia poreena, appelsiinimehua, joskus leipää ja leikettä, heraa, vettä vähän alle litra, ja vettä ja siihen kreaa. Kahvia tulee juotua vanhan tavan mukaan kyllä. Joskus sekin jää tosin pois.

Mulla jäi toi kahvi ja aamurööki kokonaa pois ku aloin syömää aamulla.. ennen oli pakko saada se tupakka suuhun ku heräs mut nyt ku sinne työntää puuroo ni ei ees kahvii tee mieli.. paitsi iltasin

Jees poks! Heräsin tähän aamuun sit uutena miehenä. Eli lähdin liikenteeseen keittiön kautta. Upotin naamaan 250purkin rahkaa, ruisleseitä ja mehuu sekä kahvii. Ei oikeestaan tehny ees pahaa vetästä tollasta aamupalaa ku se viel maistu hyvältä ja tavoitteet oli selvillä..-> kummasti innosti!!! Nyt sit täytyy kiskasta seuraavaks jossain vaiheessa jonkunäkönen välipala ja seurailla noin suurinpiirtein sitä ravinto-ohejetta. On se nyt perkele ku lihasten kasvattiminen pitää olla hankalaa :) Ei vaan, kiitos kaikille ohjeista ja neuvoista!! Ja lisää infoo vaan, kyllä (me) kokemattomat kuunnellaan ja opitaan!!

Vinkkinä niille, joille aamupala ei laske, niin tehkää aamupalan juotavaan muotoon. Eli vaikkapa protujauho-kaurahiutaleet-banaani yms komboja sauvasekoittimella vaan pirtelömuotoon. Sisältä voi nyt olla mitä vaan, mistä saa hyvin proteiineja ja hyviä hiilareita. Juoden menee nimittäin paljon helpommin alas mitä väkisin pureskelemalla.

Itse ihmettelen sitä että jos vetää mahan aivan täyteen vaikkapa puolenpäivän aikaan, niin miten porukalla on nälkä vasta illalla :eek: ? Allekirjoittaneella tulee ainakin nälkä viimeistään neljän tunnin päästä edellisestä ruokailusta vaikka söisi miten paljon. Poikkeuksena ehkä joku 2000-2500 kcal pizzamättö :hyper:

Jaksu sanoi:
Painoista voin sanoo et viimeseen kuukauteen en oo nostanu mihinkään suuntaan. Muuten oon nostellu sillon tällön muutamalla kilolla ylöspäin tottakai. Mut täytyy sanoo et ei tässäkään mitään uskomatonta oo tapahtunu. Jos vertaa ihan alkuun ni on siinä tietenki sitte eroo!!

Vaihda treeniohjelmaasi ja treenijärjestystä. Jos treenaat liian kauan samoja liikkeitä ja aina samassa järjestyksessä kehosi tottuu niihin. Aloita joskus treenisi ojentajilla rinnan sijaan ja muuttele muutenkin treenijakoasi. Esim. selkä/rinta, kädet/olat, jalat tai rinta/hauis, selkä/ojentajat/olat ja jalat. jne.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ok. No mä mietin et pitäiskö mun vaihtaa ohjelmaakin, vai sinnikkäästi yrittää sillä tutulla vielä, mut vaan kokeilla rohkeesti nostaa painorajoja?

Tai sit jos vaihdan niin...
Kattelin jotain ohjelmia täält foorumista; tuli vastaan tällanen..mitäs mieltä;

1. Rinta, olkapäät, ojenatajat, epäkkäät
-Penkkipunnerrus tanko / kp x 2
-Vinopenkki kp / tanko x 2
-Ristitalja / viparit maaten / peck-deck x2
-Viparit sivulle x2
-Viparit taakse x2
-Pystypunnerrus x2
-Kapea penkki / ranskalainen punnerrus x3
-Ojentajapunnerrus x3
-Kohautukset x3

2. Jalat
-Kyykky / etukyykky / prässi x4
-Reiden ojennukset x3-4
-SJMV x 4
-Reiden koukistukset x 2-3
-Pohkeet istuen / seisten 5-6

3. Selkä, hauikset, forkut
-Kulmasoutu x 3
-Alatalja x 2
-Ylätalja leveä / leanveto x3
-Ylätalja kapea x2
-Hauikset tanko / kp x3
-Hauikset scott tanko / kp x3
-Rankekäännöt x3

Timba79 sanoi:
Vinkkinä niille, joille aamupala ei laske, niin tehkää aamupalan juotavaan muotoon. Eli vaikkapa protujauho-kaurahiutaleet-banaani yms komboja sauvasekoittimella vaan pirtelömuotoon. Sisältä voi nyt olla mitä vaan, mistä saa hyvin proteiineja ja hyviä hiilareita. Juoden menee nimittäin paljon helpommin alas mitä väkisin pureskelemalla.
On tota keittämättömien hiutaleitten juomista tullu harkittua ku puuro tuppaa tökkiin joskus... mahtavatkohan hiutaleet imeytyä kuinka jos ihan sellasenaan tunkee ne juomaansa? Onko jotkut hiutaleet parempia tälla tavoin ottamiseen?

Jaksu sanoi:
Jees poks! Heräsin tähän aamuun sit uutena miehenä. Eli lähdin liikenteeseen keittiön kautta. Upotin naamaan 250purkin rahkaa, ruisleseitä ja mehuu sekä kahvii. Ei oikeestaan tehny ees pahaa vetästä tollasta aamupalaa ku se viel maistu hyvältä ja tavoitteet oli selvillä..-> kummasti innosti!!! Nyt sit täytyy kiskasta seuraavaks jossain vaiheessa jonkunäkönen välipala ja seurailla noin suurinpiirtein sitä ravinto-ohejetta. On se nyt perkele ku lihasten kasvattiminen pitää olla hankalaa :) Ei vaan, kiitos kaikille ohjeista ja neuvoista!! Ja lisää infoo vaan, kyllä (me) kokemattomat kuunnellaan ja opitaan!!

:worship:

Nyt vaan jaksat jatkaa samaa rataa ja raataa salilla, niin eiköhän se siitä ala sujumaan!

Katabolic sanoi:
Itse ihmettelen sitä että jos vetää mahan aivan täyteen vaikkapa puolenpäivän aikaan, niin miten porukalla on nälkä vasta illalla :eek: ? Allekirjoittaneella tulee ainakin nälkä viimeistään neljän tunnin päästä edellisestä ruokailusta vaikka söisi miten paljon. Poikkeuksena ehkä joku 2000-2500 kcal pizzamättö :hyper:

No samaa oon kummastellut, tossa tuli just eilen "grillijuhlissa" syötyä 2 melko isoa possun pihviä, 2 melkoista naudanlihapiffiä ja parit wilhelmit, sekä lautasellinen salaattia, jossa lisukkeena pekonia ja salaatin kaverina pari ruisleipää kalkkunalla ja kurkulla. Ja tästä tasan 3h 15 min. kun vatsa kurni jo ihan tosissaan ja oli pakko syödä :)

Saattoi tuossa tulla tyydyttyneitä rasvoja riittämiin, ja ehkä pikkusen suolaakin, mutta kun oli niin komiaa.

foo sanoi:
On tota keittämättömien hiutaleitten juomista tullu harkittua ku puuro tuppaa tökkiin joskus... mahtavatkohan hiutaleet imeytyä kuinka jos ihan sellasenaan tunkee ne juomaansa? Onko jotkut hiutaleet parempia tälla tavoin ottamiseen?

Itse olen vetänyt ihan perus Elovenan hiutaleita, pikakaurahiutaleet kaiketi on jotenkin esikypsytettä ja sitäkautta ilmeisesti voisi olla jotenkin paremmin sulavassa muodossa. Tuskin tolla ravinnonsaannin kannalta mitään olellista merkitystä on mitä merkkiä vetelee.

Timba79 sanoi:
Itse olen vetänyt ihan perus Elovenan hiutaleita, pikakaurahiutaleet kaiketi on jotenkin esikypsytettä ja sitäkautta ilmeisesti voisi olla jotenkin paremmin sulavassa muodossa. Tuskin tolla ravinnonsaannin kannalta mitään olellista merkitystä on mitä merkkiä vetelee.

Paljon niitä sinne sekaan muuten vetäiset, esim. arvioituna litraan juomaa? Jos meni ohi aiemmin, pahoittelen. Koittamisen arvoista.

ylikuntoilija sanoi:
Paljon niitä sinne sekaan muuten vetäiset, esim. arvioituna litraan juomaa? Jos meni ohi aiemmin, pahoittelen. Koittamisen arvoista.

Itse en ole juomana näitä vetänyt, kun ei ole koskaan ollut ongelmia aamupalan alas saamisella. Mutta rahkan joukossa laitan dieetillä desin tai alle ja bulkilla max 3 dl.

Kokeilemalla se selviää, että paljonko pystyy laittamaan, jotta on vielä mahdollista juoda ja sitten toki vaikuttaa se, että paljono on tarve hiilareita ottaa.

Timba79 sanoi:
Kokeilemalla se selviää, että paljonko pystyy laittamaan, jotta on vielä mahdollista juoda ja sitten toki vaikuttaa se, että paljono on tarve hiilareita ottaa.

Totta. Ajattelin aika pitkälti puuronäkökulmasta eli saisinko vastaavan annoksen ja kuinka paljon tuo veisi nestettä, jotta vielä menisi sujuvasti alas, muut aineosat vielä huomioiden. Kokeilemallahan tuo selviää, ei itsellänikään ongelmia ole, mutta vaihtelu voisi tehdä välillä ihan hyvää. Kiitos.

ylikuntoilija sanoi:
Totta. Ajattelin aika pitkälti puuronäkökulmasta eli saisinko vastaavan annoksen ja kuinka paljon tuo veisi nestettä, jotta vielä menisi sujuvasti alas, muut aineosat vielä huomioiden. Kokeilemallahan tuo selviää, ei itsellänikään ongelmia ole, mutta vaihtelu voisi tehdä välillä ihan hyvää. Kiitos.

Ota huomioon sitten, että ne hiutaleet imaisee kylmääkin nestettä aika nopeasti itseensä. Eli jos et juo sitä juomaa heti hiutaleiden lisäämisen jälkeen, joudut todennäköisesti hetkenpäästä lisäämään nestettä, jotta juoma on vielä juotavassa muodossa. Tämä tosin ei mikään huono juttu ole, aamulla nestettä pitäisikin nauttia reilusti.

Back
Ylös Bottom